Tevreden zoals de zaak is opgelost, had problemen met een reparatie omdat er niet voldoende was gecommuniceerd naar de klant toe zoals ik dat ervaarde, maar goed opgelost door werkplaats bij monde van Ed Favier die de moeite heeft genomen het probleem uit te zoeken en te overleggen dat geeft duidelijkheid naar elkaar toe.
De heer Kriens en zijn medewerkers hebben ons uitstekend geholpen bij de verkoop van onze camper. Prettige ontvangst, duidelijke uitleg en goede afspraken, ook over het herstellen van enkele kleine gebreken. Daarna werden wij ook goed op de hoogte gehouden. Alle afspraken werden nagekomen en de camper was snel verkocht. Wie waarde hecht aan een deskundig, goed bereikbaar en eerlijk bedrijf doet er goed aan om Campolife in overweging te nemen.
Gelukkig deze dealer gevonden voor de aanschaf van andere camper. Heel klantvriendelijke medewerkers én goede service. Hier nog het: klant is koning gevoel want alles word opgelost en netjes afgehandeld door deze toppers!
Op 17/9 onze nieuwe caravan opgehaald. Een hele stap voor ons na 47 jaar kamperen met een tent. Al bij de aanschaf werden we vakkundig geholpen zonder dat er druk op ons werd gelegd om te kopen. De aflevering verliep zeer voorspoedig. Op de afgesproken datum stond onze caravan keurig gereed. Omdat het onze eerste caravanervaring was, werd uitgebreid de tijd genomen om alles uit teleggen. Zeer tevreden reden wij dan ook weg uit Heinenoord. Na een weekje Zuid-Limburg besloten we om vervolgens nog twee weken Italië er aan vast te plakken. Helaas, door eigen onoplettend was ik vergeten de handrem van de caravan eraf te halen. Resultaat, volledig verbrande remmen. Gebeld met Campolife, die aangaven dat de remmen waarschijnlijk vervangen moesten worden. Op vrijdag vanuit Zuid-Limburg direct naar Campolife gereden. Daar werd geconstateerd dat de remmen inderdaad volledig verband waren en alle onderdelen vervangen moesten worden. Reparatie zou wel een aantal dagen kunnen duren gezien de drukte bij de werkplaats. Uiteraard zat er voor ons niets anders op dan te wachten tot het ee.a. gerepareerd was. Toen men bij de werkplaats er echter kwam dat wij onze vakantie daardoor moesten afbreken, werd er direct naar een oplossing gezocht. De monteur die op zaterdag in dienst was zou direct aan de reparatie beginnen zodat de caravan waarschijnlijk op dinsdag klaar zou zijn. Dit was dan wel afhankelijk van de drukte op zaterdag. Wat schetst mijn verbazing toen ik op zaterdagochtend om 11 uur al gebeld werd met de mededeling dat de caravan gerepareerd was. Direct de caravan weer opgehaald. Wat bleek: De monteur was speciaal voor ons al om 6 uur begonnen. Resultaat: Wij konden op zondag onze vakantie al weer voortzetten. Wij zijn de mensen van de werkplaats en in het bijzonder de monteur heel dankbaar voor hun flexibele houding en inzet. Zoveel toewijding zie je niet vaak. Dit blijft voor ons een onvergetelijke vakantie.
Dank aan de Heer E. Favier van CampoLife, Manager Service en Techniek. Objectief, omdat dat het meest de situatie weergeeft zoals het is, Informatief, als gevolg van objectieve waarneming van de schade aan het voertuig, zodat je weet wat je kunt doen met garantie's of eigen risico. Behulpzaam, in het maken van het juiste rapport, met begeleiding van foto en documentatie materiaal, en het maken van de vervolg afspraken voor bevestiging op een ander adres. Empatisch door meedenken, je kennen zonder eerst je file te moeten opzoeken en je vorderingen willen kennen in een traject waarin de oorzaak duidelijk is, maar de ( declaratie ) kaarten anders liggen. Geholpen dus.
