Prima bedrijf, maar met een aantal minpuntjes

Mijn vrouw en ik hebben na een jaar gewacht te hebben in het jaar juni 2020 eindelijk onze sleutel in ontvangst mogen nemen van onze Hymer Grand Canyon 4x4 bus camper. Wat beter zou kunnen is vanuit het bedrijf en/of sales de mensen die een nieuwe camper kopen even iets meer het gevoel te geven van de enorme dure aankoop die zij gedaan hebben. Wij hebben in ieder geval niemand meer kunnen ontdekken vanuit bijv directie/sales die ons destijds even een felicitatie (met bosje bloemen) aanreikte, zou leuk geweest zijn. Wij hebben tenslotte de camper van een verkoper gekocht (in Düsseldorf nog wel) Zelfs de aftersales die binnen zo'n bedrijf zou moeten zijn, na een aantal maanden, hoe camper bevalt etc etc is niet gebeurt. Ken toevallig een aantal kamperbedrijven die er toch een klein feestje om heen bouwen al of niet met een handreiking en bijv foto. Wil niet ondankbaar overkomen maar dat tasje met wat snuisterijen, gaf aan ons in ieder geval niet de gewenste feestvreugde en hadden met een bosje bloemen blijder geweest. Ik klaag niet veel in mijn leven, en heb ook lang getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar het knaagt tot op de dag van vandaag nog steeds een beetje aan ons. Verder (nog) niet veel met dit bedrijf te maken gehad m.b.t. een reparatie van camper gedeelte o.i.d. maar hoop in dat geval dat het technocenter de klant iets hoger in waarde schat.

• Service N.v.t.
  • Deskundigheid/Vakmanschap N.v.t.
  • Showroom N.v.t.

Veel te duur uurtarief in de werkplaats!

Vorige week heeft mijn hobby caravan onderhoud gehad bij de Jong. Dat de rekening hoger zou uitvallen als alleen de grote beurt was te verwachten. Wat ik echter niet wist is dat de uurloon prijs voor de werkplaats die dit bedrijf zonder schaamte durft te vragen 93,18 euro ex BTW bedraagt en dat is dus 112,74 incl BTW..! Vergelijk dat maar eens met andere gerenommeerde caravan centra zoals bijvoorbeeld Peerdeman in Beverwijk. Daar is het werkplaats tarief 60 euro ex btw 72,60 incl btw en ook andere bedrijven rekenen ongeveer dit bedrag. Een verschil dus van ruim 40 euro per uur!! Waarom moet dit bedrag zoveel hoger zijn bij de jong? Daar kon men mij geen antwoord op geven. De uur prijs is helaas ook niet terug te vinden op de website dus daar kom je pas achter als je komt betalen. Verder kun je nog je vraagtekens zetten bij 6,5 uur werk aan een caravan voor een beurt, het vervangen van de remmen , de lagers, breekkabel ,lampje ,veiligheids pal koppeling. Al met al een rekening van 1053 euro! Hier was ik overigens wel netjes van tevoren over gebeld dat dit ongeveer het bedrag zou zijn. Aangezien ik uiteraard veilig op weg wil heb ik hier akkoord voor gegeven. Wat mij dwars zit is het belachelijk hoge uurloon (wat nergens is terug te vinden op de website) waardoor deze rekening gewoon minimaal 160 euro te hoog is. Voor mij een hele goede reden om de volgende beurt elders uit te laten voeren.

• Showroom N.v.t.

Beste meneer Koster, Zoals u zelf al schrijft heeft ons Technocenter netjes aangegeven dat de beurt hoger zou uitvallen dan een standaard onderhoudsbeurt. Ook heeft ons Technocenter u geïnformeerd over de totale verwachte kosten. Doordat uw caravan geruime tijd heeft stil gestaan is hier bijna 7,5 uur aan gewerkt. Dat hierdoor de rekening oploopt is uiteraard nooit plezierig. Ons Technocenter beschikt over kwalitatieve en goed opgeleide technici, die constant (bij)geschoold worden, waardoor wij met zeer hoge cijfers uit de schouwing zijn gekomen voor de EHG schouwing (Erwin Hymer Group) en de BOVAG schadeherstel schouwing. Dit zal u een goed gevoel geven over de uitrusting en know-how van ons Technocenter en de kwaliteit van onze werkzaamheden. Wij vertrouwen er dan ook op dat u met de door ons Technocenter uitgevoerde werkzaamheden goed en veilig op weg kunt. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Zeer goede service

Bij aankoop van onze Camper waren er wat gebreken, maar deze zijn allemaal verholpen door het Technocenter van de Jong tot volle tevredenheid.

Prettige ontvangst de

Goede en vriendelijke persoon die alle tijd had om alles zeer uitgebreid uit te leggen

Goed geholpen. Duidelijke communicatie

• Showroom N.v.t.

