Fijne muziekmethode!

Ik vind de lessen van ZangExpress heel fijn om te gebruiken tijdens de muziekles. Heel belangrijk ook: de kinderen zijn ook heel enthousiast! De play-along filmpjes waarbij ze mee kunnen spelen met schoolinstrumenten zijn favoriet. Je merkt aan alles dat de lessen met zorg en liefde gemaakt zijn.

Fijne muziekmethode

Ik ben heel enthousiast over de muziekmethode. De kinderen vinden de liedjes erg leuk en ook de play-along filmpjes om mee te kunnen spelen met schoolinstrumenten gebruik ik heel vaak. Je merkt aan de lessen dat ze met veel liefde en door vakmensen zijn gemaakt. De lessen van ZangExpress zijn inmiddels een onmisbaar onderdeel van mijn muzieklessen geworden!

Ik gebruik ZangExpress al jaren op mijn school. De nieuwe website is helemaal top. Heel overzichtelijk is alles geworden. En de toevoeging van de basisleerlijn en de mogelijkheid om die naar je eigen wensen aan te passen is heel erg fijn!

Veel diverse muzieklessen.

Ik ben afgelopen jaar gestart met ZangExpress. Ik vind het een fijne methode met veel variaties.

Enthousiaste klas en meester!

Meteen een goede sfeer als ik Zangexpress aanzet! Wat een rijke methode! Goed in het gehoor liggende liedjes en oefeningen. De boomwhackers zijn ook een aanrader! Ga zingen met je klas!!!

vaak te moeilijke liedjes en weinig nieuwe liedjes

Als kleuterjuf ken je zoveel leuke liedjes dat je die liever zingt dan devaak moeilijke liedjes van zangexpres

Hoi Marion, dank voor je reactie! Ook kritische opmerkingen nemen wij heel serieus. Heb je kort geleden nog gebruik gemaakt van ons aanbod? Juist de laatste tijd hebben we veel toegankelijke lessen voor de onderbouw toegevoegd. Niet alleen om te zingen maar ook om met instrumenten mee te kunnen spelen. Daar hebben we speciaal onze instrumenten play-alongs voor ontwikkeld. Met de vertraagknop rechtsonder in de player wordt het makkelijker om de liedjes in te studeren. Uiteindelijk hebben wij, en jij ook, maar één doel: het beste uit het kind naar boven halen. Daar gaan we voor. Muzikale groet, ZangExpress.

Vooral veel zingen.

ZangExpress is een methode die vooral gericht is op zingen. Liedjes spreken wel erg aan, maar zijn niet altijd even zingbaar. Wel leuke ondersteuning met boomwhackers en klankstaven. Ik mis muziekbeschouwing.

Hoi Ton, dank voor je reactie! We blijven werken aan het verbeteren van onze content en nemen jouw opmerkingen daar ook zeker in mee. Gebruik je de vertraagknop rechtsonder in de player? Dat kan helpen om de zanglijnen rustiger in te kunnen studeren. De komende tijd komt er nieuwe content bij waarbij de focus vooral zal liggen op de instrumentale leerlijn. Wellicht dat dit meer aansluit op jouw wensen? Muzikale groet, ZangExpress.

Geweldige playalongs!

De lessen sluiten goedaan bij mijn groep en voioral de nieuwe playalongs zijn favoriet!

Leuke liedjes en opdrachten

Leuke liedjes en opdrachten. Ik worstel alleen nog een beetje met de site. Met de filmpjes lukt het me te manoeuvreren maar de site is niet erg intuïtief.

Hoi Gretta, dank voor je reactie! Op dit moment zijn we bezig om de site te optimaliseren. We gaan daar een flinke stap in zetten. Nog even geduld! Muzikale groet, ZangExpress.

Ik word blij van de liedjes en alle oefeningen die er zijn, super toegankelijk en divers.

Mijn groep 3 en ik genieten elke week van een fantastische les met een fantastische juf Monique!

top

ik vind het een heele fijn progamma

Leuke interactieve manier om zangles/muziekles te geven.

Kinderen vinden zangexpress erg leuk om te zien en te doen.

Leuk maar onoverzichtelijk

Ik heb nooit eerder gewerkt met zangexpres. Ik vind de site erg onduidelijk en er is nou niet echt makkelijk een opbouw of iets te vinden. Dat vind ik jammer, want daardoor gebruik ik het niet veel. De losse opdrachten zijn wel leuk, alleen met een duidelijker plan of opbouw, zou ik er meer gebruik van maken.

