Filters

7

Niet ok in aanloop, nu wel fijne klachtafhandeling!

2 maart E&P levelsysteem besteld met standaard bedieningspaneel en door E&P aanbevolen 30aH Li accu voor bediening mover én levelsysteem. Niet eerder plek voor montage dan vrijdag 12 mei. 12 mei iets voor 5 uur caravan gebracht. 1ste verrassing: Herman zegt dat er eigenlijk altijd een 2de accu wordt gemonteerd voor combi bediening ipv één 30aH accu. - Afgesproken bij akkoord offerte dat onze vrij nieuwe Li-accu ingeruild zou worden, en vervangen door 30aH Li-accu. Niets over gezegd tijdens offerte: extra kosten dus. - Terwijl ik nog onderweg ben naar Apeldoorn, wordt ik al gebeld door Herman dat standaard bedieningspaneel niet bij de levering zit, maar dat hij het luxe touchscreen paneel + afst.bed. kan aanbieden voor € 250 meerprijs. - 13 mei teruggebeld, gezegd dat ik dit niet wil (extra storingsgevoelig, niet nodig+ kosten). Ophaaldag 20 mei werd dan een uitdaging...ok, verschuiven we naar 23 mei plm 4 uur als uiterste datum ivm vertrek vakantie 25 mei. Het verhaal gaf mij al slecht gevoel: 5 uur stond de caravan nog buiten het hek/werd de werkplaats al opgeruimd voor weekend. Dus toen ik vertrok heeft iemand nog de E&P- levering gecheckt en gezien dat het standaard bedieningspaneel er niet bij zat?? Dit gaf (nog eens) het gevoel dat er 'wat extra verdiend moest worden' over mijn rug. - 20 mei zelf E&P Systems gebeld. Zijn er levering problemen met standaard paneel?Nee, vandaag besteld morgen geleverd! Daarna Herman gebeld voor update want hoorde van De Jong niets. - Standaard paneel niet, dus over op plan B: tijdelijke montage van luxe paneel 'dat dan wel een keer omgeruild kon worden'. Caravan ophalen, oeps: toch standaard paneel gemonteerd! Ophalen&thuis zowel op camping storingen in automatisch levellen. Bahbah!! :( 5 juni: Diverse keren tel contact op verzoek van Herman / eea doorgesproken. Caravan terug 17 juni voor full check levelsysteem en alleen terug wanneer 100% ok!!

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer goed en super fijn geholpen.

Mooie Dethleffs gekocht en De Jong is zijn afspraken nagekomen. Super vriendelijk en duidelijke uitleg gehad bij het ophalen. We zijn er blij mee! Is aan zeker een zaak om te bezoeken.

  • Aanbevelen? Ja
6

Vriendelijk en snelle levering

Ruim 2 weken geleden een voortent uitgezocht bij De Jong in Hattem,we kregen ruim de tijd om onze keuze temaken.We kregen een kop koffie en thee aangeboden.Nu 2 weken later onze nieuwe tent op kunnen halen,wederom een kop koffie en thee gekregen bij uitleg over de tent ,dit waardeerden we erg!Kortom een fijne snelle levering!

  • Aanbevelen? Ja
1

Arrogant

Voorjaar 2022 een gloednieuwe caravan van het merk Fendt gekocht. Naast een moeizaam verkoopproces waarbij terugbelverzoeken per telefoon en e-mail niet werden opgevolgd dit najaar de slechte, onvriendelijke - zelfs arrogante - houding van de werkplaats ervaren. Discussie of iets wel of niet onder de garantie valt, het niet willen zien van aantoonbare gebreken aan de luifel van de caravan, en een arrogante houding tegenover een klant. Een citaat ter illustratie: 'U kunt uw tijd beter besteden aan het zelf oplossen van de gebreken, in plaats van klagen. Doen we toch niets mee'. Als iets niet onder de garantie valt, voelen ze geen enkele aanleiding om iets uit klantservice te doen. Een mail naar de verkoper om deze ervaring te melden is - uiteraard- niet beantwoord. Bah, wat een stuitende arrogantie.

