
Beste dhr. de Paske, we hebben inderdaad de BMW 3 serie aan u verkocht en het is zeker een mooie auto voor iemand die net 1 dag zijn rijbewijs heeft. Helaas was er de 2de dag een probleem mee, als eerst de koplamp die defect was maar dat was u al bekend bij aankoop. U heeft ons gebeld en ondanks dat ik zelf ziek was heb ik terug gebeld want het is nooit leuk als je iets koopt en er is een probleem mee, de auto is uit 2008 en we kunnen helaas niet in de toekomst kijken. We hebben die maandag gelijk afgesproken om te kijken naar de auto. Bij aankomst zaten er diverse foutcode ‘s in en zoals u zelf zei bij aankomst “nu rijdt hij weer goed” maar u kwam helemaal uit Purmerend. We hebben in overleg met u de auto gehouden en de volgende ochtend bij de koud start liep hij inderdaad niet goed en hadden we storing op 1 van de benzine injectoren. U had gewoon BOVAG garantie op de auto en die stelt dat wij als erkend BOVAG bedrijf de auto gaan herstellen voor u. Alleen bij het brengen van de auto had uzelf ook al contact gehad met de BOVAG, u vertelde mij dat u het betaalde bedrag van de BMW terug kon vorderen want u wilde de auto niet meer ? Ik heb u toen verteld dat wij hem gewoon gaan herstellen volgens BOVAG garantie, ik kreeg wel de indruk tijdens het gesprek dat u de verkeerde auto had gekocht en waarom ? daar kwam ik niet achter ? misschien toch het grote vermogen u had tenslotte net uw rijbewijs ? of het benzine verbruik ? Of toch de afstand als er iets aan de auto mankeert en u terug moet komen het is toch 1.5 uur enkele reis rijden. Ik heb daarom ook contact gezocht met de BOVAG en die hebben mij in eerste instantie medegedeeld dat ik de auto gewoon kon herstellen, ik heb daarover contact gehad met u maar u stelde in eerste instantie zelf voor om voor €500 van het aankoop bedrag af te halen zodat u de auto terug zou kunnen geven? Wat ik al raar vond ? U koopt een mooie BMW dan wilt u toch dat als hij kapot is dat hij zo snel mogelijk weer in orde is? Ik heb daarna weer met de BOVAG overleg gehad over uw voorstel en ze hebben mij de vrije hand hierin gegeven of de auto herstellen (wat ik verplicht ben) of een tegen voorstel doen naar u. Ik heb u toen een voorstel gedaan van €950 minder met als reden dat u ook een lichtmetalen originele winter wielen set erbij had gekregen die al in Duitsland lag bij uw broer, die kon u dan zelf verkopen indien gewenst. U heeft daarmee ingestemd en we hebben het dezelfde dag afgehandeld voor u. Dus op uw voorstel zijn wij netjes ingegaan met als reden dat u de verkeerde auto heeft gekocht. Ik begrijpt dat u teleurgesteld bent als u een auto koopt waar helaas een problemen mee is. Maar om die reden heeft u toch BOVAG garantie ? Als ik vooraf had geweten dat er een probleem met de auto was had ik hem uiteraard eerst hersteld. En dan in de tekst “koop geen auto bij dit bedrijf” en “pas heel goed op met deze garage want ik voel mij aardig opgelicht” is natuurlijk niet correct u heeft zelf als eerst het voorstel gedaan om de auto terug te geven en daar ben ik uit eindelijk mee akkoord gegaan. Terwijl u de service /klantvriendelijk 4 sterren geeft ? dat begrijp ik niet ? Ik hoop dat u de juiste auto vind waar u met veel veilige kilometers mee kan rijden. Maar wel een advies aan u, let goed op als u in de toekomst een recensies geeft dat u ook eerlijk daarin blijft. Want wij hebben u zeker niet opgelicht. Patrick Turfboer Vakgarage SDH
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd