Zeer slecht en aan het lijntje gehouden

Onze camper hebben we 5 jaar geleden bij De Jong gekocht en bij het opleveren waren de beloofde reparaties al niet uitgevoerd, na wat telefoontjes uit eindelijk opgelost. Nu in 2020 hebben wij een klapband gehad en omdat wij De Jong toen nog hoog hadden staan hebben we afgesproken dat de camper daar na toe werd gebracht om de schaden te laten repareren. Voor dat ze konden beginnen moest er eerst worden gewacht op de schade-expert. Inmiddels staat de camper daar 9 weken en heb geregeld gebeld en een keer langs geweest was de maat wel vol met beloftes en zieken mensen en niet de juiste spullen besteld. Ben er weer heen geweest en tot me schrik hebben ze de camper nog steeds niet af terwijl er was gezegd we wachten op 1 onderdeel en dan testen en dan is de camper klaar, na controle van mijzelf heb ik gezien dat er nog veel meer werk aan zit. En heb er echt geen vertrouwen in dat dit goed komt. Ik word steeds aan het lijntje gehouden en er is gelogen over de staat van de reparatie ben zeer ontevreden over de Jong.

• Showroom

Beste meneer Rijsenhout, Bij reviews met op- of aanmerkingen bespreken wij intern de situatie om een beeld te schetsen van wat er precies gebeurd is en kijken wij of we dit als verbeterpunten kunnen doorvoeren in onze organisatie. In uw geval gaat het om een camper uit 1993 met een klapband. Helaas is het niet ongebruikelijk met klapbandschade waarbij altijd een schade-expert langs komt dat het wat langer duurt. Klapbandschade komt altijd onverwachts en kan daardoor niet van te voren worden ingepland. In deze situatie wordt dus naar vermogen en leverbaarheid van onderdelen gehandeld. Als dan blijkt dat door de leeftijd van de camper bepaalde onderdelen niet meer geleverd worden en dat onderdelen die wel geleverd worden niet compitabel zijn met de aanwezige apparatuur in de camper, dan zorgt dit voor vertraging in onze planning. Verder was de wielkast door de klapband dusdanig beschadigd, dat hij vervangen moest worden. Hiervoor hebben onze monteurs handmatig een wielkast gemaakt om ervoor te zorgen dat de camper weer de weg op kan. Deze wielkasten worden namelijk niet meer geproduceerd. In de tussentijd hebben wij hier u zoveel mogelijk van op de hoogte proberen te houden. Uiteindelijk heeft u aangegeven dat u op korte termijn nog een kleine vakantie op de planning had staan. Wij hebben te allen tijde alles op alles gezet om de camper hiervoor op tijd klaar te krijgen. Wij vinden het jammer dat u, ondanks de uitgebreide uitleg, hier nog steeds een negatief gevoel aan over gehouden heeft. Team DE JONG Kampeer & Recreatie

best goed maar wel met enkele opmerkingen

wij huurden een hymercar yosemity voor twee weken. een paar punten die wij minder vonden: - je huurt voor twee weken/14 dagen, maar de facto heb je de camper maar 12 dagen: je krijgt m op de eerste dag pas heel laat en op de laatste dag moet je hem al weer vroeg terugbrengen. hierdoor is de dagprijs eigenlijk nog een stuk hoger dan het lijkt - wij kregen een versie met flinke zichtbare schade aan de zijkant, waardoor iedereen waar we kwamen dacht dat wij die schade hadden gemaakt en wij achter onze rug een beetje werden uitgelachen op de camperplaatsen - we hadden al vrij snel een defecte gootsteenkraan die, na telefonisch overleg, ook niet gemaakt kon worden en dus niet konden gebruiken Wij hebben wel een goede ervaring met de buscamper gehad om te bepalen welk type wij willen kopen. Wij hebben nav deze opmerkingen contact gehad met De Jong. Wij hebben aangegeven dat het goed zou zijn om bij het afhalen van een camper met forse opzichtige (blik-)schade toch van te voren even te overleggen met de huurder of zij daar mee instemmen. De huurder kan dan afwegen of hij liever een ander type heeft zonder schade. De Jong gaat dat overwegen in volgende gevallen. Wij hebben ook nog aangegeven dat wij de informatiesessie met alle uitleg (door Ferry) heel goed vonden, daar wordt ruim de tijd voor genomen, zodat je weet hoe je e.e.a. moet gebruiken! wij zullen DE Jong aanbevelen want volgens mij wel een prima adres maar wel dus met enkele opmerkingen

