Goede lokale gidsen in dienst, goed georganiseerd en goed bereikbaar tijdens de reis.

Tijdens het hele proces van het boeken tot het eind van de reis goede persoonlijke aandacht gehad. We hebben een hele mooie reis gehad.

• Service voor en tijdens de reis

Veel mooie belevenissen, goed georganiseerd.

Mooie reis naar Sumatra. Veel gezien: natuur, cultuur, ambachten, lokale bevolking. Goede gids, die veel informatie kon geven en flexibel was. Prima chauffeur, heeft ons overal veilig heengebracht. En we hebben lekker en heel gevarieerd gegeten.

• Service voor en tijdens de reis

Prachtige, goed georganiseerde reis!!

Prachtige afwisselende reis. Goed georganiseerd. Veel gezien. We voelden ons heel verwend Eten eenvoudig, had voor ons wel af en toe wat luxer gemogen. De gidsen/chauffeurs naar tevredenheid. Roy, de gids die we op Sulawesi hadden sprong er voor ons wel uit. Heel gedienstig, bescheiden, gezellig en wist veel te vertellen. Deed echt zijn best om het ons naar de zin te maken. We werden vanuit indonesiatravel op de hoogte gehouden van evt. wijzigingen in vluchten en alles werd perfect door hun geregeld. Wij hebben genoten!!

• Service voor en tijdens de reis

Een mooie en intensieve vakantie met veel familie historie

Met onze reis hebben we veel plaatsen van vroeger bezocht. Mijn moeder is op Java geboren, haar broer op Sumatra en haar vader is als krijgsgevangene op Flores overleden. De gidsen hebben ons op plekken gebracht, die niet zomaar toegankelijk zijn. Zowel door plaatselijke autoriteiten te benaderen, als de plaatselijke bevolking Daarnaast hebben we kunnen genieten van natuur en cultuur.

Fantastische organisatie!

Afgelopen zomer met Indonesia Travel naar Java, Bali en Lombok geweest. Alles was tot in de puntjes georganiseerd, met op Java een geweldige gids (Topan). Zeer mooie hotels, aanbevolen door Willem, die er zeer goed de weg weet! Dankbaar dat we dit met ons gezin mochten beleven!

Heel persoonlijke reisbegeleiding.

We hebben met vijf vrienden een fietsvakantie gemaakt door Java en Bali. De gids Agus fietste mee. Voor grote afstanden beschikten we over busje met chauffeur. We hebben veel gezien, ook dankzij vele contacten van Agus. Geen doorsnee-reis dus. Maar fietsen is op zich wel een ‘uitdaging’ vanwege het drukke verkeer. Maar iedereen rijdt voorzichtig. Hardrijden is er niet bij (gelukkig …)

• Service voor en tijdens de reis

Geweldige reis via bezienswaardigheden naar de roots van mijn moeder

We hebben van de reis genoten van het begin tot het einde. De gids was zeer goed evenals de chauffeur. We hebben hele leuke beziennswaardigheden gezien, maar de reis had voor ons ook een doel. Het opzoeken van de roots van mijn moeder. Moeder is daar geboren in 1929 en geleefd tot na het jappenkamp. We wilde graag zien hoe ze op de plantage leefde, wat haar roots (ook al was ze van nederlandse ouders) waren. We hebben oude elementen ontdekt en indonesiers leren kennen die ons ook nog geholpen hebben. Met name het invullen van de persoonlijke wensen staat mij aan bij Indonesie Travel. Daarnaast hebben we in de reis enkele bijzondere dingen meegemaakt, zoal het zien van een schilpad die eieren legt en waar we 1 meter vanaf stonden. Ook het uitzetten van de schilpadden, maar zo zijn er nog veel meer zaken die ons geboeid hebben. Vooral Java heeft onze harten gestolen, nog redelijk puur en niet te toeristisch. Ik kan een individuele reis met indonesia travel aanbevelen.

Prima verzorgde reis

De voorbereiding was perfect geregeld. De uitvoering van deze reis is mede door de goede gidsen en chauffeurs ter plaatse volledig naar onze wensen verlopen. Voor ons een geslaagd avontuur.

Geweldige reis !

Indonesia Travel heeft een jaren lange ervaring die zij geheel hebben waar gemaakt. Voor en tijdens de reis over 6 eilanden en in 18 verschillende hotels ontbrak het aan niets. Logistiek klopte alles en werden we op alle aangedane vliegvelden en havens opgewacht door een lokale medewerker, met een grote glimlach en stipt op tijd. Wij hebben alle vooraf aangeboden hoogte punten bezocht en ervaren. Onze 30 daagse reis langs de kleine Sunda eilanden is een absolute aanrader.

• Service voor en tijdens de reis

Echt in 1 woord fantastisch!!

