Zeer slechte communicatie en gevolgschade na installatie

Bestellen en inplannen gaat supersnel bij dit bedrijf, en installatie personeel werkte lekker vlot door, installatie was zo gepiept, maar daar hield het dan ook op. Toen wij er later achter kwamen dat al onze nokvorsten los waren komen te liggen, omdat de installateur de pannen had moeten lichten, zodat het systeem geïnstalleerd kon worden, begon de ellende. Wij werden geconfronteerd met een pittige rekening voor reparatie. Toen wij dit aangaven bij NZU, werd er in eerste instantie gesuggereerd dat wij dit zelf gedaan zouden kunnen hebben. Daarbij wel even vergetende dat ditzelfde aan de hand was bij onze 85-jarige buurvrouw waar men ook panelen hadden geïnstalleerd. Alsof je het dak op gaat om bij jezelf en vervolgens ook je buren even alles los te trekken. Vervolgens werd er gezegd dat men de juridische afdeling ging raadplegen, en we binnen 2 weken bericht zouden krijgen. Dit werden er 5, want ja, even vergeten de klant te informeren en niet weten waar het fout gegaan kon zijn. Zeer slecht bereikbaar als ik belde om verhaal te halen. 5 weken zijn nu al 14 weken geworden, en niets meer gehoord natuurlijk. Wij zouden nooit met dit bedrijf in zee gegaan zijn, als ik dit geweten had. De rekening van 864 euro als gevolg van schade na installatie was dus ook een zure appel, waardoor onze btw teruggave ook in rook opging, en de gehele installatie dus rond de 6000 euro uitkwam. Geen klein bedrag, waar je best wel wat voor mag verwachten. Nog geen excuus of laat staan een reactie gekregen, het is uitermate triest de service die je achteraf krijgt bij dit bedrijf. Dus bezint eer ge begint, dit bedrijf raden wij u dus af.

Beste Stefan, Dank dat je voor ons hebt gekozen om de zonnepanelen te laten plaatsen en leuk om te horen dat je blij bent met onze installatieteams. De komende 25 jaar staan wij voor u klaar wat betreft uw zonnesysteem. Het kan natuurlijk voorkomen dat er tijdens een installatie een schade plaats vindt. Want waar mensen werken vallen spaanders. Als dit voorkomt dan herstellen wij de schade of vergoeden wij de schade. Wij zijn hiervoor verzekerd en zijn zelf ook erg handig in alles wat met daken te maken heeft. Zoals iedere bedrijf hebben wij hier een protocol voor. Als er een schade heeft plaatst gevonden, dan moeten wij hier van op de hoogte gesteld worden. Wij vragen u dan om foto’s en dan lossen wij het voor u op. Helaas heeft u ervoor gekozen om het anders aan te pakken. Wij begrijpen niet waarom u de schade in eerste instantie niet bij ons gemeld heeft. En wat wij ook niet begrijpen is dat u een bedrijf inschakelt uit de andere kant van het land die 8x zoveel vraagt dan de normale marktprijs. Wij waren dan ook erg verrast met de factuur die wij 6 weken na de installatie hebben ontvangen en met het verzoek of wij die even wilden betalen. Het is erg jammer dat u al deze keuzes heeft gemaakt zonder met ons te overleggen. Wij had u graag geholpen, maar op deze manier is dat voor ons onmogelijk gemaakt. Dus mochten wij u in de toekomst ergens mee kunnen helpen laat het dan ons gelijk weten. Want wij staan gewoon voor u klaar. Met vriendelijke groet, Team NZU

Betrouwbaar

Na het invoeren van de dakscan-aanvraag had ik snel een prettig gesprek over een offerte. De vervolgstappen verliepen ook erg goed. Heel tevreden over dit bedrijf! Ze komen hun woord na, zijn eerlijk en je weet altijd waar je aan toe bent. Dat alles uiteindelijk ook nog voor een hele redelijke prijs! Ik zou iedereen aanraden om, bij de aanschaf van zonnepanelen, contact op te nemen met dit bedrijf!

Wij hebben de NZU als een heel fijn en betrouwbaar bedrijf mogen ervaren. Alles is tot in de puntjes netjes opgeleverd en zojuist het btw bedrag ook terug mogen ontvangen op onze rekening! Bedankt voor het leveren van het top systeem. We bevelen de NZU voor de 100% aan!

Zeer asociale werkers.

