Professioneel en liefdevol

Van het begin tot het eind professioneel en liefdevol geholpen door Jessica en haar gehele team. Namens de familie Voesenek ernorme dank voor de mooie uitvaart van onze man, vader en opa.

Flexibel en warm

Vorige week dinsdag 29 september overleed mijn moeder op een mooie leeftijd van 93 jaar. Zij zei zelf twee weken voor haar dood dat zij een mooi leven had gehad en wij niet om haar moesten treuren als er iets met haar zou gebeuren. Deze spreuk stond ook op haar rouwkaart "treur niet om mij ik heb een mooi leven gehad". Dit is voor de ratio mooi en lief gezegd maar voor het gevoel blijft het surrealistisch dat zij er niet meer is. Het is stil en leeg. Dit zal moeten sluiten maar de navelstreng is nu echt en definitief doorgeknipt maar in gedachte zal zij altijd bij ons blijven. Wij hielden van haar Zij stond net als mijn vader al jaren in de database bij Van Der Spek Uitvaart en nu moest het dan gaan gebeuren. Na een belletje wat ik ontving van haar Verzorgingshuis heb ik contact opgenomen met Van der Spek en voor ons het droevige nieuws verteld. Op afgesproken tijdstip is zij vervolgens opgehaald en naar het rouwcentrum gebracht voor het wassen en aankleden. Voor ons restte het gesprek met de uitvaartleider bij ons thuis in Zwijndrecht. Dit was los van alle emotie een open en plezierig gesprek waarin ook veel werd gelachen om enkele herinneringen aan mijn moeder. Het gesprek zelf was zakelijk maar warm en aan onze wens om op een zeer informele manier van haar afscheid te nemen kon tegemoet worden gekomen. Wij hadden binnen de familie bedacht dat in deze covid-19 tijd haar kist in het midden van de rouwkamer zou komen te staan met daarom heen tafeltjes en stoeltjes. Na het afscheid met de familie en het sluiten van de kist kon het selecte aantal genodigden binnen komen om met koffie of thee naar haar lievelingsmuziek te gaan luisteren. Het klinkt gek maar de mooiste muziek (geluid) hoor je in een rouwcentrum. De uitvaartleider met wie hadden gesproken kon zelf niet aanwezig zijn deze dag en haar collega heeft de uitvaart verder keurig netjes met haar andere collega begeleid en goed van haar overgenomen. Alle afspraken zijn nagekomen en de flexibiliteit om na afloop toch nog een half uurtje langer met elkaar door te kunnen praten is als positief ervaren. Ook de afstemming tijdens de dienst van de muziek en stiltes en sprekers liep gewoon heel soepel door. Ik zal m.b.t. de flexibiliteit niet alles beschrijven maar wij kijken als familie samen met onze vrienden terug op een mooie bijzondere uitvaart van mijn moeder. Ik heb voor Van der Spek nog wel twee tips: 1. als een uitvaartleider die het gesprek thuis bij de familie voert zelf op de dag van de uitvaart niet aanwezig kan zijn (begrip voor) laat hij of zij dan wel nabellen of alles volgens wens is verlopen. Dit is helaas niet gebeurd en verklaard mijn aantal sterren. 2. bespreek aan tafel ook de cosmetische mondsluiting bij de overledene. Ik weet niet of dit de juiste vakterm is maar wij hebben hier zelf om moeten vragen anders …… ? Het aantal sterren komt uit op een 8 maar wij geven een 8.5. en zouden Van Der Spek Uitvaart bij derden aanbevelen.

professionele afhandeling

Aardige mensen en professioneel dank u.

Professioneel en betrokken

Ondanks dat we als familie vooraf al veel hadden besproken, werden we professioneel door de keuzemogelijkheden geleid. Er werd goed meegedacht. Judy en Rick stelden zich flexibel op. Er was veel contact en daardoor hadden we als familie goed zicht op de ‘processen achter de schermen’. De uitvaart zelf was ook tot in de puntjes in orde. Er was ruim de tijd voor alles waardoor de dag niet gehaast voelde.

Vriendelijk en rustig

Door een rustige en vriendelijke vrouw geholpen. Die voor ons in een moeilijke periode goede uitleg heeft gegeven. Op een waardige manier afscheid genomen van onze ( schoon ) moeder / oma.

van a tot z perfect verzorgde uitvaart. TOP!

Vanaf het eerste telefonische contact tot aan het laatste persoonlijke contact was de uitvaart van mijn moeder op 23 september 2020 op en top perfect verzorgd. Het was letterlijk “af”. De uitvaartleidster heeft haar werk zeer goed en respectvol gedaan!

Een unieke samenwerkingservaring!

