Hele fijne en professionele begeleiding

Ik heb na het halen van mijn rijbewijs niet veel gereden en de keren dat ik reed zat ik erg gespannen achter het stuur. Dat werd steeds erger en uiteindelijk reed ik helemaal niet meer. Gelukkig heb ik na een aantal jaar besloten om bij Rijschool Overtoom speciale rij-angst lessen te volgen. De rij-instructrice was rustig, geduldig, professioneel en gezellig! Elke les zorgde zij ervoor dat ik met een goed gevoel aan de les begon en gingen wij aan de slag met mijn specifieke angsten (voornamelijk snelweg). Dit ging op een prettige opbouwende manier. Laatst heb ik zelf vanaf mijn vakantieadres over de snelweg naar huis gereden; iets dat ik voor deze lessen onmogelijk achtte. Nu is het aan mij om regelmatig te blijven rijden, maar deze lessen hebben mij veel vertrouwen gegeven achter het stuur.

Super rijschool, in 1 x gehaald!

Ik heb mijn rijbewijs net gehaald bij rijschool Overtoom. Sabina, mijn instructrice, is erg aandachtig en geduldig. Daarnaast is het altijd gezellig bij haar in de auto. Ze heeft veel ervaring en weet precies waar je op moet letten. Ze heeft ook goed inzicht in haar leerlingen en geeft dus les met een heel persoonlijke aanpak. Dankzij haar toewijding heb ik het rijden goed onder de knie kunnen krijgen en mijn examen in 1 x gehaald!

Fantastische rijschool en instructrice!

Ik ben wegens faalangst wat later pas gaan lessen, toen ik belde voor een proefles werd daar ook echt op ingegaan en werd daarop een instructrice toegewezen. Vanaf het begin gelijk een klik en ik keek langzaamaan steeds meer uit naar de rijlessen. Ik ben enorm goed begeleid in de lessen, kon alles vragen en leren en kreeg precies te horen hoe de theorie- en praktijkexamens gingen verlopen. Wanneer ik het even niet zag zitten tijdens de les werd de auto even aan de kant gezet zodat we erover konden praten. Dit zorgde voor een erg prettige en veilige sfeer. Al met al ben ik zielsgelukkig met het rijbewijs wat ik vandaag behaald heb, iets wat ik een jaar geleden nooit had durven dromen.

Begripvol, positief en oprecht!!!

Na 15 jaar niet meer zelf achter het stuur, de stoute schoenen aangetrokken en opfrisrijlessen genomen. Alle rijervaring van de 30 jaar daarvoor werd door de kundige rij-instructrice positief benaderd en weer opgehaald. Geeft voldoende vertrouwen om weer zelf het stuur in handen te nemen. De lessen heb ik ervaren als ontspannen, met heldere en accurate aanwijzingen. Goede gezellige sfeer! Heb deze rijschool gekozen na de super goede ervaringen hiermee van mijn echtgenoot, die op zijn 60ste heeft leren rijden en in 1 keer zijn rijbewijs haalde!

Weer vertrouwen en zin om te gaan autorijden

Na zeven jaar niet gereden te hebben (en na mijn rij-examen überhaupt nauwelijks gereden te hebben) was ik het rijden totaal verleerd. Ook was ik bang voor sommige verkeerssituaties en dacht ik niet dat ik geschikt was om auto te rijden. Dankzij Francis' vriendelijke en geduldige aanpak heb ik nu weer het vertrouwen om achter het stuur te gaan zitten. Francis gaf me alle tijd en ruimte om te oefenen en liet me zien dat ik het wel kan. Nooit gedacht dat ik zin zou hebben om te gaan autorijden, maar dankzij de opfrislessen met Francis is dat toch gelukt!

Een prettige en leerzame opfrisles

Omdat ik met de auto op vakantie ga, maar lang niet meer heb gereden, heb ik deze week twee opfrislessen genomen bij Overtoom. Mijn instructeur was Yavuz en zijn aanpak was heel prettig. We begonnen op een rustig terrein, eerst opfrissen hoe je de stoel en spiegels goed zet, en daarna rustig aan rijden. Er werd mij gevraagd wat ik wilde opfrissen en daar werd rekening mee gehouden. Ook vond ik het fijn dat ik niet alleen leerde wat ik moet doen, maar ook waarom. De aanpak is breed: veilig, goed voor de auto en prettig voor de passagiers. Ik heb hier meer van geleerd dan van mijn rijlessen vroeger. De communicatie rondom de afspraken verliep ook erg vriendelijk en het was op korte termijn mogelijk om nog een tweede les in te plannen, zodat ik me echt helemaal weer vertrouwd voel met autorijden. Dikke aanrader!

Top ervaring gegarandeerd bij Aysel!