Hoi Mariëlle, Bedankt voor je reactie. Fijn dat je het materiaal leuk vind! Op dit moment zijn we druk bezig om de site en de structuur te verbeteren zodat je in de toekomst veel makkelijker zelf een opbouwend programma samen kunt stellen. Hopelijk ga je dan met nog meer plezier en gemak gebruik maken van al het ZangExpress materiaal. Muzikale groet, ZangExpress

Fantastische vakmensen die weten over te dragen vanuit de juiste beleving en intentie.

Veel liedjes en lessen compleet bij elkaar per leerjaar en thema

Zangexpress is een leuke methode, waar goede lessen in staan. De liedjes spreken echter niet altijd aan en voor sommige thema's zijn er ook weinig tot geen liedjes. Ook als ik kijk naar een doorgaande lijn, dus bijvoorbeeld een kerstliedje wat voor de hele school hetzelfde is, is dat lastig te vinden.

Leerzaam en vrolijk!

Ik ervaar ZangExpress als een verrijking voor het basisonderwijs. Het is laagdrempelig voor de leerkrachten en de kinderen worden er enthousiast van. Leuk dat er bekende zangers/zangeressen ook liedjes zingen. Integratie met de muziekinstrumenten is leuk, niet moeilijk!

Leuke, gezellige liedjes

Ik heb er nog niet veel ervaring mee, maar wat ik heb gezien is leuk en zit goed in elkaar! Voor de leerkracht ook heel duidelijk hoe je ermee moeten werken. De muziek sluit heel goed aan op de beleving van de kinderen.

Veelzijdige, verbindende, energieke en superleuke methode!

Een mooie club mensen werkt met hart voor kinderen aan de methode ZangExpress. Verbinden en plezier maken staan centraal. De methode is ook voor leraren zonder (veel) muzikale vaardigheden heel goed te doen. Van korte les tot uitgebreide, verdiepende les, van vakoverstijgende les tot dansles, van wereldmuziek tot klassiek. Ik denk dat iedere leerling zich kan herkennen in het materiaal van zangexpress én zijn of haar muzikale blik kan verruimen. De optredens van pop-up koren zijn onvergetelijk voor de leerlingen!!

Fijne liedjes, die goed aansluiten bij de belevingswereld van kinderen

Op een studiedag kennis gemaakt met Zangexpress en een aantal zangeressen. Vol passie kregen ze onze groep aan het zingen en sindsdien zet ik ‘zingen’ structureel op de planning van mijn groep 7.

Leuke vrolijke liedjes!

Niet vaak ,maar toch regelmatig even samen zingen. T is heel makkelijk te doen en voor de kinderen leuk om.mee te doen.

Verrassend en enthousiast

Op mijn basisschool heb ik een kinderkoor onder mijn hoede. 42 kinderen uit groep 5 en 6. We maken daarbij gebruik van het repertoire van ZangExpress. De kinderen zijn dol op de liedjes en vinden Melissa ook een leuke zangeres. De liedjes zijn vaak nèt wat "cooler" dan wat je normaal gesproken tegenkomt bij digitale muziekmethodes. Goed bezig ZangExpress!

Met Zangexpress haal ik leuke liedjes in de klas, en het is zeer toegankelijk.

Ik zoek liedjes uit die mij en de kinderen het meeste aanspreken. Vervolgens gebruiken we regelmatig de inzingers of energizers om opbrengst warmen. De leerlingen zijn bekend met de manier van werken en ook wat de ZE tool kan bieden. Voor de leerkrachten is het ook goed te gebruiken.

muzikaal genieten

Wat is er nu fijner dan een school binnen te stappen waar volop wordt gezongen en gedanst. Waar leerlingen al zingend oefenen voor hun tafeldiploma. Leerlingen, ouders en leerkrachten (met of zonder zangtalent) worden geïnspireerd dankzij ZangExpress! Op naar een volgend zingend schooljaar!

Afwisselende liedjes en bijbehorende uitleg, filmpjes, ritmes etc.

Mijn kinderen vinden vooral de wat vlottere, snellere liedjes leuk. Al blijven de liedjes met gebaren ook leuk om mee te doen!

dagelijks noodzakelijk

Zingen maakt iedereen dagelijks blij. Zangexpress helpt mij bij het geven van muzieklessen in de groep. Er is veel variatie is de liedjes en veel thema's.