Buitengewoon prettige en professionele samenwerking bij de aankoop van mijn nieuwe auto

Geen tijd om koelvloeistof bij te vullen.

Onderweg van Akersloot naar Bolsward met mijn Espace langs geweest om koelvloeistof bij te vullen. Terugrijden naar mijn eigen garage in Heemskerk zou meer extra kilometers zijn. Eerst probeerde men een reparatie te gaan doen wegens een lek. Ik zei dat ik dat bij mijn eigen farage zou laten doen. Vervolgens moest ik mijn auto leten staan, omdat er geen tijd was om bij te vullen. Niet gedaan natuurlijk. Bedankt Stokman voor de slechte service.

Auto is top, de aflevering kan beter.

Bij de aflevering van de nieuwe (demo) auto was de presentatie aan huis beperkt door corona. De aflevering kwam te kort op diverse punten, w.o. gaten boven de deur waar een handgreep of afwerkdoppen horen, grote vlek op de achterbank en een lichte vlek op de bestuurdersstoel. Verder troffen we een oud parkeerkaartje in de deur en broodkruimels bij de achterbank. De auto krijgt een 10, de staat tijdens oplevering kan beter, de presentatie was beperkt door corona, de behandeling was correct en netjes. De aftersales tot nu toe goed.

Vakmanschap en menselijkheid ten top

Toen "Connie" onze camper met pech op zaterdagavond 26 okt naar Stokman werd gesleept, hebben wij de maandag erna een afspraak voor reparatie, jaarlijks onderhoud en APK gemaakt. Ondanks de drukte is onze Connie voorzien van nieuwe wiellager, gelaste chassisbalk, nieuwe bladveren, is daklekkage verholpen etc. Geheel APKwaardig rijdt ze ons inmiddels weer dankbaar rond. De rekening bleef keurig binnen de begroting. Wij hebben vanaf onze eerste kennismaking met Frans Stokman alleen maar positieve ervaringen. Sorry, wij menen het echt.

Snel en goed geholpen.

Duster met fabrieksgarantie elders in het land gekocht. Na een aantal weken een hoog verbruik, schokkende motor en een irritante rammel geconstateerd. Renault dealer autocenter Schagen, onze woonplaats, vond de Duster perfect en konden na "even kijken" niks constateren. Ondanks de fabrieksgarantie konden ze ons niet helpen. Terug gaan naar de dealer waar de auto aangeschaft was of de importeur in schakelen was het advies. Uiteindelijk bij Stokman Alkmaar uitgekomen. Het ontvangst bij was zeer netjes. Er werd alle tijd genomen om met chef werkplaats alles te bespreken Er werd idd problemen met motormanagement geconstateerd. De irritante rammel bleek een loshangende brandstofleiding te zijn die langs de brandstoftank schuurde. Tijdens ophalen van de auto werd weer alle tijd genomen om uit te leggen wat aan de auto gedaan was. Alles is in één dag netjes en goed opgelost. En alles viel binnen de garantie. De auto was ook nog eens netjes gepoetst. Chapeau, dit is de manier hoe je klanten behandeld.

zeer goed en netjes geholpen perfect

Dacia voor beurt en apk gebracht kreeg hem helemaal schoongemaakt terug aangegeven dat de auto schokt bij het wegrijden.(automaat) volgens Stokman de koppeling zij hebben spullen besteld 14 dagen later auto gebracht probleem onder garantie gerepareerd probleem opgelost en kreeg de auto weer helemaal schoon mee.

Betrouwbaar

Snel en vriendelijk geholpen

Prima werk geleverd

De koppeling van mijn Dacia logan mcv had een probleem en dat is onder garantie prima verholpen ondanks dat de auto niet bij Stokman was gekocht.Een dikke pluim

Zie boven.

Zeer tevreden!!

Zeer tevreden!!

Geweldige service en klant gerichtheid

Uitstekend geholpen met een verkoper die altijd klaar stond/staat. Er werd gedacht in oplossingen en niet in problemen met de klant voorop.

Gewoon helder, geen verrassingen in de kosten en goede oplevering

Duidelijke mensen bij Stokman, verstand van zaken en qua kosten zeer in orde.

