Reactie van het bedrijf
Beste Stefan,
De wettelijke bedragen hebben te maken met de door ons gevolgde processtappen. Onze taxateurs kijken naar iedere zaak afzonderlijk en voeren onderzoek uit om het bezwaar zo compleet mogelijk te maken. Wij gaan voor het beste resultaat voor onze klanten. Over deze proceskostenvergoeding communiceren wij open op onze website.
Wij vinden het van belang dat de rechtszekerheid van de belastingbetaler gewaarborgd wordt en dat er geen misbruik gemaakt wordt van de wetgeving. Wat u aangeeft dat een papiertje inleveren voldoende zou zijn, zo zien wij dit niet. Onze taxateurs doen uitgebreid onderzoek en er wordt een geheel traject gevolgd. Deze kunt u volgen in uw persoonlijke online dossier.
Daarnaast is het wel mogelijk om een bezwaarprocedure in te trekken. Wanneer u de gemeente belt zullen zij dit doorgeven aan ons en zetten wij de procedure stop. U bent hier gedurende het gehele proces vrij in om alles stop te zetten.
Vorig jaar is in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) en het ministerie van Justitie en Veiligheid onderzoek uitgevoerd naar het verdienmodel van no cure no pay bureaus. Rechters spraken hun verbazing uit over het gebrek aan specifieke kennis bij de gemeente.
Diverse gemeenten geven aan dat de burger het beste zelf bezwaar kan maken. Hierbij moeten burgers in de regel meer doorzettingsvermogen hebben, omdat gemeenten het indienen van een bezwaar – bewust of onbewust – erg lastig maken. Gemeenten zijn telefonisch lastig bereikbaar. Bezwaren die een minuut te laat worden ingediend, worden niet in behandeling genomen, aangezien de bezwaartermijn 6 weken bedraagt. Daarnaast krijgt u in veel gevallen geen taxateur te spreken die over de juiste kennis beschikt. De mogelijkheden om zelf bezwaar te maken worden beter aangeboden dan een aantal jaren geleden. De gemeente wil de communicatie naar de burger verbeteren en daar zijn zeker stappen in gemaakt, maar het is zeker niet voor eenieder met een belletje geregeld.
Daarnaast krijgen wij vaak de vraag van een burger of wij een afgewezen bezwaar willen beoordelen. De gemeente geeft nauwelijks gehoor aan het bezwaar dat zij zelf proberen in te dienen. Na beoordeling gaan wij namens belanghebbende in beroep, hierbij lukt het ons in veel gevallen om toch de waarde met succes te verlagen.
Wij willen altijd onze dienstverlening verbeteren. Om deze reden verzamelen wij beoordelingen middels Trustpilot en andere kanalen. Wij staan volledige achter onze dienstverlening. Op Trustpilot scoren wij ook een 4,6 op basis van 5 sterren.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Sanne van team Previcus