De hulp en steun van Van Der Spek uitvaart hebben mij de mogelijkheid gegeven de uitvaart van mijn moeder tot een gebeurtenis te maken die haar lange en veelbewogen leven recht deed, troost bood en een gevoel van dankbaarheid deed overheersen. Alle aspecten van vorm, inhoud en afstemming op de (lastig te noemen) omstandig-heden waren in overeenstemming met elkaar. Zo werden de rouw- en bedank kaart en de advertenties door velen geroemd om hun verrassende originaliteit. Ik heb het regelen van deze uitvaart als een heel bijzondere samenwerking ervaren: alle ingebrachte ideeën waren bespreekbaar en geen moeite was teveel. De aandacht voor mij als nabestaande en "partner in de samenwerking" getuigde van een groot inlevingsvermogen en uiterste zorgvuldigheid.

Professioneel en persoonlijk

Alle medewerkers met wie ik contact heb gehad hebben mij professioneel, met geduld en fijn te woord gestaan. Zij het via de telefoon of mail. En natuurlijk ook het persoonlijke contact verliep heel fijn.

Met persoonlijke aandacht en zorg voor de mens

Vanaf het eerste contactmoment tot aan het einde van de uitvaart zijn wij met uiterste zorg begeleidt door Jessica en haar team. Allen zeer persoonlijk en attend, met oog voor detail en de mens. Door de uitmuntende service en advies hebben wij als familie waardig en ontzorgd warm afscheid kunnen nemen van ons dierbare. Hartelijk dank Jessica en het team eromheen. Familie van dhr Tijsseling

Zeer goed verzorgd.

De uitvaartverzorger was erg vriendelijk en had bovendien ook nog aanvullende ideeën waar ik niet opgekomen was. Alles is geregeld zoals mijn man voor ogen had. Prima begeleiding en verzorging tijdens de plechtigheid.

Een prima en stijlvolle uitvaart

Mijn complimenten voor Anja Kluifhooft en natuurlijk ook voor haar hele team. Niemand uitgezonderd. De manier waarop u opereerde gaf mij rust. De uitvaart zal uiteindelijk ook goed zijn voor mijn verwerkingsproces wat betreft het loslaten van mijn zeer geliefde Vader. Ik mis hem nu al. Daarnaast ben ik dankbaar vanwege de hoge leeftijd (1929), die hij heeft mogen bereiken. Hartelijke groet,

Fantastisch en accuraat geregeld en toch heel begripvol.

Met Jessica hebben we fijne open gesprekken gevoerd, alles ging stipt op tijd en met de grootste zorg uitgevoerd. Tijd voor relativering en toch accuraat knopen doorgehakt. Samenwerking was erg goed.

Met liefde hebben jullie de laatste dag voor onze vader verzorg...

Rick is een topper! Vanaf het eerste moment!! Tot nu nog steeds... ik kan nogsteeds met hem communiceren over de app. Hij reageert altijd!

Alles waar je je geen zorgen over wilt maken, nam Van Der Spek uit handen

Goed geregeld en zeer professioneel.

Uitvaard prachtig mooi geregeld!

Wij zijn als familie zeer te spreken over Debora Elderkamp. Wat een warme, rustige en lieve dame is dat die de uitvaart vn ons vader prachtig regelde. Ook erg fijn ontvangen in het uitvaart centrum in Bergschenhoek. Alleen vonden wij de locatie en centrum wat kil en erg modern. Maar verder alle lof voor uw bedrijf en personeel!

Helemaal goed!

Rik en zijn collega's hebben ons veel werk uit handen genomen. Het was heel geruststellend dat we aan de hand werden genomen zodat de uitvaart helemaal tiptop getemd was. Dank daarvoor!

Met respect en liefdevolle aandacht voor de nabestaanden

Na het overlijden van mijn man, heeft Jessica Smidt ons met liefde en aandacht door deze emotionele dagen geloosd. Mede door haar hulp is de uitvaart, voor de kinderen en mij een waardig afscheid geworden. Heel veel dank daarvoor.

Kan - gelukkig - niet zo goed bedrijven vergelijken.. vind dat ik geen betere keuze had kunnen mak

Bij zo'n treurige gebeurtenis zijn de mensen die de ceremonie uiteindelijk in goede banen moeten leiden van groot belang. Mijn dochter en ik wisten precies hoe we het wilden hebben en we hadden eigenlijk best veel noten op onze zang. Het intakegesprek met Rik Kamphuis verliep uitermate vlot en werd zeer vakkundig met ons beiden gevoerd. Tot onze verbazing bleek er veel meer mogelijk dan we dachten, b.v. bij de keuze van de kist. Er werd een algemeen draaiboek opgesteld. Het gesprek verliep zo goed dat we Rik ook bij de eigenlijke uitvaart hadden willen hebben. Dat bleek niet te kunnen en de eigenlijke uitvoering van de details zoals muziek en fotopresentatie zijn verzorgd door Debora en mijn dochter. Dat is voortreffelijk verlopen. Debora heeft ook de uitvaart geleid en dat heeft ze uitermate goed gedaan. Voeg daar nog aan toe dat onze dochter en ik Ria tijdens de make-up ( gedaan door 2 heel aardige dames) en voor de eigenlijke ceremonie nog mochten zien en daarmee waren eigenlijk al onze wensen vervuld. Niemand zit op zo'n verschrikkelijke dag te wachten maar als het dan toch moet gebeuren is het een hele geruststelling te weten dat alles tot in de puntjes op uiterst vakkundige wijze wordt geregeld.