Zeer ontevreden

Tijdens rijden valt de trafic uit cruse control. Tevens 2 lampje sleutel en motor symbool. Auto blijft verder goed rijden, alleen niet meer op Cruse control. De volgende dag bij Stokman langs (dealer) afspraak om 15 uur want dan was er tijd voor. 15 uur auto ingeleverd en koffie nar 1,5 uur was de auto gereed. de computer uitgelezen en de mass air sensor bleek defect. vraag of die schoon gemaakt kon worden. Nee, we vervangen. Wat zijn de kosten 350 euro. ben ik gaan zoeken op internet. deze sensors vaak vervuilen vaak omdat ze in het inlaatlucht kanaal zitten. eenvoudig schoon te maken zijn met CRC 05110 Mass Air Flow Sensor Cleaner. gezien dat de MAF (mass air flow sensor) geleverd wordt tussen de 50 en 90 euro. heb er een besteld voor 70 euro van een goed merk. de garage belde met de melding dat de MAF binnen was en of we een afspraak konden maken ter vervanging. Tevens behoefde de auto langer verder onder zoek. Ik gaf aan dat het niet meer nodig is het zelf doe. Ik kreeg de rekening van het uitlezen van de computer (57euro) veel voor 5 min werk, maar begrijp de extreme prijzen van Renault nu. wordt ik gebeld door Renault wat ik van de service vond. Na mijn uitleg vroeg hij of ik nog eens langs wilde gaan. Inmiddels de MAF gemonteerd en de auto rijd weer prima. Bij Renault liet men mij zien dat zo'n MAF echt 230 Euro ex BTW bij hen kost. Ik wil niet weten wat het mij allemaal had gekost. Hou zeker meer dan 300 Euro in mijn zak. En ga naar een andere garage voor mijn onderhoud.

Prima service ontvangen

Onze Kadjar reed schokkerig en maakte herrie op de vooras! Na een rit met een monteur was de conclusie dat de kleppen gereinigd moesten worden en de Software een upgrade nodig had, tevens hebben ze de banden om gewisseld. Er werd ons een vervangende auto kosteloos ter beschikking gesteld en de volgende dag was de Kadjar weer spik en span en rijd nu weer als nieuw! Helden van Stokman bedankt voor de prima service👍

gewoon een goed en vriendelijke en eerlijk bedrijf met gemotiveerde mensen met oog en oor voor een klant

Zojuist mijn nieuwe Dacia Duster opgehaald. Van het inwinnen van informatie, het bestellen en de aflevering ter ik goed geïnformeerd

Fijne aflevering van de Renault Twingo door de heer Kwakman.

Deze week mijn auto afgeleverd bij een medewerker van Stokman Alkmaar. Een hardnekkig probleem met de software van R-link en de connectie met mijn IPhone is door hen deskundig en snel opgelost. Tijdens deze werkzaamheden zijn gelijk ook de winterbanden geplaatst, zodat dit geen extra bezoek aan de garage meer hoeft te kosten. Goede ontvangst, lekkere bak koffie, vervangend vervoer geregeld, reparaties en onderhoud uitgevoerd en als klap op de vuurpijl een blinkend schone auto (interieur EN exterieur) terug gekregen. GROTE klasse medewerkers van Stokman Alkmaar. Bedankt!!

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Onthutsende ervaringen. Ik heb in detail uitgelegd een auto ex BTW en BPM te willen kopen omdat ik de auto zou gaan exporteren naar Spanje alwaar ik dan de belastingen dien te betalen. Ik noemde een type. Dat type bleek achteraf te kunnen worden besteld met een flinke korting (volgens de website 1700 euro), maar dat verzuimde men mij te melden. Kortom Stokman wilde mij een auto tegen de oude prijs in de mik schuiven. In eerste instantie bood men 5000 euro te weinig voor mijn in te ruilen auto, dit in vergelijking met de koers ANWB en ik heb geen verkeerde tabellen vergeleken). Verder kreeg ik \"offerte\", uiteindelijk zonder inruil, zonder enige korting. Bovendien werden kosten rijklaar maken (sedert november 2016 moeten deze kosten zijn begrepen in de koopprijs auto) opgevoerd (op 2 veropeenvolgende wijzen), verder recycling kosten (ook verboden op te voeren), al met al een in strijd met de wet doorgevoerde prijsverhoging van een slordige 1000 euro en dan ook nog eens tal van niet gevraagde accessoires.....Dit alles meteen gemeld maar een dag later geen enkele reactie ontvangen waar je je als bedrijf toch enerzijds je ogen uit de kop moet schamen en anderzijds er alles aan dient te doen om deze opzettelijke fouten toch nog goed te maken. Bij deze mijn recensie over Stokman.

Sinds 2014 komen we bij Stokman Alkmaar. Vorige week onze nieuwe auto opgehaald. En wederom is alles weer goed geregeld en zijn we blij met de Renault!

Rob uit krommenie vriendelijke mensen in het hele bedrijf na de servicebeurt een schoongemaakte auto terug en ik kon tijdens rijden voelen en horen dat er aan gewerkt is een prima gevoel over Stokman Alkmaar.Een 9

Alles gewoon prima!

Deskundige en klantvriendelijke werkplaatsreceptie. Goeie uitleg over uitgevoerd werk. Ik krijg m\'n auto altijd gewassen terug en met schone matten, zelfs bij kort bezoek aan de werkplaats.

zeer goed