Het is onze eerste keer in Indonesie. Onze reis begon in Flores, via Bali gevlogen, en werden daar opgehaald door onze gids, Farys, voor het eerste deel van de reis. Wat een bijzondere ervaring. Het eiland is nog niet echt ontdekt door de toeristen dus we voelden ons best bijzonder op het eiland. De mensen zwaaiden en begroeten ons met veel enthousiasme. onze gids **** ( die wij zeer sterk kunnen aanraden) heeft ons veel kunnen vertellen en heeft de mooiste plekken laten zien. We hebben ook nog een boottocht gemaakt met 1 overnachting naar Komodo en Rinca, daar hebben we de varanen gezien en de vliegende vossen. Farys wist ook hier een hoop over te vertellen. Buiten het programma om liet hij ook graag wat extra's laten zien, zoals een traditioneel dorp op palen. Een tegenvaller was dat de ferry naar Sumbawa uit de vaart was gehaald voor een paar dagen wat dus resulteerde in een aanpassing van ons programma. We bleven 1,5 dag extra in Lubuanbajo, waarop Farys ons dus nog een extra dag mee nam om nog wat interessante plekjes te laten zien en zijn toen.met het vliegtuig, via Bali maar Lombok gegaan. Deze aanpassing is heel goed opgelost door Willem en mrs. Thiwul. Lombok is echt schitterend, we zijn naar de watervallen, sendang gila en Tiu Kelep, gegaan. Dit was een hele mooi dag, prachtig om te zien. Daarna door naar de gilli eilanden voor een paar dagen en dan sluiten we af op Bali.Het is onze eerste keer in Indonesie. Onze reis begon in Flores, via Bali gevlogen, en werden daar opgehaald door onze gids, ****, voor het eerste deel van de reis.

• Service voor en tijdens de reis

Wij hebben met Indonesia Travel het prachtige en ongerepte Sulawesi ontdekt!

Indonesia Travel werkt alleen met lokale gidsen, chauffeurs en overnachtingsgelegenheden. Daardoor hebben wij ons tijdens de reis meer gast dan toerist gevoeld. De lokale mensen kennen immers de bijzondere plekken en culturele spots die Sulawesi zo bijzonder maken. En door deze aanpak komt 'ons geld' ook volledig ten goede van de lokale economie. Wij gaan zeker nog een keer terug naar Indonesie, het mooiste en meest diverse vakantieland dat wij hebben bezocht.

unieke ervaring

Het concept van persoonlijke chauffeur en gids werkte gewoon heel goed. Daardoor was het programma vooraf helemaal op onze wensen afgestemd en konden ook lokaal nog aanpassingen gedaan worden. Willem was snel en pro-actief met updates.

• Service voor en tijdens de reis

Prachtige en onvergetelijke reis.

Indonesia Travel heeft samen met ons (familie van 6 personen verdeeld over 3 generaties), een mooie reis samengesteld door Java, Bali en Nusa Penida. Speciale wensen zoals het bezoeken van Soerabaja waar een van ons geboren is en gewoond heeft zijn hierin meegenomen evenals de wensen van de jongeren onder ons zoals Paragliden en snorkelen. De gidsen, chauffeurs en hotels waren allemaal goed geregeld en de mensen waren super vriendelijk. Ondanks het overvolle programma en race tegen de klok door veel verkeersdrukte en grote afstanden, hebben wij een onvergetelijke 25-daagse reis door Indonesië kunnen maken. Bedankt Willem !!

goede organisatie vanuit Indonesia Travel

prachtige reis door Indonesie; veel gefietst onder goede begeleiding, gidsen waren erg flexibel, lekker gesnorkeld, mooie boottochten gemaakt, zeer goede hotels; ontbijtjes waren goed verzorgd; avondeten hebben we zelf geregeld; het is in indonesie heerlijk eten overal; heel relaxed allemaal. Wellicht had er vooraf iets meer gedeeld kunnen worden over de opties ter plekke maar hebben in samenspraak met de gids eea uitgezocht

• Service voor en tijdens de reis

zorgeloos en op maat gemaakt!

Onze ervaring was erg positief: we zijn met een familie van 5 door Java en Bali getrokken, met een busje met gids en chauffeur. Beide overigens zeer attent en goed geïnformeerd. Omdat Indonesië eigenlijk net pas weer "open" was, moesten sommige afspraken en voorbereidingen op het laatste moment nog aangepast worden, en ook dat regelde de gids prima. We hebben in 22 dagen ontzettend veel van het land gezien: ik ben er zeker van dat we dit zonder Indonesia Travel niet voor elkaar hadden gekregen.

• Service voor en tijdens de reis

Al onze verwachtingen overtroffen!!!

Fantastische rondreis op Sumatra op maat gemaakt. Groepsreis van 2 personen, een zeer deskundige gemotiveerde en uitstekend Engels sprekende gids, een prima chauffeur in een 4wheeldrive luxe auto gedurende 4 weken gehad. Wat hebben wij genoten.!! Een vergelijkbare rondreis 3 1/2 jaar geleden door Java en Bali met dezelfde positieve ervaringen ook gemaakt!! Indonesia Travel in Geldrop maakt volledig waar wat is afgesproken!! Hun prijs voor het geleverde is zeer laag. Een echte aanrader.

