Slecht
Ik ben een aantal keren terug geweest voor een 2de hands auto die 12995 euro koste.
Volgens de verkoper een prima auto.
De eerste 2 weken had hij mij al 3 keer laten staan ! [kan gebeuren, ik ben zelf actief wegenwacht en kom vaker bij zulke gevallen.]
Ik ruilde een Opel Meriva in die mij never nooit heeft laten staan maar goed.
Ik wilde andere velgen onder de auto, mijn vraag aan de balie was of er wielsensoren in zaten, ja was het antwoord van de Receptoinist, ik heb deze dus besteld, helaas had deze auto dit niet en werkte het systeem op wielomtrek.
Ik heb nu dus hier 4 ongebruikte wielsensoren thuis.
Een van de handzenders werkte niet, ik naar Sutherland in Sneek wat volgens mij een Ford dealer is, kunnen ze niet eens een sleutel programmeren van een Cmax uit 2011, daarvoor moest ik naar een andere garage aan de overkant die dat ging doen. beetje vreemd mijns inziens.
Na 9 maanden een storing op de koelvin, ik naar Sneek voor diagnose die ik zelf al min of meer gesteld had, volgens de receptionist die iet wat lachend melde dat dit een dure grap was, de koelvinmotor was defect en helaas geen coulance of garantie [zie de rekening] en kreeg voor deze verkeerde diagnose ook een rekening van ongeveer 100 euro, netjes door mij betaalt overigens.
Ik thuis maar eens gaan meten en wat blijkt, het probleem lag ergens anders aan, dit onderdeel heb ik bij een collega dealer besteld en het probleem is weg.
Toen ik even de verkoper belde over dit euvel melde deze dat ik een slechte auto had ingeruild en dat had hem heel veel geld gekost, dit kan je gewoon niet maken tegenover klanten, dan moet je nooit iets inruilen en stoppen met autohandel, 100% goede autos worden zelden ingeruild en bij Sutherland ook niet verkocht zo blijkt.
Al met al zal ik helaas niemand naar Sutherland in Sneek doorverwijzen.
Groet Erwin.