Mijn ervaring met garage Terpstra en Folkert Terpstra: Een 2de hands auto gekocht voor 5,900 euro met garantie pakket voor 500 euro. Bij de test rit werkte de ventilator(verwarming/airco) niet, een deel van de centrale vergrendeling niet(eerst niet opgemerkt) en een speaker niet. Na het constateren dat de C.V. niet werkte en de ventilator het opnieuw had begeven, zou dit onder garantie weer gerepareerd worden en kon ik een leen auto mee krijgen. De leen auto was een ramp, stonk binnen naar kattenpis en was zo vochtig dat je er doorweekt uit kwam tevens kreeg ik de auto met een lege tank mee, kon nog net een benzinestation halen. Bij het ophalen van de auto draaide de ventilator weer en er waren 2 sloten vervangen . Betreft de ventilator: Zelf denk ik dat als iets provisorisch gerepareerd wordt en daarna niet werkt, dat een 2de keer een provisorische oplossing niet veel meer doet. Helaas heb ik gelijk, de ventilator is er weer mee op gehouden. Bij op nieuw contact hoorde ik hetzelfde wat ik al bij de vorige 2 keer hoorde: \"breng maar langs dan kijken we er even naar\". Daar had ik niet zo veel vertrouwen in en ik wou dit voorzichtig bespreekbaar maken bij Folkert Terpstra, helaas werd dat niet in dank afgenomen. De ventilator draaide bij het afhalen van de auto dus: \"heb ik geen recht op spreken\" en \"ik heb er zelf voor gekozen om de auto bij Terpstra te kopen\". Ik kreeg er geen woordt tussen en heb de telefoon verbinding verbroken, ik doe namelijk niet aan eenzijdige telefoongesprekken. De garantie is blijkbaar tot aan de deur en niks verder. Het vertrouwen in deze garage is weg. Ik heb een andere garage gebeld om de ventilator na te kijken. Hier kom ik dus NOOIT en dan ook echt NOOIT meer en ik adviseer aan iedereen dit bedrijf te mijden.
Beste heer Schuil, Erg lastig, u probeert te regelen hoe wij ons bedrijf moeten runnen en dat garantiereparaties bij een ander bedrijf wordt gerepareerd en wij zonder overleg de rekening betalen. Helaas kunnen wij daar niet aan mee doen.Geef ons een kans! Mijn oprechte excuses voor de leenauto. Vriendelijke groet, Folkert Terpstra
Leuke Renault Kangoo gekocht. Onderhoudshistorie volgen de eigenaar niet bekend. Blijkt achteraf dat de laatste beurt dus niet gedaan is. Toch een kat in de zak van 700 euro (distributie en grote beurt)
We kwamen eigenlijk voor een klein dieseltje maar het was toch niet wat we zochten. Een ford focus wagon gezien en die konden we ook bekijken en proefrit maken. Prima geholpen door de verkoper. Proefrit ging prima. Binnen nog even zitten praten. Heel gastvrij. We zijn gewend aan de friese manier van doen en verstaan de taal ook vrij goed(als drenten). Baas was druk maar verkoper heel.aardig(marco?). Uiteindelijk gesproken met baas. We waren er snel uit. Geen nonsens. Ook al hadden we de inruiler niet mee(niet verwacht tot aankoop over te gaan zo snel) maar wel veel fotos toch een bedrag als inruil aangeboden en uiteindelijk voor een net bedrag een akkoord bereikt. Papieren in orde gemaakt en volgende week auto ophalen. Tevreden mee. Tevens 3 maanden garantie op de koppeling(omdat die nogal hoog pakte maar goed dat kan ford eigen zijn). Ik las ook negatieve reviews dus ik ben altijd voorzichtig maar we zijn prima geholpen. Nou alleen nog hopen dat er genoeg benzine in zit om een tankstation te halen😁
Goed
prima ervaring, jammer dat de auto afgeleverd wordt met een nagenoeg lege benzinetank en dat de auto niet ijs/sneeuwvrij afgeleverd werd , had toch wel een nachtje binnen kunnen staan...Verder goed geholpen etc.
Vertrouwenwekkend / Prettig contact / Meedenkend / Persoonlijk
Personlijk contact. Dat je er als klant bent en geen nummer. Staan altijd direct klaar als je een probleem hebt en denken in oplossingen.