We hebben een caravan gekocht bij Campolife waar we inmiddels veel plezier aan beleven en geholpen zijn de juiste keuze te maken. Nu we inmiddels een seizoen verder zijn hebben we de caravan gebracht om een nieuwe airco te laten monteren i.c.m. wat garantie puntjes. Net als bij de verkoop toen ook nu bij de werkplaats zeer goed geholpen en zo hoort het ook. Niet alleen verkopen maar ook service verlenen en ze hebben zelfs meer gedaan als we gevraagd hadden. Ga zo door! Henk
Caravan van mijn schoonouders gebracht ivm schade taxatie en evt reparatie. Alles loopt via de verzekering dus leek ons makkelijk...helaas. Na een week heeft mijn schoonvader gebeld over de status, waren ze de caravan kwijt! Ze gingen hem zoeken en zouden terug bellen. Later werd er gebeld met het verhaal dat hij terecht was maar dat door drukte nog niets was gedaan. Afwachten dus maar. Weer een week later maar weer eens gebeld en nu kregen mijn schoonouders te horen dat er geen dakluik meer voor te krijgen was origineel (logisch want 42 jaar oude caravan, hadden wij ook al gemeld bij het brengen...) en dat ze dus nog aan het kijken waren hoe ze dit gingen oplossen! Hierop de verzekering gebeld en uitgelegd, waarop de verzekering zei contact met hun op te nemen en dat de caravan daar opgehaald mocht worden zodat hij bij onze eigen stalling (die al een offerte had gemaakt) gerepareerd mocht worden. Vervolgens sta je met ophalen nog veertig minuten te wachten terwijl van te voren gebeld is en gezegd werd dat hij klaar gezet zou worden en dat hij na half vier opgehaald kon worden! Al met al een slechte ervaring waarbij je als klant het gevoel krijgt totaal onbelangrijk te zijn.
Campolife bedankt de klant voor zijn review. Ter aanvulling op de reactie, er heeft inmiddels een positief gesprek plaatsgevonden omdat een aantal aannames een andere oorzaak bleken te hebben. Kern van het verhaal was dat de eigenaar bij het brengen van de caravan diverse verwachtingen had rond de retour datum binnen een week. Deze verwachtingen zijn niet uitgesproken en helaas door de receptie ook niet opgemerkt. Dan ontstaat er een stagnatie in het calculatiesysteem van de verzekering omdat de caravan 42 jaar oud is en het systeem de noodzakelijke codes niet herkend. De schadeafdeling kon daardoor niet eerder het noodzakelijke onderdeel opvragen en het schaderapport opmaken. De wachttijd bij het ophalen werd helaas veroorzaakt omdat er vlak voor half vier een andere klant te vroeg zijn caravan kwam halen en daardoor liep de retour tijd met 15 minuten uit. Al met al een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Rectificatie : In 1e instantie waren wij zeer tevreden met de aankoop van onze Hobby Lavita 400SF uit 2010 Nadat wij de Caravan hadden opgehaald deden de eerste problemen zich al voor op de Camping in Rockanje op de bijgaande BOVAG keuring zijn een aantal punten wel af gevinkt ,maar niet goed gecontroleerd oa. de spindelmoeren van de uitdraaisteunen waren de M6 boutjes verdwenen , lekkage in de disselbak , Winterhof neuswiel defect , verticale scheur van 10 cm in het zijraam zowel in de binnen als buitenruit , de voorruit was lek bij een regenbui zat er tussen de binnen & buitenruit voor 3/4 condens , bij de keukenkraan kwam water onderuit de kraan i.p.v de uitloop , een aantal van deze punten oa van de uitdraaipoten & neuswiel hebben wij direct bij Campolife gemeld met de reactie dan had U met de caravan terug moeten komen , wij hadden op dat moment een seizoen plaats gereserveerd , het probleem van de ruiten is in de weken daarna gekomen ook daarop gaf campolife het antwoord op ruiten zit geen garantie . Wij dachten van onze Hobby Caravan te kunnen genieten maar helaas , na lang overleg hebben wij deze ingeruild bij een Caravan bedrijf in de Achterhoek voor een ERIBA Triton 420 GT , bij inruil hebben wij zoals het hoort de problemen aan de Hobby caravan gemeld. Wij hopen met onze nieuwe aankoop meer plezier te hebben. De aankoop van de Hobby caravan is voor ons een hele dure les geweest gedurende de 4 maanden dat deze in ons bezit is geweest. Misschien wordt deze review geplaatst zou wel netjes zijn.
