Dubbel gevoel
Omdat het dealerschap van Toyota sinds dit jaar overgegaan is van Peterman naar Wilmink, ben ik hier dit jaar voor het eerst geweest. Afspraak ingepland via de Toyota website en dat verliep allemaal prima. Had ze op de dag van onderhoud nog gevraagd of ze dachten dat uitlijnen en airco-onderhoud nodig was, maar ze gaven eerlijk aan dat dat volgens hun niet nodig was. Dat gaf een vertrouwd gevoel. Toen ik die avond na het onderhoud thuiskwam en de papieren nog eens rustig ging bestuderen, bleek dat ze een grote beurt hadden uitgevoerd. Dat verbaasde mij, want het jaar daarvoor had die ook al een grote beurt inclusief bougies gehad bij Peterman. Toen ik ze daarover aansprak, werd mij verteld dat het onderscheid tussen KB en GB eigenlijk niet meer bestond. Dit terwijl de Toyota website aangeeft van wel en dat dit 140 euro scheelt. Ook konden ze geen onderhoudsgeschiedenis inzien van andere garages, waar ik zou verwachten dat dat wel wat beter geregeld is bij Toyotadealers onderling of hier anders op z'n minst naar gevraagd wordt. Uiteindelijk zijn ze me 50 euro tegemoet gekomen, maar het voelt alsnog een beetje dubbel. ik had vooraf scherper moeten zijn, maar ik vind ook dat je van een dealer mag verwachten dat je hierop gewezen wordt. Zou ze daarom niet persé aanbevelen.