Onvoledoende serieus genomen
Ik heb de auto een paa keer aangeboden omdat er duidelijk iets mis is. Het is meerdere keren gebeurd, dat na lange tijden geen problemen (en een laag verbruik tussen 8 en 9 km per kWh) een keer tijdens het rijden het waarschuwingslampje (service indicatie) brandde. Bij de volgende rit brandde het lampje niet meer. Wel was me meteen de eerste keer opgevallen, dat de auto tijdens het branden van het lampje veel duurder loopt. Maar later bleek dat dit verbruik hoog bleef, totdat de autosoftware weer gereset was bij een beurt (of bij het terugschakelen van het batterij-opladen). De vorige keer dat ik de auto bracht liep hij 1/6,4 op de heenweg en 1/9,4 op de terugweg. De laatste keer was dat 1/6,4 op de heenweg en 1/8.0 op de terugweg. Het moet dus zo zijn, dat te achterhalen is wat dit veroorzaakt. Het is dan toch duidelijk dat er iets mis is/was. Maar ik vind bij Mulders geen enkele medewerking dit op te lossen. Men vindt kennelijk dat de wagen het nu goed doet en daarmee uit. Het ergert me dan ook nog als een monteur niet blijkt te weten wat een brushless motor is. Ik probeerde hem uit de leggen, dat mijn vermoeden is, dat er een dynamische bijstelling moet zijn van het bekrachtigen van de spoelen, zoals bij de benzine auto de vacuum vervroeging werkt. En die dynamische regulatie lijkt te vervallen en niet goed te functioneren als dat lampje brand/gebrand heeft.
Uiteindelijk heb ik het doorgespeeld aan Amsterdam. Maar ik vind eigenlijk dat Mulders Nijmegen de instantie is, die dit op moet pakken.