slechte ervaring

Wij worden benaderd door zelfstroom ivm gunstige ligging van het dak..... Wij worden gebeld door zelfstroom, wat en hoe gaat het eruit zien, wat zijn de kosten en besparingen..... Wij zouden worden teruggebeld worden..... Wij zouden een email ontvangen..... Nooit gedaan! Dan bellen wij maar terug, en dan krijg je te horen dat je dakbedekking niet voldoet aan de eisen. Is EPDM bedekking. Wat een lul-verhaal. Want als je kijkt bij andere, wel professionele bedrijven, moet dit absoluut geen probleem zijn!! Dus.....waarom bel je dan als bedrijf zijnde. Is dat niet iets wat je moet uitzoeken voordat je een klant lekker gaat zitten maken met al je beloftes. Totaal niet professioneel!!!

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Enorm zonde dat uw ervaring niet naar verwachting is verlopen! Om de kwaliteit en veiligheid van onze installaties te garanderen, installeren we niet op ieder type dak. Ik kan me echter voorstellen dat u dit graag direct had geweten. Fijn dat u de tijd genomen heeft om uw feedback hierover te delen, wij gaan hier absoluut mee aan de slag. Ook al is het niet via Zelfstroom, ik hoop dat u via een andere weg alsnog over kunt stappen op groene energie. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Wordt lastig gevallen door hun

Na afmelden geen mail meer gehad maar wel veel post en deadlines gekregen om mee te doen. Ze geven ook tel geen indicatie van evt huur/leasekosten. Gezien de vele negatieve reviews en niet kunnen reageren op de antwoorden van zelfstroom door de klagers of klachten nu wel of niet zijn opgelost ga ik zeker niet met hun in zee.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 0

Beste meneer, Dank voor uw reactie, jammer dat u deze keer niet voor Zelfstroom kiest. Reviewplatforms zoals Klantenvertellen laten een gesprek tussen schrijver en bedrijf over een klachtenafhandeling inderdaad niet toe. Uw feedback hierover en over onze brochure nemen wij absoluut ter harte. Wanneer u onze post niet op prijs stelt, kunt u zichzelf eenvoudig afmelden via www.zelfstroom.nl/afmelden. Deze link staat als het goed is ook op de envelop vermeld. Ik hoop dat u uw woning via een andere weg gaat verduurzamen! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Professionele uitvoering

Agelopen dinsdag zijn de zonnepanelen geïnstalleerd. De werkzaamheden zijn zeer netjes in 2,5 uur uitgevoerd en werkzaam opgeleverd. Daarnaast is er, indien nodig, overleg geweest en is bij oplevering tijd genomen om nader uitleg te geven over hoe de uitvoering is verlopen, de werking van het en zijn keurig de spullen opgeruimd. Een prima prestatie van de ploeg!

Waardeloos

Ongevraagd blijven ze maar folders sturen terwijl ik al anderhalf jaar zonnepanelen heb, Afmelden lukt niet door de waardeloze site. De zoekterm afmelden kennen ze niet terwijl ze zelf op de envelop zeggen dat je je af moet melden. Als je dit probeert werkt het natuurlijk niet. Dus nooit aan beginnen. Met vriendelijke groet Frank van Gerven

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Goed dat u uw feedback met ons deelt. Onhandig dat het afmelden voor onze brochure niet gelukt is! Als u uw postcode en huisnummer invult op www.zelfstroom.nl/afmelden, dan wordt u van onze adressenlijst gehaald. Zou u het via deze pagina nog eens willen proberen? Mocht het alsnog niet lukken, dan horen we dat graag van u. U kunt ons contacteren via https://www.zelfstroom.nl/klantenservice/#contact of bellen op 085 201 01 60. In de tussentijd geven we uw feedback alvast door aan het betreffende team, zodat we het afmelden voor onze post makkelijker kunnen maken. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

klasse

er was een klein probleempje dat na 1 telefoontje uiteindelijk zelfs nog de zelfde dag verholpen werd . monteur werd gebeld terwijl het al laat was maar kwam gelijk weer deze kant op echt klasse .

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 600

Beste meneer, Fijn dat de monteur nog snel terug kon komen! Goed om te horen dat uw installatie geheel naar wens is verlopen. Wij hopen dat u met uw duurzame dak een inspiratie bent voor uw omgeving. Veel zonnige dagen toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Goede prijs, perfecte afwikkeling,klantvriendelijkheid,en luisterend naar de eisen van de klant

Na de offerte samen een perfecte opstelling bedacht samen. Netjes gemonteerd en goede oplevering.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Wat een mooie, duurzame start van het nieuwe jaar! Fijn om te horen dat alles naar uw wens is verlopen, laat de zon nu maar schijnen. :-) Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Vriendelijk,goede huurprijs,perfecte afwerking.