Campolife bedankt de klant voor zijn review. Een korte reactie willen wij wel geven. Helaas kunnen bepaalde zaken ook na een uitvoerige onderhoudsbeurt defect raken daar heeft de klant dan ook 12 maanden garantie voor om dit op te lossen. Het is dan wel jammer als de klant dan niet langs kan/ wil komen en zelf elders een dure oplossing aan het raam gaat regelen. Dit terwijl Campolife direct aangeboden had om e.e.a. volledig op te willen lossen en zelfs al een commercieel voorstel voor het raam had geboden. Hoewel wij de teleurstelling van de klant begrijpen heeft naar onze mening de ervaring met het plaatsen van een verkeerd raam door een lokale reparateur, die de klant zelf de opdracht heeft verstrekt, de klant ertoe bewogen een emotionele beslissing te nemen om de caravan direct in te ruilen bij weer een ander bedrijf. In deze zaken heeft Campolife geen enkele invloed of keuze gehad om dit te voorkomen.
Gebruikte caravan gekocht bij Cliff, perfecte afhandeling en goed afgeleverd met uitgebreide uitleg. Tot nu toe complimenten.
Campolife vraagt 6000 euro marge, los van de verkoopprijs en 1000 Euro bij intrekken order. Bij een taxatie waarde van 20.000 is dat dus 30% vaste kosten. Wordt hij voor minder verkocht dan wordt het nog erger. Het blijkt dat er veel goedkopere manieren in de markt zijn om je camper met bemiddeling te verkopen. Dus check eerst alle mogelijkheden, voordat je deze bemiddeling kiest. Na plaatsing van deze review heeft Campolife ons benaderd en excuus aangeboden voor hun handelwijze. Tevens hebben ze de 100 euro annulering kosten gerestitueerd. Zo hoort het. Jammer dat hiervoor een negatieve review nodig was. Echter e.e.a. is nu correct afgehandeld.
Campolife bedankt de klant voor haar review. Ter aanvulling op de reactie is het zo dat inderdaad bij goedkopere oude campers de procentuele marge veel lijkt en deze bij jongere en duurdere campers aanmerkelijk lager ligt. We werken met een vaste fee en bij goedkope oudere campers lijkt dit procentueel veel. Echter zijn vaak de kosten ook aanmerkelijk hoger om deze groep campers klaar te maken voor aflevering en daarbij vaak veel meer in de garantie terugkomen. Overigens is de genoemde marge een bruto marge want daar gaat in de onderhandeling de korting en de vaste kosten en niet te vergeten de BTW van 21% nog vanaf. Overigens vinden wij evt. kosten van € 1.000,- te billijken gezien de camper bij ons tijdens de verkoop al die maanden, verzekerd, gestald en voorzien van schoonmaakbeurt en advertenties in de showroom staat. We hebben de kampeerauto van de klant aangenomen en bekeken in de werkplaats waarna de klant de camper toch niet in de verkoop wilde zetten bij ons. We meenden voor de opstart kosten en aanname € 100,- te mogen rekenen maar daar dacht de klant anders over. We hebben dit geld inmiddels teruggestort. We wensen de klant uiteraard veel succes met de verkoop van zijn camper.
Originele beoordeling
Campolife vraagt 6000 euro marge, los van de verkoopprijs en 1000 Euro bij intrekken order. Bij een taxatie waarde van 20.000 is dat dus 30% vaste kosten. Wordt hij voor minder verkocht dan wordt het nog erger. Het blijkt dat er veel goedkopere manieren in de markt zijn om je camper met bemiddeling te verkopen. Dus check eerst alle mogelijkheden, voordat je deze bemiddeling kiest.
Prima zaken gedaan met Marcel. van Campolife Zeer tevreden over het verkoop gesprek en aflevering. Caravan ziet er netjes uit. M.Bijl
Dit is een vervolg op mijn eerdere beoordeling. Die was slecht en heb ik, daar Campolife aangaf tot een oplossing te willen komen, aangepast naar een 5. Helaas kan deze niet meer worden aangepast daar een en ander niet naar tevredenheid is opgelost. Vandaar een aanvulling. De camper is retour gegaan en volgens de technische dienst nagekeken. Eigenlijk komt het erop neer dat het nou net pech is dat reduceer en accu kapot zijn gegaan terwijl de camper voor het feit dat de koelkast naar gas rook daar was. Als we een financiële compensatie wilden moesten we maar zeggen wat we wilden, ipv dat ze zelf met iets kwamen, dus laat naar. Eigenlijk het gevoel gekregen van: stelletje zeuren. Ook plotseling lekkage (camper binnenzijde nat). Thuis gekeken en bleek dat plisse verduistering dakluik helemaal nat was. Weer gebeld met campolife, kreeg een boze chef werkplaats aan de lijn die aangaf gek te worden van deze camper. Luik had niet opengestaan dus lag niet aan hun. Dan maar de slang erop en geen lekkage. Blijft mijn woord tegen het hunne... Jammer
Bedankt voor de geweldige service en het leveren van onze nieuwe Fendt Diamant caravan voorzien met een uitgebreide uitleg. Wij gaan er zeker van genieten!
