Afwisselende liedjes en bijbehorende uitleg, filmpjes, ritmes etc.

Mijn kinderen vinden vooral de wat vlottere, snellere liedjes leuk. Al blijven de liedjes met gebaren ook leuk om mee te doen!

dagelijks noodzakelijk

Zingen maakt iedereen dagelijks blij. Zangexpress helpt mij bij het geven van muzieklessen in de groep. Er is veel variatie is de liedjes en veel thema's.

Kinderen vinden het leuk.

Methode: niet alle nummer spraken ons aan, bv. veel Kinderen voor Kinderen nummers. Raar ook dat sommige nummers zo specifiek op Rotterdam gericht zijn. Wel heel leuk dat er gebruik wordt gemaakt van de boomwackers. Dat was voor ons echt een plus. Begeleiding: Er werd weinig instructie gegeven voor de leerkracht. Docent gaf wel leuke voorbeeld lessen, vooral met boomwackers, maar we hadden meer oefeninstructie verwacht ook zonder boomwackers.

Het heeft mij weer laten zingen met de kinderen

Ik durfde nooit te zingen in de klas aangezien ik niet goed kan zingen Bij zangexpress hebben zij mij weer plezier in het zingen geleerd en de kinderen op school zijn super enthousiast als we gaan zingen.

Geweldige muziekmethode voor basisscholen

Ik werk al een aantal jaren met Zangexpress en de vernieuwende hippe en catchy liedjes zijn bij mij en bij de kinderen een enorm succes. Ook de muziek lessen zijn super leuk en er is veel eigen invulling mogelijk. Er is mogelijkheid tot het volgen van een leerlijn, maar deze kun je ook naar eigen smaak invullen wat ik persoonlijk heel erg prettig vind. Zo kan ik mijn muziek lessen aanpassen aan de thema's en gebeurtenissen per groep!

Altijd TOP

Heerlijk zingen en ontspannen met de hele klas. Fijn dat er ook meer muziekinstrumenten bij de lessen zijn. Fijn dat ik emt themas zoals voor Kwink soc. em en Gesch en Ak en rekenen zaken kan verbinden.

Ik integreer de liedjes in mijn lessen (per Thema)

Super! Zeker ook in de Coronatijd. Ouders konden al inloggen, maar nu was het helemaal super. Weer eens iets anders en 'mijn' kleuters hebben een aantal favoriete liedjes, die ouders nu mee konden zingen.

Leuke laagdrempelige methode om muziek in de klas te brengen.

Deze methode is handzaam en laagdrempelig om in te zetten. Een enthousiast team die deze methode maakt en onderhoudt.

Blijmakend

Ik zing en dans met alles mee.. zo te gek leuk en zo fijn en vooral trots op zangexpres!!!! In een woord Fantastisch

Top programma en juf

Wij als school vinden het erg prettig om met dit programma te werken vooral in samenwerking met de muziekjuf. Het neemt een hoop tijd uit onze handen doordat de lessen volledig in het programma staan.

kinderen genieten

Als de kinderen enthousiast meedoen, lachen en zingen dan is het goed!

Een leuke club mensen om mee samen te werken!

Wij van Rep en Roer Musicals werken sinds enige tijd samen met ZangExpress. Waar wij musicals maken voor scholen, gaat ZangExpress zelf de scholen in, om de leraren over een drempel te helpen bij het zingen met hun leerlingen. Dat is goud in deze tijd waarin het zangonderwijs op de pabo is afgebrokkeld. Ze doen dat met hun eigen methode en met niet aflatend enthousiasme.

veel plezier

Leuke liedjes en muziekoefeningen. De kinderen hebben wel duidelijk hun voorkeuren.

Het werken met zangexpres is ook voor leerkrachten met weinig muzikale ervaring laagdrempelig!

Ik gebruik zangexpres elke dag in mijn onderwijs. Er staan leuke liedjes op, echt een feestje voor de kinderen. Wat ik nog wel een beetje mis is het gebruik van instrumentjes. Of geheel uitgewerkte lessen die ook gegeven kunnen worden door leerkrachten zonder enige muzikale ervaring. Die vinden nu ook wel hun weg, maar dan blijft het vooral bij zingen en het werken met de boonwhackers. Maar er is zoveel meer mogelijk!

Inspirerende liedjes.

Nog meer liedjes die passen bij de doelen van rekenen, taal en wereldorientatie lessen.

leuke methode om muziekonderwijs te geven.

