Na een servicebeurt op 10-11-'23 begon onze CV-ketel te fluiten. Omdat deze toon ellendig tergend is voor ons en de kinderen, hebben we gebeld om te vragen of er opnieuw een monteur naar kon komen kijken. Pas na een door ons verstuurde herinneringsmail op 14-12-'23 kreeg ik response: 'we kunnen een monteur langs laten komen op 20-12-23, maar pas nadat u opnieuw voorrijkosten van 150 euro heeft betaald.' Uiteraard heb ik hier op gereageerd met een antwoord dat dit niet helemaal is wat ik had verwacht wanneer er een probleem door het toedoen van een servicebeurt opspeelt. Hierop kreeg ik: 'Mocht het probleem door het toedoen van de monteur veroorzaakt zijn zullen wij de kosten crediteren'. Ik ben akkoord gegaan en heb de 150 euro vooruit betaald en de monteur kwam en (hele fijne gozer, kundig ook!) meldde dat het misschien kon liggen aan de luchttoevoer. Na een telefoontje met de fabrikant van de ketel kon het ook liggen aan de gasinlaat. Bij vervanging is de kans groot dat het geluid verdwijnt. Zo'n installatieset kost 35 euro. Gelukkig kwam de monteur vragen of ik akkoord ging met deze kosten. Toen heb ik gemeld dat ik verwacht dat er helemaal geen kosten worden berekend, omdat er vóór de servicebeurt nooit een probleem was en de servicebeurt nog maar krap 4 weken geleden was. Daarover kon de monteur niet besluiten, ik moest bellen met het kantoor. Helaas viel er geen gesprek te voeren met de onbeschofte telefoniste die ik aan de lijn kreeg. Deze liet mij niet uitpraten en zei: 'Dus u wilt de voorrijdkosten en de installaties niet betalen? Dan ga ik nu de monteur nu bellen dat ie weg moet gaan...' Ik was verbaast en probeerde het gesprek voort te zetten over enige korting, maar dat was onbespreekbaar, er was geen begrip en werd niet geluisterd en de dame heeft de monteur weggestuurd zonder oplossing...
Als niet abonnementhouder vragen wij een voorschot betaling en materiaalkosten moeten altijd betaald te worden. U weigerde vooraf bij de monteur al niet te willen betalen met de consequentie dat deze onverrichte zaken is vertrokken.
Mijn cv ketel bleek kapot. Een gaslek. Advies om cv ketel uit te schakelen. Midden in de winter. En Warmte Groep was niet bereid deze te repareren vanwege lopende kwesties met de VVE. En ook totaal niet bereid mee te denken aan tijdelijke oplossingen en/of reparatie. En dat na een jarenlange onderhoudsrelatie. Echt een waardeloze service!
Uw ketel is voor UW veiligheid buiten gebruik gesteld. U was al geruime tijd op de hoogte dat uw ketel niet zomaar vervangen kan worden. Ook hebben wij geen kwestie met uw VVE.
Vriendelijk, duidelijk en komen afspraken na.
Heb Comfort X abonnement voor CV-ketel Intergas met jaarlijkse service beurt. Arbeidsloon preventief onderhoud is inbegrepen, materiaal kosten niet. Recente onderhoudsbeurt CV-ketel (4 jaar) CV-monteur deelde mede dat een aantal onderdelen preventief, moest worden vervangen alles op basis van fabrieksvoorschriften fabrikant en in het belang van de veiligheid. Moest van KIWA ag.v nieuwe recente veiligheidsvoorschriften. Totale kosten te vervangen materialen, te samen met abonnement, € 200,- Erg veel voor wat pakkingen en een ontstekingspen maar dit was de prijs volgens monteur. Geen risico nemend m.b.t. veiligheid alsmede vertrouwend op kennis en oprechtheid van de monteur stemde ik toe. Later fabrieksvoorschriften fabrikant bekeken, Na 4 jaar gebruik uitsluitend branderpakking preventief te vervangen. Ventilator pakking na 6 jaar en ontstekingspen komt helemaal niet voor in het overzicht van de preventief te vervangen onderdelen! Voor de duidelijkheid de betreffende onderdelen vertoonden geen sporen van defect dan wel overmatige slijtage. Monteur had eigen, veel breder, onderhoudsset samengesteld daar waar de fabrikant Intergas juist een onderhoudset A T/m C heeft, afgestemd op en inhoudend de noodzakelijk preventief te vervangen onderdelen. Berekende materiaalkosten bleken meer dan 100% hoger te zijn de gangbare marktprijzen, Een waar verdienmodel dus waarop de klant geen enkel grip op heeft. Heb uiteraard klacht ingediend. Onterecht preventief te vervangen materialen wordt niet op ingegaan en sterk verhoogde materiaal prijzen zou o.a. gevolg zijn van kosten om materialen bij mij te krijgen(?). Zelf aanschaffen originele materialen mag niet volgens alg. voorwaarden. Wilt u geen onnodige extra kosten houdt dan het preventief onderhoudsschema van uw CV-ketel bij de hand als de monteur langs komt en noteer vooraf de markprijs van de daarin genoemde materialen. Weet waarvoor u toestemming verleend want geeft u die eenmaal dan is er geen juridische weg terug.