Netjes en respectvol

Onze ervaring was er goed . Al onze afspraken zijn netjes nagekomen. Het was een net en respectvol afscheid.

Super geregeld

In deze droevige tijd werd alles keurig verzorgd van tevoren alles tot in de puntjes geregeld

Deels heel goed, deels teleurstellend.

Mijn man en ik hadden jaren geleden al besloten dat we uw organisatie onze uitvaarten zouden laten verzorgen. Door zijn beroep heeft hij veel begrafenissen gedaan met diverse uitvaartorganisaties en Van Der Spek stak er altijd met kop en schouders bovenuit. Helaas werd ik teleurgesteld. De begeleiding door de uitvaartleidster de medewerker liet te wensen over. De communicatie liep niet goed. Ik wil wat voorbeeldjes geven: 1. Thuis opbaren was geen probleem in de coronatijd werd mij verteld. Mijn man werd dan ook door uw medewerkers op goede en zeer respectvolle wijze opgebaard. Door deze medewerkers werd mij verzekerd dat de volgende dag iemand mijn man zou komen controleren. Hij bloedde namelijk nog wat. Waarschijnlijk hadden zij niet in de gaten dat het dan Hemelvaart was: kan gebeuren. Waar ik echter geen begrip voor heb is de reactie van de medewerker toen ik daarover belde. Opeens was het eigenlijk niet toegestaan om thuis op te baren en dus waren er speciale richtlijnen? Dat was mij niet verteld: het zou geen enkel probleem zijn. Tijdens het huisbezoek de dag voor de crematie vertelde ze me dat er een uitzondering was gemaakt voor mijn man vanwege zijn relatie met van der Spek? Nog steeds twijfel ik of dit nu echt waar was of een smoes. 2. Vervolgens ontstaat er vrijdag discussie over de livestream en het aantal mensen die gegarandeerd zou kunnen kijken. De medewerker geeft Hofwijck de schuld en Hofwijck de medewerker. En ik zat er tussen. Uiteindelijk is er iemand ingehuurd waarvoor ik extra moest betalen. Waarom niet aan de voorkant bespreken? 100 is toch echt niet bijzonder veel En zo zijn er nog wat voorvalletjes te noemen. Van persoonlijk begeleiding en betrokkenheid was geen sprake: heel jammer. Gelukkig hebben de andere medewerkers de eer van uw bedrijf hoog gehouden en die hebben wel laten zien wat ik ( en mijn man) van u verwachtten.

Beste mevrouw de Lange, Allereerst bedankt voor uw heldere beoordeling. We vinden het bijzonder vervelend dat uw ervaring op deze punten niet positief was, waarvoor onze excuses. Goede communicatie, persoonlijke begeleiding en betrokkenheid zijn juist zaken die wij hierin erg belangrijk vinden. Wij zullen telefonisch contact met u opnemen om dit inhoudelijk verder te bespreken. Fijn dat u nog benoemt dat uw ervaring niet louter negatief was en u ons ondanks dit nog steeds aanbeveelt. Met vriendelijke groet, HdL | Van der Spek Uitvaart

Prettige persoonlijke ondersteuning in deze moeilijke periode

Wij hebben het ervaren als een zeer fijne ondersteuning. Het voelde alsof iemand er die dagen alleen voor jou en je familie is.

Respectvol en eenvoudig

Eenvoud staat bij mij hoog in het vaandel en respect spreekt voor zichzelf.

Zeer betrokken en persoonlijk ondanks de Corona maatregelen

Ondanks de voorbereidingen online, wat je in deze omstandigheden niet wil, was de uitvaart van onze moeder perfect. Een mooier afscheid hadden we ons niet kunnen wensen. Bedankt Nienke van Veen en Rik Kamphuis

Fijne ervaring

Fijne behandeling en mooie afsluiting

Over Van Der Spek Uitvaart

Een uitvaart is een uitdrukking van respect en liefde voor degene die is overleden. Een uiterst persoonlijke gebeurtenis die bij alle betrokkenen een warme, mooie herinnering achterlaat. Daarvoor zet Van der Spek Uitvaart zich elke dag opnieuw in. Van der Spek Uitvaart verzorgt al sinds 1888 uitvaarten in de regio Rotterdam. Nog steeds is dit een familiebedrijf, waarbij de gebroeders van der Spek met hart en ziel de leiding voeren. Wij zijn blij en dankbaar dat families al zo lang zoveel vertrouwen hebben in onze onderneming en we zullen altijd het uiterste doen om dit vertrouwen waar te blijven maken.