Beetje anders !!!

Een mega groot occasioncentrum waar het lijkt op lopende band werk. In contact gekomen met autoverkoper Erik Welle die hard maar eerlijk onderhandeld en niet onbelangrijk de gemaakte afspraken nakomt..chapeau !! De tijd tussen kopen en afleveren vond ik redelijk lang (bijna 3 weken) maar ook hierin kwam men ons tegemoet door een tijdelijke auto. De aflevering viel iets tegen. De auto was niet echt professioneel gepoetst en van binnen gereinigd. 2 dagen na aflevering een sterretje in voorruit geconstateerd welke door auto Smeeing werd vergoed. Op het poetsen na zeer tevreden over het gehele proces.

• Reden bezoek Aankoop auto

Goed aanbod, fijne communicatie, vlot geholpen en de verkoper denkt met je mee.

Afspraak gemaakt voor proefrit in de door mij gewenste auto. De auto stond buiten al klaar en zag er goed uit. Proefrit voelde goed. Ik kreeg een mooi aanbod voor mijn inruil auto. Het is een import auto uit Duitsland met alle opties. Onderhoudsboekje in orde. De prijs viel niet tegen en toen ik over inruil van mijn winterbanden begon had de verkoper al een website geopend om die te ruilen voor een set tweedehandse originele lichtmetalen set winterbanden met een profiel van 7-8 mm. Helemaal top hoop er weer jaren mee vooruit te kunnen. Nieuwe mattenset en instructie boekje zouden worden nageleverd. Na een maand een keer over gebeld en beide zijn netjes nagezonden.

• Reden bezoek Aankoop auto

Auto kopen top, auto afhalen slecht

We gingen een Nissan Leaf kijken en kopen, top ontvangen in de pub, goed geholpen, we gingen de Leaf ophalen, komen we daar worden we doorgestuurd naar het afhaal punt, zag er al anders uit dan de showroom, auto nog niet klaar, koffie gekregen, was niet lekker, eindelijk was de auto er, geen uitleg of niks gehad. Kortom, als je een auto komt kopen wordt je als de koning behandeld, heb je betaald en kom je hem ophalen, het tegenovergestelde, viel me echt vies tegen.

In een woord TOP

In mei bij een auto komen kijken op afspraak bij Smeeing. Heel groot en mooi bedrijf. Tijdens het wachten kan je plaats nemen in hun eigen pub. Super leuke Kia Picanto waar ik voor kwam, test ritje kunnen maken. Goede uitleg gehad. En kon mijn oude auto inruilen. Transparante en eerlijke uitleg gekregen over de inruil prijs. De verkoper, Chris Koelewijn, ook een heel normale spontane verkoper. Totaal geen gladde verkoop praat maar gewoon helder en eerlijk en duidelijk. Ik had een goed gevoel en wilde de auto hebben. Papieren in orde gemaakt, en de auto kon 2 weken later gehaald worden. In de tussentijd contact gehad nog met Chris, en het contact verliep moeiteloos en snelle reactie. Tevens ook de telefonische bereikbaarheid! 11 juni mijn leuke Kia picanto op gehaald, bij het aflevercentrum ook spontane mensen. Chris kwam ook nog even langs en een goeie verzekerings deal gekregen. Goedkoper en meer dekking als m’n oude verzekeraar. De dag erna kwam ik er achter dat mijn interieur lampje in het dak niet werkte. Even contact op genomen, en twee dagen later kon ik langs komen en werkte het weer! Ik ben tevreden met Smeeing en mijn auto! Ik beveel dit bedrijf zeker aan en ik zal in de toekomst ook zeker weer hier een auto halen. Bedankt Smeeing!