Top bedrijf mensen die je helpen de juiste beslissingen te nemen.

Verkoper met kennis. Winkel met goede adviezen. Techno centrum met flexibele mensen. Keurige aflevering. Het vervolg gaan wij ervaren.

• Showroom

We zijn goed geholpen door vriendelijke werknemers

Er moesten na aflevering nog wel wat puntjes op de i gezet worden.

• Showroom

De ervaring met sales is teleurstellend, echter de ervaring met het technocenter is top.

Bij de aanschaf van de nieuwe Carado 640 werd ons door Hans verzekerd dat onze Lithium accu's overgezet konden worden, ook nadat wij er op aan drongen om dit ter plekke op te meten. Dat was volgens Hans niet nodig, lithium was altijd kleiner dan een lood accu. Net voor aflevering werden we gebeld door Mark van het technocenter dat de accu's niet passen. Wederom werd door Hans verzekerd dat het wel past en dat de aflevering gewoon door kon gaan. Op de dag van de aflevering werd al gauw duidelijk dat de accu's niet pasten. Samen met John van het Technocenter hebben we samen naar een passende oplossing gezocht, Hans liet zich nauwelijks zien die dag, terwijl wij toch de gehele dag bij u op locatie waren omdat een passende lithium accu bij een leverancier gehaald moest worden alvorens deze ingebouwd kon worden. Vandaar complimenten voor het technocenter een een slecht voor de sales.

• Showroom

Beste mevrouw Beunders, Bedankt voor uw review en het gesprek dat wij met u naar aanleiding van deze review hebben gehad. Wij bevestigen via deze weg nogmaals dat het ons betreurt hoe het één en ander, betreft het overzetten van de voor ons onbekende accu’s, in eerste instantie is verlopen. Het verheugt ons, dat u alsnog tevreden bent over de manier hoe wij het opgepakt hebben. Wij danken u dan ook voor deze goede beoordeling en het positieve gesprek en wensen u veel plezier met uw nieuwe buscamper. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

No-nonsense zaak maar mist professionaliteit

Wij zijn er van overtuigd dat De Jong een eerlijke zaak is. Dat gevoel hadden we heel snel. De verkoop was een eerlijk verhaal, daar ben ik zeer tevreden over. De Jong was ook erg flexibel in de afleverdatum. De administratieve afhandeling was rommelig (tekenen overeenkomst duurde lang, er was onduidelijkheid over de leverdatum en of de factuur betaald was). Bij aflevering vertoonde het fietsenrek roestplekken, dat zou niet moeten bij een gloednieuwe caravan. Aflevering zelf was vriendelijk en deskundig.

• Showroom

We wisten eigenlijk nog niet wat we zochten qua camper, maar vonden onze wens hier in de showroom.

Om het verschil tussen een buscamper en een half-integraal camper te kunnen vergelijken, fietsten wij medio november op de bollefooi naar De Jong. Eenmaal binnen raakten wij onder de indruk van een Hymer half-integraal; mooi klein van stuk, goed ogend, mooie leeftijd en kilometerstand en een wagen waar ik met mijn lengte in kon staan en liggen. Daags daarna, terug om zaken te doen. De wagen kon niet gereserveerd worden, dus maar hopen dat hij niet intussen van eigenaar zou wisselen. Bij terugkomst was een vlek in de bekleding keurig gereinigd en werd de koop bezegeld. Eind februari de camper opgehaald, waarbij we uitgebreid uitleg kregen over alle ins en outs van de camper (bijna 2 uur!) . En thuis kunnen we alles nog eens rustig nalezen in de uitgebreide handleidingen en gebruiksaanwijzingen, die keurig meegeleverd werden.

• Showroom

Uitstekende ervaring tot op heden.

Mooi bedrijf. Afspraak is afspraak. Aflevering was ondanks de Corona uitstekend. Complimenten

ongeïnteresseerd winkel personeel

Na maanden lange sluiting dachten wij eindelijk weer lekker te kunnen shoppen. 6 dagen terug via de telefoon info gevraagd voor een Fiamma Door Frame Lock ( via vele doorschakelingen ) was er eindelijk iemand van het winkel personeel die ons kon vertellen dat er genoeg op voorraad was, Dus Niet hè en het belachelijke is niemand van het winkel personeel weet iets of wat van het product af. Een gasfles omruilen met het jaartal 2026 erop in te ruilen en dan proberen ze bij de kassa je een gas fles aan te smeren van jaartal 2021 pff . Het is voor ons de dicht bij zijnde kampeer winkel maar wij komen hier niet meer ! Het winkel personeel kan nog een puntje zuigen aan de vriendelijkheid en service van kampeer bedrijf Van Vliet in Weteringbrug !!

