Een prima eerste contact bij aanschaf, na de koop helaas een hele andere ervaring
Interesse getoond in een Audi A5, eerste contact was prettig en kreeg het idee dat de auto in goede staat afgeleverd zou worden. We zouden namelijk twee maanden later met de Audi op vakantie gaan en er moest nog wat onderhoud gedaan worden en twee banden vervangen worden (volledig versleten).
Niet veel later bleek het volgende;
-Tijdens het aanbrengen van een keramische coating op de lak bleek dat er schade was geweest aan de linkerkant en er (slecht) is overgespoten. Over deze schade is niets verteld.
-De banden die ze hadden vervangen waren zou oud dat de DOT-code ouder was dan de auto zelf, zo bleek bij Kwikfit, de banden waren in no-time namelijk al weer versleten.
-De auto bleek tevens niet uitgelijnd waardoor we gedurende de hele vakantie in Duitsland heel veel trillingen op het stuur hadden
-Verstopte brandstofinjectoren waardoor de auto inhield en op een gegeven moment op de snelweg volledig stilviel (afgevoerd naar een bergingsbedrijf)
-Koppeling bleek versleten (25.000km na aanschaf, dus zou kunnen)
-Remmen voor en achter versleten (25.000km na aanschaf, dus zou kunnen)
Ik moest nog een kleine restantbetaling voldoen. Ondanks dat ik kenbaar heb gemaakt dat al deze mankementen er zijn moet ik iedere euro van de aanschaf betalen en krijg ik niets terug ter compensatie.
Met een aanschaf van 12.000 euro plus ruim 3000 euro aan reparatiekosten (om de auto rijdend te houden) is een Audi A5 sportback uit 2010 met ruim 150.000km op de teller voor mij een miskoop geweest.
Erg jammer dat er nooit reactie is geweest op deze vervelende ervaringen, niet meegedacht naar een passende oplossing..
Conclusie; fijn eerste contact, maar zou er nooit meer een auto kopen. Jammer dat je bij een probleem aan je lot word overgelaten