• Reden bezoek Aankoop auto

Wat een *** werkt daar in de verkoop

Auto gekocht, zonder korting en ongezien. 1 Dag voor de aflevering gebeld met de mededeling dat de distributieriem vervangen moet worden. Of ik even EUR 900 wilde betalen hiervoor. De auto nog niet eens geleverd gehad en verwachten ze nu al dat ik deze kosten voor mijn rekening ga nemen. Medewerker, met zijn praatjes, probeert alles achteraf goed te praten. Dit bedrijf 'verkoopt' achteraf allerlei onzin pakketten, nadat de koop rond is. Ze doen geen onderhoud aan de auto's die ze verkopen. Inmiddels de BOVAG ingelicht van hun praktijken. 09-07-2024 Aanvulling op mijn review m.b.t. de reactie van Auto Smeeing: Ten eerste werd er niet gesproken over preventief onderhoud. Het vervangen van de Distributieriem is een verplicht onderhoud na 5 jaar of 150.000km. Verkoper heeft mij vóór de online aankoop verzekerd van het feit dat de auto helemaal top en rijklaar zou zijn en het onderhoud door de vorige eigenaar zou zijn gedaan. Auto Smeeing heeft mij idd aangeboden om tegen een korting alsnog het onderhoud te plegen. Maar ben ik uiteraard niet op in gegaan. En als laatste wil ik laten weten dat IK de aankoop heb ontbonden en niet auto Smeeing. Dus uit jullie reactie blijkt ook nu weer, dat jullie blijven liegen. Ik hoop oprecht dat potentiële klanten goed de reviews zullen lezen alvorens ze zaken met jullie doen.

• Reden bezoek Aankoop auto

Beste Robert, Het is zo dat wij onder de basiscondities wij geen preventief onderhoud plegen. Wij hebben u nog een commercieel voorstel gedaan die ik helaas niet teruglees. De manier van reageren heeft ons doen besluiten om ook van onze kant de order te annuleren. Het is jammer dat een goed bedoeld advies om de distributie riem te laten vervangen uitmond in bovenstaande review, dit zullen wij ook communiceren naar de BOVAG.

Mooie auto gekocht.

Wij hebben een Mazda CX 60 gekocht bij dit bedrijf. Kleine punten voor verbetering nodig. Contact gehad met de directeur verkoop en naar tevredenheid een gesprek hierover gehad.

• Reden bezoek Aankoop auto

Vriendelijk maar enorm gebrek aan (interne) communicatie

Ik koop een mooie auto. Vlot afgehandeld. Maar, dan komen de volgende gebreken te voorschijn die m.i. gewoon voor de uiteindelijke oplevering opgelost hadden moeten worden indien de communicatie intern goed was gegaan. Ten eerste : Banden worden volgens jullie nagekeken. Prima. Maar om ons dan weg te laten op winterbanden midden in de zomer is toch raar. Niemand zegt iets!! Ten tweede : Krijgen we opeens een dorpel lijst van de de bijrijders portier toegestuurd??!! Hela wat is dat?? Blijkt dat er een deuk in de bestaande dorpel te zitten. En weer heeft niemand iets gezegd!! Ten derde : Blijkt bij nader onderzoek dat er ook een beschadiging zit aan het rechter spatbord. Vlak boven de beschadigde dorpel. Weer heeft niemand iets daarover gezegd!! Maar wel een nieuwe dorpel opgestuurd. Dus men wist er van! En verder bekijk het maar?? Ten vierde : Vloer matjes zouden worden vernieuwd. Bij oplevering niet op voorraad. Prima. Worden opgestuurd. Niet dus. Blijkt bij navraag dat de matjes nooit besteld zijn. Hoezo communicatie?? Ten vijfde : een instructie boekje aanwezig. Daar moest ik zelf voor zorgen. Wel een QR code gekregen. Dat gebruikt en een paar dagen later kwam et boekwerk. Dat is goed gegaan. Ten zesde : Matjes zouden worden geplaatst bij de reparatie van de beschadigingen. Hoefden dus niet, op jullie verzoek, extra opgestuurd te worden. Dus......... die kregen we een paar dagen later opgestuurd!! Geen probleem hoor. Maar communicatie bij jullie is heel slecht. Uiteindelijk zijn de banden verwisseld en worden de schades de komende tijd keurig opgelost. Maar wel dus enkele keren naar Soest om heea te laten doen. Dat zou geheel onnodig zijn geweest als de gebreken van te voren waren opgelost en vooral goed GECOMMUNICEERD. Van alle gebreken wisten jullie van af en is er gewoon niets over gezegd. Dat vind ik super slecht.

