Dit was mijn eerste jaar bij Vrijopnaam. Ik hecht veel aan een duurzame energie maatschappij zoveel als het mogelijk is voor een energie leverancier. Ik heb idee dat Vrijopnaam hiermee goed bezig en scoort hoog op dit gebied in allerlei duurzaamheid ranglijsten. Ik hoop dat Vrijopnaam vooral zich zelf blijft en straks niet met hogere prijzen gaat komen omdat er allerlei dure mensen worden ingehuurd om reclame te maken.
Ik ben sinds april klant. Ik ben tot dusver heel tevreden. Tijdens het oriënteren waren ze heel behulpzaam. Bij het afsluiten waren was "problemen" waarbij ze goed geholpen hadden. En nu heb ik gebeld na 2 maanden om mijn verbruik te bespreken en had heel snel iemand aan de lijn (Ruben) die mij heel vriendelijk te woord stond en even mijn verbruik had doorgenomen! 4 Sterren omdat ik nog nieuw ben, maar 5 sterren zeker niet uitgesloten! Tip! Wat leuk/fijn zou zijn, als de app bijvoorbeeld handige tips zou hebben om je gas en energie verbruik lager te krijgen.
Vriendelijk en snel geholpen toen ik vorig jaar panelen wilde kopen op een zonnepanelenpark. Het voelt goed om zo een steentje te kunnen bijdragen aan een CO2 neutrale wereld!
Bij aanschaf contract niet voldoende duidelijk dat er geen sprake van salderen! Concreet kun je dus 100% zelf opwekken en toch nog flink moeten betalen… De subsidie is dus duidelijk niet voor de klant, jammer!
Beste Bastiaan, Vervelend dat de wijze van saldering niet duidelijk voor je was (is?). Over de stroom die je opwekt met je eigen Panelenopnaam betaal je inderdaad alle wettelijke heffingen, dit bestaat uit Energiebelasting, ODE (Opslag Duurzame Energie) en de BTW over deze twee heffingen. Dit lijkt niet logisch, maar is wel de huidige wetgeving. Gelukkig blijft er een mooi financieel voordeel over. Een Paneelopnaam wekt minimaal 250 kWh per jaar op. Deze zelfopgewekte energie hoef je niet meer te kopen. Voor 99 euro ben je 9 jaar eigenaar van alle stroom opgewekt door jouw Paneelopnaam. Tegen de huidige ‘kale’ stroomprijs inclusief BTW, zo’n 8 cent per kWh, levert dit je 20 euro per jaar op, dus 180 euro over de gehele looptijd. Met vriendelijk groet, Namens klantteam Vrijopnaam, Bas
Eerste nota gehad. alles is opgesplits per maand of kwartaal. Waar is het jaartotaal???
Beste Shailin, je vindt je jaartotaal op je voorblad van je jaarnota. In de bijlagen van de jaarnota wordt inderdaad per kwartaal aangegeven wat je verbruik, opwek en kosten zijn. Natuurlijk vind je al deze informatie ook in de app. Met vriendelijke groet, Bas
Ruim een jaar geleden overgestapt, enkele malen contact gehad met helpdesk, prettige communicatie, snel geholpen. De jaarrekening is glashelder, geen vervelende verrassingen. Heb wel het voorschotbedrag zelf wat hoger ingesteld want ik heb een hekel aan achteraf bijbetalen :-)
jullie hebben je belofte waar gemaakt
Vrij op naam heeft een duidelijke app die je verbruik per dag helder weergeeft. Wij hebben in 2020 zonnepanelen genomen en de opbrengst wordt ook duidelijk weergegeven. De jaarafrekening was een positieve verassing!
Je jaarafrekening is keurig verzorgd. Termijn aanpassen ging uitstekend.
Gewoon goed, een tevreden klant
ik krijg mooi het verbruik te zien en voorlopig zeer tevreden.
Familiair verbruiksoverzicht
Jullie communiceren helder en de site is heel overzichtelijk. Het enige wat ik jammer vind is dat jullie overzichtsapp geen app is die ik kan downloaden en op m’n iPad kan zetten.