De mensen die bij mij de zonnepanelen kwam plaatsen ging op de vloer plassen en toen ik hun werk wilde controleren werd ik uitgelachen Het ging bijna zo ver dat ik de opdracht wilde afbreken middenin. Ik ben blij dat ze weg zijn Hopelijk zal ik ze nooit meer zien

Best heer Senditto, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend dat u dit zo heeft ervaren. We nemen deze melding zeer serieus en hebben het meteen opgepakt. Echter, onze installatie team, die al vele klanten blij heeft gemaakt, kan zich absoluut niet herkennen in uw verhaal. Daarom hebben wij u geprobeerd te bellen, om uw kant van het verhaal te horen, maar het lukt ons helaas niet om u telefonisch te bereiken en via de email wilt u niet in detail treden. Ons doel is om alle klanten blij achter te laten en helaas is dit bij u nog niet gelukt. Wilt u alsjeblieft contact met ons opnemen zodat ook u blij achter gelaten kan worden en zodat wij precies weten waarom u deze review gezet geplaats heeft. Want als onze installateurs echt bij u op de op vloer hebben geplast dan is dat te gek voor woorden en zullen wij degene die bij u op de vloer heeft geplast moeten ontslaan. Daarom horen wij graag hoe of wat. Wij danken u nogmaals voor het vertrouwen dat u in ons heeft en wij horen u graag om u als nog blij te maken. Voor nu wensen wij u heel veel plezier van uw zonnesysteem en laat de zon maar schijnen. : ) Team Nzu

Klantvriendelijk, servicegericht

Super duidelijke uitleg tijden advies. Correct en snel levering. Vriendelijk personeel die mee denkt en weten wat ze doen! Ze waren binnen een halve dag klaar met 16 panelen. Kortom hele traject is keurig verlopen. Zeker aan te raden.

Had ik veel eerder moeten doen!

Goed geïnformeerd door de verkoop over welke zonnepanelen en micro omvormers bij ons pasten. Annas dank voor de duidelijke uitleg. Romano en zijn team, dank voor het monteren en installeren van alles. Goede uitleg en adviezen gekregen. Dankzij NZU hebben wij nu 18x 400wp hyundai zonnepanelen met IQ7PLUS micro omvormers voor een goede (eerlijke) prijs. Groetjes Raymond uit Nieuwegein

Veel info maar duidelijk

Ze spreken uit ervaring en dat klinkt en voelt goed

Afspraak is afspraak

Alles is exact zoals besproken verlopen. Snel een offerte na Adviesgesprek op locatie. Na goedkeuring snel ingepland. Op dag van installatie snel en keurig netjes gelegd. After service ook top!

1000% tevreden!!

Zelden zo meedenkend en welwillend bedrijf meegemaakt! Wat ze beloofd hebben is helemaal waargemaakt! Ik zeg gewoon niet verder zoeken! Ze zijn absoluut niet de duurste maar wel de beste qua product, kennis en garanties!!

Perfecte uitvoering!

Wij zijn meer dan goed geholpen. Tijdens het adviesgesprek hebben wij zo veel tips en advies ontvangen dan het voor ons al heel snel duidelijk was dat dit het bedrijf moest gaan worden die onze panelen zou gaan plaatse. Het ontvangen van de offerte op locatie en nog nog een aantal offertes te hebben ontvangen van andere offertes. Stak de Nzu met kop en schouders overal boven uit. Na goedkeuring zijn de panelen uitstekend geplaatst binnen 2 weken. Ook na de installatie zijn wij goed geholpen met de btw teruggave. Kortom top bedrijf om zaken mee te doen!

Geweldig bedrijf.

Van het begin tot het eind goed verzorgd, snel en netjes . Keiharde werkers. Top!

Zonnepanelen laten plaatsen door de Nederlandse Zonnepanelen Unie. Dit besluit was hele goede besluit. Een goede bedrijf, professionals die weten waarover zij het hebben. Ook een nieuwe meter kast laten installeren en een extra groep op zolder laten plaatsen voor een zonneboiler voor schappelijke prijzen . Zij denken met de klant mee, zijn ook niet beroerd om iets extra’s uit te voeren voor de zelfde prijs . GEWELDIG!!! En wat leuker is, de panelen werken uitstekend en produceren boven verwachting. Kortom, gewoon doen. En betrouwbaar zijn ze echt.

Goed voortraject, goede plaatsing. Aftersales kan beter

Offerte traject en overleg perfect geregeld. Ook de plaatsing is goed en netjes gegaan. Echter de factuur was lastig om de juiste te krijgen. Contact krijgen daarover was even een probleem, nadat dit gelukt was is het netjes opgelost. Geen 10 dus (voor het voortraject en de plaatsing had dat zeker gekund)

zoek niet verder

Snelle levertijd, oplossingsgericht, doen wat ze beloven - zowel sales, backoffice als monteurs goed werk verricht en altijd vriendelijk. Waarom geen 10? ik miste wel de proactieve communicatie als er vertraging was - en nog een tip: geef de jongens die de panelen instaleren een complete gereedschap set - soms hebben ze net een ander bitje nodig omdat de producent wat veranderd heeft :) Bij de fysieke offertes van de aanbieders was deze net iets duidelijker wat wel en niet kon/mocht, dit en de oplossingen waren genoeg om mij over de drempel te trekken. Zal het regelmatig monitoren, mocht de kwaliteit nalaten of problemen ontstaan dan zal ik dit ook hier vermelden cq aanpassen.