• Reden bezoek Aankoop auto

Het aanbod van auto's is gigantisch. Er wordt snel gereageerd en een proefrit is zo geregeld. Wij hadden Erik Welle als verkoper en waren blij met hem. Erik dacht mee, was heel vriendelijk en servicegericht. Kortom klasse!

• Reden bezoek Aankoop auto

Prettige verloop van aankoop en inruil

Aankoop en inruil verliepen prima. Bij aflevering wat tegenvallers, geen instructieboekje maar desgevraagd ook slechts korte mondelinge toelichting op wat gerichte vragen over werking. De antwoorden varieerden van " er staat een klant op mij te wachten", "dat weet ik ook niet"," dat ga je spelenderwijs wel ontdekken'. Dat was een domper en niet fijn. Ook was de auto bij aflevering niet volgeladen, nog niet voort de helft!

Prima ervaring

Op een drukke zondag zonder afspraak toch kort geholpen, vervolgafspraak hemaakt en volgende dag waten we rond. Snel, concreet en voor een prima prijs. Heel tevreden dus!!!!

Formidabel

Binnenwandelen bij Smeeing is anders dan binnenwandelen bij andere autobedrijven. We werden direct vriendelijk aangesproken en uitgenodigd om in de pub te gaan zitten om een kopje koffie te nemen. Al gauw kwam een verkoper die zich geheel niet gedroeg als zijnde verkoper maar toch op alle vragen een duidelijk antwoord had. We besloten onze auto in te ruilen en toen we onze nieuwe auto kwamen ophalen was de service eveneens top!

Werkwijze Smeeing

Voor een ieder die interesse heeft in het kopen van een auto bij Smeeing, lees mijn reactie op Trustpilot. Geert

• Reden bezoek Aankoop auto

Beste heer Geert, Ik reageer persoonlijk als “leadmanager” van AutoSmeeing op uw geplaatste review. Het betreurt mij dan ook enorm dat u deze review plaats. Even per stap waarom het mij betreurt: 1. Na het eerste contact met mijn collega was u het niet eens met ons gedane markt conforme voorstel, dat kan uiteraard. 2. Naar aanleiding van wat mailwisseling met mijn collega ben ik met u in gesprek te gaan, aangezien klant voor ons op nr. 1 staat en wij altijd willen meekijken wat wij/ ik vanuit mijn rol extra voor u kan betekenen. 3. Wegens mijn grote gunfactor heb ik de auto aan u verkocht. Ik heb er voor gezorgd dat de auto voorrang kreeg in de werkplaats om deze snel af te leveren en ook hebben wij de auto kosteloos bij u thuis bezorgt. Ondanks bovenstaand was het niet genoeg, want na de aflevering verwachte u dat wij kosteloos een ander set velgen zouden wisselen voor de Fiat 500, hier gingen en gaan wij niet in mee. Is dit de reden dat u mij maar ook Auto Smeeing zo voor schut zet? Ik zou het waarderen als u een eerlijk verhaal neerzet, maar dit zeker niet. Ik en wij staan open voor feedback maar dan moet het wel terecht zijn. Maar mij conclusie is dat wij er alles aan gedaan hebben, en u nooit tevreden zal zijn met onze dienstverlening. Ik wens u verder veel geluk toe met de auto. Met vriendelijk groet, Glenn Mooi

Goede service!

Na een proefrit waren wij snel verkocht! Het verdere advies over de extra zekerheid pakketten waren duidelijk en we hebben snel een offerte ontvangen voor het inruilen van onze vorige auto. Binnen 3 weken na proefrit is alles rond gemaakt en konden ze de auto snel laten bezorgen. Bezorging en overschrijving verliep allemaal snel en we zijn aan het genieten van onze nieuwe auto!

Fijne omgeving

Rondje gelopen en vriendelijk te woord gestaan door vriendelijke verkoper. Kop koffie erbij en snel tot een deal gekomen. Alle twee de partijen tevreden en rijd nu een mooie vw golf7

Vriendelijk, behulpzaam

Wij zochten een ruimere auto ivm rolstoel, meerdere auto's kunnen proberen en de verkoper dacht goed mee. Behulpzaam en goede uitleg. Na koop nog wensen kunnen aangeven.

