Ik ben al enkele jaren klant, inmiddels een net wat minder blije klant. Dit gezien stijging maandbedrag, deze niet mag worden aangepast en er geen vooruitzicht is. Inmiddels is bekend dat de overheid gaat compenseren, hier heb ik vanuit jullie geen bericht over gehad, welke invloed dat gaat hebben op mijn termijn bedrag. Ik zou graag willen weten wat dit per januari gaat inhouden voor de termijnbedragen.
Van tevreden naar zeer ontevreden Begin dit jaar overgestapt zonder problemen. Vorige maand eenzijdig het maandbedrag met meer als 40% verhoogd ondanks dat dit niet nodig is. Ik ben het hier niet mee eens. Heb gevraagd om mijn termijnbedrag aan te passen maar ze willen dit niet doen! Je krijgt een onbeschoft en arrogant persoon aan de telefoon die zegt dat ze dit niet gaan doen. Ik ben ook erg teleurgesteld net zoals vele anderen.
Beste Jochem, Na een pittige review, een prettig gesprek. Dankjewel. Ik begrijp je ergernis. Wij zullen beter dienen uit te leggen waarom een termijnbedrag verhoogd wordt, en de juiste toon te vinden. Jij begrijpt goed wat er gaande is en kan hier begrip voor opbrengen. Ik zal intern e.e.a. bespreken en we blijven ons verbeteren. Met vriendelijke groet, Bas
Bijna 3 jaar geleden gestart met VON omdat ik het milieu liefheb en zonne-energie voor mij de perfecte combinatie is. Omdat ik een monumentaal pand bezit kan ik zelf geen zonnepanelen installeren en VON bood dit wel. Het variable contract dat je direct kan opzeggen gaf een vrij gevoel. De klantenservice en met name Casper is zo snel, goed maar vooral persoonlijk dat je je nog echt klant voelt. VON team een dikke pluim en heb een super ervaring gehad. Heel erg bedankt en ga zo door. Hartelijke groet uit Hilversum. René Lansink
Onlangs een hoger termijnbedrag gekregen i.v.m. de huidige hoge energieprijzen. Echter, wij zijn al ruim twee jaar van het gas af en hebben ons jaarverbruik van (gratis) electriciteit middels zonnepanelen bij Vrijopnaam 'ingekocht'. Desondanks toch een verhoging van het termijnbedrag die Vrijopnaam (als we een 'normale' winter krijgen en met een verlaging van de energiebelasting) naar verwachting grotendeels zal moeten terug betalen. Nu maar hopen dat Vrijopnaam 'in de lucht' blijft.....
Een jaar lang geen problemen gehad. Ben overgestapt en heb ze nooit gesproken. Was niet nodig, het was prima geregeld. Totdat ik de eindafrekening kreeg met daarbij het nieuwe termijnbedrag. Mijn verbruik over het laatste kwartaal 2020 was 504 euro. Ik krijg daar nu een termijnbedrag voor van 326 euro per maand. Dus ik betaal bijna het dubbele van mijn verbruik? Ik ben het hier niet mee eens. Heb meerdere malen gevraagd om mijn termijnbedrag aan te passen maar ze willen dit niet doen! Let op VRIJOPNAAM; een termijnbedrag is een voorschot! Geen werkelijk verbruik! Wat jullie doen is een grote schande! Bedenk goed dat dit ook je klanten voor de toekomst waren... jammer! Ben erg teleurgesteld en ga dan ook bij jullie weg om nooit meer terug te komen!
Beste Xandra, Prettig om samen tot een oplossing te zijn gekomen voor het termijnbedrag. Ik heb je zojuist de afspraak gemaild. Dank voor jullie begrip. Wij realiseren ons dat de forse prijsstijging lastige situaties voor onze klanten op kan leveren. Met vriendelijke groet, namens klantteam Vrijopnaam, Bas
Altijd blij met de flexibiliteit van Vrijopnaam, maar twee keer in korte tijd gebeld omdat we wel op heel veel bijbetalen stonden (500,-) en dat ons termijnbedrag dus aangepast moest worden. Op zich netjes, ware het niet dat we flink hebben verbouwd, waardoor ik de voorgestelde ophoging van het maandbedrag niet in lijn vond met mijn eigen verwachting (want hoog verbruik tijdens de verbouwing geeft vertekening van het beeld, des te meer vanwege de energiebesparende aanpassingen die we gedaan hadden). Een voor ons realistischere ophoging van het maandbedrag ingevuld, maar daar was beller nummer 2. Nogmaals de situatie uitgelegd, maar nee, de extra kosten moesten toch echt betaald worden want het was zoveel. Dan maar het voorstel gedaan dat ze de extra kosten apart factureren. Dus vervroegde jaarafrekening. Totale kosten bijbetalen: 25,- Je snapt dat mijn mond even openviel. Nu achteraf snap ik het wel, want veel hogere energie en gaskosten per 1 oktober, maar geef dat dan aan. Er blijft bij mij een beetje het wrange gevoel hangen dat Vrijopnaam graag hun reserves aan wilde vullen ten koste van de klant zonder dat specifiek te maken. Update: na telefonisch gesprek nav deze review heeft Vrijopnaam gelukkig wel duidelijk kunnen uitleggen wat hun beweegredenen waren. Ik blijf bij mijn review, maar zal mijn cijfer aanpassen naar (net) voldoende voor de herkansing.
