Over het algemeen een prima leverancier. De door u gebruikte app. is voor ons een belangrijk instrument en "moet" up-to-date zijn. Uw organisatie moet er o.i. alert op zijn dat deze dagelijks op orde is dan wel dat u er alles aan doet om deze op orde te krijgen/houden. Anders heeft deze app geen waarde, zeker als het er, zo als nu, op aan komt. Ik zou uw organisatie willen aanbevelen maar er is nog te winnen! Vooralsnog krijgt u het voordeel van de twijfel. Succes.
Bij een variabel contract bij Vrijopnaam waarbij de tarieven elk kwartaal wijzigen wordt er ook per kwartaal gesaldeerd. Dat betekent dat je in de herfst en winter flink bij kunt betalen voor de stroom die je verbruikt, ondanks dat je in de lente en zomer genoeg opwekt om dit op jaarbasis tegen elkaar weg te strepen. In de voorwaarden is dit niet terug te vinden. Zo gaat dus voor niks de zon op...
Beste Ad, Iedere energieleverancier saldeert de energiebelasting en ODE (Opslag Duurzame Energie) per jaar. Tot de hoogte van je stroomverbruik in een tariefperiode ontvang je, wat je ons betaalt. We strepen dus alle kosten weg. Alleen voor wat je meer opwekt dan je verbruikt per tariefperiode krijg je een terugleververgoeding. Via deze link lees je hoe e.e.a. werkt en vind je een paar voorbeelden: https://www.vrijopnaam.nl/blog/salderen-juist-interpreteren Met vriendelijke groet, Bas
De communicatie en levering van energie gaat duidelijk en goed. Ik vind het wel jammer dat er voor de extra teruggeleverde stroom maar één vergoeding van 5 euro cent is. Terwijl bij afname er tussen de 40 - 50 eurocent gerekend wordt.
Innovatief vriendelijk bedrijf met mooie app en de mogelijkheid om zonnepanelen te huren.
Gaat heel soepel allemaal . En duidelijk en makkelijk te vinden wat je zoekt aan gegevens.
snel en accuraat beantwoorden van de vragen
Ik heb een variabel contract dus dat is opletten! Gelukkig heb ik de app zodat ik iedere dag mijn verbruik kan bekijken. Telefonisch contact was persoonlijk en vriendelijk. Echt een aanrader!
Ik ben erg tevreden over Vrijopnaam. Altijd hele snelle en vriendelijke klantenservice, zelf kunnen kopen van zonnepanelen, een hele mooie app waar ik alles in kan vinden wat ik nodig heb. En daarnaast een hele goede prijs. Ik hoop dat het in de toekomst ook mogelijk is om meer panelen te kopen, en nog meer bij te dragen aan het milieu.
Je hebt er geen omkijken naar. Men denkt toch met je mee en als je ze een keer nodig hebt, denken ze zelfs voor je vooruit en dan vooral in het belang van de klant.
Jullie klantenservice is goed bereikbaar bij vragen. Wij krijgen geld voor zonnestroom-na investeringen die lonen. Hoe het uiteindelijk uit gaat pakken vanwege "overproductie" zien we dan wel weer.
Goede bereikbaar, goede duidelijke service en communicatie. Niet mogelijk vaste prijs voor gas af ye sluiten.
Beste Maxim, Zoals besproken biedt een Paneelopnaam je 250 Wp vermogen uit het zonnepark met een opbrengstgarant van 250 kWh per jaar. Meer productie is meer opbrengst voor jou. Helaas is een 1-jaarvast contract door de marktomstandigheden (nog) niet mogelijk. Met vriendelijke groet, Bas
Originele beoordeling
Goede bereikbaar, goede duidelijke service en communicatie. Maximale opbrengst van de panelen valt zeer tegen 15 kw. Niet mogelijk vaste prijs voor gas.
Beste Maxim, Zoals besproken biedt een Paneelopnaam je 250 Wp vermogen uit het zonnepark met een opbrengstgarant van 250 kWh per jaar. Meer productie is meer opbrengst voor jou. Helaas is een 1-jaarvast contract door de marktomstandigheden (nog) niet mogelijk. Met vriendelijke groet, Bas
Een jaar geleden omgeschakeld naar Vrij op Naam met name vanwege de zonnepanelen langs de A58 bij Etten-Leur Het jaar is zeker niet verlopen zoals verwacht door de almaar stijgende energie prijzen. VoN heeft daar steeds duidelijk over gecommuniceerd en ook de eind afrekening is begrijpelijk opgesteld.
goed
Mooie, duidelijke Vrijopnaam app, waarop ik elke dag met plezier even naar het verbruik van de vorige dag kijk. Alle andere gegevens ook overzichtelijk weergegeven.
