Filters

9

Verbruik Inzichtelijk en duurzame afkomst

Goede ervaring in algemene zin

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
4

5 gierige cent terugleververgoeding boven eigen verbruik niet meer van deze tijd

Steeds meer mensen gaan terugleveren boven hun eigen verbruik, zeker in deze tijd. Veel partijen houden daar rekening mee maar helaas betalen wij bij vrij op naam de "hoofdprijs" voor een geleverde kWh maar krijgen wij een schijntje terug voor de groene kWh's die onze 31 panelen leveren. Kunt u me uitleggen waarom wij dit anders moeten zien dan een uitknijpmodel waarbij de hogere stroomprijs gewoon aan ons wordt doorberekend en wij voor de daarboven ingevoede stroom maar een fractie van de kale leverprijs terugzien? Ik sta open voor een uitleg.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak N.v.t.
2

rip uit mijn lijf

Het is echt super duur ineens. Vooral voor mensen met een laag inkomen. Bijna een kwart van mijn loon gaat er nu naar toe. Ik heb het maximale aantal panelen gekocht, een grote investering. Ik heb niet het gevoel dat ik daar nu de vruchten van pluk.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Vrijopnaam geeft een belachelijk lage terugleververgoeding

De terugleververgoeding bij Vrijopnaam is naar 5ct gegaan. Verkopen voor 50ct plus. Vrijopnaam verrijkt zich door het laag houden van de terugleververgoeding

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
4

Salderen klopt niet

Ik ben al langer klant van dit bedrijf en altijd goed geholpen. Tot vandaag, Vrijopnaam saldeert de geleverde stroom van onze zonnepanelen op kwartaal basis. Volgens de ACM is dit niet toegestaan, https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/duurzame-energie/wat-is-salderen Dan komt men met het excuus dat men wel per jaar saldeert maar mij per kwartaal indeelt of ik de terug lever vergoeding krijg of dat er wordt gesaldeerd. Al met al is dit natuurlijk zeer onvoordelig! Ik heb hier een melding over gemaakt bij de ACM, die hebben het zeer duidelijk omschreven dat de wijze waarop hier wordt gewerkt niet is toegestaan. Letterlijk staat er: "Uw energieleverancier moet over elk contractjaar salderen. Dus niet per kalenderjaar. En ook niet per deel van het jaar." Wilt u overgaan naar deze leverancier? Calculeer dan eerst deze werkwijze in! Want in de winter moet u uw stroom duur inkopen en in de zomer krijg je bijna niets voor wat je terug levert! Ik heb hier inmiddels een melding van gemaakt bij de ACM die dit bewaakt. Bent u ook gedupeerd? Doe dan het zelfde op: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Transparant, duidelijk en goede communicatie

Altijd snel antwoord op vragen. En goede en duidelijke app.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Duidelijk, geen verassingen.

Duidelijk, geen verassingen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak
6

Onaangenaam verrast door kwartaalsaldering

Ik lever jaarlijks 3000 kWh terug. Omdat ik in het winterseizoen iets meer verbruikt heb dan in de andere seizoenen saldeer ik graag over het hele kalenderjaar, zoals de ACM ook voorschrijft en zoals bij jaarcontracten gebruikelijk is. Toen ik een variabel contract afsloot waarbij ik had aangegeven serieus terug te leveren was er niemand die me hiervoor waarschuwde, tot ik een kleine verrassing van €300,- op mijn jaarnota aantrof. Later vond ik op jullie website wel een artikel hierover, maar toch was dit niet voldoende mijn keuze over te stappen naar een andere aanbieder te beïnvloeden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

goed

goede communicatie

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

-

-

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Prima en overzichtelijk

Prima en overzichtelijk. Wel zou ik liever elke maand betalen wat ik die maand verbruik, in plaats van elke maand een gemiddelde.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Zeer tevreden duidelijke en overzichtelijke site

Snelle afhandeling van de afrekening, had alleen graag een vast contract gehad met vaste tarieven ipv variabele tarieven.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Groene energie, heldere communicatie

De groenste en meest sympathieke energieleverancier van Nederland!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Fijne en transparante energieleverancier!