  • Aanbevelen? Nee
10

zeer goed geholpen

Wij melden ons eind juli bij de werkplaats voor een nieuwe hordeur in mijn camper. Door een misverstand, of van mij of van de dealer, stond er geen afspraak in het afsprakenboek en alles was tot half september volgeboekt. De heer achter de balie ging naar de werkplaats en kwam terug met de mededeling: we zetten de hordeur er tussendoor wel in. Enkele uren later konden we de camper ophalen. Dit vinden wij grote klasse en daarom is De Jong al 9 jaar onze dealer.

  • Aanbevelen? Ja
1

Onprofessionele werkplaats

In januari mijn camper voor o.a. Bovag-beurt naar De Jong in Hattem gebracht. Tijdens de inspectie werd geconstateerd dat de gasboiler niet meer werkte. Ik vond dat vreemd, aangezien ik in september nog 3 weken op pad was met een goed werkende boiler. Volgens de werkplaats hadden ze alles geprobeerd en zelfs contact ogenomen met Truma, maar ze kregen de bolier niet meer aan de praat. Zekerheidshalve heb ik de camper voor een second opinion naar Cannenburg in Almere gebracht en hen gevraagd de bolier na te kijken. Resultaat: na schoonmaken en reinigen ontsteking werkte de boiler weer normaal. Natuurlijk heb ik de werkplaats van De Jong in Hattem om een reactie gevraagd. Doodleuk en met droge ogen werd mij verteld dat zij dezelfde werkzaamheden aan de boiler hadden uitgevoerd maar dat Cannenburg wellicht meer ‘geluk’ had gehad aangezien het hen wel gelukt was om de boiler weer functionerend te krijgen. Nog nooit zo’n ongewone gang van zaken meegemaakt!

  • Aanbevelen? Nee
2

Alles is teveel gevraagd!

Wij waren overtuigd van een caravan en besloten deze te kopen. Alles wat je vraagt is teveel! Eigenlijk moesten we zelf het maar uitzoeken want ze waren zelf te druk. Op ons verzoek hem een paar dagen te reserveren zodat ze dan in alles rust konden uitzoeken kon ook niet. Verkoper liep geïrriteerd weg met de opmerking “wat een gelul allemaal” waarna we hem hebben bedankt en van de koop hebben afgezien

  • Aanbevelen? Nee
2

Dramatisch

Nieuwe voorveren laten installeren op mijn camper. Na 4 maanden eindelijk de camper terug gekregen maar niet tevreden. Teruggebracht maar het euvel was niet te vinden. Toen naar een Fiat-dealer gegaan en die was er na een kwartier uit. De veren waren ondersteboven geïnstalleerd. Drie vrije middagen kwijt en veel ergenis. Ik kom hier niet weer.

  • Aanbevelen? Nee
1

Waardeloze dealer.. slechte verkoper

Vanuit het buitenland al een belabberde communicatie alsof men niet wilde verkopen/bemiddelen. Wij hadden interesse voor een dikke tandemasser met alles er op en er aan. Vanuit het buitenland geappt en gebeld. Met veel poeha een afspraak kunnen maken. Ze hadden wel iemand die even tijd had voor uitleg. De bewuste dag 2,5 uur gereden Vanuit het zuiden. Nog geen verkoper die wilde helpen maar ( een zeer aardige overigens) monteur die wat uitleg moest doen. Na 2,5 uur nog geen bakje koffie aanbieden, maar een erg smerige caravan waarvan alle vuil en schades alsook het bouwjaar slinks gemaskeerd waren op de foto's in de advertentie. Nee deze dealer met zijn verkopers valt in onze ogen onder NOOIT MEER TERUG KOMEN.

  • Aanbevelen? Nee
10

(Klant)vriendelijk en servicegericht!

Afgelopen maandag hebben we een caravan gekocht bij De Jong in Hattem. Ondanks de drukte, heeft men uitgebreid de tijd voor ons genomen en de caravan laten zien. Vandaag hebben we de caravan opgehaald. Ook nu stond men ons vriendelijk te woord en is ons uitgebreid van alles uitgelegd. Alle punten die nog aangepast/gerepareerd moesten worden zijn gerepareerd en/of vervangen en toen de afstandsbediening van de mover niet bleek te werken, kregen we meteen een nieuwe. We hebben het team van De Jong als zeer vriendelijk en persoonlijk ervaren.

