Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf
Tevreden over de VWpolo1.4 16V\r\nOnze VW Polo 1.4 uit 2005 had inmiddels iets meer dan 160.000 km gereden en werd privé verkocht. Met een geldbedrag op zak en het idee dat er korting te bedingen was omdat er geen inruil plaats hoefde te vinden op een nieuw vehicle, werd internet afgestruind, op zoek naar een vervanger. \r\nWe hadden na een bezoekje aan een Crosspolo nog een lijstje van 6 geschikte kandidaten uitgeprint, te beginnen bij de Fa. Frans Wientjes in Deventer. Daar stond een zeer luxe VW polo 1.4 uit 2008 met niet teveel kilometers op de teller.\r\nOnderweg, vanuit Daarleveen in een leenauto, belde ik of de Polo nog beschikbaar was. Een vriendelijke jongemannenstem bevestigde de vraag positief. Ik vertelde dat we er dan met ca. 45 minuten waren. Dat was akkoord. \r\nAangekomen op de Gotlandstraat 11 in Deventer gingen we direct even kijken waar “ons polootje” stond. We vonden de auto in een diepe plas water. “Niet zo veel aandacht aan besteed” gaat dan even door je heen, ik had toch gemeld dat we kwamen”. Vervolgens is er rechtsachter lichte schade (ca. €350,0) op het scherm, die niet stond vermeld. Jammer. Verder waren de 4 banden zo goed als af. Voorbanden helemaal geen profiel en achterbanden nog ca. 4 mm. Voor in deze winterperiode helemaal geen discussie, gewoon alle 4 vervangen (kosten ca. € 300,00). \r\nGeen man overboord zou je zeggen als de prijs maar goed is. Geen inruil. Geen garantie, goede auto, dealeronderhouden (distributiepakket was al ooit vervangen) zo mee (met uitzondering van de mankementen). Tot onze schrik werden alle kosten voor het maken van een goede auto (banden en schade herstellen) er allemaal bij op geteld. Uiteindelijk zijn we een goede prijs overeengekomen (ergens in het midden) zonder afleverkosten. Kosteloos meegeleverd zijn de matten en moerkapjes op de velgen. Daarvoor dank. \r\nNa het doen van de aanbetaling van €250,00 is het afleveren van de auto tweemaal uitgesteld (overmacht). Had lastig kunnen zijn maar gelukkig had ik een weekje vrij en was de auto van mijn zoon de hele week beschikbaar. \r\nWe zijn we erg blij en tevreden met de VWpolo1.4 16V. Elke keer stond er verse koffie en vriendelijke mensen klaar voor een goed gesprek en een warm ontvangst. Dat heet klantvriendelijkheid. \r\nDe overtreffende trap van klantvriendelijk ondernemen is ‘hostmanship’. Dit omvat de ‘menselijke’ bejegening van klanten, de empathie, de deskundigheid van de dienstverleners en het echt willen oplossen van een klantprobleem. Dat hebben ze grotendeels waargemaakt. Op één aspect in het hostmanship heb ik iets gemist. \r\nDe auto had niet meer in het water moeten staan en de schade had niet onbekend moeten zijn. Ik weet dat je ons misschien niet als klant had ontvangen en dat de auto niet aan ons was verkocht maar toch……het gaat om vertrouwen.\r\n\r\nJan en Ine Tibbe\r\n