• Showroom

Beste meneer Hoogkamer, Goed dat we nog even telefonisch contact met elkaar hebben gehad. Ook een review met zulke opmerkingen nemen wij uiteraard serieus. Zoals u zelf al aangeeft nemen wij de verbeterpunten die in u review naar voren zijn gekomen in overweging. Wij gaan hierin per geval bekijken wat mogelijk is. Team DE JONG Kampeer & Recreatie

goed bedrijf

Eerste indruk was goed we kregen een afknapper dat hij 14 dagen later werd afgeleverd door een terug roepactie en geen fietsenrek te krijgen vonden we een beetje vreemd werden daarvan niet goed op de hoogte gehouden vonden we een beetje jammer. maar de aflevering maakte alles weer goed we zijn er blij mee

Klantvriiendelijkheid ten top

Kwamen spontaan kijken en sloten af met aankoop caravan. Maar we hadden ons natuurlijk al wel verdiept in het aanbod en waar onze keuze naar toe ging. Maar de klantvriendelijkheid tijdens verkoop, bij aflevering en nazorg van een mankement was top!

Camper gehuurd goed geregeld

Voor de 1e keer camper gehuurd. Zeer tevreden alles goed uitgelegd. Kan de Jong aan iedereen aanbevelen.

• Showroom

Prima aflevering En alles prima geregeld

20 % duurder dan elders

Omdat mijn Thetford cassette bleek te lekken keek zocht ik op internet naar een vervanging en vond de Thetford fresh up set C2/C3/C4 (cassette en wc bril) voor € 104,75 bij een grote winkel in brabant. Ik woon in NoordHolland en eerder goed geholpen ben door De Jong , bezocht ik hen en kwam tot mijn schrik een prijs voor zo'n fresh up set van € 124,94. Bij de kassa maakte ik het grote prijsverschil met de naam van het bedrijf in brabant kenbaar en vroeg of er iets van de prijs af zou kunnen. De reactie was bot en afwijzend. Jammer want het is een leuke zaak maar 20% meer rekenen dan anderen, doet mij besluiten er niet meer naar toe te gaan.

Prima bedrijf

Wij overwegen zelf een caravan te gaan kopen. Door er dit najaar eentje bij De Jong voor twee weken te huren hebben we ervaring opgedaan waar we op moeten letten bij de aanschaf. Verder bij de Jong prima geholpen en goede uitleg en nuttige tips gehad hoe we de huurcaravan moesten gebruiken.

Uitstekend geholpen super

Blij met mijn rit naar de zilk om naar een caravan te kijken Fijn geholpen en een goede aflevering. Nog ma als super.

Netjes geholpen.

Oké

• Service N.v.t.
  • Showroom

vriendelijk personeel; goede informatie; duidelijke afspraken; goed bedrijf.

tijdens de aankoop van de caravan is er ruim voldoende tijd genomen voor de informatie. Ik ben daar zeer tevreden over. Een extra onderdeel bleek bij de aflevering niet gemonteerd, maar dat kwam door een vertraging in de levering. Totaal oordeel: vriendelijk personeel, goed geholpen, goede afspraken, goed bedrijf.

• Showroom N.v.t.

Fantastische campervakantie gehad dankzij de Jong

Een bijna gloednieuwe buscamper gehuurd, waarmee we uitstekend vakantie hebben kunnen vieren. De uitleg vooraf was duidelijk, en toen we een tijdens de vakantie contact wilden leggen met de verhuur ging dat zonder problemen.

• Showroom N.v.t.

prima camper bij een prima bedrijf

Twee weken een buscamper Carado 540 gehuurd. Na 4 roadtrips in Amerika met een gehuurde camper van 7,50m was de beperkte afmeting wel even wennen. De camper is echter met alles uitgerust wat je onderweg nodig hebt. Met de beperkte afmeting en krachtige motor waren de bergpassen in Oostenrijk prima om te rijden. De bedbreedte van 1,35m is smal als je thuis een halve meter meer tot je beschikking hebt. Bij de volgende huurcamper is dat een aandachtspunt. De uitleg bij het afhalen was zeer uitgebreid maar daardoor wel prettig.

• Showroom N.v.t.

Fijne ontvangst, mooie en nette caravan, toebehoren wat weinig.

Eriba Touring Troll voor een weekje gehuurd. Een heel fijne mooie compacte caravan. Personeel is heel vriendelijk (misschien had de dame aan de balie wel een wat mindere dag) . Zeer uitgebreide uitleg van de caravan gekregen bij de afhaling. Bij de opstelling op de camping wilden we de voortent ook opzetten. Maar de gebruiksaanwijzing in het mapje kwam niet overeen met wat er aanwezig was aan palen en verbindingsstukken. Er was geen beginnen aan. Later heb ik in een tasje van toebehoren van de tent een andere gebruiksaanwijzing gevonden die wel de juiste was. Maar dan niet meer opgesteld. We hebben een serviesset bij de caravan gehuurd. Daar misten we toch een aantal zaken om eten klaar te maken: vergiet, scheplepels, bakspatel, ... Ook misten we materiaal om te poetsen. Er was niet eens een stoffer en blik bijvoorbeeld. Toch wil ik het verhuurbedrijf aanbevelen, mits aanpak van de 'schoonheidsfoutjes'.

