Snelle service, maar gemengde ervaring met kosten en communicatie
Onlangs had ik lekkage in mijn auto. Eerst merkte ik een vreemde geur op, later bleek de mat aan de bestuurderskant doordrenkt te zijn. Ik heb de garage gebeld en kon dezelfde dag nog terecht. Dat vond ik erg prettig.
Omdat het langer duurde dan verwacht, moest ik de auto een nacht laten staan. Ik werd daar telefonisch netjes van op de hoogte gebracht. De volgende ochtend was de auto klaar. De oorzaak bleek een verstopte afvoer te zijn, wat volgens de garage veel tijd heeft gekost.
De rekening bedroeg €400. Daarbij was ook het vervangen van het batterijtje van de afstandsbediening inbegrepen, terwijl dit niet met mij was overlegd. Op de factuur stond niet duidelijk hoeveel tijd er in de reparatie is gaan zitten, en dat maakte het voor mij lastig om in te schatten of de prijs eerlijk was. Mijn technische kennis is beperkt, dus ik vertrouw erop dat dit correct is gedaan.
Al met al waardeer ik het dat de auto snel kon worden aangenomen en dat ik telefonisch goed op de hoogte werd gehouden. Wel had ik het fijner gevonden als vooraf was afgestemd welke extra werkzaamheden (zoals het vervangen van het batterijtje) zouden worden uitgevoerd en als er meer transparantie was geweest over de kostenopbouw.