  • Aanbevelen? Ja
2

ongeïnteresseerde verkoper

Vandaag bij de Jong geweest om naar een camper te kijken en wat info in te winnen. Na wat rond gekeken te hebben (verkoper zag ons niet eens binnenkomen) toch maar getracht enkele vragen te stellen. De verkoper nam amper de moeite ons de woord te staan en was al helemaal niet van plan van zijn stoel te komen. Hij was totaal niet bereid vragen te stellen over wensen en daar advies op te geven. Totaal ongeïnteresseerd dus. Waarschijnlijk gaat het te goed met de camper verkoop bij de Jong Hattem. Camper kopen bij de Jong zit erg dus voor ons niet in.

  • Aanbevelen? Nee
1

Kortaf en een geheel “eigen” invulling van klantvriendelijkheid

Vandaag om hulp gevraagd bij de reparatie van een (heftig) lekkende mengkraan in onze caravan. Na wat vage verhalen over “weet niet of we het wel kunnen ivm corona”, kwam “ergens van achteren” kort maar krachtig een antwoord: Nee, we zitten al vol tot eind juli! Welnu, voor onze kampeerartikelen zijn we al 8 jaar regelmatig klant bij dit bedrijf, dát gaat altijd wel vlot. Dat is immers “selfservice en afrekenen maar”. Maar beste “bedrijf de Jong” hoe zit het dan klantenservice wanneer klanten je écht even nodig hebben? Shame on you. Wàt een desillusie. Een nadere speurtocht in de omgeving bracht ons bij een bedrijf dat wél heeft begrepen hoe klantenservice écht werkt. Daarmee kunnen we voortaan de “contacten met de Jong naar de historie verwijzen. Dús, waarde lezer, voor echte service eerst even verder rondkijken.

  • Aanbevelen? Nee
5

Erg service na aankoop dure caravan

In het voorjaar een caravan gekocht. We hebben €375 afleverkosten betaald, maar ze hebben de caravan van tevoren niet eens bekeken. Zaken kapot, dingen die missen... en als je er dan achteraan gaat, reageren ze niet. We wachten al maanden op missende onderdelen. Keer op keer gemaild en gebeld. Ze komen hun beloften niet na. Als je wat koopt zijn ze vriendelijk, maar zodra je afgerekend hebt niet meer. Slechte after sale.

  • Aanbevelen? Nee
3

Onhartelijk en koppig

Ik kwam in de winkel voor een grillplaat voor onze CADAC Skottelbraai. Ik kwam met de grill2BRAAI bij de kassa en vroeg om advies, of deze zou passen: “Nee,”was het antwoord, “Er bestaat geen grill plaat voor deze versie van de CADAC Skottelbraai.” Teleurgesteld ging weer naar huis (20 km). Maar na onderzoek op internet en het kijken van instructie filmpjes bleek niets minder waar: de GRILL2BRAAI zou wel degelijk moeten passen. Ik weer terug naar de winkel, mét onze Skottelbraai om hem ter plekke te passen. Aangekomen in de winkel werden we gewaarschuwd dat de winkel om 1600 dicht ging (maar op internet staat 17.00??), we hadden nog 5 minuten. En ik mocht gerust passen maar het ging volgens dezelfde cassiere niet passen. Ik dacht: “Dan wil ik het in ieder geval geprobeerd hebben...”. En wat denk je: De grillplaat paste gewoon! Net als in het filmpje valt deze grillplaat op het onderstel en niet erin. Zie: https://youtu.be/JGUuW0p_ugc Bij de kassa aangekomen liet ik het zien. Maar de verkoopster, bleef voet bij stuk houden: het staat niet op de doos als optie dus het kan niet/ mag niet. Ik mocht hem kopen maar niet ruilen. En dit laatste heeft ze zelfs op de achterkant van de bon geschreven. Totaal belachelijk natuurlijk. Ik adviseer het personeel zich beter open te stellen voor de kennis van klanten en ervan te leren in plaats van voet bij stuk te houden. Kijk in ieder geval even mee en verdiep je erin, het kan zijn dat je niet alles weet ;-).

  • Aanbevelen? Nee
10

Super service

Na onze vakantie terug gegaan met een mankement over onze camping stoelen. De Jong Hattem nam zijn verantwoordelijkheid en loste dit meer dan goed op, SUPER. Niet verschuilen achter een leverancier. Voordeel van lokale winkel en kennis van zaken.

