Filters

1

Vermijd Vrijopnaam als je eigen zonnepanelen hebt!

Zeer slechte voorwaarden als je eigen zonnepanelen hebt. Zowel het lage teruglevertarief als het salderen op maand (!) basis ipv wettelijk voorgeschreven jaarbasis kost je echt honderden euro's per jaar! Ze opereren in wettelijk grijs gebied met deze voorwaarden, gelukkig zijn er andere (eerlijkere) aanbieders die dit niet doen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Geen duidelijke communicatie over verlagen van teruglevertarief met 90%

Ik was in eerste instantie zeer tevreden over Vrijopnaam, totdat ze stiekem het tarief voor teruglevering terugschroeven tot 5 cent per kWh, waar dat voorheen 100% was van de verkoopprijs die zij hanteren. Hierover is niet (duidelijk) gecommuniceerd en dit riekt naar misleiding. Dit kost ons minimaal 500 euro per jaar.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
3

Zeer ongunstig als je eigen zonnepanelen hebt

Vrijopnaam (VON) voert de salderingsregeling uit op kwartaalbasis (of tarieftermijn zoals ze het noemen). Dit is tegen de wet - wat VON ook beweert. De toezichthouder, Autoriteit Consument en Markt (ACM) is hier glashelder over: https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/duurzame-energie/wat-is-salderen ) . Daarnaast biedt VON ook nog eens de laagste terugleververgoeding in de markt, zoals de consumentenbond heeft uitgezocht. Deze twee praktijken kosten een gemiddeld huishouden met eigen panelen honderden euro's per jaar. Tot nu toe was ik best tevreden over de geboden service, maar door deze praktijken heeft VON mijn vertrouwen verloren.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
3

Ontevreden met saldering VON

Nu we besloten hebben zonnepanelen te gaan plaatsen ben ik even gaan kijken hoe dit hij VON werkt. Waar ik voorheen erg te spreken was over VON ben ik nu erg teleurgesteld. Uit onderzoek van de consumentenbond blijkt dat VON de energieleverancier is die de laagste terugleververgoeding betaald. Daarnaast salderen ze niet per jaar maar per kwartaal. Al met al is VON de meest onvoordelige energieleverancier om bij aan te sluiten als je stroom wilt opwekken met eigen zonnepanelen. Reden genoeg om snel op zoek te gaan naar een andere leverancier.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
4

Prima behalve het niet volgens de wet uitvoeren van de salderingsregeling

Alles doet VON goed, behalve dat ze de salderingsregeling in strijd met de wet uitvoeren. De wet schrijft voor dat je op jaarbasis moet salderen, VON doet dat per kwartaal. Daardoor heb je doorgaans in de zonnige kwartalen een overschot en in de donkere maanden een tekort, dit kost je je geld ten opzichte van leveranciers die wel volgens de wet handelen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Altijd supergoed geholpen!

Vrijopnaam heeft mijns inziens opvallend goede afstemming en communicatie met de klant, heel fijn! Het is in mijn ervaring bij energieleveranciers eerder uitzondering dan regel om zo goed geholpen te worden. Los van de groene idealen, onderscheidt Vrijopnaam zich doordat zij erg benaderbaar zijn. Je wordt snel geholpen, vriendelijk te woord gestaan en je spreekt niet met bureaucratische of leeghoofdige salesmannetjes, maar met gewone leuke mensen, die actief meedenken met je situatie en bereid zijn uitzonderingen te maken.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
2

Genaaid in de kleine lettertjes

Hoy mensen, bij deze een waarschuwing. Ik zat tot vorig jaar met een jaarcontract. Bij een jaarcontract wordt er per jaar gesaldeerd. Helaas heb ik geen jaarcontract meer gekregen. Ik zit nu op een variabel tarief. Nu wordt er per kwartaal gesaldeerd. Door mijn warmtepomp heb ik alle energie in de winter nodig. Ik wel alle energie zelf in de zomer op. Voor de energie die ik teveel lever krijg ik 5 cent. Diefstal! In de winter betaal ik er 30 cent voor.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

Betrouwbaar en redelijke prijzen.