Prima service!

Wij zijn netjes en correct behandeld. Onze eerste afspraak was met Stefan en hij legde ons alles netjes uit en hij nam ook de tijd ervoor genomen! De proefrit ging ook erg goed en konden na die tijd nog gezamenlijk om tafel. Al met al zijn wij naar tevredenheid geholpen en hebben wij een mooie auto!

• Reden bezoek Aankoop auto

Groot en prima aanbod en goede hulp!

Op tweede paasdag op afspraak een auto testgereden. Deze was helaas niet naar wens. Gelukkig hadden ze hetzelfde model in een andere uitvoering staan. De verkoper (Stefan dankjewel!) heeft er direct voor gezorgd dat we die ook nog konden proefrijden. Onze ervaring was zeer prettig. Alles werd netjes en duidelijk uitgelegd, ook de aflevering was netjes en de communicatie was goed. (Hopelijk zijn hun telefonische issues inmiddels opgelost) Mijn advies aan kopers is wel: maak gewoon een afspraak, dan weet je zeker dat je wordt geholpen, dan hoef je achteraf ook niet te klagen dat je niet werd geholpen! Hopelijk is after-service niet nodig maar mocht het wel nodig zijn hoop ik op dezelfde goede ervaring :-)

De keuze is reuze!

Na een zoektocht op internet naar een skoda scala, kwam ik terecht bij auto smeeink. En omdat ze op zondag open waren zijn we op de bonnefooi gaan kijken.(wonen toch in de buurt). Eenmaal binnen de auto opgezocht, deze stond op het parkeerdak op de 2e verdieping. Ik keek mijn ogen uit... wat een partij auto's staan daar..en de een nog mooier dan de andere. Maar er was er maar 1 de mooiste...in mijn ogen dan Even een verkoper er bij halen dachten we...maar nee, het was er zo druk dat deze allemaal met een vast schema de volgende klant hielpen. Nou dan maar naar de gastvrouw Ria, die bij de ingang zit, een afspraak maken. Het kan ook s'avonds zei ze.. als dit beter uitkomt! En zo geschiedde.. proefritje gemaakt en algauw waren we beide verliefd op de auto.. En dan wil je alleen nog maar blind een contract tekenen. Maar nee.. de verkoper Erik die hield ons bij de les In een leuke bruine kroeg op de 1ste verdieping kregen we een heerlijke bak koffie, en werden de papieren in orde gemaakt. De inruil van onze oude nissan (die we 13 jaar hebben gehad) werd ook geregeld. Na ongeveer 2 weken konden we de skoda ophalen, en heb de dag ervoor nog de hele dag in de oude nissan zitten huilen..en zingen van "how am i supost to live wit out you". Het ophalen kon op een ander locatie deze ligt aan de andere kant van de rotonde. Bij een heerlijke bak koffie werden de papieren in orde gemaakt en na de koektrommel leeg gegeten te hebben.. toch maar in onze nieuwe skoda gaan zitten.. en langzaam wegrijdent langs onze oude trouwe nissan het nieuwe auto tijdperk in.

Hele fijne auto garage.

Wij hebben onze nieuwe auto gekocht bij Auto Smeeing. We zijn zeer tevreden, ze hebben ons goed geholpen en geen vraag is te veel! Ook al zijn ze heel druk, ze maken tijd voor je. We hopen nu veel mooie ritjes te kunnen gaan maken met onze nieuwe Scoda! Wij raden dit bedrijf aan.

