Goede auto gekocht met toch wat haken
Leuke Daihatsu gekocht, testrit gaf mij al wat aan dat er wel wat punten waren wat aandacht nodig heeft. Op de thuisrit niks aan de hand, volgende ochtend ochtenddienst gelijk de auto mee en horen als voelen naar misschien gemiste problemen, zit de dienst erop accu leeg. Goed kan gebeuren misschien verlichting aan of dergelijks. Startkabels eraan, draaien lopen. Naar huis gereden alles uit. Even snelle stops tussendoor, hij gaf toen al moeite met starten. Maar goed voordeel van de twijfel naar huis. Komt me vrouw thuis zegt ze doet hij het nog ... nogmaals starten weer accu leeg. ...
Multimeter erop gezet op de accu door te meten ... Ik meet helemaal niks. Blijkt het een dode accu te zijn, garage oogebeld. De eigenaar, laad hem ff op want hij is gewoon goed heb hem zelf getest hij is goed ... Wederom de accu laden. 1,5 uur later nogmaals testen deze keer na nog een gesprek een testje gemaakt met de multimeter, deze gaf al aan dat de accu na 3 x achter elkaar starten leeg getrokken is. Van 12,87 v naar zelfs 4 volt. Weer de eigenaar gebeld. Nee dit is geen goede test, zijn eigen monteurs naar zijn zeggen hebben hem verteld dat de accu stuk was. En toch zelf een test erover heen leggen om hem in mijn ogen goed te krijgen. Uiteindelijk gaf hij een derde vergoeding, terwijl in de wetboek burgerlijkwet boek 7:18 lid 2 zegt dat de verkoper tenminste 6 maanden verantwoordelijk is! BOVAG of geen BOVAG dit is al de wet. Er zit inmiddels een andere accu in en rijd als een tierelier, maar naar deze garage ga ik niet meer.