Een regelrechte aanrader, ook als je van ver komt.....

Vanuit Utrecht naar het verre Balk gereden voor een goede oudere Mercedes. Ik was bij Durk aan het goede adres: hij kent de series en modellen uit lange ervaring met het onderhoud. Voor een Mercedes rijder zijn de verhalen en toelichtingen een feest van herkenning. Vervolgens een uitgebreid en eerlijk verhaal bij de auto en het vertrouwen was er en is niet meer geweken. Voor het eerst in mijn leven een auto gekocht zonder erin te rijden of uitgebreid te inspecteren. Op weg naar huis alleen maar aangenaam verrast: beter dan ik gehoopt en verwacht had. Durk heeft en had niets teveel gezegd: een regelrechte aanrader, waar je graag een stukje voor verder of omrijdt !

Goede service en fijn contact

Zo'n 10 jaar geleden zouden wij alleen onze mooie Opel inruilen. Op dat moment hadden wij nog niets besloten over een aankoop van een andere auto. Tot wij bij de showroom van Durk Ijkema een mooie Mercedes zagen staan. We waren meteen verkocht. Ongeveer 3 jaar na deze aankoop werden we door Durk gebeld, dat hij weer een bijzondere Mercedes had, die bij onze smaak zou passen. Helaas voor Durk had hij ons 3 jaar ervoor een te goede auto verkocht, we wilden deze auto niet kwijt. Inmiddels is deze auto 20 jaar oud en rijdt nog steeds fantastisch en ook nu gaan we er nog geen afstand van doen. Vorige maand hebben we onze bedrijfsbus bij Durk ingeruild voor een tweede Mercedes. Een prachtige auto met best wat km's, maar het merk moet dat makkelijk aankunnen. Tot op heden hebben wij erg veel plezier met deze auto. De afhandeling verliep fantastisch. Alle tijd voor de uitleg en andere zaken. Niets is teveel gevraagd. De benodigde papieren voor export waren keurig in orde.

Dank voor deze mooie woorden, en fijn om te vernemen dat ook de "nieuwe" Mercedes Benz goed bevalt, en dat ook de aflevering naar wens is gedaan. Nog veel plezier met de Benz en veel veilige kilometers toegewenst.

Compleet waardeloos

Ik had een monteur nodig om te bekijken wat er met mijn auto aan de hand was. Het bleek nadat deze waardeloze monteur die zichzelf de hemel in prijst maar na meer dan 11,25 uur niet meer gedaan heeft dan een sensor vervangen en een roetfilter er uit halen en dan zegt dat de auto rijd als de brandweer. Nou als dat zo was zou half Nederland inmiddels afgebrand zijn. Toen ik hem weer wou starten had ik meer dan 20 pogingen nodig om de auto enigszins op toeren te krijgen en toen ik verhaal kwam halen had deze waardeloze monteur ook nog het lef om te zeggen dat hij goed reed. Het enige waarin deze kerel uitblinkt is het produceren van de rekening, die was hoog en totaal niet in overeenstemming met wat er gedaan was. Dure bakjes koffie heb ik het idee. Ik kan deze man aanbevelen als u teveel geld heeft, de reparatie halfbakken wil laten uitvoeren en wil luisteren naar een waardeloze monteur die zichzelf de beste vind maar ondertussen nog geen diagnose kan stellen. Ik kom er nooit weer en hoop deze kerel ook nooit weer tegen te komen. Wat een afknapper.

Jammer om te vernemen dat je teleurgesteld bent Henk, echter vind ik dat je wel het hele verhaal moet vertellen, ik heb begrepen dat je zeer teleurgesteld was vrij vlot na de aankoop van je auto, ( binnen een paar dagen) dit bleek al geen succes te zijn. Ik heb opdracht gekregen om te zorgen dat je redelijkerwijs Emmen weer kon halen om je auto om te ruilen voor een ander exemplaar, goeddeels is dit gelukt. Dat je teleurgesteld bent over de factuur is begrijpelijk, ook heb ik je duidelijk van te voren gezegd dat het demonteren en verwijderen van het roetfilter een immense klus is aangezien beide sensoren vastgeroest waren en niet te demonteren, ook het roetfilter was één grote roestbult en niet of nauwelijks te verwijderen. Dus moest ik met het nodige kunst en vliegwerk te werk gaan, wat veel arbeid was. Zelf denk ik inmiddels dat je vooral teleurgesteld bent aangaande de auto welke je had gekocht, ik zal de woorden hier niet herhalen welke je tegen mij hebt gezegd over je auto, dit zou denkelijk een laag zelfbeeld over jezelf afroepen, dit wil ik je besparen. Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik de beste monteur ben, dit zijn jou woorden. De diagnose was overigens 100 % ik heb je meegedeeld dat het roetfilter was verstopt c.q. gesmolten, en dit bleek ook zo te zijn, hoezo geen diagnose kunnen stellen. Nog een tip : probeer eens te luisteren dit lijkt niet je sterkste punt te zijn.