Tevreden

Alles naar wens

Goed geholpen, goede service en snel gelegd

De afdeling advies heeft mij uitstekend geholpen, de levering ging super snel en was binnen vier uurtjes in bedrijf gesteld. Daarnaast ook een hele vriendelijke begeleiding van de installateurs na de oplevering zodat wij in onze app de panelen gelijk konden inzien. Meer dan 5 sterren verdient zeker aan te raden

Meer dan uitstekend!

Wij zijn echt fantastisch geholpen. Ik heb zelden een dergelijk bedrijf meegemaakt. In alle lagen van het bedrijf is iedereen super vriendelijk en vakbekwaam. Van eerste telefonisch contact tot aan de naservice. Ik zeg niet eens verder zoeken en ga voor tevredenheidsgarantie bij de NZU!

Prima bedrijf dat al haar afspraken nakomt; ook aftersales

Reeds meer dan n jaar zijn onze zonnepanelen in gebruik en leveren meer op dan in het maximum dat in de offerte was opgenomen. De aanleg inclusief het wegwerken van bedrading is heel netjes uitgevoerd. Ook de omvormer in de meterkast is zodanig opgehangen dat deze niet hinderlijk is. Kortom overweeg je de aanschaf van zonnepanelen vraag dan zeker hier een offerte aan

Zeer betrouwbaar. Doen wat ze beloven.

Alles verliep vlot en naar wens. Zowel het advies als de uitvoering is uitstekend verlopen. Ook de btw teruggave ging van een leien dak. De btw hadden wij al na 2 maanden Terug. Dank voor de vakkundigheid en snelle levering!!

Uitstekend aanpak!

Wij hebben Nu precies 5 jaar zonnepanelen van de NZU. 5 jaar geleden heb ik beloofd om een Review te zetten als alles is gegaan zoals beloofd. Gisteren was het zover. De eerste 5 jaar opbrengsgcontrole. De afgelopen 5 jaar hebben de panelen precies gedaan zoals beloofd. Tijdens het aanschaffen van de panelen was er alle ruimte voor vragen. Ook de montage is dekundig verlopen er werd destijds meegedacht over de meest optimale plaatsing van de omvormer en de mooisteaansluiting naar de meterkast. De Qcells panelen liggen er nog steeds super strak op en geven jaarlijks meer rendement dan belooft. Alles functioneert echt meer Dan prima, ik heb er nooit zorgen omgehad en geniet dagelijks als ik op mijn app kijk.

Ontzettend blij met die keuze!

Wij zijn ontzettend blij met onze keuze. De nzu hebben onze verwachtingen helemaal waar gemaakt. Wij zijn super blij met de goede uitleg, begeleiding, eerlijk advies en nette uitvoering. Een super bedrijf die begrijpt hoe je met klanten omgaat.

Top geregeld!

Wij zijn zeer tevreden over de geleverde diensten! Alle afspraken zijn nagekomen en de uitvoering is keurig netjes uitgevoerd!

Uitstekend geregeld!

Geweldig bedrijf die met zijn klanten meedenkt en meeleeft! Ik raad ze iedereen aan!

Precies zoals verteld en verwacht!

Wij zijn fantastisch begeleid tijdens het gehele traject. In eerste instantie een hele vriendelijke meneer aan de lijn gehad. Vervolgens een super aardige adviseur over de vloer gehad waar ik de kabelroute mee besprak en die mij nog eens alles uitlegde. Ook op de dag van de installatie alleen maar zeer vriendelijke mensen gezien die wisten wat ze deden en na de installatie door een hele vriendelijke mevrouw nog eens uitleg gekregen over hoe de btw teruggave werd verzorgd voor ons. Kortom wilt geen kopzorgen dan raad ik u de NZU aan. Top begeleiding en top producten met top garanties! Meer dan 5 sterren verdiend ga zo door mensen!!

Uitstekend geregeld!

Fijn en duidelijk advies gehad. Komen afspraken na en doen er alles aan om je te ontzorgen. Na 15 offertes te hebben aangevraagd kwam niemand in de buurt van de klantvriendelijke voorwaardes van de NZU. Na goedkeuring binnen 2 weken geleverd op een zeer professionele manier door hele vriendelijke installateurs. Wij zijn super tevreden!