Wij hebben getwijfeld of we zonnepanelen zouden nemen omdat we al in de 60 zijn maar hebben het toch gedaan omdat de huurprijs voor 10 jaar vast enorm in maandkosten scheelt. Panelen zijn perfect geplaats en binnen afwerking ook geweldig. Wij zijn erg tevreden en hadden het eerder moeten doen.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 385.00 euro

Beste meneer, Zestiger of niet, het is altijd het juiste moment om iets goeds te doen, toch? Erg mooi om te horen dat u alsnog voor zonnepanelen heeft gekozen! Mocht u kennissen hebben die ook nog twijfelen of ze er voor moeten gaan, dan kunt u hen via www.zelfstroom.nl/vriendenvoordeel kennis laten maken met Zelfstroom. Zo houden u en uw kennissen, naast uw maandelijkse besparing, nog een extra zakcentje over aan de panelen. Veel zonnige dagen toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Teleurstellend. Info in brief over gunstige ligging dak klopt niet.

Brief ontvangen met tekst dat onze woning is geselecteerd dankzij de gunstige ligging van ons dak. Op de website moet je vervolgens een dakcheck uitvoeren, maar de uitkomst (hoe geschikt is dak) krijg je als consument niet te zien (waarom niet?). Vervolgens moet er een belafspraak gemaakt worden. Tijdens de belafspraak wordt ons na bekijken van satellietfoto's doodleuk meegedeeld dat ons dak niet geschikt is en we dus geen offerte kunnen vragen. Als je consumenten een brief stuurt met tekst dat onze woning is geselecteerd dankzij de gunstige ligging van ons dak dan verwacht je dat een bedrijf dat eerst gecontroleerd heeft zodat we onze tijd niet hoeven te verspillen. Ook via een paar simpele vragen als onderdeel van de dakcheck had eenvoudig geconstateerd kunnen worden dat ons dak niet geschikt is voor zelfstroom. Erg teleurstellend dus. ps Diverse buren (met dezelfde woning en ligging) hebben wel zonnepanelen

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Fijn dat u de tijd heeft genomen om Zelfstroom te beoordelen. Ik kan me uw teleurstelling goed voorstellen, toen uw dak bij het eerste gesprek toch niet geschikt bleek voor zonnepanelen. Inmiddels is er telefonisch contact met u geweest om uw ervaring en wensen verder te bespreken. Uw opmerkingen over de brief en dakcheck nemen wij graag ter harte, zodat we onze selectiecriteria kunnen verscherpen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Echt zo slecht ! Geen enkele ster !

Alles ging goed totdat ik doorgaf te gaan verhuizen. De verhuizing zou 950 euro gaan kosten. Maar het zou beter zijn als de nieuwe bewoners ze over zouden nemen. Deze hadden in eerste aanleg geen oren naar de overname, maar om mij 950 euro te laten besparen, wilden zij wel overwegen de zonnepanelen over te nemen. Ze kwamen uit op een bedrag van 6000 euro inclusief BTW. Dit vond de bewoner teveel en ik dacht wellicht beter om dan zelf de zonnepanelen over te nemen in plaats van leasen. Ik kon ze overnemen voor 6940 euro inclusief BTW . Ik dacht dat ik 940 euro extra moest betalen vanwege de verhuiskosten. Op 30 oktober ben ik verhuisd en pas op 9 november zijn de panelen verwijderd van de oude woning en opgeslagen. Het is nu bijna januari 2021 en kan niet beschikken over mijn zonnepanelen, maar mag wel elke maand 84 euro ophoesten ! En wat blijkt: de aankoopprijs voor mij was EXCLUSIEF verhuiskosten. Dit terwijl ik al 2 jaar lease !!! Echt zo boos. Deze casus gaat linea recta naar mijn rechtsbijstand

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste mevrouw, Dank voor het schrijven van deze beoordeling. Enorm vervelend om te horen dat uw ervaring niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Het dossier over uw verhuizing is op dit moment nog bij ons in behandeling. Graag kijken wij samen met u waar dit mis is gegaan, zodat we tot een gepaste oplossing kunnen komen. Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen hierover. Wanneer u overigens besluit om het dossier uit handen te geven, zal het verdere contact via deze partij verlopen. We hopen dat we alsnog tot een goed einde kunnen komen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Denken totaal niet mee met de klant.