Leuke methode om de kinderen afwisselende muzieklessen te geven. Alle domeinen van de muziekles komen aan bod en de lessen passen bij de thema's en de actualiteit.

- De lessen zijn makkelijk te geven, ook als je geen muzikaal talent bent als leerkracht - De lessen zijn erg gericht op zingen en minder gericht op andere muziekonderdelen (zoals bewegen, notatie, instrumenten) - Weinig nieuwe liedjes die toegevoegd worden (aanbod valt tegen)

Hoi Stephanie, dank voor je reactie! De komende tijd komt er veel nieuwe content bij dus blijf de site in de gaten houden! Muzikale groet, ZangExpress.

Handige tools en leuke liedjes

Zangexpress is een goede aanvulling op het muziekonderwijs. De liedjes zijn up to date en spreken de leerlingen aan. Het is fijn dat je als leerkracht hulp krijgt bij het aanbieden van de liedjes. Ook de boomwhackers worden geïntegreerd.

Liedjes boor kleuters zijn vaak te snel

Vaak zijn liedjes te snel. Mijn kleuters kunnen de bewegingen vaak niet snel genoeg doen.

Hoi Adri, Bedankt voor je reactie. Jammer dat je dit probleem ervaart. Heb je al gewerkt met de vertraagknop in de player? Rechts onder in de player kun je die vinden. We kennen veel leerkrachten die ons materiaal voor kleuters inzetten maar we krijgen deze klacht niet vaak terug. Dat neemt niet weg dat we jouw opmerking serieus nemen en zeker meenemen in het ontwikkelen van nieuwe content. Muzikale groet, ZangExpress

Blij mee!

Fijne samenwerking en een leuk en leerzaam digitaal aanbod. Makkelijk in het gebruik. Enthousiaste trainer (Monique).

Leerzaam en lekker zingen gaat goed samen

ZangExpress is eigentijdse complete muziekmethode. De liedjes zijn goed mooi en zingen lekker mee, de website gebruiksvriendelijk, vormgeving prettig en smaakvol. Voor ieder instapniveau toegankelijk van lekker meezingen tot een goede volledige muziekles geven Van klassieke tot pop, wereldmuziek en kinderliedjes. Een aanrader!

Veel leuk materiaal maar niet meteen overzichtelijk.

Ik ben verschillende methoden aan het vergelijken en dan mis ik bij jullie het overzicht van een duidelijke leerlijn. Ik begrijp dat je die zelf kunt samenstellen maar mis een leerlijn die al klaar staat.. Daarnaast vind ik erg veel tekst bij de uitleg wat je eerst allemaal moet lezen voordat je aan het werk kunt.

Hoi Antonius, Bedankt voor je reactie. Fijn dat je het materiaal leuk vind. Het overzichtelijker maken van de manier waarop we onze content aanbieden is een dynamisch proces. We streven ernaar om het gebruik zo intuïtief mogelijk te laten verlopen en kunnen daarin zeker nog vooruitgang boeken. Daar werken we voortdurend aan. We nemen jouw opmerkingen daar zeker in mee. Muzikale groet, ZangExpress

Prettige en deskundige samenwerking!

In kader van het MuziekAkkoord dat getekend is in Hellevoetsluis kwam Bibliotheek Zuid-Hollandse Delta in aanraking met de ZangExpress. Een kundig en gepassioneerd team! Goed om elkaar te vinden want zang en taal/lezen hebben ten slotte veel overeenkomsten!

Mijn kinderen zingen iedere dag met plezier mee met de verslavend leuke liedjes. Ik ben fan!

Mijn kinderen zijn er dol op!

Mijn kinderen krijgen nu sinds enige tijd zangexpress op school. Ze leren op deze manier om zichzelf creatief te ontwikkelen en daarnaast is het een hele fijne uitlaatklep tussen alle taal en rekenen lessen door. Mijn kinderen kijken altijd uit naar de muzieklessen! Hulde!

Over ZangExpress

ZangExpress is een complete (digitale) methode voor muziekeducatie, in combinatie met deskundigheidsbevordering. Zang is hierbij het uitgangspunt, want muziek op school begint met zingen! Ieder kind geniet van nature van zingen en muziek maken. De basisschool is de ideale plek om dit spelenderwijs en structureel te faciliteren maar dit gaat niet iedere leerkracht even gemakkelijk af. ZangExpress helpt en inspireert. Samen leren, samen zingen.