Een super reis door Java en Bali

Door een uitstekende voorbereiding en goede informatievoorziening door Indonesia Travel en een heerlijk ontspannen begeleiding door onze chauffeur/gids hebben we van een unieke vakantiereis door Java en Bali kunnen genieten. Alhoewel de bestemmingen en activiteiten vaststonden, konden we onderweg het dagprogramma eenvoudig aanpassen afhankelijk van behoefte en van wat we tegenkwamen. De gids voorzag ons onderweg van veel informatie over Indonesie, en kwam ook elke dag met nuttige tips over de plaats van bestemming zodat we zowel van de prachtige overnachtingsplaatsen als van de omgeving konden genieten. De agenda van de reis was behoorlijk vol, maar door de goede organisatie en begeleiding, hebben we het als een relaxte vakantie ervaren, en kijken we er met een voldaan gevoel op terug.

• Service voor en tijdens de reis

Fijn contact, echt reis naar eigen wens.

Goed contact zowel thuis als op reis. Er is goed geluisterd naar persoonlijke wensen.

• Service voor en tijdens de reis

Fijn contact, goede interpretatie van de wensen van de klant

Samen hebben we een vluchtschema en wensen doorgenomen en voorstellen, alternatieven en opvolging was altijd snel en correct.

• Service voor en tijdens de reis

Mooie reis over Sumatra, op individuele basis samengesteld, met uitstekende gidsen en chauffeurs.

In september 2022 heb ik een reis over Sumatra gemaakt die in nauw overleg met Indonesia travel is samengesteld. De reis begon in het geboortedorp van mijn moeder, een plek waar gen toeristen komen en waarvoor zelfs een permit nodig was om er te komen. Deze permit was tevoren ook geregeld door Indonesia travel. Na deze niet-toeristische plek heb ik wat bekendere plaatsen bezocht zoals Bukkittinghi en omgeving. Zowel gidsen als chauffeurs waren steeds uitermate zorgzaam en ter zake kundig. Helaas heb ik de reis voortijdig af moeten breken omdat ik viel en mijn pols brak. Toen was provisorische behandeling ter plaatse en vervolgens repatriering nodig. Ook hierbij ben ik geweldig geholpen door de gids en chauffeur. Al met al een goede reden om volgend jaar terug te gaan om ook de rest van Sumatra te bezoeken!

• Service voor en tijdens de reis

Mooie reis en veel gezien

Onze Java-Balireis was prima verzorgd, leuke gids en chauffeur. 2 hotels waren wat minder maar over het geheel genomen erg tevreden. De Bromovulkaan en de reuzenschildpadden waren super

Betrokken, betrouwbaar en servicegericht

Met Indonesia Travel diverse malen op pad geweest met mijn fotografie bedrijf. Alle deelnemers waren zeer tevreden. Java-Bali hebben we een aantal keren georganiseerd. Voor 2022 staat Java Kalimantan op het programma

• Service voor en tijdens de reis

Maatwerk voor mensen die hun eigen reis zoveel mogelijk zelf plannen.

Wij maakten een reis van circa twee weken naar het oostelijk deel van Java, Bali en Lombok. Indonesia Travel boekte voor ons bijzondere en aantrekkelijke hotels in Jogjakarta, bij de Borobudur, op Bali in Ubud en Amed, op Lombok in Sengigi en op Gili Meno. Ook de treinreis van Jogjakarta naar de Oostpunt van Java en de ferrie naar Lombok werden door hen geregeld. Het maakte het reizen voor ons erg relaxed waardoor we alle tijd en rust hadden te genieten van dit bijzondere land. Een aanrader!

• Service voor en tijdens de reis

Prachtige Oman rondreis met afwisselend programma!

Hoogtepunt was de ringvormige zonsverduistering die er op 26 december te zien was nabij het kust gehucht Ghalat een 100-tal km ten zuiden van Alashkhara. Nav dit fenomeen werd deze eclipsreis georganiseerd. Met drie huurauto's reden we van muscat naar Sur en verder naar Alashkhara. Halverwege de reis reden we de woestijn binnen en verbleven we één nacht in een safari Dunes Camp! Prachtig!! Dit was toch ook een once a lifetime ervaring hoor. Daarna keerden we terug via Nizwa naar Muscat. TOPREIS!!

Zeer Goed .

Dag Willem , Heb nu USA , Chili en Oman eclipsreizen met u gedaan en ben ik steeds zeer tevreden over geweest . Doe zo verder ! Groeten Edwin De Ceuninck .

Genoenhuis 53 5661PC Geldrop

Over Indonesia Travel

Indonesia Travel is niet het zoveelste commerciële verkooppunt voor reizen naar Indonesië: onze eigen ‘roots’ liggen in het mooiste vakantieland ter wereld. Wij zijn een social enterprise dat de maatschappelijke missie om Indonesië te ondersteunen naast het eigen financiële gewin stelt. Voor ons is Indonesië niet zomaar een vakantiebestemming, maar een ongekende cultuur die je ervaren moet hebben. Wij willen dat jij Indonesië ontdekt op de manier zoals wij het land van binnenuit kennen. Waarbij we niet alleen onvergetelijke ervaringen meenemen, maar Indonesië en haar bewoners ook ondersteunen op een 100% eerlijke manier. Neem contact op om te ontdekken hoe wij dat gezamenlijk doen!