No-nonsense bedrijf, doen wat ze zeggen

Scherp geprijsde occasions. Ben tevreden met de auto. Bij nader inzien klapte één spiegel niet goed automatisch in. De communicatie leek wat kort/direct maar het euvel is zonder gemor en bijkomende kosten verholpen. Reserve onderdelen waren zelfs voor de zekerheid al besteld voor wanneer die nodig waren. De nazorg is dus ook in orde.

Eerlijk en betrouwbaar, zelfs voor klanten op afstand

We hebben hier vorige week een auto op afstand gekocht. Doordat wij zelf in NoordHolland wonen en niet in de gelegenheid waren om een proefrit te maken moest de aankoop op basis van vertrouwen gebeuren - en dit pakte heel erg goed uit. We zijn heel erg tevreden over de gang van zaken Dit ondanks een vertraging bij de aflevering van de auto. De schuld lag niet bij Bergsma, maar bij de RDW. Toch voelde Bergsma zich betrokken en bood gelijk een tijdelijk alternatief (leenauto) aan. Dit hadden ze helemaal niet hoeven doen, maar ze deden het wel. Fijne garage!

Uitstekende service

Bij deze garage gekeken naar een Volvo v40 en ook uiteindelijk een Volvo v40 gekocht. Na nog geen week was de motor van zijn tijd gelopen en draaide de motor zichzelf stuk. Auto weer terug laten brengen en Bergsma heeft vervolgens de complete motor vervangen (van een motorblok met 127000 km naar een motorblok met 18000 km). Doordat er standaard 1 maand garantie bij de auto's van Bergsma zit, kon ik deze reparatie kosteloos laten doen. Ben meer dan tevreden met de service van Bergsma en zou zeker nog eens een auto kopen bij Bergsma.

Uitstekende service en doelgerichte reperatie!

Mijn Volvo v40 D2 uit 2014 kreeg problemen met de koppelingspedaal. Het pedaal bleef steeds meer op de grond plakken wanneer ik deze had ingetrapt. Vervolgens langs meerdere garages (om en nabij Harlingen) geweest om te vragen wat het probleem kon zijn en wat de eventuele kosten zouden zijn. Bij vrijwel iedere garage kreeg ik te horen dat de volledige drukgroep, vliegwiel en cilinders moesten worden vervangen. De kosten hiervan schrok ik toch wel erg van. Voornamelijk omdat de volledige versnellingsbak eronder weg zou moeten. Dit kost, los van de onderdelen, natuurlijk veel manuren. Dit zie je terug op het factuur. Toen heb ik ervoor gekozen om contact op te nemen met Autobedrijf Bergsma in Joure, waar ik overigens mijn auto ook heb aangeschaft. Hier ben ik deskundig geholpen en bleek dat de reparatie minder heftig hoefde te zijn dan andere garages hadden voorgesteld. Het bleek dat de rit Harlingen - Joure het helemaal waard was. Het probleem met mijn koppelingspedaal is opgelost en de kosten vielen achteraf gelukkig erg mee! Ontzettend blij mee. Ik zou Autobedrijf Bergsma iedereen kunnen aanraden en ik zal hier logischerwijs mijn auto altijd in onderhoud blijven houden. Een zeer tevreden klant!

Auto gekocht en de totaal ervaring was uitstekend!

Eerlijk, betrouwbaar en rechtdoor zee en een bedrijf waar je op kan bouwen. Ik kan niet anders zeggen. Het is jammer dat ik geen bonus sterren kan geven.

Correcte en eerlijke benadering. Geen Blabla.

Een 2e hands auto aangeschaft bij Bergsma. Ik kreeg een goed/passend bod voor mijn oude auto en de verkoper ging flexibel om met wat aanvullende wensen. Ook zonder garantie kon ik snel terecht met een probleem en dit is goed opgelost. Al met al een goede ervaring.

volvo v70 d2

in juli 2019 heb ik hier een v70 diesel gekocht. wat opvalt is dat in elke auto een volledige uitdraai van de onderhoudshistorie ligt. voor een zeer scherpe prijs gekocht, en de auto voldoet goed. geen mankementen of verborgen gebreken etc. ze zijn vriendelijk en reëel. ik kan dit bedrijf aanbevelen.

• Nous recommanderiez-vous? Oui

Hoi Simon, Wat gaat de tijd weer snel. Bedankt voor de reactie! en veel veilige kilometers met de v70. Gr Edwin

Nette auto en goede service

Nette auto tegen een mooie prijs. Service goed en geen verassingen of extra kosten tijdens de aankoop.

Na een teleurstellende ervaring bij een \"collega-Fries\", op de terugweg langs Bergsma gereden om de 350 km niet voor niets te laten zijn. Kleine garage, veel aanbod. Sprak mij in 1e instantie niet aan, teveel kleine beschadigingen die sommige leaserijders voor lief nemen. Tijdens het nuttigen van een kopje koffie opeens oog laten vallen op BMW. Daar kwam ik helemaal niet voor, maar de jonge echter zeer enthousiaste verkoper kon mij toch overhalen tot een proefrit. Zelfs vlak voor sluitingstijd nam hij uitgebreid de tijd voor mij, en is zijn werkdag met ruim 3 kwartier uitgelopen. Mooie deal gekregen, en als ik twee dagen later geen andere had gekocht was het je waarschijnlijk ook nog gelukt mij binnen te halen. Goed gedaan !!!

