Controle proefrit
N.a.v een matige proefrit en het feit dat ik vind dat bedrijven niet alleen 10-en horen te scoren, maar wel degelijk kritisch horen te worden beoordeeld (wat goed is is goed, maar wat matig is dienen andere klanten ook te weten), hierbij een review.
Na een afspraak gemaakt te hebben voor een Mercedes c180 vanochtend 200 km gereden (v.v.) voor de auto. Na een vriendelijke ontvangst (in een showroom waarin kennelijk geen Corona maatregelen nodig waren, want iedereen liep zonder verplichte mondkapjes) kreeg ik van een van de verkopers de sleutel om te gaan rijden.
Nu wil en kan ik geen oordeel geven om de lakbeschadigingen e.d. omdat de auto alleen gewassen was, maar wat mij wel stoorde waren 2 voorbanden waar nog max. 2 mm profiel op zat (genoeg voor Apk goedkeur volgens verkoper) en een auto die niet goed uitgelijnd was…..sterker nog bij afremmen de berm in dreigde te sturen. Zelfs bij heftig afremmen leek het voertuig compleet uit te willen breken. Tel daarbij 3 tot 4 gecupte banden en de proefrit was een complete afknapper. De verkoper hier wel op aangesproken, maar gaf mij niet de indruk dat dit echt belangrijk was voor een proefrit. Hier was het meer om de sta-tijd te beperken en snel door te verkopen.
Ik wil dit bedrijf als tip meegeven OOK vóór een proefrit een auto te controleren. Ik weet hoe hier mee om te gaan door rijervaring, maar kan mij voorstellen dat een proefrit op dit moment met deze Mercedes door ouderen en/of minder ervaren bestuurders anders afloopt. Dus even weer landen op aarde met al die 10-en. Denk aan uw (adspirant) klanten Schippers. En ook bij jullie waart het COVID-virus !