auto met schadeverleden gekocht.
In Januari 2018 zag ik een mooie Opel astra tourer innovation te koop staan bij Wijnands auto service.
Na telefonisch contact met Jaap van den Hoogen over een prijsindicatie van mijn in te ruilen Fiat 500X ( dat viel best tegen ), ben ik toch naar Spakenburg gereden om de Opel te bekijken.
De Opel zag er netjes uit en reed prima en was scherp geprijst.
Na de proefrit een gesprek met Jaap en gevraagd of de auto schade had gehad, daar was bij Jaap niets van bekend.
Daarna nog wat onderhandeld over de inruilprijs van de Fiat en afgesproken dat ik de auto zou inruilen maar hem eerst nog zelf zou proberen te verkopen.
Dat zelf verkopen is gelukt en kreeg er 1500 euro meer voor dan bij inruil.
Ik was erg blij met mijn nieuwe auto tot dat na 2 weken de autogordel aan de linkerkant niet meer oprolde.
Dus ik naar de Opel dealer in de buurt want er zat tenslotte nog fabrieksgarantie op de auto.
Ik de auto daar neergezet en ondertussen even boodschappen in de buurt gedaan.
Bij terugkomst bij de dealer werd mij meegedeeld dat de gordel niet meer goed werkte omdat de auto aan de linkerkant een flinke schade heeft gehad.
Bij de dealer hebben ze het allemaal wat beter bekeken en zagen ook dat er in de dakhemel een lichte vouw zat en de bouten van de deuren en achterklep los waren geweest.
Ook waren er ramen aan de linkerkant vervangen, dus dat is geen kleine schade geweest.
Ik was natuurlijk erg geschrokken van dit verhaal en ben hierna ook nog even naar een schadebedrijf geweest om het te laten beoordelen.
Zij constateerden dat de auto inderdaad schade had gehad en dat de auto op een richtbank had gestaan.
Ze zeiden wel dat de schade redelijk netjes was gemaakt en er prima met de auto te rijden was.
Diezelfde middag naar Jaap van den Hoogen gebeld en mijn bevindingen verteld en gezegd dat ik vrijdags langs zou komen om het een en ander te bespreken.
Jaap zei dat hij erg schrok van mijn bevindingen en er een oplossing moest komen.
vervolg hiervan in nieuwe review( geen ruimte )