Beste Marjon, je hoeft de app inderdaad niet te downloaden. Lekker eenvoudig. Je kan een snelkoppeling maken op je smartphone of tablet (iPad) in 2 stappen: 1. Typ vrijopnaam.app in je browser 2. Zet op je beginscherm en klaar ben je. Hier lees je meer: https://www.vrijopnaam.nl/pagina/app Veel inzicht en plezier gewenst. Zonnige groet, klantteam Vrijopnaam
Vanaf et begin van de bouw van het zonneveld op de geluidswal van de A58 bij Etten-Leur was ik er erg enthousiast over. Zoveel beter dan al die zonneweides. Ik ben dan ook blij dat ik heb kunnen deelnemen en heb het al aan velen doorgegeven.
Ik was laat met mijn overstap regelen, maar ondanks dat kon alles toch op tijd geregeld worden. Verder vriendelijk te woord gestaan!
Laagdrempelige en duidelijke communicatie. Groene producten zijn top. De prijzen daarvan ook goed. Het beste alternatief, als je geen panelen op je dak kan plaatsen. Halverwege stoppen is financieel aantrekkelijker dan bijvoorbeeld panelen op je dak. Het volgen wat de panelen opbrengen en nog meer helpt je bewuster met energie om te gaan. Wat kan nog beter: Verdien model is moeilijk te vergelijken met standaard energie contract. Zelf met Excel maar nagerekend. Ja voordeliger!
Prima klantenservice, maar de app kan verbeterd worden, die heeft niet veel info en is niet erg gebruikersvriendelijk (eigenlijk is het gewoon een mobiele webpagina)
net overzicht weet wat ik verdien. Zou graag meer paneelen willen hebben maar ben aan maximum gebonden........
Wij zitten nu twee maanden bij Vrij op naam en zijn erg tevreden! De overstap hebben we niks van gemerkt en ging zonder problemen. Onze vorige leverancier Vattenfall kreeg op het gebied van goed voor het milieu zijn het cijfer 4 en Vrij op naam een 10. Die keuze was snel gemaakt. Vrij op naam is gewoon lekker simpel, en ze doen puur wat ze moeten doen. Geen vervelende telefoontjes of ander gezeur. Daarnaast sprak het concept Paneel op naam ons ook erg aan. Wij zijn begonnen met 2 panelen en hebben er nu al 5. Dit is erg handig aangezien wij in een appartement wonen. Zo kunnen we toch zelf energie opwekken. Top!
prima, maar de chat heeft geen toegevoegde waarde
Ik ben gewend de overzichten te krijgen van Vattenfall voorheen Nuon en ik vond deze overzichtelijker omdat ook meteen werd meegenomen in een overzicht wat mijn verbruik is geweest in de afgelopen maand t.o.v. andere huishoudens. Ik vond dat wel een stimulerend ding en je kon ook vergelijken. Dus dat mis ik nog een beetje bij VrijOpNaam. Verder is de energie goed geleverd en prima. De terug lever vergoeding bij zonnepanelen die je zelf aanschaft en energie terug levert daarvan is de hoogte 8 cent per kwh wel laag in verhouding met andere aanbieders? Is nog een dingetje om over na te denken of ik bij jullie blijf.
Beste Johan, Dank voor je review en suggestie. Ik ken de overzichten met vergelijkingen van 'gemiddelde' huishoudens. We hebben bewust gekozen dit niet te doen. Mensen leven anders (jong gezin vs ouder stel), huizen verschillen in energieverbruik (jaren 30 vs nieuwbouw) en enorme verschillen ontstaan door (goed) gebruik van een warmtepomp of elektrische auto. We focussen ons op het verschil per jaar van je eigen verbruik. Desalniettemin zet je opmerking aan tot heroverweging. Onze terugleververgoeding is marktconform, je leveringstarief + BTW, hoger dan Vattenfall/Nuon :). Fijn dat we goed leveren, vernemen graag wat we kunnen doen om je te behouden. Met vriendelijke groeten, Bas
verantwoord, klantvriendelijk, duidelijk, eenvoudige overstap, goede info.
Werkt goed. Overzichtelijk. Website prima georganiseerd
Vergeleken met concurrentie een goede speler op de markt.
Snel en correct geholpen bij vragen
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.