Geen klachten
De monteur die het onderhoud heeft verricht op 11 december 2023 aan mijn ketel in Leersum was zeer correct en gaf ook goede informatie en adviezen.
Er wordt vakkundig en snel gewerkt. Goede communicatie met de klant
Cv onderhouden, prima uitgevoerd inclusief diversen metingen. Tijdens alle voorgaande onderhoudsbeurten, DOOR EEN ANDER BEDRIJF, zijn nooit metingen gedaan. TOP. Was mijn eerste ervaring met jullie, zeer tevreden.
Afspraak nagekomen binnen 24 uur en snel en vakkundig probleem opgelost
Een zeer klantvriendelijke service met een uitermate deskundige, betrouwbare en sociale monteur die zijn vak verstaat! Keurig op tijd, super fijn die sms 30 minuten voor de afspraak! De monteur levert kwaliteit en gaf zeer duidelijke informatie (over hetgeen hij ging doen, waarom bepaalde onderdelen vervangen moesten worden, prijzen en advies), zorgvuldig, netjes en behulpzaam! De monteur heeft direct alles gefixt! Alles werkt perfect en ik zit er weer veilig en warmpjes bij, echt helemaal top! Bedankt!
Op een koude vrijdag bleek 's morgens onze ketel afgeslagen. De codes gaven aan dat het om de ventilator ging. Telefonisch kregen we het advies de ketel te resetten. Dit hielp even, maar de volgende dag zaten we weer in de kou. We stuurden een mailtje, maar daar kwam geen reactie op. Warmtegroep neemt in het weekend geen telefoon op. Maandag bleek dat we eerst een offerte moesten accepteren. We werden ingepland voor donderdag. De monteur kwam 's avonds en monteerde de nieuwe ventilator. Sindsdien snort de ketel weer. Enerzijds ben ik blij dat ons probleem verholpen is. Ik vond dat het wel lang duurde voor de service werd verleend. We hebben zes dagen in onze woonkamer 8 graden gehad. Een nare ervaring.
Monteur zeer vriendelijk. Gaf goede adviezen. En informatie. TOP
Nette service . Heb alleen 2 tips. Als de afspraak tussen 8-12 uur wordt aangemeld , laat dan bij het maken van de dagplanning een iets specifiekere tijd weten . Dan hoef je niet vanaf 8 uur te zitten wachten als je pas eind ochtend aan de beurt ben. Volgende puntje is aangezien het weer slecht is en de Monteurs hun schoenen niet uittrekken , dat ze hoesjes over hun schoenen dragen . Ze lopen tenslotte door je hele huis heen . De monteur die is geweest was een aardige man, heeft extra zijn schoenen op de mat gedroogd( regende nog al) en had goede kennis van zaken .
Automatisch bericht gekregen voor een nieuwe afspraak na een jaar. Eenvoudig in te plannen, ook nadat de voorgestelde datum voor mij niet uitkwam. Aardige monteur en was snel klaar. Het tijdslot is wel breed, maar dat is bij andere bedrijven ook het geval. Dit zou iets versmald kunnen worden of bijvoorbeeld een update krijgen hoeveel klanten er nog voor je aan de beurt zijn zodat je iets meer speling hebt. Al met al zeker tevreden!