Eerder dit jaar een 2e hands (6 jaar jong) Knaus caravan aangeschaft bij Campolife. Inmiddels een aantal keren met de caravan op pad geweest en bevalt uitstekend. Van ontvangst in bedrijf tot aflevering uitstekend geholpen door Richard. Zeer tevreden dus.
Vocht in dak Scharnieren kapot kastje Scharnieren kapot oven Deuk in garage deur Deurlijst los Gordijn los Kitranden niet vervangen Kenteken gewicht niet aangepast dus onverzekerd !weggereden Dit gemeld en als antwoord o dat kan je zo bij de rdw veranderen
Uiteraard danken we de klant voor deze beoordeling alhoewel dit in dit geval niet de juiste weergave over het hele bedrijf stelt. Met deze reactie zijn we gelukkig in staat om met de klant in contact te komen en dat is inmiddels ook al gedaan voordat de publicatie van deze beoordeling online kwam. Publicatie staat voor 23 juli en voor deze datum is er al een afspraak met de klant gemaakt om de bevindingen te bespreken en daar waar nodig op te lossen. De afspraak met de klant staat al gepland en zal na de vakantie met de camper plaatsvinden. Jammer dat de beoordeling al geplaatst is terwijl wij nog in gesprek met de klant moeten gaan. Campolife pakt dit op en zal de uitdaging aangaan om van een klagende klant weer een ambassadeur te maken. We zien uit naar een goed gesprek en wensen de klant een fijne camper vakantie.
Originele beoordeling
Vocht in dak Scharnieren kapot kastje Scharnieren kapot oven Deuk in garage deur Deurlijst los Gordijn los Kitranden niet vervangen Kenteken gewicht niet aangepast dus onverzekerd !weggereden Dit gemeld en als antwoord o dat kan je zo bij de rdw veranderen
Uiteraard danken we de klant voor deze beoordeling alhoewel dit in dit geval niet de juiste weergave over het hele bedrijf stelt. Met deze reactie zijn we gelukkig in staat om met de klant in contact te komen en dat is inmiddels ook al gedaan voordat de publicatie van deze beoordeling online kwam. Publicatie staat voor 23 juli en voor deze datum is er al een afspraak met de klant gemaakt om de bevindingen te bespreken en daar waar nodig op te lossen. De afspraak met de klant staat al gepland en zal na de vakantie met de camper plaatsvinden. Jammer dat de beoordeling al geplaatst is terwijl wij nog in gesprek met de klant moeten gaan. Campolife pakt dit op en zal de uitdaging aangaan om van een klagende klant weer een ambassadeur te maken. We zien uit naar een goed gesprek en wensen de klant een fijne camper vakantie.
Beste Marcel, Wij willen even laten weten dat we na een prettige ontvangst door u en uw collega zeer vriendelijk, fijn en vooral eerlijk zijn behandeld. Dit voelde voor ons zeer vertrouwd. Alle afspraken zijn vlot verlopen. Bravo. Wij wensen de toekomstige eigenaar veel plezier met deze caravan, daar wij dit ook altijd gehad hebben. Uw bedrijf aanbevelen bij anderen is een eerste optie! Vriendelijke groet Loes en Ton Roetman
Opnieuw waren we bij Campolife. Het verraste ons dat we spontaan werden aangesproken door een medewerkster met de vraag of ze ons kon helpen. Dit was i.t.t. was ons 9 maanden geleden overkwam (zie de opmerking bij google-maps), waar de vriendelijkheid van het personeel ver te zoeken was.... Maar deze mevrouw, Dolinda genaamd, wist de klant (ons dus) op de juiste manier te benaderen en ons te voorzien van complete en deskundige informatie/advies m.b.t. scottelbraai en koelbox. We zijn dan ook vol lof over deze persoon; en het bedrijf dient zulke personen/medewerkers te koesteren; en laten enkele andere medewerkers uit dit bedrijf dan ook maar een voorbeeld aan haar nemen.....