Het bedrijf verteld het allemaal heel mooi . Maar denken niet met de klant mee . Je krijgt een kredietcheck bij experian. Daar kwam een negatief advies uit . Wij vroegen het op .en kwamen er achter dat er 1 dingetje op de lijst stond van 4.5 jaar terug.en het was gewoon betaald ook Wij met ons goede gedrag de brief doorgemaild.met de reden Maar dat was voor Piet snot want ze doen er totaal niks mee. Verder kreeg ik een contact persoon die totaal niet reageerd op mails en telefoontjes. Nee voor ons een dikke no go dit bedrijf.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste mevrouw, Dank voor het delen van uw feedback. Na de kredietcheck is er nog telefonisch contact met u geweest om het advies te bespreken en de situatie uit te leggen. Spijtig dat deze toelichting geen positief verschil heeft kunnen maken. Erg jammer dat uw ervaring met Zelfstroom niet naar wens is geweest. Ik heb uw beoordeling en verhaal gedeeld met het betreffende team, zodat dit gebruikt kan worden om onze diensten te verbeteren. Wij hopen dat u alsnog via een andere weg uw woning (verder) gaat verduurzamen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Ze blijven spammen. Hopelijk pakt de ACM ze eens aan

Meerdere malen uitgeschreven, afgemeld, geklaagd, maar ik blijf op allerlei manieren spam krijgen.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Enorm zonde dat het niet is gelukt om uw adres af te melden voor onze post! Dat moet gewoon mogelijk zijn. Onderaan onze nieuwsbrief per e-mail staat een linkje waarmee u zich kunt afmelden voor onze digitale nieuwsbrieven. Afmelden voor de papieren post kan via www.zelfstroom.nl/afmelden. Uw klachten kan ik helaas niet terugvinden op basis van uw e-mailadres. Ik wil graag weten wat hier mis gaat. Mocht u zich al via de afmeldlink in de e-mail én via www.zelfstroom.nl/afmelden hebben uitgeschreven, maar tóch nog post ontvangen, laat u het dan weten? U kunt ons contacteren via www.zelfstroom.nl/klantenservice. Een dergelijke kink in de kabel lijkt me enorm frustrerend, ik help u graag om alsnog van onze contactlijst gehaald te worden. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Ik wordt gek van die post van zelfstroom

Regelmatig ontvang ik ongevraagd post van zelfstroom. En steeds hetzelfde verhaal, het promotiepraatje om zonnepanelen te kopen. En dat terwijl mijn platte dak al vol ligt met zonnepanelen. Laat ze aub ophouden met het sturen van post. Ik heb geprobeerd om via hun website de mailfunctie te ontdekken om dit onder de aandacht te brengen. Helaas is er nergens een mailfunctie te ontdekken. Dan maar via deze review.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste, Goed dat u zal zonnepanelen heeft! Begrijpelijk dat u dit via een andere weg onder de aandacht brengt. Uiteraard kunt u zich afmelden voor onze post. Op de envelop van de brochure staat een verwijzing naar www.zelfstroom.nl/afmelden. Wanneer u op deze pagina uw adresgegevens invult, schrijft u zich uit voor onze post. Daarnaast vindt u op www.zelfstroom.nl/klantenservice verschillende manieren om ons te contacteren. Mocht het in de toekomst nodig zijn, dan kunt u ons altijd via die pagina benaderen. Dank dat u deze onduidelijkheden naar voren brengt. Voor nu een zonnige winter toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Waardeloze communicatie en beloftes

Voor het verplaatsten van 2 zonnepanelen, wegens het laten plaatsen van een dakkapel, heb ik inmiddels zeker 10 keer gebeld de afgelopen 2 maanden en ook zeker 5 keer gemaild. Regelen van het weghalen was drama en nu staan de zonnepanelen nog steeds te wachten in de slaapkamer... Meest gehoorde opmerking: 'u wordt terug gebeld' en 'dat regelt de andere afdeling' en 'ik garandeer u' en 'ik verzeker u' en 'ik heb het doorgegeven'. In het openingsmenu wordt aangegeven dat de gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Hopelijk wordt mijn historie gebruikt, want zo slecht ga je niet met klanten om!!