ZEER SLECHT! Vorig jaar een auto gekocht bij Vakgarage Terpstra. Op het eerste zicht lijkt het een betrouwbare garage die leuke auto’s verkoopt. Maar dit is helaas niet waar.. De dag dat ik mijn auto ophaalde, deed stand 4 van de kachel het niet en de auto maakte rare geluiden. Dit was normaal omdat de distrubutieriem net was vervangen werd me verteld. Aan de kachel zouden ze dan wel wat doen. De dag van de afspraak 2 uren zitten wachten en vervolgens weer naar huis gestuurd omdat ze het onderdeel moesten bestellen. De week erop er maar weer heen maar nog steeds gedonder en nog geen gemaakte auto. Uiteindelijk is dit probleem verholpen alleen, maar toen ik thuis was deed ineens het licht het niet meer van de verwarmingsknop als ik er aan draai. Hij valt steeds weg en brand dan ook zo in eens weer. Naar mijn weten zou ik zeggen draad verkeerd aangesloten, maar hier ook niks van willen weten. Ook de ruitenwisser doet het sinds dien alleen als ik hem achter ook aan heb gehad.. Er is meer stuk aan de auto dan dat er goed aan is nadat hij bij hun is geweest.. Ik heb ze toen ook direct verteld dat de airco stuk is, hier wilden ze eerst wel wat aan doen maar dit veranderde ook al snel en uiteindelijk uitgedraaid op we doen het niet.. 2 maand geleden mijn auto voor de keuring gehad, blijkt dat de hele balk die zich onder de airco bevind is doorgerot en dus best moest wol gelast als ik hem erdoor wilde hebben. Ik ben echt totaal NIET tevreden over “Vakgarage” Terpstra, en ze komen dan ook zeker hun beloftes niet na! Ik zou iedereen ook NIET aanraden hier een auto te kopen. Wel jammer want je schrijft toch liever een leuke recensie!
Beste mevrouw D de Jong, Korte reactie. Wij hebben ons best gedaan, en alles geprobeerd om u als tevreden klant te kunnen houden. Maar ergens is een grens en dan houdt op. Ik denk dat we ook eerlijk moeten zijn en dat u beter bij een andere garage moet proberen een tevreden klant te worden. Wij hopen voor u dat dit slaagt. Vriendelijke groet, Folkert Terpstra
Hele mooie korting gekregen op een bus die voor een humanitaire organisatie in het buitenland gebruikt wordt. Olie en filters zou wel vernieuwd worden, paar dagen later kon ik de bus ophalen. Toen we in het buitenland arriveerden bleek dit toch niet het geval te zijn. Dat vond ik wel jammer. Verder nooit geen problemen gehad met deze garage.
Hallo, Ronald Wolthuis, Ik kan je 100% zeker verzekeren dat hiervan de filters zijn vernieuwd, Ik hoop dat je de filters die eraf zijn gehaald nog hebt, en kom langs!
Mijn dochter zocht een Fiat 500. Een mooi exemplaar gevonden bij garage Terpstra. Na aankoop en op een zaterdag de auto opgehaald te hebben bleek er een vreemd geluid bij het hard remmen. Daarnaast werkte een deel van het dashboard verlichting niet. Ook leek het erop dat de buiten temperatuur sensor niet werkte. Direct de maandag na het weekend konden we terecht. De voorrem blokken bleken te hard en maakten het noodzakelijk de rem hard in te trappen. Dat maakte een bonkend geluid. Een vergelijkbaar geluid wanneer het ABS in werking treedt. Remblokken zijn vervangen en het probleem lijkt opgelost. Ik moet dit nog goed testen. De dashboard verlichting is hersteld. Een lampje bleek kapot. Wat de buitentemperatuur sensor betreft blijkt dat dit in deze versie van de Fiat 500 niet standaard aanwezig. Dit is uitgezocht via een Fiat dealer. Vreemd dat een dashboard dit wel aangeeft met ontbrekende data maar het zij zo. Kortom, prima tevreden met de Fiat 500 en de afhandeling van de mankementen volgens garantie.
