Filters

7

Wisselend

Ik ben al enkele jaren klant, inmiddels een net wat minder blije klant. Dit gezien stijging maandbedrag, deze niet mag worden aangepast en er geen vooruitzicht is. Inmiddels is bekend dat de overheid gaat compenseren, hier heb ik vanuit jullie geen bericht over gehad, welke invloed dat gaat hebben op mijn termijn bedrag. Ik zou graag willen weten wat dit per januari gaat inhouden voor de termijnbedragen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Teleurstellend

Van tevreden naar zeer ontevreden Begin dit jaar overgestapt zonder problemen. Vorige maand eenzijdig het maandbedrag met meer als 40% verhoogd ondanks dat dit niet nodig is. Ik ben het hier niet mee eens. Heb gevraagd om mijn termijnbedrag aan te passen maar ze willen dit niet doen! Je krijgt een onbeschoft en arrogant persoon aan de telefoon die zegt dat ze dit niet gaan doen. Ik ben ook erg teleurgesteld net zoals vele anderen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Groen, flexibel met een uitstekende klantenservice

Bijna 3 jaar geleden gestart met VON omdat ik het milieu liefheb en zonne-energie voor mij de perfecte combinatie is. Omdat ik een monumentaal pand bezit kan ik zelf geen zonnepanelen installeren en VON bood dit wel. Het variable contract dat je direct kan opzeggen gaf een vrij gevoel. De klantenservice en met name Casper is zo snel, goed maar vooral persoonlijk dat je je nog echt klant voelt. VON team een dikke pluim en heb een super ervaring gehad. Heel erg bedankt en ga zo door. Hartelijke groet uit Hilversum. René Lansink

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Prima energieleverancier die hopelijk met de hoge energieprijzen 'in de lucht' blijft!

Onlangs een hoger termijnbedrag gekregen i.v.m. de huidige hoge energieprijzen. Echter, wij zijn al ruim twee jaar van het gas af en hebben ons jaarverbruik van (gratis) electriciteit middels zonnepanelen bij Vrijopnaam 'ingekocht'. Desondanks toch een verhoging van het termijnbedrag die Vrijopnaam (als we een 'normale' winter krijgen en met een verlaging van de energiebelasting) naar verwachting grotendeels zal moeten terug betalen. Nu maar hopen dat Vrijopnaam 'in de lucht' blijft.....

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Van super tevreden naar zeer ontevreden

Een jaar lang geen problemen gehad. Ben overgestapt en heb ze nooit gesproken. Was niet nodig, het was prima geregeld. Totdat ik de eindafrekening kreeg met daarbij het nieuwe termijnbedrag. Mijn verbruik over het laatste kwartaal 2020 was 504 euro. Ik krijg daar nu een termijnbedrag voor van 326 euro per maand. Dus ik betaal bijna het dubbele van mijn verbruik? Ik ben het hier niet mee eens. Heb meerdere malen gevraagd om mijn termijnbedrag aan te passen maar ze willen dit niet doen! Let op VRIJOPNAAM; een termijnbedrag is een voorschot! Geen werkelijk verbruik! Wat jullie doen is een grote schande! Bedenk goed dat dit ook je klanten voor de toekomst waren... jammer! Ben erg teleurgesteld en ga dan ook bij jullie weg om nooit meer terug te komen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
5

