3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring
Ooit bij Prins Auto terecht gekomen na verhuizing en met een acuut probleem. Verder inmiddels meerdere malen de auto APK bij Prins laten keuren, en onderhoudsbeurt uit laten voeren en enkele reparaties. Over de uitvoering van de werkzaamheden (lees werkplaatspersoneel) zeer tevreden. De hulp aan de \'kantoor/planning en commerciële \' zijde ben ik minder over te spreken. Hierbij enkele voorbeelden: Een storing waarbij de auto \'uitgelezen\' moest worden, had als oorzaak een defect met een reparatie ter koste van ongeveer 350 Euro. Voor de reparatie meteen bij constatering door Prins met Prins een afspraak gemaakt om deze door Prins uit laten voeren. Het uitlezen(kosten enkele tientjes) moest ook betaald worden. Dit op zich ervaar ik al niet als een prettige werkwijze. Daarbij moest de rekening van enkele tientjes ook nog eens \'per ommegaande\' betaald worden. Dat kan echt anders. In een ander geval: enkele weken voordat de auto APK gekeurd moest worden waar de afspraak al voor stond bij Prins; een motor storing. De storing in eerste instantie meteen tijdelijk verholpen door de monteur(PRIMA DUS). Vervolgens was het plan van Prins om wanneer er eventueel punten die uit de APK zouden komen pas dan een nieuwe afspraak te maken voor het definitief verhelpen van de storing i.c.m. de eventuele punten uit de APK. Daar het definitief repareren van die storing ook kon i.c.m. de APK. Wat na nadrukkelijk verzoek overigens wel is gedaan. Het is mijner inzien vreemd om een extra afspraak te maken wanneer dingen ook gecombineerd kunnen worden. Daarbij is het nog eens zo dat het ook nog maar de vraag was of er punten uit de APK zouden komen. Saillant detail, er is niets uit de APK gekomen. Hadden we \'plan Prins\' aangehouden was er een extra afspraak nodig geweest die dus voorkomen had kunnen worden. Dit soort dingen getuigen mijner inzien in geval 1 van \'niet willen investeren in een goede klant-leverancier verhouding\' en in geval 2 vooral niet van een \'praktische aanpak\'. Ten derde is het uurtarief, niet zuinig. Maar wat vooral niet zuinig is, is de verhoging van het uurtarief van 2017 naar 2018. Daar waar in 2017 een uurtarief van 55 Euro gerekend werd, word er in 2018 59 Euro per uur aangeslagen. Ruim 7% meer dus. En de aankondiging daarvan heb ik denk ook gemist. Enfin, was het uurtarief 55 Euro gebleven dan was het netjes geweest. Was het uurtarief naar bijvoorbeeld 57,50 Euro gegaan, was het \'OK\' geweest. Maar de toegepaste verhoging is niet zeker niet netjes, en of het \'OK\' is, is voor mij de vraag. Al met al, was de eerste indruk die ik in 2017 had van Prins Auto, prima. Echter door de gevallen twijfel ik of ik wel klant wil blijven. Ik wil wel graag klant blijven gezien de kwaliteit, service, deskundigheid van de monteurs van de werkplaats. Maar het is de service, deskundigheid, klantvriendelijkheid van de andere zijde van de zaak, en het uur tarief wat mij tot andere gedachten brengt. Zo zou ik graag voor alles aan mijn auto en de auto van mijn vrouw naar Prins gaan. Echter nu, houden we de auto van mijn vrouw bij een andere garage in onderhoud, en heb ik bijvoorbeeld bij het wisselen van mijn banden bij een ander garagebedrijf laten doen. Datzelfde ben ik van plan om met \'planbare\' reparaties en onderhoudsbeurten te doen. Met klussen als het vervangen van een multi/distributieriem en vervangen van wiellagers voor is dat wel jammer voor mij als voor Prins.