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste, Wat zonde! Dit is niet de ervaring die we willen bieden. Ik zie dat er inmiddels een afspraak voor het terugplaatsen van uw panelen gepland staat. Jammer dat dit niet vlekkeloos is verlopen. Vanwege de huidige situatie in Nederland hebben wij met enkele uitdagingen te maken rondom de planning, het is echter absoluut niet de bedoeling u daarmee te belasten. Wat uw feedback betreft, dit nemen we graag mee. Dank dat u ons helpt om onze diensten te verbeteren. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Laat de cijfers nu eens zien!!!!

Vele gebruikers van panelen van Zelfstroom geven op een simpele manier aan hoe fijn het personeel, het bedrijf en die mooie panelen zijn. "Volle tevredenheid", "ziet er prima uit", en meerdere van die kreten, maar technische en economische informatie wordt NOOIT gegeven. Laat enkelen van die gebruikers die de panelen al 1-2-3 jaar op hun dak hebben staan eens precies aangeven wat het oude en betaalde gebruik was, het nieuwe en betaalde gebruik, het aantal geplaatste WP's, de door Zelfstroom geschatte en werkelijke opbrengst van de panelen, de huurprijs van de panelen, EN DE OPBRENGST NA 2023 WANNEER HET VERREKENEN VAN DE ELEKTRICITEIT WORDT AFGEBOUWD met waarschijnlijk 15% per jaar. Geef nu eens eerlijk en op een technische manier aan wat je er werkelijk beter van wordt (dus niet dat uw maandbedrag ging van .....naar ....euro's, daar wordt niemand wijzer van) en dat het niet alleen is om je geweten te sussen voor de natuur omdat je toevallig meer dan 2 kinderen hebt want daar ligt de kern van het probleem van de vervuiling en uitholling van de aarde!!! Overbevolking!! IK wacht op uw reacties en zal dan pas overwegen iets met panelen te doen.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Een kritische blik is altijd goed! Ik begrijp dat u geen persoonlijk contact heeft gehad met Zelfstroom, en uw feedback baseert op wat u onder andere op onze website heeft gelezen. Dank voor de mooie tip gebruikers meer terug te laten blikken op het nut van de zonnepanelen! Ik heb dit doorgegeven aan het betreffende team. Op onze blog vindt u bij de categorie "Klantverhalen" al meerdere ervaringen van onze klanten. Wat betreft het sussen van het geweten dat u noemt, als B-Corp richten wij ons specifiek op de duurzame bijdrage van de zaken die we doen. Niets doen is geen optie, en alle beetjes helpen! Ik hoop dat u een manier van besparen vindt die bij u past, of het nu met of zonder zonnepanelen van Zelfstroom is. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Helemaal blij mee

In juni zijn bij mij de zonnepanelen geplaatst. Ik wilde bewust niet mee doen aan zo'n collectieve actie waarbij je nummer zoveel bent. Op basis van het grondige onderzoek van mijn buurman ben ik bij Zelfstroom terechtgekomen. Jihad Jijih heeft me prima geholpen, geen vraag was teveel en het voelde snel vertrouwd. Het enige waar ik zelf achteraan moest was de burenkorting. Als je dat vermeld op je website moet je dat ook wel na komen. Besparing is echt een schatting want ik woon hier nog geen jaar.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 300

Beste mevrouw, Mooi dat u voor Zelfstroom heeft gekozen! We zijn er trots op dat we samen met u en uw buurman Nederland een beetje duurzamer mogen maken. Uw complimenten geef ik ook door aan Jihad, leuk om te horen! Wat betreft de korting, deze wordt vanzelf uitgekeerd wanneer u zich via de Vriendenlink van uw kennis of buur aanmeldt. Onze excuses dat dit in uw geval anders liep! Na uw melding is de bonus van u en uw buurman alsnog uitgekeerd. Een zonnige kerst toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Ondanks 10 keer afmelden, blijven ze SPAM sturen

Geef NOOIT je gegevens aan dit bedrijf, ze blijven je berichten sturen per mail, post en zelf sms. Heb nu al minimaal 10 keer aangegeven niks meer van ze te willen ontvangen. Hun bij de AP aangegeven als bedrijf dat niet goed met persoonlijke gegevens om gaat en ze blijven berichten sturen. Zeer triest bedrijf dat ze zo klanten zoeken. En o ja, we hebben al zonnepanelen dus nog nuttelozer kan niet.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 0

