Overall good experience, great instructors

I had a little trouble in the beginning with my instructor being sick and not having any replacements. Mostly all of the issues I had were with the customer service and the planning of my lessons when my old instructor was out sick.

• Would you recommend us? Yes
  • N/A

Jammer

Ik heb eerder mijn A rijbewijs gehaald hier, dat was echt fantastisch. Nu gekozen voor E achter B. Ik dacht een leuk dagje te hebben maar dit viel tegen. Dit had niks te maken verder met het resultaat want ik ben zonder problemen geslaagd. Ik vond alleen de instructeur slecht. Hij kon niet goed uitleggen en had verder totaal geen interesse in mij als persoon. Vervelende dag gehad dus.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Beste Vincent, Wat vervelend om te horen dat je de dag als niet prettig hebt ervaren. We herkennen deze instructeur absoluut niet in je omschrijving. Wij kennen Johan als sociaal, zeer geïnteresseerd en ontzettend begaan met zijn leerlingen. We vinden het spijtig dat dit bij jou zo is overgekomen of de communicatie niet soepel is gelopen. Gelukkig heb je wel kennis opgedaan tijdens de lessen waardoor je geslaagd bent. Uiteraard is dit ons hoofddoel! Hopelijk kunnen we je voor een eventueel volgend rijbewijs ook nog blij maken met een stukje gezelligheid tijdens de les. Met vriendelijke groet, Kelly Oosterpoort Opleidingen

Was geweldig en door voor CE

Goede begeleiding gehad door zee ervaren instructeurs

E achter B in 1 dag

's ochtends gebeld en 's middags je rijbewijs, beter kan het niet. De instructeur was er eentje van de oude stempel, niet lullen maar poetsen! Erg professioneel en correct werd ik op mijn fouten gewezen, verbeterpunten aangehaald en vervolgens uitgevoerd. Ondanks het korte tijdsbestek 5 uur lang intensief maar toch ook ontspannen de fijne kneepjes van E achter B geleerd. Bedankt voor de les en het resultaat!

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

The best way to get my drivers licence!

While Oosterport demands a high price for its services, it is definitely worth the extra premium. Oosterpoort provided me, an English speaking person with full fledged support for getting my Manual Car driver's licence. The only downside is that Oosterport is so popular that scheduling driving lessons have to be done months before, which was also made worse due influx of students there after the Covid pandemic. I was recommended Oosterport by my girlfriend who was doing her driving lessons there. I bought a driving lesson + theory + exam package from Oosterport that gave me plenty of tools to make the process as smooth as possible. Additionally I was recommended to choose Cor Keus as my instructor. Luckily I followed her advice. Cor Keus is a very skilled and patient driving instructor. I was always looking forward to the next driving lessons as I could look forward to having a nice and personal chat with Cor while refining my driving skills. It was like driving with a friend, except in this case the backseat driving was actually appreciated from my side. For the theory, I got a text book with plenty of illustrations to make the studying easier and more enjoyable. Additionally I also got around 14h of online practise questions and exams, which was extremely useful for preparing for the theory exam. I passed it on the first try. In the package I get one exam and one retake if I didn't pass the first one, whilst following the adviced number of lessons of my instructor. On the first one I was nervous and had a very strict examiner, so I ended up not passing it. However, after I had a few more driving lessons on a later date before my exam, I managed to pass with flying colours on my second try. My only qualm with Oosterport was the very long waiting times for scheduling new lessons.

• Would you recommend us? Yes
  • N/A

Prima cursus gedaan!

Ik heb 2 keer een dagcursus gevolgt met een examen er achteraan. Na de eerste cursus had ik mijn examen de dag erna maar helaas is dat niet gelukt. De 2e keer heb ik het examen direct na de cursus gedaan en ben ik geslaagd met 6 fouten op gevaarherkenning en verder 0 fouten op inzicht en kennis! En de cursus zelf is ook super geregeld want je hebt comfortabele stoelen en 2 pauzes met gratis (uitgebreid) eten en drinken. Echt een aanrader!

• Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Super mooie net en leerzaam bedrijf

Mooi leerzaam bedrijf fijne instrukteurs

Leerzaam en snel

Lekker makkelijk

Het was zinvol.

Het heeft mij heel erg goed geholpen de theoriedag ik raad iedereen aan om dit ook te doen.

• Deskundigheid/Vakmanschap
  • Hoe beoordeel je je instructeur(s)? N.v.t.

Super fijne en lieve instructeur (Johan) in 1x geslaagd voor BE

Lesgeven als zeer prettig ervaren. Goede begeleiding. Met een dagcursus in 1x mijn E achter B!

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Leerzaam, duidelijk en niet saai.