Beste Anne, Goed elkaar zojuist gesproken te hebben. Dank voor je terugkoppeling en advies om wijzigingen voor een klant beter/meer inhoudelijk uit te leggen en ons meer te verdiepen in de klant(situatie). Vrijopnaam hecht aan duidelijke en begrijpelijke communicatie. En om goed bereikbaar te zijn voor onze klanten. Ook fijn te lezen en zojuist te horen dat je inhoudelijk snapt waarom het termijnbedrag aangepast wordt. Voor de klant wordt het termijnbedrag in lijn gebracht met de kosten om zo een naheffing op de jaarnota te voorkomen. Dat is en blijft onze intentie. Met vriendelijke groet, namens klantteam Vrijopnaam, Bas
Originele beoordeling
Altijd blij met de flexibiliteit van Vrijopnaam, maar twee keer in korte tijd gebeld omdat we wel op heel veel bijbetalen stonden (500,-) en dat ons termijnbedrag dus aangepast moest worden. Op zich netjes, ware het niet dat we flink hebben verbouwd, waardoor ik de voorgestelde ophoging van het maandbedrag niet in lijn vond met mijn eigen verwachting (want hoog verbruik tijdens de verbouwing geeft vertekening van het beeld, des te meer vanwege de energiebesparende aanpassingen die we gedaan hadden). Een voor ons realistischere ophoging van het maandbedrag ingevuld, maar daar was beller nummer 2. Nogmaals de situatie uitgelegd, maar nee, de extra kosten moesten toch echt betaald worden want het was zoveel. Dan maar het voorstel gedaan dat ze de extra kosten apart factureren. Dus vervroegde jaarafrekening. Totale kosten bijbetalen: 25,- Je snapt dat mijn mond even openviel. Nu achteraf snap ik het wel, want veel hogere energie en gaskosten per 1 oktober, maar geef dat dan aan. Er blijft bij mij een beetje het wrange gevoel hangen dat Vrijopnaam graag hun reserves aan wilde vullen ten koste van de klant zonder dat specifiek te maken.
Beste Anne, Goed elkaar zojuist gesproken te hebben. Dank voor je terugkoppeling en advies om wijzigingen voor een klant beter/meer inhoudelijk uit te leggen en ons meer te verdiepen in de klant(situatie). Vrijopnaam hecht aan duidelijke en begrijpelijke communicatie. En om goed bereikbaar te zijn voor onze klanten. Ook fijn te lezen en zojuist te horen dat je inhoudelijk snapt waarom het termijnbedrag aangepast wordt. Voor de klant wordt het termijnbedrag in lijn gebracht met de kosten om zo een naheffing op de jaarnota te voorkomen. Dat is en blijft onze intentie. Met vriendelijke groet, namens klantteam Vrijopnaam, Bas
De meeste energiebedrijven met een flexibel contract verhogen hun voorschotbedrag per 1 januari 2022. Maar vrijopnaam heeft dat nu al (per oktober 2021) eenzijdig gedaan en dit kan niet naar beneden aangepast worden. Ons maandelijks voorschotbedrag is verhoogd van euro 280 naar euro 420. Op zich begrijp ik wel dat als de energieprijzen op de energiemarkt stijgen dat je met een flexibele contract een hogere maandbedrag betaald. Dit voorkomt een (erg) hoge afrekening aan het einde van de jaarperiode. Echter, we hebben op dit moment behoorlijk positieve voorschotsaldo (> 600 euro) bij hun en met 420 euro per maand stijgt deze (zeker bij zachte winter) door. Paar weken geleden is een andere (kleinere) energieleverancier failliet gegaan en hun klanten zijn naar grote waarschijnlijkheid hun complete voorschotbedrag kwijt! Het lijkt me daarom niet verstandig om bij een kleinere energieleverancier een te grote positieve voorschotsaldo te hebben. Naar aanleiding van deze review, heeft vrijopnaam contact met mij opgenomen en mijn zorgen hierover besproken. Ze gaven aan om bezig te zijn met een alternatief betaalsysteem waarbij je maandbedrag meer flexibel is en je voorschotbedrag beperkt tot een maximum (bijvoorbeeld ongeveer 1 maand van je gemiddelde jaarrekening). Nadeel hiervan is dat je rekening mee moet houden dat je maandbedrag in de winter (flink) hoger is en in de zomer flink lager. Voordeel is dat je bij een eventuele faillissement nooit een hoog voorschotbedrag kan kwijtraken. Zeker in dit soort onzekere tijden op de energiemarkt, zou ik hier wel voor kiezen. Naar mijn mening zijn kleinere energieleveranciers dan toch wat meer kwetsbaar. En wil ik liever niet een te grote voorschotsaldo hebben openstaan die je misschien kan kwijtraken. Ik hoop dat vrijopnaam binnenkort met deze alternatieve betaalmogelijkheid komt. Dan krijgen ze van mij 5 sterren.
