Leerzaam, leuk en intensief

Vanwege de Corona maatregelen na de 1e les op locatie daarna de lessen online moeten volgen. Hulde voor de docenten die de lessen boeiend en interactief wisten te houden! Ondanks dat het enorm intensief was (van 14:00 tot 20:30 bijna onafgebroken naar een scherm kijken met oortjes in is echt heel erg vermoeiend) en schipperen met uitlaten en eet-pauzes heb ik de ABA-1 als heel erg interessant en leerzaam ervaren.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? ABA1

Super leuke en leerzame cursus

Een hele leuke en leerzame cursus voor kromsnavels afgerond. Ik ga zeker meer cursussen volgen via tinely En kan deze ook zeker aanraden. 2 lessen op locatie en 2 via zoom alles netjes en verzorgd. Nog wat wennen met werken via zoom maar dat is helemaal logisch en niet storend.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Gedragsadviseur voor papegaaien
  • Als je geen student bent(geweest) waarop baseer je dan deze review over Tinley Academie N.v.t.

Boeiend, intensief

Module en examen online gedaan. Dat ging prima. De eerste 2 lesdagen waren ook klassikaal maar de docenten betrokken ons thuis er goed bij en hielden goed rekening met ons. Fijne, enthousiaste docenten. Ging wel snel en het was zeker intensief. De cursusmap had wel uitgebreider gemogen, zeker omdat je weinig tijd had om aantekeningen te maken. Gelukkig kregen we nog een mooie aanvulling, heel fijn. Ook het examen , online, was goed geregeld.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Neuswerk module 1

Interessante cursus!

De cursus behandeld alle aspecten kwa gedrag van en verrijking voor kromsnavels. De docenten zijn kundig. De overgang naar online vanwege corona is goed opgepakt. Communicatie vanuit back office kan echter beter. Meer en duidelijkere communicatie vooraf en tijdens waar nodig (zeker tijdens de corona crisis) neemt onduidelijkheid weg bij cursisten.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Gedragsadviseur Papegaaien

Goede volledige cursus

De cursus ging online door, heel veel info meegekregen en de vragen werden perfect beantwoord tijdens de online-cursus.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? cursus kattengedrag

Zo waardevol voor elke professional die met katten werkt

Na vorig jaar de zeer interessante nascholing over onzindelijkheid te hebben gevolgd, keek ik er naar uit om dit jaar de nascholing van Tinley te volgen over agressie van katten naar soortgenoten en mensen. De lesstof was wederom goed te volgen en werd prettig opgebouwd zodat iedereen van elk kennisniveau van katten mee kon. Ik heb weer veel geleerd en ben erg tevreden. Ik kijk uit naar een volgende nascholing bij Tinley.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Nascholing: Agressie bij katten

Goede academie met professionele docenten

Mijn laatste cursusdag was "Vechtende honden". Een aanrader!!

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? N.v.t.
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Vechtende honden...

Boeiende lessen, goed georganiseerd

In februari 2020 startte ik met de opleiding Kynologisch Instructeur. Al voordat de lessen begonnen, viel het me op dat bij Tinley Academie alles goed geregeld is. Keurig verzorgde lesstof, een app, studienet voor cursisten. Ik volg de opleiding in Heteren, deze locatie is prima bereikbaar en ik vind het een feestje om les te krijgen met uitzicht op de binnenbak waar de paarden lopen :-) De lessen zijn enorm boeiend, interessante lesstof en de docenten zijn vakbewaam en hebben vele voorbeelden en casussen paraat. De lesdag vliegt voorbij! Kortom, ik zou Tinley Academie absoluut aanbevelen aan anderen.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Kynologisch instructeur I