Mooie auto\'s en goede verkoper service, helemaal blij met onze nieuwe aanwinst!
Augustus 2017 Volvo V50 gekocht, perfect en keurig advies van de heer Terpstra. Helaas zat er na de aankoop een soort rammel in. Nieuwe lager erin gezet onder garantie. Keurig een leenauto mee gehad. Perfecte garage, erg tevreden!
na een verkeerde en door misverstand een per ongeluk een zeer leuke nette auto te hebben gekocht. waar ik uiteindelijk niet mee uit de voeten kon. bood terpstra verkoper youri mij een passende oplossing. en ik werd op een zeer nette manier behandeld en ontvangen. garage terpstra kan ik om die reden aanbevelen.
De inruil prijs en de prijs van de aangkochte auto waren goed. Daarna met problemen met de nieuwe auto, waar de garage je in de kou laat staan en niet thuis geeft op gebied van garantie. Aan het eind een voorstel doet, waarbij je weet dat je besodemieterd wordt. Dat is nooit weer naar garage Terpstra
Telefonisch contact gezocht met Folkert Terpstra omtrent een kleine diesel auto die hij had staan we hadden het een en ander besproken en in de auto gestapt richting Drachten, de auto waarvoor we kwamen stond al keurig netjes ten toon gesteld en we kregen alle tijd om de auto te bekijken en een proefrit te maken, alles voldeed aan onze eisen en we hadden een deal gesloten en onze auto erop ingeruild de voorwaarde van ons was wel dat we hem gelijk die dag wouden meenemen er moest nog een nieuwe apk op en alle zaken werden deskundig nagekeken. In het begin van de middag stond onze auto klaar om te worden meegenomen. Ik vind vakgarage Terpstra een prima garage die vakkundig is en eerlijk is en dit ook hoog in het vaandel heeft staan. Ook de afwikkeling m.b.t. vrijwaring en overschrijving met mevrouw. Terpstra was ook zeer goed. Ik kan iedereen VAKGARAGE TERPSTRA IN DRACHTEN AANRADEN. M.v.g. 2 zeer tevreden klanten die heel tevreden zijn met hun aangeschafte polo diesel!
Slecht het bedrijf wil je van alles verkopen maar als je vervolgens met een klacht komt wordt je af gescheept met maak maar telefonisch een afspraak. Als je dat dan vervolgens doet en je vraagd of je de auto op een zaterdag kan brengen zodat ze er later die week er na kunnen kijken wordt er gezegd wat denk je zelf. Telefonisch vielen ze mij ook steeds in de reden, net of ze me niet wilde helpen.
Beste Rachmed Lem, Erg vervelend om te horen dat u ons een slecht bedrijf vindt. Het verhaal wat u schrijft klopt niet helemaal. Misschien dat u het niet helemaal heeft begrepen en daardoor een verkeerde indruk heeft gekregen. We hadden een afspraak staan voor de dinsdag om de auto te repareren (onder garantie) en u zou een gratis leenauto meekrijgen. U kwam de zaterdag ervoor de auto brengen en verwachte een leenauto mee. Helaas hebben wij niet onbeperkt leenauto's en kon het niet anders dat u de auto de dinsdag moest brengen. Wij hoopten op begrip daarvoor.... Ik hoop dat u langs wilt komen en dat we onder het genot van een kop koffie alles weer recht kunt zetten.
Vandaag ruil ik inmiddels alweer mijn 3e volkswagen in van Terpstra in Drachten, hier probleemloos 20.000 km in mogen sturen. Vanmiddag staat onze volgende auto klaar. Blijf mij altijd verbazen over hoe compleet de auto\'s in dit segment afgeleverd kunnen worden (auto\'s tot €2000)
Prima
Vakgarage is de grootste onafhankelijke garageformule van Nederland met meer dan 350 vestigingen door het hele land. Elke vestiging is lokaal geworteld en wordt gerund door vakmensen uit de buurt. Bij Vakgarage staat persoonlijke service, betrouwbaarheid en gemak voorop – of je nu komt voor onderhoud, reparatie of advies. Met onze slagzin “Kom gerust verder” onderstrepen we onze belofte: iedereen is welkom, we staan klaar om je veilig en met vertrouwen van A naar B én weer terug te helpen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.