Na eerst een prettig en vertrouwd telefonisch contact zijn wij met onze camper naar Campolife gegaan om deze bij campolife door bemiddeling in de verkoop te zetten. De heer Arnold Kriens heeft ons daar vriendelijk ontvangen en het hele proces van bemiddeling en verkoop uitgelegd. Het papierwerk werd geregeld en de camper achter gelaten. Met een goed gevoel huiswaarts gekeerd. Na twee weken kregen we telefoon dat er klanten bij Campolife interesse hadden in onze camper. Na een paar telefoontjes met Arnold was de verkoop geregeld en werd alles snel geregeld. Prima service, mooie verzorgde winkel en showroom ,snelle verkoop en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader mocht u uw camper of caravan willen verkopen of er een willen kopen.
Eind januari 2020 werden wij opgeschrikt door een bericht dat in de stalling waar onze camper staat brand is uitgebroken. De camper is van buiten en binnen aangetast door rook en roet. We brachten de camper naar Campolife omdat wij er vertrouwen in hebben dat ze daar in staat zijn de ontstane schade te verhelpen. Inmiddels zijn we met de camper weg geweest en gelukkig is alles verholpen en zijn we zeer tevreden !!!
Afgelopen zaterdag ontdekten wij een "defect" aan de spoelinrichting van het toilet van onze nieuwe caravan. Heel vervelend, aangezien we zondagochtend zouden vertrekken. Na telefonisch overleg konden we de ontbrekende elementen ophalen bij de werkplaats. Zo gezegd zo gedaan. Prima geregeld. Tot thuis bleek dat er meer aan de hand was. Lekkage van de spoelunit. Weer gebeld en doorverbonden met de monteur Nico Sleebos. Samen tot de conclusie gekomen dat we voor de komende dagen dan maar een fles moesten gebruiken en de komende week dan maar terug naar Heinenoord. Kwartier later belt Nico weer op. Het zit hem toch niet lekker en hij wil, op zaterdagavond, toch zelf komen kijken wat er aan de hand is en het zo mogelijk oplossen. Ik vond het niet nodig, want voor hem is het ook een uur rijden en dan weer terug, maar hij stond er op. Zo gezegd zo gedaan. Oorzaak van het probleem gevonden en de lekkage verholpen. Hulde voor Nico en zijn vrouw! Zo'n toewijding maak je nog maar zelden mee!
2 weken geleden 2de handscaravan gekocht.We zijn door Arnold heel vriendelijk geholpen.Hij nam de tijd en gaf ons de tijd om op het gemak te kunnen beslissen.Bij het ophalen ook weer vriendelijk geholpen.
Gezien de vele goede reviews en aanbevelingen waren de verwachtingen hooggespannen maar onze adviseur Arnold heeft hier ruim aan voldaan. Nam namelijk net zoveel tijd en gaf ons de aandacht terwijl we voor een relatief klein budget een gebruikte caravan kochten. We werden dus meer dan netjes geholpen en bevelen dit adres van harte aan!
Omdat ons gascomfort een storing vertoonde Campo TD gebeld. Bij een van de pitten stopte de gastoevoer wanneer we de bedieningsknop los lieten. Dus maar twee pitten beschikbaar. Nico gesproken van de TD. Gaf het advies om de knop te demonteren ( simpel er aan trekken ) en het nu te proberen. Moer van de bediening bleek los te zijn gegaan. Moer aangedraaid. Kunststof ring her geplaatst knop terug geplaatst met een positief resultaat. Probleem opgelost. Nico, hartelijk dank voor deze info. Open en eerlijk klant service beleid.
Prettige behandeling ervaren van dit bedrijf. Alles keurig afgehandeld. Zelfde dag nog geld overgemaakt. Afspraak is afspraak. Zin in een caravan/camper? Ga naar Campolife
Ik ben jaren klant geweest het begon in Barendrecht met de beer van Ooien later veel later in Heinenoord.Ik heb veel zaken gedaan met Erik voor mij een hele goede verkoper .Helaas vanwege ziekte vrouw is kamperen over maar ga naar Campolive en vraag naar Erik nogmaals bedankt.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.