Actuele lesstof, vakbekwame docenten en leuke locatie

Ik begon 23 februari 2020 met module 1 Kynologisch Instructeur, vol verwachting. En ik ben niet teleurgesteld. De lesstof ontving ik ruim van te voren digitaal. Heel fijn, want ik houd ervan om me voor te bereiden. De inhoud van de lessen is actueel, de nieuwste inzichten worden meegenomen. Respect voor elkaars mening en inzicht is uitgangspunt en alles wordt besproken. Er zijn geen taboes, zodat iedereen de mogelijkheid heeft om zijn/haar (oude?) inzichten desgewenst bij te stellen. Of om tot de conclusie te komen dat je in sommige situaties keuzes maakt die in deze tijd niet 'politiek correct' zijn. De lesdagen zijn heel goed gevuld, maar het kost me geen enkele moeite om mijn aandacht erbij te houden. En ik hoor ook niemand om me heen zuchten of kreunen ;). Ik ben heel blij met mijn keuze voor Tinley Academie en ben nu al aan het kijken wat ik nog meer wil doen :)!

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? kynologisch instructeur module 1

Meegedaan aan de eerste les van de ABA cursus in Assen

Prettig en kundige docent Leuke interactieve les Voldeed helemaal aan de verwachting, dus benieuwd naar het vervolg!

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja

Fijn dat er nu ook nascholingen zijn voor afgestudeerde gedragstherapeuten

Goed opgebouwde dag - juist door de combinatie van verschillende invalshoeken, dus vanuit gedrag maar ook vanuit medische oogpunt.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? nascholing inz. agressie kat

Duidelijke en praktische les

Heldere uitleg aan de hand van casussen en mogelijke onderliggende medische oorzaken. De docenten werken heel prettig samen, wisselen af dus mijn aandacht bleef er goed bij. In de praktijk goed toepasbare adviezen. Over agressie bij katten is nog zo veel te leren:)

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Kattengedragstherapie

Goede heldere nascholing voor kattengedragstherapeuten en andere beroepsgroepen

Er wordt duidelijk les gegeven met ruimte voor praktijkervaringen die van beide zijden ( docenten en toehoorders) uitgewisseld kunnen worden. Interactieve lesdag wat het attent blijven verhoogd. Voor mij een welkome aanvulling op en verdieping in de opleiding tot gedragsdeskundige voor katten. Vooral het bewust zijn of blijven dat pijn vaak een reden kan zijn voor (onbegrepen) agressie bij katten.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Nascholing kat: agressie naar soortgenoten en mensen en de rol van medische oorzaken

Goede cursus

Tijdens de cursus was er een hele prettige en veilige sfeer. Alles kon worden besproken en het was ok om fouten te maken. Hierdoor was de leerervaring optimaal. Aan het begin werd geïnventariseerd wat onze leerdoelen voor de cursus waren en hier is op hele goede wijze gehoor aan gegeven. Daardoor een super cursus gehad waarbij ik heel veel heb geleerd. (hoewel hij niet volledig aan de beschrijving voldeed).

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Hondentrainen voor professionals

Leerzaam, gevarieerd en docenten met veel ervaring. Top ervaringen erbij.

Afgelopen maanden heb ik meegedaan aan twee na scholingen bij Tinley academie. Honden trainen voor professionals en Grenzen aan beïnvloeden van ras specifiek gedrag. Bij trainen voor professionals krijg je enorm veel praktijk ervaring in het werken met honden die agressie inzetten. Vele hondenrassen en kruisingen worden ingezet. En er wordt les gegeven door zeer ervaren docenten. Je leert je meer bewust te zijn van je eigen gedrag. De docenten zijn enthousiast en motiverend en geven je stof tot nadenken. Bij grenzen aan beïnvloeden van ras specifiek gedrag is het meer theoretisch, waar je nog meer bewust wordt van de verschillende rassen. Het is inspirerend en heeft mij er toe gezet beter te kijken naar het vormgeven van mijn lessen op mijn hondenschool. Bewustwording van waar gedrag vandaan kan komen bij verschillende rassen. Want veel informatie is niet te vinden op internet, omdat rassen nooit objectief en specifiek omschreven worden. Wat ik ook erg interessant vond was het onderdeel honden uit het buitenland. Ook hier weer top docenten met veel ervaring in de hondenwereld. Het is jammer dat het maar twee dagen is. Ik zou beide cursussen zeker aanbevelen. En heb al meerdere cursussen op de planning staan bij Tinley academie. Groetjes Carine

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Grenzen aan beïnvloeden van ras specifiek gedrag en Trainen voor professionals.