Altijd positief, maar nu een beetje wrang gevoel

Altijd blij met de flexibiliteit van Vrijopnaam, maar twee keer in korte tijd gebeld omdat we wel op heel veel bijbetalen stonden (500,-) en dat ons termijnbedrag dus aangepast moest worden. Op zich netjes, ware het niet dat we flink hebben verbouwd, waardoor ik de voorgestelde ophoging van het maandbedrag niet in lijn vond met mijn eigen verwachting (want hoog verbruik tijdens de verbouwing geeft vertekening van het beeld, des te meer vanwege de energiebesparende aanpassingen die we gedaan hadden). Een voor ons realistischere ophoging van het maandbedrag ingevuld, maar daar was beller nummer 2. Nogmaals de situatie uitgelegd, maar nee, de extra kosten moesten toch echt betaald worden want het was zoveel. Dan maar het voorstel gedaan dat ze de extra kosten apart factureren. Dus vervroegde jaarafrekening. Totale kosten bijbetalen: 25,- Je snapt dat mijn mond even openviel. Nu achteraf snap ik het wel, want veel hogere energie en gaskosten per 1 oktober, maar geef dat dan aan. Er blijft bij mij een beetje het wrange gevoel hangen dat Vrijopnaam graag hun reserves aan wilde vullen ten koste van de klant zonder dat specifiek te maken. Update: na telefonisch gesprek nav deze review heeft Vrijopnaam gelukkig wel duidelijk kunnen uitleggen wat hun beweegredenen waren. Ik blijf bij mijn review, maar zal mijn cijfer aanpassen naar (net) voldoende voor de herkansing.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Voorschotbedrag in oktober eenzijdig verdubbeld, zorgen over hoge voorschotsaldo

De meeste energiebedrijven met een flexibel contract verhogen hun voorschotbedrag per 1 januari 2022. Maar vrijopnaam heeft dat nu al (per oktober 2021) eenzijdig gedaan en dit kan niet naar beneden aangepast worden. Ons maandelijks voorschotbedrag is verhoogd van euro 280 naar euro 420. Op zich begrijp ik wel dat als de energieprijzen op de energiemarkt stijgen dat je met een flexibele contract een hogere maandbedrag betaald. Dit voorkomt een (erg) hoge afrekening aan het einde van de jaarperiode. Echter, we hebben op dit moment behoorlijk positieve voorschotsaldo (> 600 euro) bij hun en met 420 euro per maand stijgt deze (zeker bij zachte winter) door. Paar weken geleden is een andere (kleinere) energieleverancier failliet gegaan en hun klanten zijn naar grote waarschijnlijkheid hun complete voorschotbedrag kwijt! Het lijkt me daarom niet verstandig om bij een kleinere energieleverancier een te grote positieve voorschotsaldo te hebben. Naar aanleiding van deze review, heeft vrijopnaam contact met mij opgenomen en mijn zorgen hierover besproken. Ze gaven aan om bezig te zijn met een alternatief betaalsysteem waarbij je maandbedrag meer flexibel is en je voorschotbedrag beperkt tot een maximum (bijvoorbeeld ongeveer 1 maand van je gemiddelde jaarrekening). Nadeel hiervan is dat je rekening mee moet houden dat je maandbedrag in de winter (flink) hoger is en in de zomer flink lager. Voordeel is dat je bij een eventuele faillissement nooit een hoog voorschotbedrag kan kwijtraken. Zeker in dit soort onzekere tijden op de energiemarkt, zou ik hier wel voor kiezen. Naar mijn mening zijn kleinere energieleveranciers dan toch wat meer kwetsbaar. En wil ik liever niet een te grote voorschotsaldo hebben openstaan die je misschien kan kwijtraken. Ik hoop dat vrijopnaam binnenkort met deze alternatieve betaalmogelijkheid komt. Dan krijgen ze van mij 5 sterren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Goede visie, goede service

Vrijopnaam zorgt ervoor dat je je extra goed voelt bij het maken van een duurzame keuze. Ze zijn goed bereikbaar en behulpzaam. Het heeft een handige app om je verbruik en opbrengst dagelijks te volgen (bijna altijd de volgende ochtend bijgewerkt). Je weet dus precies of je zonnepanelen de dag ervoor meer opbrengen dan je aan stroom hebt verbruikt en welke dagen je meer stroom/gas verbruikt dan verwacht. Enige opmerking: De opgewekte stroom die je 'terug verkoopt' beweegt voor zover ik weet niet mee met de stijgende prijzen op het moment. Begrijpelijk, maar wel een verschil met het daadwerkelijk hebben van zonnepanelen op eigen dak.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

...