Ik ben echt ontzettend blij dat ik rijlessen heb genomen bij Rijschool Overtoom. Ik heb dan ook mega veel genoten van de lessen met Aysel. Die waren heel leerzaam, en tegelijkertijd ook super leuk. Zeker als je zoveel tijd met iemand doorbrengt in de auto, is het fijn als je een klik hebt. Als je dan naast iemand zit die ook enorm veel van kletsen houdt, dan is gezelligheid natuurlijk gegarandeerd. Ook Aysel's manier van lesgeven kan ik aan eenieder aanbevelen. Ze is mega scherp, en creëert een hele fijne sfeer waarin fouten leerzaam worden. Zo zorgt ze ervoor dat dat het zowel in de auto als op de weg helemaal veilig is :)! Ik ga het missen!

Super fijne en vriendelijke rijschool

Ik zou deze rijschool aan iedereen aanraden, zeker mensen met rij- of faalangst. Ze zijn erg communicatief en behulpzaam, ook tijdens de corona crisis. Tijdens de rijlessen leer je op een intensieve manier goed en veilig autorijden. Zelf heb ik heel veel geleerd van Francis Robben. Ze is een geweldig goede instructrice die je leert om zonder zenuwen de weg op te gaan. We hebben samen hard gewerkt aan al mijn onzekerheden op de weg. Ze is een eerlijke, constructieve en positieve instructrice die weet waar ze het over heeft. Daarnaast was er altijd een ontspannen en gezellige sfeer in de auto waardoor het autorijden steeds leuker werd. Het was een feestje om keer op keer met haar in de auto te zitten en zoveel van haar te leren! Een echte aanrader voor iedereen die graag zelf zonder zenuwen achter het stuur zou willen zitten.

Mijn ervaring bij rijschool Overtoom is super. Met Rein Tiemens als instructeur heb ik veilig en goed leren autorijden. Rein is een ervaren en betrokken instructeur waar ik me erg veilig bij voelde in de auto. Hij wees me op de dingen die goed en fout gingen op een prettige manier. Ook de communicatie met de rijschool was erg goed, ik werd altijd goed geholpen.

Het voelde niet als rijles

Ik vond t eerst doodeng om in Amsterdam te beginnen met lessen.. Mijn instructrice heeft hier vanaf de eerste seconde rekening mee gehouden. Tevens voelde een rijles niet als een les (je werd voor je gevoel niet constent op de vingers gekeken) maar was t voor mij een gezellig bijkletsmoment en ondertussen leerde ik rijden. Gister voor het eerst zelf naar Limburg gereden over de A2 (terwijl ik echt als de dood was voor de snelweg in het begin) en het ging top!! Super blij mee :)

Alles klopt

Kundige, aardige instructeur en goed bereikbare extra service van de rijschool zelf. Ondanks Corona, maar dankzij hún extra moeite vlot rijbewijs kunnen halen.

Opfriscursus van 4 lessen en ik durf weer te rijden!

Heel blij met de opfriscursus die ik gedaan heb! Elke les aandacht voor de dingen waar ik nog wat moeite mee had, goede specifieke tips gekregen. Na 9 jaar niet rijden durf ik nu, na 4 lessen, de weg weer op!

met 100% vertrouwen geslaagd

Aysel heeft ontzettend veel ervaring als rij-instructeur, en dat is aan alles te merken. Ze brengt enorm veel rust en vertrouwen mee en geeft op een heldere en constructieve manier aanwijzingen. Aysel heeft niet alleen een ontzettend goed inzicht in het verkeer, en de aandachtspunten waar de leerling nog aan kan werken, maar ze snapt ook heel goed dat voor veel mensen (zoals ikzelf) rijden ook een mentaal component heeft: zij gaf me het vertrouwen dat ik nodig had om echt een goede autobestuurder te worden! Het verschil qua vertrouwen, mentale 'spirit' en inzicht dat ik had na de lessen met Aysel was van onschatbare waarde. Ik had al eerder examen gedaan en zat toen ontzettend twijfelachtig en met een onprettig gevoel achter het stuur bij mijn examen. Deze keer ben ik met 100% vertrouwen geslaagd! Ik ben Aysel erg dankbaar, en ik ga de gezelligheid in de auto erg missen!

Behulpzaam en vriendelijk

Fijne en snelle communicatie met de rijschool. Daarnaast aan een super leuke instructrice gekoppeld die mij geduldig de praktijk heeft geleerd. Bedankt Ayten!

Ik zou deze rijschool zeker aanraden!

Via via ben ik bij rijschool Overtoom gekomen en heb ik mijn lessen gevolgd bij Peter Paul. Ik heb het als zeer prettig ervaren omdat hij altijd de tijd nam om dingen uit te leggen en de tijd nam om mijn (vele) vragen te beantwoorden. Naast het feit dat hij er voor zorgde dat de regels er in werden gestampt was het ook altijd erg gezellig tijdens de lessen. Ik heb mijn rijexamen in een keer gehaald en dat is zeker te danken aan Peter Paul! Daarnaast was het contact met Belinda en Carla ook altijd top. Hands-on mentaliteit en zaken werden snel en goed geregeld. Zeker een aanrader! De rijlessen van Peter-Paul zijn me zeer goed bevallen. Zijn jarenlange ervaring en rustige manier van lesgeven heeft er voor gezorgd dat ik in één keer geslaagd ben. Aardige instructeur met humor waardoor het leuk is om te lessen. De administratie en het lessen inplannen van de rijschool zijn ook goed geregeld. Ik zou Overtoom dus zzeker aanraden.