Ik verwachtte een langdradige saaie presentatie van 7 uur, maar het tegendeel was waar. Het bleef lekker luchtig en het was niet moeilijk de volledige les op te letten. Alles is duidelijk en goed behandeld.

Erg fijn

Over het algemeen vond ik het heel fijn om bij jullie te lessen, maar ik kon niet met iedere instructeur even goed overweg. Ik vind het erg fijn dat jullie zoveel mogelijk bij dezelfde instructeur inplannen!

Rust en uitleg

Dag opleiding BE. Rustig met passende uitleg. Voorbeelden en hoe anticiperen.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

In één keer geslaagd door goed inzicht van mijn instructeur!

Ik ben 21 april in één keer geslaagd voor mijn autorijbewijs. Ik ben eind augustus begonnen met lessen en ik heb in totaal ongeveer 7 maanden bij Oosterpoort gelest. Hier heb ik vrijwel elke week één les gehad (dit is 2 x 50 minuten). Ik vind het fijn dat Oosterpoort grotere pakketten aanbiedt (pakketten van 40 of 45 lessen), omdat mijn instructeur al in het begin zei dat een gemiddelde leerling in Groningen 45 lessen nodig heeft (neem dit ook in je achterhoofd als je beginnend bent en misschien een kleiner pakket wil kopen, dan moet je misschien nog allemaal losse lessen kopen, wat duurder is). Ik zat iets onder het gemiddelde en dus heb ik een advies van 55 lessen gekregen. Na de 10e rijles maakt de instructeur dit advies en als je dit opvolgt, heb je garantie op een herexamen als je de eerste keer niet slaagt. Die garantie vind ik ook fijn aan Oosterpoort. Mijn instructeur zag echt wat ik nodig had en dat vond ik prettig. Verder werkt Oosterpoort met een online systeem waarbij de voortgang wordt bijgehouden. Dit helpt je om meer inzicht te krijgen in het rijden en zo weet je ook je verbeterpunten. Een groot minpunt aan Oosterpoort vind ik echter de planning: in het begin ging er nogal wat mis met mijn planning en de instructeurs zitten erg snel volgeboekt, omdat er zoveel leerlingen zijn. Voor Oosterpoort alleen maar goed, maar er is hierdoor weinig flexibiliteit in de planning. Het liefst hebben ze dat je 3 maanden van te voren al je rijlessen al inplant, dan weet je zeker dat er nog plek is. Wanneer ik iets moest verschuiven, moest ik gelijk bij een andere instructeur. Aan de andere kant is de planning door het gegeven lesadvies wel goed: ik wist in november 2021 al dat mijn lesadvies 55 lessen zou worden, dus toen heb ik al een praktijkexamen ingepland voor april 2022. Dit neemt een hoop stress weg, zeker nu de wachttijden voor het praktijkexamen zo lang zijn. Over het algemeen ben ik tevreden over Oosterpoort!

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Caroline, Wat goed om te horen dat je lessen zo goed zijn gegaan. Bij ons is het inderdaad het handigst om ver vooruit te plannen zodat er nog plek is binnen jouw beschikbaarheid bij je favoriete instructeur! Uiteraard kan je ook bij andere instructeurs rijden als je je planning toch nog moet wijzigen later. Gelukkig is het bij jou helemaal goed gekomen met je planning en ben je in een keer geslaagd. We wensen je veel plezier en veiligheid toe! Met vriendelijke groet, Kelly Oosterpoort Opleidingen

Super leuke lessen én aanvulling op de basis

De lessen waren leuk ingericht en je eigen inzicht werd goed getraind. Ik heb meer dan alleen de basis geleerd en ik ga nu met een zeker gevoel de weg op!:)

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Een hele fijne cursus gehad

Gister mijn cursus gehad bij Oosterpoort! Was een goede ervaring. Veel informatie maar wel ontzettend duidelijk. Het heeft zeker resultaat gehad want ik ben geslaagd voor mijn theorie! Met dank aan Edward!

• Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Leuke leerzame dag en geslaagd!!

Geslaagd voor mijn BE in 1 dag, top instructies door Jan Holtrop. Tevens erg gezellig en relaxed gereden. Oh ja en heerlijke lunch gehad verzorgt door Marcel

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Beste Yvonne, Wat fijn om te horen dat je een leuke dag met Jan hebt gehad en ook nog eens geslaagd bent! We wensen je veel veilige kilometers met de aanhanger. Met vriendelijke groet, Kelly Oosterpoort Opleidingen

Top instructie en in 1x gealaagd !

1 hele dag E achter B instructie gehad van Hans de Witt, veel duidelijke uitleg en herhaling, waardoor het examen een makkie was.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

De theorie behapbaar in 1 cursusdag!