Helaas mag ik het vooraf ingestelde termijnbedrag niet aanpassen. Waardoor ik genoodzaakt ben over te stappen. Ik vindt het wel zeer professioneel van jullie dat jullie contact hebben opgenomen om deze situatie goed te bespreken en eventueel in de toekomst dit te kunnen verbeteren. Een prettig gesprek waarbij dingen wat duidelijker worden voor jullie maar ook voor mij.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
5

Eerst trots, nu alleen enorm teleurgesteld.

Wij waren eerst ontzettend trots op vrijopnaam. Met name het transparante inzicht van ons verbruik, het zelf kunnen aanpassen van ons termijnbedrag en dat we zonnepanelen elders konden “leasen”. De afgelopen maanden bleek echter dat we het termijnbedrag dat Vrijopnaam voor ons bedacht had, niet konden aanpassen. Dit zou slechts om de eerste maanden van het nieuwe jaartermijn gaan. Dit vonden we vervelend, gezien we veel minder verbruikte. Afgelopen week ontvingen we een email dat ons maand bedrag zelfs nog vele malen hoger werd, en dat we dit de rest van het jaartermijn niet konden aanpassen. Zgn om ons te beschermen tegen onverwachte hoge kosten, maar uiteindelijk is het voor hunzelf om de hoge kosten vanwege de enorme prijsstijging te kunnen voor financieren. Snappen we best, maar er zijn echt klantvriendelijkere manieren! We hebben nog geen andere energieleverancier gevonden die hun klanten ineens verbiedt het termijnbedrag aan te kunnen passen. Dit is lomp en bot. Wij blijven bij onze beoordeling.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Transparant en duidelijk

Uitstekend

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak
9

Zeer tevreden

Heel klant vriendelijk Eerlijke prijzen Veel opties mogelijk Veel informatie voorziening

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Prima bedrijf; superfijne competente klantenservice

Klantenservice weinig nodig gehad, maar die keren dat ik contact opnam kreeg ik snelle en heldere reactie. Fijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
3

Slecht geïnformeerd over stijging energie prijzen

Geen waarschuwing gehad op tijd

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Betrouwbaar!

Prima energieleverancier met duidelijk overzicht van je verbruik en bij vragen meteen antwoord.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Prettig om mee samen te werken

Product waar ik achter sta en vriendelijke en heldere communicatie!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Prettig

Prettig ,zonder gedoe

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

goede persoonlijke service

Ik heb niet veel contact nodig gehad maar het contact dat ik had heb ik als zeer prettig ervaren. Je hebt snel iemand aan de lijn die ook veel weet. Het duuzame van het bedrijf vind ik ook belangrijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

Nog onzeker!

Nog onzeker I. v. 'm. de gasprijzen en of de investering van de zonnepanelen wel rendabel is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Prima

Wij zijn hier aangesloten omdat het op dat moment het goedkoopste was met een maandelijks opzegbaar contract. We zijn in de tussentijd alweer een keer verhuisd en we zijn hiermee goed geholpen met het overzetten vam de huizen. Het enige wat ik graag anders zou willen zien is een fatsoenlijke app om je verbruik te kunnen zien I.P.V. een site waar je een snelkoopeling van kan maken

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Goed !

Fijne duidelijke app om te controleren , goede ervaring

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Fijn bedrijf

Een lekker no-nonsense bedrijf met fijne en heldere communicatie. Heel tevreden mee!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

zeer positief

tijdige en goede toegankelijke info

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Zeer tevreden

Zeer tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Snelle en duidelijke hulp zonder poespas

Goed te bereiken en makkelijke afhandeling.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak

Bedrijfsgegevens

Postbus 37019

3005 LA Rotterdam

085-303 2652

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.