Originele beoordeling
Vrijwel alle energiebedrijven verhogen voorschotbedrag pas per 1 januari 2022. Maar vrijopnaam heeft dat nu al (per oktober 2021) eenzijdig gedaan en dit kan niet naar beneden aangepast worden. Terwijl we nu al op een plus van ruim 600 euro staan is ons maandelijks voorschotbedrag verhoogd van euro 280 naar euro 420. En nu begin me serieus af te vragen, wat als ze failliet gaan? Deze verhoging is natuurlijk in eerste instantie voor hun bedoeld en zou beteken dat ze een te lage liquiditeit hebben. En als ze failliet gaan dan ben ik waarschijnlijk mijn voorschot kwijt (andere schuldeisers gaan voor). Ik begin me dus serieus zorgen te maken over vrijopnaam. Op zich was ik zeer tevreden maar ik wil niet mijn voorschot kwijtraken aan een faillisement! Op dit moment kan ik met deze risico vrijopnaam niet meer aanbevelen.
Vrijopnaam zorgt ervoor dat je je extra goed voelt bij het maken van een duurzame keuze. Ze zijn goed bereikbaar en behulpzaam. Het heeft een handige app om je verbruik en opbrengst dagelijks te volgen (bijna altijd de volgende ochtend bijgewerkt). Je weet dus precies of je zonnepanelen de dag ervoor meer opbrengen dan je aan stroom hebt verbruikt en welke dagen je meer stroom/gas verbruikt dan verwacht. Enige opmerking: De opgewekte stroom die je 'terug verkoopt' beweegt voor zover ik weet niet mee met de stijgende prijzen op het moment. Begrijpelijk, maar wel een verschil met het daadwerkelijk hebben van zonnepanelen op eigen dak.
Helaas mag ik het vooraf ingestelde termijnbedrag niet aanpassen. Waardoor ik genoodzaakt ben over te stappen. Ik vindt het wel zeer professioneel van jullie dat jullie contact hebben opgenomen om deze situatie goed te bespreken en eventueel in de toekomst dit te kunnen verbeteren. Een prettig gesprek waarbij dingen wat duidelijker worden voor jullie maar ook voor mij.
Originele beoordeling
MENSEN VERMIJDT DEZE FIRMA. Dit is de allerslechtste energie leverancier die ik ooit heb meegemaakt. Na 3jaar klant het maandbedrag met 200 per maand verhogen. Vervolgens hebben jullie maling aan mensen die daar een oplossing voor willen zoeken. PAS OP MENSEN VRIJ OP NAAM IS DE ALLERSLECHTSTE ENERGIE LEVERANCIER DIE ER IS.
Wij waren eerst ontzettend trots op vrijopnaam. Met name het transparante inzicht van ons verbruik, het zelf kunnen aanpassen van ons termijnbedrag en dat we zonnepanelen elders konden “leasen”. De afgelopen maanden bleek echter dat we het termijnbedrag dat Vrijopnaam voor ons bedacht had, niet konden aanpassen. Dit zou slechts om de eerste maanden van het nieuwe jaartermijn gaan. Dit vonden we vervelend, gezien we veel minder verbruikte. Afgelopen week ontvingen we een email dat ons maand bedrag zelfs nog vele malen hoger werd, en dat we dit de rest van het jaartermijn niet konden aanpassen. Zgn om ons te beschermen tegen onverwachte hoge kosten, maar uiteindelijk is het voor hunzelf om de hoge kosten vanwege de enorme prijsstijging te kunnen voor financieren. Snappen we best, maar er zijn echt klantvriendelijkere manieren! We hebben nog geen andere energieleverancier gevonden die hun klanten ineens verbiedt het termijnbedrag aan te kunnen passen. Dit is lomp en bot. Wij blijven bij onze beoordeling.