Super leuk!

Vandaag mijn eerste rijles gehad van Rein. Na jaren eindelijk de eerste stap durven te zetten. Ik voelde mij gelijk op mijn gemak. Alles duidelijk en helder uitgelegd, geduldig en vakkundig. Mijn dag kan niet meer stuk. Ik raad deze rijschool en rijinstructeur zeker aan!!! Ik kan niet wachten op mijn volgende rijles

Een goede rijschool met kwaliteit

Ik ben in 2019 begonnen met rijden bij rijschool overtoom. Mijn rijinstructrice was Jihane, ze heeft me goed geholpen en zag alles. Ze heeft het rijden er goed ingestampt en heb het hierdoor goed geleerd. Heb mijn rijexamen in één keer gehaald. Zeker aan te raden.

Goede, professionele en gezellige rijlessen

Van mijn stiefzusje hoorde ik dat zij zo'n fijne rijschool en een aardige rijinstructeur had voor haar rijlessen. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede rijschool en besloot meteen een proeflesje te boeken bij Rein. Het klikte meteen en ik voelde me veilig in de auto. Hij was heel relaxed en ik was niet bang om fouten te maken. Hij gaf goed en duidelijk les en het was daarnaast heel gezellig. Ik heb heel veel leuke gesprekken met Rein gevoerd. Ik keek elke keer met plezier uit naar de volgende rijles. Als ik moeite had met een bepaald onderdeel kon ik dat makkelijk aangeven en gingen we dat oefenen tot ik het onder de knie kreeg. Ik voelde mij zeker toen ik mijn examen deed en heb deze door de goede lessen van Rein in één keer gehaald. Ontzettend bedankt Rein en rijschool Overtoom!

Erg fijne lessen gehad :)

Met veel plezier heb ik rijles gehad van Aysel! Een fantastisch goede en gezellige instructrice! Veel geleerd en genoten van onze ritjes! Heel erg bedankt Aysel!

Heb met plezier leren rijden!

Ik keek met plezier uit naar elke les! Rij instructeur (Peter Paul) was erg duidelijk en fijn om mee te rijden. Alles in één keer halen was zonder hem wrs niet gelukt.

Gezellig en leerzaam

Vanaf de proefles wist ik dat er met Rein een leuke periode op mij zat te wachten en niets was minder waar. Ik heb veel leuke gesprekken met Rein gehad en er is geen moment geweest waarbij ik me niet op m'n gemak voelde. Hij is altijd attent geweest om de onderdelen waar ik wat moeite mee had opnieuw met me door te nemen. Ik merkte dat het bij hem niet ging om het halen van het rijbewijs, maar om het onder de knie krijgen van de kunsten van het rijden zelf. Mede door deze houding is het mij gelukt om het praktijkexamen in één keer te halen. Bedankt Rein en rijschool Overtoom!

Goede ervaring!

In het begin vond ik het heel spannend om te gaan rijden, maar Sabina had me al snel laten zien dat dat nergens voor nodig was. De rijlessen gingen goed en al snel zat ik zelfverzekerd achter het stuur. Sabina geeft goed les, ze is ontzettend geduldig, maar ook eerlijk en zegt duidelijk waar er nog verbeterpunten zijn. Wel zo fijn! Daarnaast was de sfeer altijd goed in de auto, is ze ontzettend betrouwbaar en kon ik ook buiten de lessen ook altijd appen als ik vragen had. Sabina is een van de liefste personen die ik heb ontmoet en geeft ook nog eens super goed rijles!

Super tevreden met deze rijschool

Ik heb hele fijne ervaringen gehad met rijschool Overtoom. Naast dat alles vanuit Carla en Belinda goed werd geregeld, heb ik erg geluk gehad met mijn fantastische instructrice Jihane. Ze liet vanaf begin af aan op mijn gemak voelen, met een perfecte combinatie tussen gezelligheid, vertrouwen, hard werken en veel lachen. Ben elke keer met veel plezier naar mijn lessen gegaan en na een keer geslaagd. Dus zeker aan te bevelen!

Hele prettige ervaring!

Vanaf mijn allereerste les voelde ik mij prettig en veilig bij mijn instructrice Jihane. Ze neemt tijd voor je en stap voor stap leer je autorijden. De sfeer tijdens de les was heel relaxt, je kan zelf het tempo aangeven. Ik voelde mij op mijn gemak en dat was voor mij belangrijk. Mijn ervaringen zijn dan ook heel erg positief. Ook betreft het plannen van lessen, examens, etc. ben ik erg tevreden!

Degelijke rijschool met fijne instructeurs

Na 56 uur lessen ben ik in 1 keer geslaagd voor mijn rijexamen. Ik werd erg fijn begeleid en heb met veel plezier leren rijden.