Klantvriendelijk

Een man met kennis van zaken en lekkere koffie. Hier wordt nog de tijd genomen voor je, en als je een probleem hebt word het opgelost (Hoe dan ook) Kortom zulke garages moet je ver zoeken. Ik kom hier dan ook zeker terug hetzij voor reparaties of voor een andere auto.

Young-timer

Vandaag een prachtige Paris Blue Volvo 480 GT 2.0 young-timer uit 1995 opgehaald bij Durk Ykema auto’s in Balk. De auto was uitstekend geprepareerd, mooi gepoetst en werd met gehele historie aan onderhoud en APK’s geleverd. Ook was deze klassieker uit het Limburgse Born voorzien van nieuwe banden, nummerplaten en remblokken. Dit alles met een vriendelijk ontvangst met koffie. Duidelijk een garage met passie voor het vak. Dank!

Dankjewel Willem voor deze leuke reactie, het is graag gedaan, en nog veel plezier met de Volvo.

Komt zijn afspraken na

1 telefoontje en je kunt langs komen. Benz uitgelezen en storing gelokaliseerd. Reparatie wordt gelijk gedaan. Of indien nodig ingepland

Hartelijk dank mijnheer Tijsma, het is graag gedaan.

Zeer goed.

Bij Durk een nette Mercedes gekocht, man met verstand van auto's dit is zijn passie en zijn leven. Samen met zijn vrouw runt hij het bedrijf. Hij kon mij de gehele historie van de auto vertellen, en al het onderhoud werd netjes getoond. Geen gladde verkoper met een wit overhemd maar onderhandelen op een normale manier in de kantine met een bak koffie en een koek. Wat betreft de prijs, je ziet bij sommige garage de auto's weleens goedkoper staan, maar dan? Nee dit zijn all in prijzen d.w.z. incl garantie van een half jaar. Dus niet zoals bij velen de garantie er bij kopen (want dan kom al snel op dezelfde aanschafwaarde. Had in dit half jaar de waterpomp stuk, deze werd de volgende dag al door Durk vervangen. Mocht ik deze Mercedes ooit willen inruilen, dan ga ik zeker even contact opnemen, tot nu toe meer dan tevreden.

Dank je wel Willem, blij dat zowel de aankoop van de auto alsook de afhandeling van garantie naar tevredenheid is, Marijke en ik wensen je nog veel plezier met de auto. Het is graag gedaan.

Goed survers

staat altijd voor je klaar altijd een oplossing

Opel Astra met probleempje --> Super opgelost

In Januari bij Durk terecht gekomen omdat wij een Opel Astra zochten in de kleur blauw, en hij had er eentje staan. Afspraak gemaakt, vriendelijke ontvangst en proef rit gemaakt. En al snel waren waren we er uit dat dit onze auto zou worden. Goede inruil waarde voor onze auto gekregen en een week later de Opel opgehaald. Alles ging prima, wij zeer tevreden over de auto. Maaaaar na een paar maanden kreeg de auto een rammel/ratel. Auto naar de Opel garage in woonplaats: 'iets met distributie ketting'. Contact opgenomen met Durk en afspraak gemaakt voor verdere diagnose. Het geluid was op dat moment niet te reproduceren maar Durk ging af op onze waarneming en er bleek inderdaad iets kapot te zijn bij de distributie ketting. Uitgebreide reparatie was er nodig, en deze keurig in de garantie uitgevoerd. Onze auto had nog nooit zo soepeltjes gelopen. Zeer tevreden dus!

Garage zonder opsmuk

Een garage met een aantal auto’s op voorraad. Ik werd prima geholpen. En er werd tijd genomen om me het een en ander uit te leggen. Je moet alleen zelf nog even naar het postkantoor voor de overschrijving!

Je wordt er goed geholpen en geen troep wat hy verkoopt

Altijd goed geholpen staat altijd klaar

Betrouwbaar adres helemaal top.

Gewoon afspreken en doen en klaar tevrede klant .

je wordt goed geholpen goed servers

een goed adres er wordt tyd voor je genoomen

Geweldig!