In augustus 2018 een Ford Fiesta uit 2013 gekocht bij Autobedrijf Bergsma Joure. Inmiddels heb ik er bijna 20.000 kilometer mee gereden. Niets op aan te merken, geen enkel probleem gehad. De auto rijdt prima. Zeer tevreden met deze aankoop.

Ofschoon Joure 180km van onze woonplaats is verwijderd hebben wij daar toch een auto gekocht. De reden was natuurlijk de prijs, maar vooral ook het eerste vertrouwenwekkende contact. Tijdens het op locatie kopen van de auto werd dit nog meer bevestigd! Er bleek na de koop een probleem te zijn met het navigatiesysteem. Er werd op afstand (door Edwin) veel moeite gedaan om de zaak op te lossen...en met een positief resultaat! Kortom: daar kan men met een gerust hart naartoe rijden om een auto aan te schaffen!

1,5 jaar geleden hier een Opel Astra Sports Tourer 1,7 Diesel gekocht . Keurig behandeld en keurig gehandeld , no nonsense mensen , 150 km gereden vanuit het midden des lands . En niet voor niets , inmiddels 65000 km probleemloze km \'s er op zitten . Dikke pluim voor Bergsma !

Laagdrempelig, snel, vakkundig en goed geprijsd!

• Service N.v.t.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Nog nooit zo belazerd als bij deze garage. Prijsopgave klopt van geen kant, 200 euro duurder zonder overleg. Smoesjes en praatjes, lulverhaaltjes van deze mensen. OPLICHTERS! Al 30 jaren lang bij verschillende garages gezeten, nog nooit zo bedonderd als hier. Wat een leugenaars en oplichters!1

Geachte, Wij betreuren de negatieve review die u op internet plaatst van ons bedrijf. Wij houden ons graag bij de feiten. U heeft uw auto aangeboden voor Apk en groot onderhoud. Tijdens het groot onderhoud is er geconstateerd dat het koelwaterthermostaathuis lekt en deze eventueel vervangen dient te worden. Aangezien deze niet op voorraad was bij Ford is er met u een vervolg afspraak gemaakt. De monteur heeft u toen ook een prijsindicatie gegeven. Aangezien er veel componenten moeten worden verwijderd is dit een reparatie met een open eind. Het kan mee en het kan tegen zitten. De monteur heeft met u besproken dat het totaal van onderhoud en reparatie een heel eind richting de € 500 a € 600,- gaat. Uiteindelijk is het € 585,- geworden. Wat mij persoonlijk bevreemd is dat u aangaf dat de radio(beveiliging) het niet meer deed ( ivm demontage accu) en er geen code in het boekje stond. Wij hebben als service de code opgevraagd (€25) en deze voor u geprogrammeerd. Toen was u uitzonderlijk blij en gaf mij zelfs nog een hand. En nu spreekt u ineens van oplichting........Wij zetten er een punt achter. Succes verder. Mvg Bergsma Joure.

Vriendelijke ontvangst en sympathiek bedrijf waar vader en zoon werkzaam zijn. Ik heb een heel positieve indruk gekregen van autobedrijf Bergsma. Zij zijn beslist de positieve uitzondering in de occasionhandel en hebben een duidelijk en eerlijk verhaal zonder bla-bla. Een aanrader!

• Service N.v.t.

Eerlijk zaken doen bij nuchter Fries bedrijf. Heldere communicatie. Na een proefrit was de deal dan ook snel rond. Uitstekende koffie !

start begint met website en geprikkeld worden door de juiste auto voor de juiste prijs. Dan de persoonlijke ontvangst en deskundige informatie. klopt dat allemaal en is de koffie ook perfect dan kan het tot zaken doen komen. Dat was het geval bij mij en daarom rij ik sinds een paar uur in een andere auto. En nu mag de auto het waar gaan maken met wat over hem verteld is.

No-nonsense garage zonder gladde verkooppraatjes! Je krijgt rustig de tijd om de auto te bekijken, zonder dat er een verkoper in je nek staat te hijgen. Wij kregen de mogelijkheid om de auto mee te nemen voor een fatsoenlijke proefrit, en bij een garage van een kennis op de brug te zetten, en na te laten kijken. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend en er is zeker ruimte voor onderhandeling. Een eerlijke inruilwaarde voor onze auto gekregen, en de nieuwe (gebruikte) auto werd geleverd met nieuwe distributieriem/waterpomp, nieuwe apk en kleine onderhoudsbeurt. Autobedrijf Bergsma Joure heeft naar mijn mening niks te verbergen en komt over als een eerlijk en betrouwbaar bedrijf.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

perfect, prima medewerkers en altijd een oplossing voor problemen.

Goed behulpzaam