Service kan beter
Ik bracht mijn Giulietta voor een kleine beurt. Ook had ik aangeven dat mijn auto trilde vanaf de 100 km/u en dat ik de airco soms rook als ik de auto startte. Of hier naar gekeken kon worden.
Minpunten
- De achterbanden bleken gecupt dus in overleg twee nieuwe banden. Deze gingen dan naar voren en de oude naar achter. Balanceren etc.
Toen ik hem terug kreeg en ik op de snelweg reed trilde de auto nog veel erger dan voordat ik hem naar de garage bracht en ook ineens tijdens het remmen trilde de auto wat ie nooit eerder heeft gedaan. Ik heb ze gelijk opgebeld dat dit niet akkoord was en dat ik wilde dat ze het op gingen lossen. Over 14 dagen (!) hadden ze wel weer een plekje voor me. Zij dachten dat het aan de Brembo remschijven zou liggen (die er nog geen jaar en 15k km oud waren, dus no way).
Toen ik later belde dat ik het zelf al op had laten lossen (wat geld heeft gekost) omdat ik niet 14 dagen rond wilde rijden met een trillende auto en mijn vertrouwen dat het opgelost zou worden door hun niet groot was, kreeg ik het antwoord "Oké dan haal ik je uit de planning". Nul interesse of vragen hoe het nu was opgelost. Dat vind ik niet zo chique naar de klant toe.
- Hun oplossing voor de airco die ik rook was, zonder overleg, een (vieze) parfum erin spuiten. Dat is A. geen oplossing en B. er is geen mens die dit lekker vindt ruiken, dus doe het alsjeblieft niet. En als helemaal niet zonder overleg.
- Toen ik de auto terug kreeg was alles aan mijn zitpositie in de auto veranderd. Mijn stoel (hoogte, diepte en hoek rugleuning), mijn stuur, mijn spiegels, alles was anders ingesteld. Erg hinderlijk, klantonvriendelijk en gewoon niet nodig voor een mini proefritje om te zien of alles goed is.
- Als leenauto kreeg ik een slecht rijdende Fiat Panda waar je € 30,00 voor betaalt.
Pluspunt
- De kleine beurt is wel goed uitgevoerd (wat overigens +/- € 260,00 kostte voor de Alfa).
Conclusie
Ik kom hier niet meer terug met mijn Giulietta.
Ik verwacht meer van een Alfa expert.