• Showroom N.v.t.

Prima begleiding bij afleveren en service

Tijdens aankoop goed duidelijk advies en uitleg. Bij aflevering goede uitleg over de instructies van de geleverde caravan met alle apperatuur. Ook de nazorg is goed en geeft vertrouwen voor de toekomst.

Service nee ervaring ja

Receptie vonden wij onvriendelijk, ongastvrij en niet service gericht. Uitleg door medewerker Ferry over gebruik camper was prima , nam de tijd en gaf goede tips. Ook de klantvriendelijkheid in de kampeershop vonden we onvoldoende. Qua deskundigheid tav camperverhuur bevelen we de jong aan qua service echter niet.

Prima ervaring

In algemene zin een prima ervaring. Ik vind het wel lastig om alle informatie die (ondanks de effort) gestoken wordt in het uitleveren van de camper allemaal in een sessie tot mij te nemen. Ik zou adviseren klanten op voorhand uit te nodigen, om na een korte periode van gebruik van de camper of caravan, voor een uurtje om aanvullend nog wat gerichte vragen te stellen en onduidelijkheden weg te nemen. Alleen allerlei handleidingen is net even te veel van het goede.

Top geregeld !!!

Voor de eerste keer dat wij een camper hebben gehuurd en zeker niet de laatste keer !!

• Showroom

top caravan en uitstekend en vlot geholpen !

Bijna nieuwe prachtige caravan mee gekregen, maandag gebeld , dinsdag opgehaald !! Geholpen door vriendelijke medewerkers op een aangename informele manier.

• Showroom

Erg vriendelijk en kundige medewerkers

Bij de eerste keer dat we kwamen kijken werden we vriendelijk behandeld. Ook bij de aankoop was de medewerker erg vriendelijk en kregen we goede adviezen. Bij de aflevering kregen we over de gehele caravan een zeer goede aanleg over de caravan. Ook deze medewerker was zeer vriendelijk. Wat jammer was, is dat we niet de factuur vooraf in onze mailbox was, terwijl dit zowel door de verkoper als door de klantenservice aangegeven werd dat deze enkele dagen voor aflevering in onze mailbox zou komen. Daarnaast hoorden wij pas bij aflevering dat onze voortent en luifels er niet waren. Dat is niet wat we u kwalijk nemen want dat ligt aan de fabriek. Maar het had wel fijn geweest als het ons vooraf gemeld was. Wel weer een pluim dat jullie ons een luifel mee gaven omdat wij de caravan gingen uitproberen op de camping.

• Showroom

Top uitleg bij het afhalen, super fijne camper. Geslaagde vakantie.

Alles werd anders door de corona maar onze doorgeschoven campervakantie in Nederland was heerlijk. Een heel fijne camper met veel luxe maakte dat dit allemaal mogelijk was. Hopelijk volgend jaar weer een “normale” vakantie maar we kijken terug op heel fijne weken.

• Showroom

Mooie caravan prima gegaan met moover

We hadden een caravan besproken voor 3weken naar Noorwegen maar door de corona konden we daar niet heen. We zijn in Nederland gebleven naar 3 provincies is goed bevallen Er zat een grote voortent bij waar we geen raad mee wisten beter is om er een luifel bij te doen.Bij terugkomst werd er gevraagd naar de huurovereenkomst maar die hadden we niet gekregen bij vertrek lagen nog bij de receptie

Top service

Een gebruikte caravan gekocht bij de jong recreatie met weliswaar een jaar garantie. In dit jaar liepen we tegen wat mankementen aan. De jong recreatie gebeld en alles werd top hersteld door het technocenter. Wij zijn zeer tevreden. Wat een goede service en vriendelijk personeel. Bedankt allemaal. Top

Klantvriendelijk.

Verkopers waren goed benaderbaar en vriendelijk . In de onderhandelingen ging het redelijk goed. Bij aflevering 1 probleem. Distributie riem was niet geregeld. Wel toegezegd. Dat betekent later weer een extra rit naar de fiatdealer. Jammer.

• Showroom

Prima voor elkaar bij De Jong!

Ik ben goed geholpen met de keuze voor een huurcamper. De uitlevering en het terugbrengen verliepen ook prima. Handig ook dat ze ook een winkel hebben om de eerste spullen vast te kopen.