• Showroom

Beste meneer de Vries, Ten eerste willen wij natuurlijk vooropstellen dat het nooit de bedoeling is, dat een klant met zo’n gevoel de winkel uitloopt. Zoals we ook bij andere reviews met op- of aanmerkingen doen, hebben wij ook in dit geval intern uitgebreid met de betrokken personen over deze situatie gesproken, om in kaart te brengen kijken wat er precies gebeurd is. Ook hebben wij getracht contact met u te zoeken, om telefonisch te kunnen bespreken wat u ervaren heeft. Dit is helaas niet gelukt. Uit de gesprekken die wij intern gevoerd hebben zijn een aantal verbeterpunten gekomen, die wij inmiddels hebben doorgevoerd in onze organisatie en die er voor moeten zorgen, dat de situatie zoals u die hierboven beschrijft niet meer voorkomt. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Zeer slecht en aan het lijntje gehouden

Onze camper hebben we 5 jaar geleden bij De Jong gekocht en bij het opleveren waren de beloofde reparaties al niet uitgevoerd, na wat telefoontjes uit eindelijk opgelost. Nu in 2020 hebben wij een klapband gehad en omdat wij De Jong toen nog hoog hadden staan hebben we afgesproken dat de camper daar na toe werd gebracht om de schaden te laten repareren. Voor dat ze konden beginnen moest er eerst worden gewacht op de schade-expert. Inmiddels staat de camper daar 9 weken en heb geregeld gebeld en een keer langs geweest was de maat wel vol met beloftes en zieken mensen en niet de juiste spullen besteld. Ben er weer heen geweest en tot me schrik hebben ze de camper nog steeds niet af terwijl er was gezegd we wachten op 1 onderdeel en dan testen en dan is de camper klaar, na controle van mijzelf heb ik gezien dat er nog veel meer werk aan zit. En heb er echt geen vertrouwen in dat dit goed komt. Ik word steeds aan het lijntje gehouden en er is gelogen over de staat van de reparatie ben zeer ontevreden over de Jong.

• Showroom

Beste meneer Rijsenhout, Bij reviews met op- of aanmerkingen bespreken wij intern de situatie om een beeld te schetsen van wat er precies gebeurd is en kijken wij of we dit als verbeterpunten kunnen doorvoeren in onze organisatie. In uw geval gaat het om een camper uit 1993 met een klapband. Helaas is het niet ongebruikelijk met klapbandschade waarbij altijd een schade-expert langs komt dat het wat langer duurt. Klapbandschade komt altijd onverwachts en kan daardoor niet van te voren worden ingepland. In deze situatie wordt dus naar vermogen en leverbaarheid van onderdelen gehandeld. Als dan blijkt dat door de leeftijd van de camper bepaalde onderdelen niet meer geleverd worden en dat onderdelen die wel geleverd worden niet compitabel zijn met de aanwezige apparatuur in de camper, dan zorgt dit voor vertraging in onze planning. Verder was de wielkast door de klapband dusdanig beschadigd, dat hij vervangen moest worden. Hiervoor hebben onze monteurs handmatig een wielkast gemaakt om ervoor te zorgen dat de camper weer de weg op kan. Deze wielkasten worden namelijk niet meer geproduceerd. In de tussentijd hebben wij hier u zoveel mogelijk van op de hoogte proberen te houden. Uiteindelijk heeft u aangegeven dat u op korte termijn nog een kleine vakantie op de planning had staan. Wij hebben te allen tijde alles op alles gezet om de camper hiervoor op tijd klaar te krijgen. Wij vinden het jammer dat u, ondanks de uitgebreide uitleg, hier nog steeds een negatief gevoel aan over gehouden heeft. Team DE JONG Kampeer & Recreatie

best goed maar wel met enkele opmerkingen

wij huurden een hymercar yosemity voor twee weken. een paar punten die wij minder vonden: - je huurt voor twee weken/14 dagen, maar de facto heb je de camper maar 12 dagen: je krijgt m op de eerste dag pas heel laat en op de laatste dag moet je hem al weer vroeg terugbrengen. hierdoor is de dagprijs eigenlijk nog een stuk hoger dan het lijkt - wij kregen een versie met flinke zichtbare schade aan de zijkant, waardoor iedereen waar we kwamen dacht dat wij die schade hadden gemaakt en wij achter onze rug een beetje werden uitgelachen op de camperplaatsen - we hadden al vrij snel een defecte gootsteenkraan die, na telefonisch overleg, ook niet gemaakt kon worden en dus niet konden gebruiken Wij hebben wel een goede ervaring met de buscamper gehad om te bepalen welk type wij willen kopen. Wij hebben nav deze opmerkingen contact gehad met De Jong. Wij hebben aangegeven dat het goed zou zijn om bij het afhalen van een camper met forse opzichtige (blik-)schade toch van te voren even te overleggen met de huurder of zij daar mee instemmen. De huurder kan dan afwegen of hij liever een ander type heeft zonder schade. De Jong gaat dat overwegen in volgende gevallen. Wij hebben ook nog aangegeven dat wij de informatiesessie met alle uitleg (door Ferry) heel goed vonden, daar wordt ruim de tijd voor genomen, zodat je weet hoe je e.e.a. moet gebruiken! wij zullen DE Jong aanbevelen want volgens mij wel een prima adres maar wel dus met enkele opmerkingen