Beste meneer, Goed om te horen dat u al duurzaam bezig bent! Dan is onze post inderdaad niet meer nodig. U kunt zich hier altijd voor afmelden, vreemd en frustrerend dat dit in uw geval niet gelukt is. Ik ben blij dat u ons via deze weg aan de mouw trekt hierover. Het betreffende team is aan het kijken wat er aan de hand is, en waarom uw gegevens toch op onze lijst zijn blijven staan. In de tussentijd kunt u zich voor onze nieuwsbrieven per e-mail afmelden door op de afmeldlink onderaan de e-mail te klikken. Voor onze post meldt u zich af via www.zelfstroom.nl/afmelden. Op de envelop van de brochure staat ook deze pagina vermeld, waarmee u zich kunt afmelden. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Geen moment spijt. Op

Vlotte en deskundige installatie door een goed op elkaar ingespeeld team van 3 personen

• Besparing per jaar in euro's (schatting) Nog niet bekend, slechts 1week klaar

Zeer slecht

In mei 22 panelen laten plaatsen. het begon goed verkeerde opstelling , gewijzigd omdat ik het aangaf. na verloop van tijd ging de omvormer problemen geven ( geen dagopbrengst op zonnige en bewolkte dagen). gebeld en na eindelijk 3 weken komen de monteurs. meneer alles is goed we hebben alles na gelopen. en inderdaad het systeem werkt . enkele dagen erna weer geen opbrengst , weer contact gehad en weer 3 weken later monteurs. Meneer we hebben het gevonden , we hebben dingen verbetert en vervangen wat onze collega's fout hebben gedaan. super zou je denken maar enkele dagen erna weer geen opbrengsten. solar edge op afstand van alles gedaan en update enz. nu weer voor de 4 de keer monteurs hier gehad en weer niets gevonden. er zou de omvormer vervangen worden maar dat mag toch niet want ze kunnen zien in de app dat er stroom wordt opgewekt. Maar deze stroom komt maar tot aan de omvormer en dan is de stroom weg? probleem zit in de omvormer en nergens anders , staat vaker op stroring. waar luisteren jullie niet, wat kost meer ? iedere keer hier een dag rond lopen / werken / bellen of omruilen en kijken als dan probleem weg is. heb al voorstel gegeven om eventueel de kosten te betalen als de omvormer geruild is en de problemen zich nog voor doen . nee dat kan niet. waardeloos monteurs niets mis mee , doen hun werk

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Allesbehalve ideaal dat uw systeem kuren heeft! Ik begrijp dat u dit graag snel opgelost wilt zien, en kan me uw frustratie voorstellen. In eerste instantie bleek er een firmware fout in uw omvormer te zitten, dit probleem kon op afstand verholpen worden. Dat uw systeem nu opnieuw in storing schiet is erg vervelend. Momenteel staan we in nauw contact zowel met u als SolarEdge en de installateurs, en wordt de oorzaak van de nieuwe storing nog onderzocht. In het kader van duurzaamheid en om u nog meer thuisblijven te besparen in deze tijden, zullen wij niet zomaar een omvormer komen vervangen zonder dat hierin een storing is vastgesteld. Weet dat de technische specialisten van SolarEdge er momenteel alles aan doen om de kern van het probleem te achterhalen, zodra hierover meer bekend is wordt er contact met u opgenomen voor de vervolgstappen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team.

Goed contact en keurig werk,zeer tevreden.

• Vakkundige installatie
  • Besparing per jaar in euro's (schatting) 1800kw

Goeie service

Goeie communicatie en service en top installatie

Slechte sevice

Heb volgens mijn kapot paneel nu willen ze komem kijken maar moet ik betalen

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 500

Beste meneer, De afgelopen weken is er veelvuldig contact met u geweest over een vermoedelijke barst in uw paneel. Jammer om te horen dat de hierbij aangeboden hulp niet aan uw verwachtingen voldoet. Uw gehuurde zonnepanelen zijn via ons verzekerd voor allerlei soorten schade, zoals bijvoorbeeld stormschade. Na uw schademelding hebben wij uw systeem op afstand bekeken, om te achterhalen waar de vermoedelijke schade zit. Uit deze analyse is niets gebleken dat op schade of een defect aan uw systeem wijst: al uw panelen wekken netjes stroom op. Ook SolarEdge geeft aan dat uw systeem geheel in orde is. Een barst in een paneel zou direct tot negatief afwijkende opbrengsten leiden. Daarom hebben we u om een foto gevraagd waarop de schade te zien is met verdere toelichting van wat u geconstateerd heeft. Daarnaast staat het aanbod om een team bij u langs te sturen met een nieuw paneel. Omdat we van u niet de gevraagde toelichting over de schade hebben ontvangen en tijdens uw systeemanalyse niets opvallends naar voren is gekomen, is hierbij de kanttekening gemaakt dat dit bezoek aan u doorbelast zal worden wanneer er inderdaad geen sprake blijkt te zijn van schade. We willen u graag helpen, en eventuele schade zal uiteraard binnen garantie verholpen worden. Daarvoor is alleen echt de gevraagde toelichting nodig. Stuurt u dit alsnog naar ons toe per e-mail? Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

