1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar
Bij knoop een gebruikte auto gekocht, een BMW cabriolet. Mooie auto, prijs okay. Bij proefrit bleek meteen dat navigatie systeem niet werkte. Dit was onbekend, dus van te voren niet gecontroleerd voor de auto in de verkoop ging. Ook centrale deurvergrendeling bleek niet goed te functioneren. Wisten ze ook niet. Besproken en zou verholpen worden. Navigatiesysteem dysfunctie bleek ernstiger dan gedacht en werd gereviseerd. Ik moest daar ruim 2 maanden op wachten. Tijdens die maanden bleek het dak niet meer open te gaan. Terug naar knoop, auto door naar BMW dealer. Daar bleek totale kosten (dak en deurvergrendeling) rond de 2000 euro te zijn. Voorstel knoop: zij zouden de btw betalen (die zij als bedrijf NIET hoeven te betalen) ik dan 1700 euro!!!!! Want ik had geen extra bovag garantie genomen. Rechtsbijstand en ANWB gebeld: volgens de wet (conformiteits principe) zijn alle gebreken binnen 6 maanden al aanwezig geweest bij verkoop en moet de verkoper dit verhelpen. Ook zonder garantie! Dakhydrauliek bleek compleet doorgeroest te zijn. Daarbij werden gemakshalve de kosten van de deurvergrendeling ook op mij verhaald terwijl dit anders was afgesproken. Na een aantal zeer vervelende gesprekken begreep knoop ook wel dat zijn voorstel niet deugde en veranderde zijn voorstel in 330 euro voor mij en de rest voor hem. Mee akkoord gegaan om van het gezeur af te zijn en omdat ik graag mijn auto gerepareerd wilde zien. Alles werd dus ( na 3 maanden) gerepareerd en daarna kwam er geen rekening. Dacht dat hij de eer aan zichzelf had gehouden, en vond dat heel netjes. Helaas kwam vorige week toch opeens een herinnering binnen. Zonder de facturen die ik ook zou ontvangen. Na weer onprettige emailwisselingen, uiteindelijk geen duidelijke gespecificeerde factuur gekregen maar wel een incassobureau op de stoep binnen paar dagen na de herinnering! Kortom, ze verkopen occasions die niet goed gecontroleerd worden of, nog erger, die gebreken vertonen die ze wel weten maar niet noemen. Als die gebreken vervolgens duidelijk worden proberen ze de koper in eerste instantie zelf voor de kosten te laten opdraaien. Zeer kwalijk!! Wat een tegenvaller voor een Bovag bedrijf....