Zeer interessant en leerzame cursus activiteitencoach module-1

Zowel ochtend als middag zeer leerzaam en benieuwd naar het vervolg. Ochtend: inleiding activiteitencoach Middag: de hersens Ondanks lastige materie in de middag wist Eddy van der Zee het zeer boeiend te brengen.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Activiteiten coach module 1

Goed verzorgde cursus. Duidelijke uitleg.

Het was een lange zit, met veel info. Gelukkig hadden we de pp op papier, zodat we notities konden maken. Niet veel gedaan, want bijna alle info zat al in de pp. Thuis op mijn gemak de pp nog eens nagelezen, dit werkte echt fijn.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Ehbo bij honden

Erg leerzaam

Hele nuttige workshop, super informatief!

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Nee
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? EHBO
  • Als je geen student bent(geweest) waarop baseer je dan deze review over Tinley Academie Ervaring

Zeer interessant en goede training (Basis neuswerk 2)

Zeer interessante training en weer tandje de diepte ingegaan op de fantastische neus van de hond. KNGF heeft toegelicht hoe ze de honden trainen voor medische detectie. Ondanks dat de inleiding over KNGF erg lang was, bleek wel dat het zeer boeiende en interessante materie is. Zeer goed en mooi werk dat ze leveren. Zeer tevreden over inhoudelijk de cursus en over instituut Tinley.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Basis neuswerk 2

Prima cursus, veel geleerd.

Deskundige docent, duidelijke uitleg en fijne leeromgeving.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? 1 daagse cursus kattengedrag

Goed georganiseerde opleiding

Ik ervaar de lessen bij Tinley als erg plezierig, er is veel ruimte voor het stellen van vragen, de docenten geven inspirerend les. Het zijn vermoeiende lesdagen, maar erg interessant en nuttig. Aanrader!

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Kattengedragstherapeut

Prettige leeromgeving, duidelijke theorie, ruim aanbod

Nadat ik jaren terug alweer de gedragstherapie Paard heb gevolgd bij Tinley, heb ik afgelopen jaar de opleiding tot Kynologisch Instructeur gevolgd. Bezig met de laatste loodjes tot het praktijkexamen. De lesstof is uitgebreid en prettig door te lezen. De theorielessen zijn op een leuke manier gebracht en er is voldoende ruimte tot vragen stellen of even af te wijken van de lesstof ter verduidelijking. De praktijklessen worden op een gezellige manier gegeven en je oefent echt met elkaar in kleine stapjes tot de gestelde leerdoelen.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? Kynologisch Instructeur

Fijne opleidingen!

De verschillende onderdelen van de lesstof worden altijd goed en duidelijk uitgelegd. Je leert op een leuke manier veel over diergedrag.

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? ABA, papegaaiengedragsadviseur, konijnengedrag, kattengedrag, roofvogel

Veel geleerd, fijne opleiding.

Met plezier deze opleiding gevolgd, ook de nascholingen sluiten mooi aan.

In één woord super!

Meerdere cursussen gevolgd, heel veel van geleerd! Ik blijf mijn kennis uitbreiden en dit blijf ik zeker doen bij Tinley. Ik raad het aan iedereen aan!

• Ben je student (geweest)aan de Tinley Academie? Ja
  • Welke cursus, workshop of opleiding heb je gevolgd aan de Tinley Academie? ABA (gevorderd), kattengedrag, papegaaien en konijnengedrag.

Over Tinley Academie

Tinley Academie is al meer dan 20 jaar hét kennisinstituut op gebied van diergedrag Tinley Academie voldoet aan de kwaliteitscode voor kort beroepsonderwijs en staat geregistreerd bij ‘t CRKBO Beroepsopleidingen kat, paard, papegaai en hondengedrag zijn erkend door brancheorganisatie SPPD en de Raad van Beheer ​ Leslocaties zijn centraal in Nederland, goed bereikbaar met auto en openbaar vervoer Tinley Academie staat voor de zekerheid van goed onderwijs