Slechte nazorg
Vooropgesteld; ze zullen vast heel veel goede auto's verkopen en daardoor goed scoren. MAAR, zit er een keer een slechte auto tussen, dan moet je het maar uitzoeken. En daar komen de slechte reviews vandaan.
Hier een auto aangeschaft (Peugeot 5008, 2019, 70dkm). Omdat ik op de hoogte ben van een snel slijtende distributieriem, navraag gedaan of deze in orde is.
Omdat we CarGarantie erbij namen, hoefde ik mij geen zorgen te maken. Zelf besloten om de riem uit voorzorg te vervangen zodat ik met 3 kids niet onverwachts stil sta. En wat blijkt; motorblok moest doorgespoeld worden omdat de riem al afgebrokkeld was en de oliezeef vol met residu zit.
Ook ik herken mij in de review van 4 dagen geleden, dat er ineens €1.000,- bij komt op de aangeboden prijs want "vergeten transportkosten te rekenen voor de import".
Tijdens de proefrit draaide de verkoper de dop van de olie eraf om de riem te bekijken maar draaide deze snel weer terug erop. Toen ik vroeg wat hij zag, was dit "normale" slijtage en dat bij CarGarantie toch wel alles gedekt is.
Door het preventief laten vervangen van de riem is grote schade gelukkig voorkomen, maar omdat er dus "geen storingsmelding is", ook geen garantie, aldus de CarGarantie die volgens Jan Bogert ALLES DEKT EN VERGOEDT.
Voordat ik de aanschaf wilde doen, vroeg ik al om een mailbevestiging van Jan Bogert dat problemen met, of veroorzaakt door, de distributieriem onder (car)garantie vallen. Dit deden ze niet, want ik mocht ze geloven. Deze rode vlag over het hoofd gezien, helaas.
Op mail naar Jan Bogert wordt niet gereageerd.
Ik raad je af bij dit bedrijf te kopen, want nazorg en verantwoordelijkheid nemen kennen ze niet. Het gaat ze om verkoop, en zodra de overdracht is gedaan; succes ermee.
Oja, en dan ook nog honderden euro's durven vragen om de auto gereinigd af te leveren. Hoort m.i. gewoon service te zijn, enfin, voor dat bedrag wat JB vraagt kan ik het zelf wel. Zo kan je overigens wel krassen en butsen wel lekker verbergen.