• Showroom

Beste meneer Hoogkamer, Goed dat we nog even telefonisch contact met elkaar hebben gehad. Ook een review met zulke opmerkingen nemen wij uiteraard serieus. Zoals u zelf al aangeeft nemen wij de verbeterpunten die in u review naar voren zijn gekomen in overweging. Wij gaan hierin per geval bekijken wat mogelijk is. Team DE JONG Kampeer & Recreatie

goed bedrijf

Eerste indruk was goed we kregen een afknapper dat hij 14 dagen later werd afgeleverd door een terug roepactie en geen fietsenrek te krijgen vonden we een beetje vreemd werden daarvan niet goed op de hoogte gehouden vonden we een beetje jammer. maar de aflevering maakte alles weer goed we zijn er blij mee

Klantvriiendelijkheid ten top

Kwamen spontaan kijken en sloten af met aankoop caravan. Maar we hadden ons natuurlijk al wel verdiept in het aanbod en waar onze keuze naar toe ging. Maar de klantvriendelijkheid tijdens verkoop, bij aflevering en nazorg van een mankement was top!

Camper gehuurd goed geregeld

Voor de 1e keer camper gehuurd. Zeer tevreden alles goed uitgelegd. Kan de Jong aan iedereen aanbevelen.

• Showroom

Prima aflevering En alles prima geregeld

20 % duurder dan elders

Omdat mijn Thetford cassette bleek te lekken keek zocht ik op internet naar een vervanging en vond de Thetford fresh up set C2/C3/C4 (cassette en wc bril) voor € 104,75 bij een grote winkel in brabant. Ik woon in NoordHolland en eerder goed geholpen ben door De Jong , bezocht ik hen en kwam tot mijn schrik een prijs voor zo'n fresh up set van € 124,94. Bij de kassa maakte ik het grote prijsverschil met de naam van het bedrijf in brabant kenbaar en vroeg of er iets van de prijs af zou kunnen. De reactie was bot en afwijzend. Jammer want het is een leuke zaak maar 20% meer rekenen dan anderen, doet mij besluiten er niet meer naar toe te gaan.

Prima bedrijf

Wij overwegen zelf een caravan te gaan kopen. Door er dit najaar eentje bij De Jong voor twee weken te huren hebben we ervaring opgedaan waar we op moeten letten bij de aanschaf. Verder bij de Jong prima geholpen en goede uitleg en nuttige tips gehad hoe we de huurcaravan moesten gebruiken.

Uitstekend geholpen super

Blij met mijn rit naar de zilk om naar een caravan te kijken Fijn geholpen en een goede aflevering. Nog ma als super.

Netjes geholpen.

Oké

• Service N.v.t.
  • Showroom

vriendelijk personeel; goede informatie; duidelijke afspraken; goed bedrijf.

tijdens de aankoop van de caravan is er ruim voldoende tijd genomen voor de informatie. Ik ben daar zeer tevreden over. Een extra onderdeel bleek bij de aflevering niet gemonteerd, maar dat kwam door een vertraging in de levering. Totaal oordeel: vriendelijk personeel, goed geholpen, goede afspraken, goed bedrijf.

• Showroom N.v.t.

Fantastische campervakantie gehad dankzij de Jong

Een bijna gloednieuwe buscamper gehuurd, waarmee we uitstekend vakantie hebben kunnen vieren. De uitleg vooraf was duidelijk, en toen we een tijdens de vakantie contact wilden leggen met de verhuur ging dat zonder problemen.

• Showroom N.v.t.

prima camper bij een prima bedrijf

Twee weken een buscamper Carado 540 gehuurd. Na 4 roadtrips in Amerika met een gehuurde camper van 7,50m was de beperkte afmeting wel even wennen. De camper is echter met alles uitgerust wat je onderweg nodig hebt. Met de beperkte afmeting en krachtige motor waren de bergpassen in Oostenrijk prima om te rijden. De bedbreedte van 1,35m is smal als je thuis een halve meter meer tot je beschikking hebt. Bij de volgende huurcamper is dat een aandachtspunt. De uitleg bij het afhalen was zeer uitgebreid maar daardoor wel prettig.