  • Aanbevelen? Ja
2

slechte

verkoper bleef lang weg en kwam uiteindelijk terug met een eind bedrag voor de aanschaf van een tweedehands caravan , de aantal gebreken die wij hadden gezien worden niet gemaakt ivm met te dure reparatie kosten , en de caravan die ze aanbieden zijn meeneemprijzen dan accepteer je alle mankementen en voor een paar honderd euro meer wordt er bovag gedaan .

  • Aanbevelen? Nee
10

Uitstekende nazorg na aankoop occasion caravan.

Deze zomer hebben we een jonge Fendt caravan gekocht. Tijdens het verkoopproces heeft de heer Krul ons goed geholpen en een prima prijs gegeven voor onze "oude" caravan. Kort na het ophalen van onze caravan bleek een raam niet goed passend. Het raam is uiteindelijk keurig vervangen onder garantie. De nazorg door de werkplaats/de heer Herman Vermeer was dan ook perfect. Prima bedrijf, goede service, een aanrader. Fijne dagen voor het team toegewenst.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goede voorlichting bij aanschaf van onze nieuwe camper

Vorige week onze nieuwe camper opgehaald van de Jong Caravans en Campers in Hattum. Wij zijn daar vriendelijk, geduldig en netjes geholpen bij verkoop en aflevering.

  • Aanbevelen? Ja
1

slecht!

coleman brander besteld en direct on line betaald. Ik wilde weten wanneer verzonden werd. Mail geen antwoord. Bellen; staat klaar om te verzenden. Mooi niet dus, kan niet mee op vakantie

  • Aanbevelen? Nee
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Erg goed geholpen met de aanschaf van een tent, personeel is erg klantvriendelijk!

  • Aanbevelen? Ja
  • Service
  • Deskundigheid
  • Prijs/kwaliteit
  • Reden bezoek Andere reden
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Wat noem je goede, nee uitstekende service. Voor onze caravan in Oostenrijk een nieuwe Truma ventilator gekocht. Tijdens de montage bleek dat ik een onderdeel vergeten was te bestellen en dus niet kon monteren. De Jong gebeld. Antwoord, regelen we. Wat schetst onze verbazing \'s middags reeds een bericht. Onderdeel is onderweg vanuit Duitsland. De volgende morgen bracht de campingeigenaar het pakketje. Al met al drie dikke tienen voor de Jong.

  • Aanbevelen? Ja
  • Service
  • Deskundigheid
  • Prijs/kwaliteit
  • Reden bezoek Aankoop onderdelen en/of accessoires
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Woensdag 8/5/2019 onze caravan opgehaald i.v.m. onderhoudsbeurt. Nog even naar de etui luifel laten kijken. Een onderdeeltje werd ter plekke gratis vervangen door de eigenaar. Vriendelijke mensen , klantgericht. kijk daar worden wij blij van en zijn daarom al heel lang klant van de Jong in Hattem . Fam. Schuurman.

  • Aanbevelen? Ja
  • Service
  • Deskundigheid
  • Prijs/kwaliteit
  • Reden bezoek Onderhoud
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Kwam voor wandelschoenen kreeg zomaar 2 paar mee naar huis om te proberen nadat ik al een paar had terug gebracht.Het is helaas niet gelukt de juiste schoenen te vinden maar dat ligt niet aan de inspanning en moeite van de medewerkers! Heb uiteindelijk geld terug gekregen. Wat een geweldige service en vriendelijkheid bij dit bedrijf. Raad iedereen aan hier heen te gaan .

  • Aanbevelen? Ja
  • Service
  • Deskundigheid
  • Prijs/kwaliteit
  • Reden bezoek Andere reden
5

2 sterren: slechter dan verwacht

Reparatie na niet geconstateerde gebreken bij afleveringsbeurt caravan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Service
  • Deskundigheid
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Reden bezoek Reparatie en/of schadeherstel
8

4 sterren: goede service, goed behandeld

  • Aanbevelen? Ja
  • Service
  • Deskundigheid
  • Prijs/kwaliteit
  • Reden bezoek Aanschaf gebruikte caravan/camper

Bedrijfsgegevens

Industrieterrein De Netelhorst 1

8051 KE Hattem

038-444 37 77

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.