![](/logo/99/257/257_99_location_group_logo_thumbnail.png)
Het is een lastige en vervelende situatie, maar wat u in uw teleurstelling schrijft is niet correct en zo is het niet helemaal gegaan. Dat wil ik toch even op reageren want ik vind dit oneerlijk naar ons toe: Vandaag had ik de eigenaar van de betreffende auto aan de telefoon en hij is ook teleurgesteld maar deelt uw mening en deze review niet. U kwam, als garage/monteur, bij ons informeren wat een trekhaak kostte voor een bepaald kenteken omdat 'een klant van u' graag een trekhaak op zijn auto wilde. U heeft mij nooit gevraagd naar zaken zoals trekgewicht en/of kogeldruk, u was enkel geïnteresseerd in de prijs. Ik ga er bij een collega bedrijf van uit dat hij/zij zijn vak verstaat en op de hoogte is van wat een auto kan en mag. Wij werken met regelmaat voor andere auto bedrijven en eenmanszaken en al deze klanten hebben zich vooraf al ingelezen over de opties om hun klanten goed te informeren. U heeft dat kennelijk niet gedaan en dat vinden wij heel spijtig. Maar om dit op ons af te schuiven vind ik niet terecht. Het is niet waar wat u schrijft over de volgorde van informatie verstrekken en betalen. Toen u samen met de consument zijn auto kwam halen is er eerst gesproken over de gewichten voordat er betaald werd. De consument was en is niet blij met de besproken gewichten maar er is pas betaald nadat hij hiervan op de hoogte was. Ik vind het daarom niet correct dat u hier anders schrijft om uw punt te versterken. Het zelfde is van toepassing op wat u schrijft over dat er zelfs geen fietsendrager gebruikt kan worden, dit is niet waar. Het trekgewicht van de betreffende auto is 345kg en de kogeldruk is 54kg. Dit zijn geen gewichten die wij verzinnen, dit zijn geen gewichten die de trekhaak fabrikant verzint, dit zijn gewichten die Toyota heeft bepaald. Dit heb ik u beide gister proberen uit te leggen. Een kleine aanhanger of een fietsendrager met fietsen kan prima, alleen er was op meer gerekend van jullie kant. Het trekgewicht is zo laag door de hybride aandrijving en de kogeldruk is zo laag omdat het accu pakket achterin ligt en het gewicht daar dus al relatief hoog is. Dit is niets nieuws in onze sector en wij gingen er onterecht vanuit dat u als dienstverlener in de automotive sector hier van op de hoogte was. Dat vinden wij heel vervelend. Wij gaan er helaas niet uitkomen samen. Ik vind het jammer dat u ons zo door het slijk haalt terwijl ik dus van mening ben dat de situatie anders in elkaar steekt. Daarom heb ik hier geschreven hoe ik er over denk. We zullen het nooit met elkaar eens worden helaas maar we hebben wel beide ons woord kunnen doen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.