slordig uitvoeren servicebeurt
Eind juni was mijn KIA toe aan zijn 1e servicebeurt, een oliebeurt. Prima ervaring, kon erop wachten, vriendelijke medewerkers, mooie zaak. Nu na een maand loop ik de auto na en tot mijn verbazing zie ik dat het oliepeil op de peilstok veel te hoog staat, ruim 1,3 cm boven het max-teken op de peilstok. Verder waren bij beide voorwielen de ventieldopjes verdwenen, waarvan ik heb aangenomen dat ze bij het uitvoeren van de servicebeurt niet zijn teruggezet bij controle van de bandenspanning. Van dat laatste ben ik dus niet zeker, ik heb dit dan ook zelf opgelost door bij de bandenhandel De Sprint twee nieuwe dopjes te halen. Ik heb mijn ervaring gemeld bij De Beer en had de verwachting dat ik binnen die week wel even langs kon komen om het oliepeil op het juiste niveau te laten brengen. Dat viel tegen, ik kon de auto die week wel brengen, maar dan was ik hem minimaal een hele dag kwijt. Voor een wachtafspraak kon pas een week later terecht. Na een week ben ik op afspraak langs geweest op de vestiging in Rtd, het was snel verholpen, het oliepeil staat nu wel op het voorgeschreven niveau. Ik heb hier een gevoel van overgehouden, dat men in de werkplaats het uitvoeren van een onderhoudsbeurt niet serieus neemt, gewoon slordig gewerkt. En als er dan een keer iets mis gaat, zorg dan dat je het snel kan oplossen, laat de klant dan niet nog een week doorrijden met een te hoog oliepeil, wat schadelijk kan zijn voor het functioneren van de motor.