Beste Saskia, Goed en fijn elkaar zoals gesproken te hebben. Ik begrijp en waardeer je commentaar op zowel de wijze van communicatie als de inhoud. Geef ons stof tot nadenken. De prijsstijgingen op de energiemarkt zijn ongekend stevig en snel gegaan. Korte termijn maatregelen vanuit Vrijopnaam waren zodoende noodzakelijk maar zeggenschap en vrijheid voor de klant blijven belangrijke waarden voor ons. We zullen lering trekken uit de diverse klantervaringen. Nogmaals dank voor je terugkoppeling. Met vriendelijke groet, Bas
Originele beoordeling
Wij waren eerst ontzettend trots op vrijopnaam. Met name door het transparante inzicht van ons verbruik, de mogelijkheid om zelf ons maandbedrag te kunnen bepalen en dat we zonnepanelen elders konden “leasen”. De afgelopen maanden bleek echter dat we ons maandbedrag niet konden aanpassen. Dit zou slechts om de eerste maanden van het nieuwe jaar termijn gaan. Dit vonden we vervelend, gezien we veel minder verbruikte. Afgelopen week ontvingen we een email dat ons maand bedrag nog vele malen hoger werd, en dat we dit de rest van het jaar termijn niet konden aanpassen. Hoe kunnen zij dit voor ons beslissen? Zij weten niets van onze situatie. Een klacht naar hun Customer service liep op niets uit. Ze vonden het heel vervelend, maar deden het toch om ons zgn te beschermen tegen onverwachte kosten. Alsof we kinderen zijn. Dit was voor ons de druppel. Eind deze maand zeggen we het contract op. Op hun site staat trouwens nog altijd “Je termijn bedrag aanpassen kan bij Vrijopnaam altijd” Ja, alleen nog hoger… ons maandbedrag is nu al bijna tweemaal zo hoog als ons verbruik, en dat wordt straks zelfs nog hoger. Zo ga je niet met klanten om.
Beste Saskia, Goed en fijn elkaar zoals gesproken te hebben. Ik begrijp en waardeer je commentaar op zowel de wijze van communicatie als de inhoud. Geef ons stof tot nadenken. De prijsstijgingen op de energiemarkt zijn ongekend stevig en snel gegaan. Korte termijn maatregelen vanuit Vrijopnaam waren zodoende noodzakelijk maar zeggenschap en vrijheid voor de klant blijven belangrijke waarden voor ons. We zullen lering trekken uit de diverse klantervaringen. Nogmaals dank voor je terugkoppeling. Met vriendelijke groet, Bas
Uitstekend
Heel klant vriendelijk Eerlijke prijzen Veel opties mogelijk Veel informatie voorziening
Klantenservice weinig nodig gehad, maar die keren dat ik contact opnam kreeg ik snelle en heldere reactie. Fijn.
Geen waarschuwing gehad op tijd
Beste heer van Zoest, Erg vervelend te lezen. We hebben met je gesproken in juli en ook recent over de oplopende tarieven. Wij waarschuwen of adviseren niet over een keuze voor een contract. Alleen achteraf weet je wat de beste keuze zou zijn geweest. Wij informeren onze klanten natuurlijk wel, via de app, mail of telefoon. Ik begrijp de teleurstelling over stijgende energieprijzen. Deze situatie is voor iedereen ongekend en ingrijpend. Vriendelijke groeten, Bas
Prima energieleverancier met duidelijk overzicht van je verbruik en bij vragen meteen antwoord.
Product waar ik achter sta en vriendelijke en heldere communicatie!
Prettig ,zonder gedoe
Ik heb niet veel contact nodig gehad maar het contact dat ik had heb ik als zeer prettig ervaren. Je hebt snel iemand aan de lijn die ook veel weet. Het duuzame van het bedrijf vind ik ook belangrijk
Nog onzeker I. v. 'm. de gasprijzen en of de investering van de zonnepanelen wel rendabel is.
Wij zijn hier aangesloten omdat het op dat moment het goedkoopste was met een maandelijks opzegbaar contract. We zijn in de tussentijd alweer een keer verhuisd en we zijn hiermee goed geholpen met het overzetten vam de huizen. Het enige wat ik graag anders zou willen zien is een fatsoenlijke app om je verbruik te kunnen zien I.P.V. een site waar je een snelkoopeling van kan maken
Fijne duidelijke app om te controleren , goede ervaring
Een lekker no-nonsense bedrijf met fijne en heldere communicatie. Heel tevreden mee!
tijdige en goede toegankelijke info
Zeer tevreden
Goed te bereiken en makkelijke afhandeling.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.