Doet wat het moet doen: energie leveren, transparant inspelen op de stijgende energieprijzen en uitstekende klantenservice!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
5

Goede communicatie, maar saldering niet op jaarbasis

De support is heel goed. Je krijgt snel antwoorden op je vragen als je die hebt. Over alles eigenlijk tevreden, maar ik kwam er onlangs achter dat vrijopnaam saldeert op basis van je tariefperiode. Omdat dat tegenwoordig meestal variabel is betekent dit dat er wordt gesaldeerd op kwartaalbasis. Dus de stroom die je in de zomer teveel opwekt kun je niet compenseren met de stroom die je in de winter te weinig hebt. Dit is natuurlijk zeer onvoordelig. Na rondvragen bij andere energieleveranciers heb ik dit nergens verder gevonden. Je hebt daar natuurlijk ook wel variabele tarieven, maar het salderen gebeurt gewoon op jaarbasis. Dit is mij niet expliciet vermeld toen ik mijn zonnepanelen heb aangemeld. Voor mij was dit een reden om ondanks de goede service direct over te stappen en daarom ook een onvoldoende cijfer. Ik beveel VrijOpNaam dan ook niet aan als je zelf zonnepanelen hebt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Totaal geen klachten, het loopt gesmeerd.

Helaas kan ik geen hiaten verzinnen, mijn advies is ga zo door!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

prima

De app is erg handig, kan dagelijks zien watverbruik is. Telefonisch contact tot nu toe altijd snel en adequaat handelen door medewerkers.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Fijn, klantvriendelijk bedrijf!

Ik heb nooit problemen ervaren met Vrijopnaam. Het is een erg klantgericht bedrijfje, goed bereikbaar en fijne communicatie. De app is prima en overzichtelijk, informatie is snel beschikbaar, keuzes zijn makkelijk aan te geven. En wellicht het belangrijkst: de energie is groen en betaalbaar!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

Een prima firma maar het kan nog beter!

De bereikbaarheid van de klanten service is prima en vriendelijk. De app die vrij op naam gebruikt duidelijk en overzichtelijk. Alleen de stroomprijs is veel te hoog niet erg als je kan salderen maar toch. En salderen per kwartaal pakt niet voordeliger uit dan per jaar, daarvoor heb ik geen zonnepanelen. Jammer dat zulke afspraken zijn verandert anders een ster erbij.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Klantvriendelijk

Erg handige app! Snel en eenvoudig te regelen!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Heel Klantvriendelijk

Klantvriendelijk , geen wachtstand telefoon. Behulpzaam met goed advies als je wat vraagt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Betrouwbaar en transparant

Bovenstaande titel geeft exact weer waarom ik klant ben en klant blijf.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

Relatief duur en informatie over opbrengst paneel op naam is te rooskleurig

Het is mooi dat je met een paneel op naam kunt bijdragen aan de ontwikkeling van groene energie en kunt besparen op je eigen stroomrekening. Vrijopnaam rekent nieuwe klanten voor dat je gemiddeld 260 kWh/jaar opwerkt. In het superzonnige 2020 haalde ik dat maar net..in het gemiddeld zonnige 2021 kwam ik rond de 200 Kwh. Daarbij zijn de leveringstarieven hoog vergeleken met andere leveranciers van groene energie (en dat komt dus niet door de oorlog in Oekraïene). Groene energie mag best wat kosten, maar ik vind de misleidende informatie kwalijk, juist bij een maatschappij die beoogt duurzaam met energie om te gaan. Ik stap dus over naar een andere leverancier van groene energie. (Beoordeling is aangepast na het gesprek en de reactie van Vrijopnaam. Ik heb de beloften en de feitelijke opbrengsten nagezocht en geconcretiseerd en mijn toon - hopelijk - wat minder boos gemaakt)

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Goede dienstverlening

Goede app, zou nog iets overzichtelijker/intuïtiever kunnen. Via chat snel hulp beschikbaar met kennis van zaken en behulpzaam.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Goede communicatie

Zowel met de schommelende energieprijzen als het inzicht in mijn verbruik en kosten. Leuk dat ik ook panelen kan kopen. Denk dat ze niet de goedkoopste zijn maar goede service dus tot nu toe.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak

Bedrijfsgegevens

Postbus 37019

3005 LA Rotterdam

085-303 2652

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.