Na een wat mindere ervaring van mijn vorige ketel onderhoud bedrijf bij warmtegroep beland ,wat mij als eerste opviel was het goede contact via de mail ivm het aankomende onderhoud. Ook nog een paar dagen van te voren een mail dat de monteur zou komen . De monteur kwam op de afgesproken tijd ,je kon zien dat de monteur goed opgeleid was en ook al het juiste gereedschap en meetapparatuur bij zich had ,en nam ook de tijd om de ketel grondig te inspecteren. Na het bezoek kreeg ik een werk rapport waar alle werkzaamheden die zijn verricht opstonden en de factuur over de mail . Zeer netjes en correct, Ik raad warmtegroep bij iedereen aan ,en ben er zeer tevreden over. Gr Hans
Zeer correct bedrijf met uitstekend personeel Complimenten aan Stefan die weer netjes en correct de ketel aan zijn onderhoud voldeed Graag weer tot de volgende keer
Perfecte service
De monteur die kwam voor de storing was kort van stof werd gouw geprikkeld als je een technische uitleg wil hebben van de installatie. De telefoniste kan je ook niet doorverbinden met een technisch man om je probleem nog een keer uit te leggen aangaande de fabriek garantie. Ik had het gevoel dat je niet begrepen wordt door warmte groep. Het gaat moeilijk.
Juiste reminders, fijn personeel en kwalitatief goed en flexibel
Gewoon goed werk zoals het hoort geheel tevreden
Sinds dat ik een huis gekocht heb met een cv ketel ben ik door warmte groep altijd netjes geholpen afspraken na gekomen monteurs doen hun werk goed leggen netjes uit als er wat stuk is en wat het gaat kosten en ze noteren alles cv ketels zijn gewoon belangrijk in het huis moet gewoon goed zijn en warmte groep is daar specialist in !
8 jaar bij warmte groep geweest, altijd goede service van 8 jaar dezelfde monteur bij jaarlijks onderhoud. Maar bij melding storing door telefonistes kortaf, dwingend en bot behandeld worden. Hangen op als je tegen spreekt. Beantwoorden jouw telefoontje niet meer. Bij onjuiste facturering komen ze er altijd onderuit. Je hebt geen poot om op te staan. Helemaal klaar met dit bedrijf. Ben benieuwd of mijn review blijft staan
Wat ik heel positief vind is de uitgebreide werkbon/factuur waarop alle werkzaamheden (controlepunten cv onderhoud) in detail gespecificeerd zijn. Ook het feit dat de monteur verder heeft gekeken dan wat binnen zijn werkopdracht ligt vind ik positief. Ik doel daarmee dat een paar beugels van de afvoer niet helemaal aan de nieuwe eisen voldoen. Die worden dus nog vervangen. Kortom, monteur en bedrijf sterk gericht op het leveren van een zeer goed dienst.
Bij de lekkage is de kachel s avonds uit geschakeld tot de volgende middag. Rubber chealing was gebroken en niet in voorraad in de auto. Volgende dag geinstalleerd en lekkage was over rn de kachel werkt weer.
Onderhoud zou plaatsvinden, lekkage in ketel opgemerkt en onderhoud niet uitgevoerd en gestaakt, ketel afgekeurd met melding dat ketel zelf nog prima was maar dat eerst de lekkage verholpen moest worden in de gasafvoer. Direct nieuwe afspraak kon niet gepland worden, eerst wachten en akkoord geven offerte. Dit duurde een dag, helaas verkeerde offerte gestuurd. Namelijk complete vervanging ketel ? Wederom een dag gewacht op nieuwe offerte. Akkoord gegeven, vervolgens 3 dagen gewacht op het maken van een afspraak. Opties doorgegeven en bijna een week later te horen gekregen dat er pas na 11 december 'mogelijk' plek is. Kleine klussen die weinig opbrengen hebben geen prio bij Warmte Groep. Inmiddels zit ik met mijn peuter van 3 al bijna een week zonder verwarming en warm water.
Bedankt voor uw review, uw verhaal is niet geheel in overeenstemming met de gang van zaken. Onze kosten zijn marktconform en een afspraak voor complete rookgasafvoer vervangen in deze tijd binnen 1 week lijkt ons niet zo slecht. Uiteraard wensen wij u succes met het vinden van een snellere oplossing.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.