Als ik eerlijk ben, zag ik er wel wat tegenop. Van 08:00 uur tot ongeveer 15:00 uur theorie; dat is lang. Maar de tijd vloog voorbij. Edward betrekt je enthousiast bij de cursus en maakt de stof behapbaar. Ik vond de theoriestof in mijn eentje leren bijna niet te doen. Ik vond het niet altijd logisch, waardoor ik te ingewikkeld ging denken. Maar Edward maakte het met grapjes, ezelsbruggetjes en grappige details zelfs leuk. Aan het eind van de cursus had ik het idee dat ik bijna alle stof in mijn hoofd had. De lunch was overigens echt HEEL UITGEBREID! Alleen daar zou je de cursus al voor kunnen doen.

• Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Beste Lotte, Bedankt voor je mooie woorden. Het is goed te horen dat je je theoriedag zo positief hebt ervaren. Hopelijk kan je de praktijk hierdoor met alle zelfvertrouwen tegemoet gaan! Met vriendelijke groet, Kelly Oosterpoort

C rijbewijs in 1x gehaald

Super fijne rijopleiding gehad bij Oosterpoort waardoor ik alle praktijkonderdelen in 1x heb gehaald. Jens heeft me op een prettige manier leren omgaan met de EPT en met een vleugje humor uitgelegd hoe je de lading in een bak zo goed mogelijk kan laden. Een geslaagde praktische toets. Pieter heeft me tijdens de toets besloten terrein veel handvaten gegeven om het manoeuvreren goed onder de knie te krijgen. Door zijn geduld en positieve houding ook een geslaagde toets besloten terrein gehad. Henk was mijn vaste instructeur voor de rijlessen C, van hem heb ik veruit de meeste rijlessen gehad. In combinatie met Aukeline, Jan en Willem heeft hij me geleerd hoe ik veilig, rustig en beheerst de vrachtwagen door het verkeer kan krijgen. Altijd leuke en gezellige lessen gehad. In mijn opleiding veel instructeurs mogen ervaren. Ze hebben allen hun eigen manier van uitleggen en begeleiden maar schaden elkaar hier niet in. Iedereen vult elkaar mooi aan en pakt je rijopleiding op waar je met de vorige instructeur was gebleven. Ik ben altijd met plezier naar de rijlessen gegaan, iedereen bedankt voor de gezelligheid en kunde!!

• Welke opleiding heb je gedaan? Vrachtauto (C1, C, CE, LZV)

Geweldig, hij geeft mij advies wanneer nodig en laat mij zelfvertrouwen opbouwen wanneer het kan

Harry Oosterloom, geweldig persoon hij heeft mij vanaf dag 1 laten rijden en comfort laten opbouwen. Ik was in het begin heel nerveus dus liet hij mij op een lege straat rustig rijden. Na een aantal keer bijna geen stress meer en elke keer als ik weer de volgende stap moest nemen was hij er voor mij met goed advies. Perfecte balans tussen hulpen wanneer het nodig is en je zelfvertrouwen laten opbouwen door te rijden en te oefenen. Als je deze persoon treft heb je geluk

Fantastische instructeur

Fijne dag gehad en goede tips en trucs! Echt een aanrader.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Weddarh is een goeie instructeur

Goed duidelijke instructeur

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

uitstekende instructeurs met passie en beleving

afgelopen week rijbewijs D. afgerond. Hoewel het halen van een bus rijbewijs beslist niet eenvoudig is, ben ik dankzij de goede lessen van Marcel en Aukeline met vlag en wimpel geslaagd.

• Welke opleiding heb je gedaan? Bus

Hallo Fred, Wat fijn om te horen dat je de lessen van Marcel en Aukeline zo positief ervaren hebt. Gefeliciteerd met het behalen van je busrijbewijs, we wensen jou en je passagiers veel veilige kilometers toe. Met vriendelijke groet, Kelly, Oosterpoort Opleidingen

Zeer goed ervaren!

Altijd goede communicatie gehad en altijd kalm gebleven en gewoon een goede ervaring gehad. Zeker een aanrader!

Over Oosterpoort Opleidingen

Oosterpoort Opleidingen is een trots, Gronings bedrijf! We geven sinds 1964 autorijles, motorrijles, bromfietsrijles en we leiden beroepschauffeurs op tot vrachtwagenchauffeur, buschauffeur, taxi-chauffeur of ambulancechauffeur. Maar we doen meer! We verzorgen alle denkbare opleidingen op gebied van transport, logistiek en veiligheid zoals Heftruck, Gevaarlijke Stoffen, EHBO, BHV en VCA. Kom kennismaken met Oosterpoort!