• Reden bezoek Aankoop auto

Fijne verkoper (Joey) en nette aflevering

Als je een bijna nieuwe auto koopt moet je er ook de tijd voor nemen. We zijn 2x terug geweest, 1x omdat we nog niet helemaal wisten wat we precies zochten en we hadden meerdere auto’s gezien op de site. Uiteindelijk 1 uitgekozen en een paar dagen later een proefrit gemaakt en verdere afspraken zoals inruil auto. Nette inruilprijs en verder nu vanuit diesel naar plug-in hybride. Ook zeiden ze dat we wel 2 weken moesten wachten om de aflevering goed te kunnen uitvoeren, dat was voor mij geen probleem, liever in 1x goed dan haast werk. Natuurlijk gingen er ook zaken niet helemaal zoals zou moeten, voorbeeldje, ze hebben veel auto’s staan en om die allemaal uit je hoofd te leren over welke waar staat zou misschien een beter systeem kunnen worden bedacht. Maar verder helemaal top!! Bedankt voor deze ervaring en wie weet tot ziens over een paar jaar!

• Reden bezoek Aankoop auto

A very nice experience in buying my car

This garage have a lot of young cars and competitively priced in the market. I really liked the collection and I was looking for a PHEV. Well, getting an appointment at this Garage for an occassions car is quite tough. After trying for many times, I was about to give up on this place. And the calls to this place takes 30 mins - 1 hour waiting to be able to talk to someone. Luckily on my last try, I spoke to @Olcan Yasar. Post that the experience was really amazing. Visited to test drive one of the car and post that he was always there to answer all the questions and adviced us in choosing the right car. He is very good with car knowledge and a lot of tips helped me choose my car. Also we could book a car which was still in Garage getting ready for showroom. Overall, had a very good and pleasant experience [after getting in touch with Olcan] and very impressed with number of cars they have.

• Reden bezoek Aankoop auto

Autimobiel bij Smeeing en blij dat ik er heen ging.

Mooi occasion gekocht voor een hele nette prijs.

• Reden bezoek Aankoop auto

Goed en snel geholpen bij aflevering van de auto.

Ontvangst met een heerlijk bakje koffie. Daarna snel en met uitstekende uitleg van de gang van zaken. De auto afgeleverd zoals besproken. Bedankt Debby

• Reden bezoek Aankoop auto

Ik werd geholpen door Maurice Smeeing, ik had veel vragen en hij wist overal een antwoord op te geven, hij had echt super veel kennis over auto's, en was super geduldig ik had hem de dag daarna nog 3 keer gebeld met allemaal vragen en hielp me met alle geduld van de wereld en had er ook nog begrip voor.

Supergoede service

We hebben een prachtige Skoda Enyaq gekocht. We zijn heel goed geholpen bij de aankoop van de auto. We hadden onze eigen auto al verkocht en konden de nieuwe al binnen een week ophalen. Top geregeld. Toen we thuis kwamen bleken de achterbanden aan de binnenzijde glad te zijn. Hier hebben ze gelijk nieuwe voor geregeld. Bedankt voor de goede service!

Koningweg 14

3762 EC Soest

Over Auto Smeeing

Wij willen graag de mooiste auto’s aanbieden en dat doen wij in een groot en modern mobiliteitsbedrijf in Soest in het hart van Nederland. Wij zijn geen dealer. Auto Smeeing is ons merk. Een merk dat staat voor de mooiste auto’s van topkwaliteit. Onze locatie aan de Koningsweg heeft een overdekte showroom-oppervlakte van ruim 20.000 m2 met plek voor Auto Smeeing, Bike Totaal Smeeing, Yourlease, Fietsaccuwinkel.nl en de Smeeing-pub om onze relaties en klanten te ontvangen. Wij zijn gestart in 1967 en vanaf dat moment zijn wij gegroeid tot een 'multimerk retailer' op het gebied van mobiliteit. Wij zijn er trots op dat wij na een aantal transities en crisissen (van oliecrisis tot en met na de coronacrisis) nog altijd een succesvol bedrijf zijn. Dat is in onze branche meer uitzondering dan regel. Onze kernwaarden zijn vanaf 1967 nog altijd dezelfde: een uitstekende dienstverlening, maximale transparantie, garantie en zekerheid bij jouw aankoop. Dit alles natuurlijk in combinatie met een scherpe prijs. Auto Smeeing is in Soest niet alleen bekend geworden door onze service, vakmanschap en uitgebreid assortiment. Wij zijn een trouwe sponsor van lokale evenementen en verenigingen. Hiermee willen wij benadrukken dat ons bedrijf midden in de samenleving staat.