Originele beoordeling
Mooie, duidelijke website, waarop ik elke dag met plezier even naar het verbruik van de vorige dag kijk. Alle andere gegevens ook overzichtelijk weergegeven.
Het termijnbedrag werd opeens extreem hoog gezet voor 3 maanden. Nu kreeg ik 600 euro terug. Maanden krom liggen voor niets dus
Beste Frans, Je hebt gelijk. We hebben de verhoging te straf doorgevoerd. De milde winter en veel energiebesparing door klanten heeft ons (positief) verrast. Je krijgt nu een mooi bedrag terug in plaats van een naheffing. Het was en is onze bedoeling klanten op een nul-(jaar)nota uit te laten komen. We bekijken hoe we dit beter kunnen bewerkstelligen. Dank voor je review, houdt ons scherp! Vriendelijke groet, Bas
Goede communicatie. Vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. No nonsense.
Nu erg ontevreden, valse beloftes, dure prijzen, minder qua opbrengsten zonnepaneel dan via website wordt verkondigd. Enkel reviews van medewerkers online plaatsen.
Beste Tamara, Ik vind het spijtig dat je van een tevreden klant naar een ontevreden klant bent opgeschoven. De hoge energieprijzen zijn vreselijk en betreuren wij ook. Je stroomopbrengst met een Paneelopnaam is gegarandeerd en levert je een rendement van zo'n 14%. Ik heb meerdere pogingen gedaan contact met je te krijgen. Ik zou het fijn vinden je review persoonlijk te bespreken en je opmerkingen goed te begrijpen. Met vriendelijke groet, Bas
Op vragen wordt snel gereageerd. Duidelijke en gefundeerde reacties.
De 'zonnepanelen' zijn oplichterij, je krijgt nog geen kwart van de stroomopbrengst vergoed dit kwartaal. (Q1 2022 was het zelfs nóg minder) Een modelcontract was (begin oktober 2021) niet mogelijk ondanks aandringen en een wettelijke verplichting, en toen het wel mogelijk werd gemaakt was het niet met de oorspronkelijke prijs zoals het modelcontract al wel maanden op hun site stond, maar een zwaar verhoogde prijs. Vrijopnaam heeft er ook totaal geen moeite mee onjuiste facturen over te dragen aan incassobureaus. Wees verstandig, neem af bij een ander! (En als ik Vrijopnaam ooit persoonlijk aan je heb aangeraden, dan mijn oprechte excuses!)
Beste Alex, Je frustratie lijkt voort te komen uit de enorme prijsstijgingen van stroom en gas sinds eind vorig jaar. De prijsstijging is ook vreselijk en ongekend. Je kan ons deze stijging verwijten maar hier schiet jij niks mee op. Je storneerde actief de termijnbedragen en bent al geruime tijd geen klant meer. Het openstaande bedrag zal betaald dienen te worden. Indien nodig spreken we een betalingsregeling met je af. Met vriendelijke groet, namens Klantteam Vrijopnaam, Bas
Nooit problemen gehad dus prima
Ik een jaar geleden bij deze organisatie aangesloten. Vanaf de aansluiting tot opzeggen vriendelijk en beleefd geholpen door de klantenservice. Verder heeft alles altijd goed gewerkt en wordt je verbruik maandelijks overzichtelijk opgestuurd. Mocht je meer verbruiken dan je in je voorschot betaald melden ze dit ook op tijd zodat je niet aan het eind van het jaar voor een nare verassing staat. En last but not least, ze zetten zich in voor duurzaamheid en het hebben van een eigen zonnepaneel (ook buitenshuis) op een met inheemse wilde planten ongezaaid veld of op het dak van een aangesloten bedrijf is fijn!
Mede doordat ik vind dat de "traditionele" leveranciers vooral stil staan, zijn we ons in de energiemarkt gaan verdiepen. Vrijopnaam sprak ons aan, het concept draagt echt bij aan verduurzaming. Vanaf het eerste moment word je als klant keurig geholpen en het contact voorloopt zowel telefonisch als per e-mail, zeer prettig.
Alles positief: - Meedenkend met en voor de klant; zeker in deze tijden met grote energie veranderingen, heel belangrijk!!; - Het opzetten van een vast tarief! - De mogelijkheden tav de zonnepanelen - Goede communicatie mogelijkheden - Zeer klantvriendelijk!!
Goede service, nooit problemen gehad. Echt groene energie!
We worden goed op de hoogte gehouden van ons verbruik.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.