Via het internet vond ik mijn huidige auto een Opel Meriva uit 2008 met (bij aankoop) slechts 51.xxx aantoonbare km's op de klok. Ik kwam terecht in het Friesche plaatsje Balk. In een authentieke garage (waar echt de man in oliehoudende overall stond) werden mijn vrouw en ik geweldig ontvangen. De proefrit volgde en daarna werd er gehandeld. Mijn oude Skoda Octavia Estate kon ingeruild worden. Op geweldige wijze werd er zaken gedaan. Enkele uren later reden mijn vrouw genietend in onze nieuwe auto huiswaarts richting Deventer. Het is een geweldige auto en de service en ook de after sales service is ons uitstekend bevallen. Zouden wij in Friesland wonen, dan hadden we beslist een nieuwe onderhoudsgarage gevonden. Wellicht over een jaar of tien opnieuw afreizen naar Balk voor de volgende auto.....in de hoop dat Durk Ykema Auto's nog altijd open is. Wellicht zal de Meriva daar weer mogen worden ingeruild met vele kilometers meer op de klok..... Wat ons betreft is Durk Ykema auto's een geweldige ervaring geweest en een echte aanrader voor wie een goede gebruikte auto zoekt tegen een goede prijs!!! Familie Veldman Deventer

De heer IJkema heeft alles wat men van een goede garagist mag verwachten:Kennis,kunde,tijd, persoonlijke aandacht en een goed geoutilleerde werkplaats met Mercedes specialiteit. Aanbevolen

Ken Durk al jaren als zeer betrouwbaar en eerlijk man heeft verstand van auto\'s en daarom beveel ik Durk Ykema auto\'s dan ook bij iedereen van harte aan

Bedankt voor deze mooie woorden, het is graag gedaan.

Durk is een vakman. Hij weet alles van zijn auto\'s. Van de techniek en van de historie. Hij heeft ook een neus voor de betere modellen. Wat ik ook heel belangrijk vind: bij Durk krijg je een eerlijk verhaal. Wat hij zegt klopt. Ik zocht een betrouwbare gebruikte auto van 15 jaar oud. Dan moet je echt zoeken. Er is veel kaf onder het koren zal ik maar zeggen. Durk IJkema Auto\'s is daarvoor een betrouwbaar adres.

Dank voor deze mooie woorden, het is graag gedaan.

Super service, kundig advies

Dank je wel Sybren, voor de leuke reactie, het is graag gedaan.

Deskundig personeel en vriendelijk.

Dankjewel voor de mooie cijferlijst, en mogelijk kunnen wij nog eens wat voor je betekenen.

In juni 2017 zocht ik bij Durk een mooie, 13 jaar oude Mercedes uit. In het jaar dat volgde hadden we helaas de nodige reparaties. Dat begon met een niet werkende turbo waardoor onze vakantie op de heenreis naar Frankrijk op dag 1 ten einde kwam. Vette pech en flink balen dus. We hebben dit overigens in goed overleg en volgens afspraak opgelost. Ondanks de autotechnische meleur heb ik vertrouwen in Durk. Ik ervaar hem als een betrokken, deskundige en betrouwbare vakman. Dat heb ik in het verleden wel eens anders meegemaakt. Hij geeft goed en eerlijk advies, is flexibel en als ik hem ‘s ochtends bel probeert hij me als het kan ‘s middags nog te helpen. Top! Durk en Marijke runnen hun bedrijf samen. En dat doen ze gedegen en met zorg en aandacht voor hun klanten.

Alsnog dank voor de leuke reactie, en hopende op een langdurige relatie.

waar andere garages het niet meer weten te vinden, gaat Durk beginnen. Ik ben ontzettend blij dat het (grote) probleem met de remmen uiteindelijk toch na lang zoeken door Durk is gevonden. Wat ik ook waardeer is dat de auto even op meerdere punten wordt nagekeken, zodat ik nu al weet waar het begint te slijten en de volgende keer de problemen kunnen ontstaan. Als ook het advies wat de auto daardoor tot die tijd wel of niet aankan (i.v.m. aanhangwagenbelading en snelheid e.d.)

Bedankt Hester voor de leuke reactie op de uitgevoerde werkzaamheden aan je auto, het is graag gedaan.

Durk je hebt n mooie reis gehad en ik n mooie auto

• Service N.v.t.

Ik heb een half jaar geleden mijn Mercedes bij Durk gekocht en ben daar zeer tevreden over. Super vriendelijke contacten bij auto bedrijf Durk Ykema. Heel erg service gericht. Durk is bijzonder deskundig en ervaren. Een echte liefhebber. Een aanrader dus wat mij betreft. .

Dankjewel Paul, we doen ons uiterste best om het onze klanten naar de zin te maken, niet alleen nu maar ook in de toekomst.

Vanaf het eerste contact per telefoon heb ik goede ervaringen met Durk Ykema. Ik heb een gebruikte bestelauto voor zakelijk en privégebruik van hem gekocht. Ook een belangstellende vraag van Durk hoe de auto (een Opel Combo) na enkele weken gebruik bevalt, was sympathiek. Hij straalt in alles een grote kennis en ervaring met autotechniek uit. En hij is vriendelijk! Pieter www.kookatelierzuiderzee.nl

Hartelijk dank voor deze mooie woorden, het is graag gedaan.

Zeer goed! Zowel op de site als bij het bedrijf zelf! Deskundig, menselijk en toch ook zakelijk.