Top auto, maar ontevreden over kwaliteit service.
Een 6 jaar oude Mondeo gekocht. Natuurlijk zie je graag meer inruil voor je oude auto, maar in goed gesprek met elkaar zijn we tot een deal gekomen en heb ik de auto gekocht.
Gekozen voor het zekerheidspakket met minimaal ¼ volle tank, poetsbeurt, 6 maanden garantie.
Hoewel ik heel erg tevreden ben over de kwaliteit en het comfort van de auto zelf, ben ik dat niet zozeer over de service van Sutherland Gorredijk. Dus met name voor de kwaliteit van de auto beveel ik de Ford garage aan.
Bij aflevering zag alles er wel goed uit met ook niet meer dan een ¼ tank vol voor de 160km rit naar huis. Eenmaal thuis bij het beter bekijken van de auto blijkt de auto eigenlijk helemaal niet gepoetst van binnen en was de krik niet compleet en lagen er nog dingen van vorig eigenaar onder de kofferbakmat. Sutherland Gorredijk was bereid om dit te herstellen, maar dan wel in Gorredijk, zoals bij de koop ook overeen was gekomen. Bij de afspraak duidelijk aangegeven wat het probleem was met schoonmaak van interieur, is de auto nog een keer gepoetst. Eenmaal halverwege de weg naar huis kwam ik er achter dat alleen de punten die benoemd zijn (helaas ook weer niet allemaal) gedaan waren. Wat je op het eerste oog niet zag, was ook niet gedaan. Toen ik de directeur van het filiaal er op aanspraak was men bereid de auto nog een keer te laten poetsen, maar daar heb ik voor bedankt. Zou me weer een vrije dag kosten.
‘De auto wordt of is professioneel gepoetst’ houdt volgens mij zoveel in dat de auto gepoetst is voor de foto’s op de website. Niet zozeer bij aflevering. Mijn auto heeft mogelijk een paar maanden buiten gestaan. Neemt niet weg dat je je klant niet zo weg kunt laten rijden. Ze hebben nog wel geholpen met het overzetten van gebruiksonderdelen van mijn oude auto op de nieuwe.
Mijn advies, zeker als je van verder weg komt.
Maak hele duidelijke en gedetailleerde afspraken, liefst op papier
Check alles voordat je het terrein af rijdt
Wacht niet te lang op antwoord via de mail en bel