perfecte service met goede informatie voor/tijdens/na installatie, werkt perfect

Goede service . Ook communicatie verloopt prima met de juiste inlichtingen. Hulp voor eventule subsidies wordt uitgevoerd. 1e bezoek en informatie omtrent installatie zeer duidelijk . Berekeningen en output kloppen vrijwel helemaal. ligt wel wel aan de natuur (zon uren ) Installatieteam werkt prima samen en veiligheid boven alles. Uitleg over de installatie wordt goed toegelicht.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 600

Raar

Ik heb zojuist telefoon gehad van zelfstroom voor een advies. Veel van mijn buren met dezelfde woning hebben zonnepanelen. Volgens de adviseur van Zelfstroom zijn onze dakpannen niet geschikt voor de montage, dit omdat het gladde/platte pannen zijn zonder golf.... Het bracht zogezegd te veel risico op breuk van de pannen met zich meet bij harde wind... Ons dak ligt pal op het zuiden, veel buren hebben panelen (na meerdere zware herfststormen liggen ze er nog steeds op) maar ons dak is niet geschikt??? Moest maar een andere leverancier benaderen als ik panelen wil, Zelfstroom doet het niet.... Vind het een heeeeeel vreemd verhaal!

• Besparing per jaar in euro's (schatting) N.v.t.

Beste meneer, Goed dat u plannen heeft om uw woning te verduurzamen! Ik kan me voorstellen dat u verrast was toen wij aangaven niet op uw type dakpan te installeren, vooral wanneer uw buren wel gewoon zonnepanelen hebben. Technisch gezien is het absoluut mogelijk om zonnepanelen op platte pannen te installeren. Echter is dit, zoals ook tijdens het telefoongesprek met u is besproken, niet zonder risico. Bij dit type dakpan is er een grotere kans op lekkage. Omdat wij een grote mate van verantwoordelijkheid voelen voor de systemen die we plaatsen en we middels een huurcontract voor langere tijd met elkaar "in zee" gaan, hebben wij ervoor gekozen om daarom niet op platte pannen te installeren. Ik hoop dat u via een andere weg over kunt stappen op zelf opgewekte zonnestroom. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team

Het scheelt enorm die panelen.

Met de panelen schelt het ons bijna de helft aan kosten voor energie. Zeker een aanrader om ze te laten plaatsen via ZELFSTROOM.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) Om en nabij de 1000 euro

Duidelijke offerte, mooie panelen, goed, snel en netjes geplaatst, mooie prijs.

Mijn ervaring is zeer positief, het contact met zelfstroom voordat je de panelen gaat aanschaffen is zeer goed, de adviseurs zijn duidelijk en bereid om alles goed uit te leggen. Er wordt stap voor stap met de klant samen gewerkt om alles voor elkaar te krijgen, telefonisch zijn ze ook goed bereikbaar voor vragen, en mocht het voorkomen dat er niet gelijk antwoord is dan gaan ze het uitzoeken en komen ze er snel op terug. Monteurs zijn vriendelijk, werken netjes, werken ook samen met de klant hoe alles in huis gedaan gaat worden, indien er een betere optie is dan gepland wordt dat ook aangegeven. na afloop werd alles netjes opgeruimd en afval meegenomen. Er was helaas een tuinlampje gesneuveld tijdens het werk en dat is ook netjes doorgegeven. Al met al ben ik zeer tevreden over het plaatsen van de zonnepanelen, nu mag de zon flink gaan schijnen zodat we zelf ons stroom kunnen opwekken. Zelfstroom bedankt.

• Besparing per jaar in euro's (schatting) 900

Beste meneer, Wat een mooie beoordeling! We zijn er trots op dat we samen met u Nederland een beetje duurzamer mogen maken. Onze excuses voor het gebroken tuinlampje, dat is niet handig! Ik ben blij om te horen dat dit netjes afgehandeld werd. Een zonnige herfst toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team