Betrouwbaar .

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

Doen wat ze toegezegd hebben

Prima dienstverlening, weinig toeters en bellen maar dat is zoals verwacht van een budget leverancier.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

info is ok

Ik vond het bedrag dat ik terug kreeg ondanks de gestegen kosten best laag ik ben alleen en bijna nooit thuis en betaal 230 euro per maand en kreeg 127 euro terug

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Uitstekend bedrijf wat bij de tijd is en transparant.

Ik kijk elke dag hoe ik er voor sta inzake mijn energie gebruik. waar mogelijk gebruik ik elektriciteit in plaats van gas. Dus ik ben heel blij met jullie overzichten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

Goed

Goed alleen sprak ik met een medewerkster en hij vindt ik niet een behulpzaam houding hebben

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Bijzonder duidelijk en klantgericht

Bij Vrijopnaam heb ik altijd snel de juiste informatie gekregen en in de juiste proporties: niet teveel, niet te weinig. Verder vind ik de app klasse. Alles wordt bijzonder duidelijk en overzichtelijk weergegeven. Zowel het verbruik als de teruglevering van mijn zonnepanelen als de opbrengsten van paneelopnaam. Ik heb slechts een kritiekpuntje: ik had verwacht dat de gasprijs bij VON minder zou stijgen dan bij reguliere energieleveranciers. Dit omdat VON niet gebonden was aan langdurige contracten zoals die leveranciers. Daardoor zou VON niet langdurig zeer lage prijzen voor gas hoeven te rekenen aan klanten met een vast contract, en zodoende goedkoper kunnen blijven. Dit bleek niet het geval te zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Goede energieleverancier

VON levert een goede service, contact met de helpdesk verloopt prima, is persoonlijk en erg direkt. De app geeft online heel duidelijk een overzicht van het verbruik alsmede de teruglevering van onze eigen zonnepanelen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Duidelijk en goed overzicht

Je kunt precies in het overzicht alle verbruiken etc volgen

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Transparante en servicegericht

Ben nu een paar jaar afnemer van hun energie. Ze hebben een duidelijke app waarin mijn verbruik wordt vastgelegd. Tijdens de prijsverhoging kon ik in overleg mijn maandbedrag wat milder verhogen dan wat 'nodig' was. Uiteindelijk kreeg ik in jaarafrekening ruim 200 euro retour.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Helemaal prima

Goede service alleen jammer dat er geen jaarcontract beschikbaar is voor bestaande klanten. Dit ging me metname om de verrekening van de zonnepanelen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Een mens tor mens bedrijf..

De helpdesk is uitstekend bereikbaar. Erg vriendelijk en betrokken personeel dat zeer bereid is dingen uit te zoeken. Ik vond mijn voorschotbedrag te hoog en kon het na een aantal maanden zelf aanpassen. Gelukkig klopt mijn inschatting van verbruik en krijg ik wat ik teveel betaald heb netjes terug. Ik kende vrij op naam nog niet, maar ben met bedrijf en woning nu helemaal overgestapt. Ik kan het iedereen aanraden. En dat zeg ik niet zomaar. Bij een vorige aanbieder stond ik heel lang in de rij, moest betalen voor het wachten (!) en werd niet goed geholpen. Ik waardeer de menselijke maat bij Vrij op naam en ben een zeer tevreden klant.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Klantvriendelijke benadering

Ik kan makkelijk en snel contact krijgen met een medewerkers van Vrijopnaam. Ik krijg goede antwoorden en wordt niet van het kastje naar de muur gestuurd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Prima

Goede service. Overzichtelijk in de app. Heel tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Goeie stroom pikkieeeee

Gekomen voor de zonnepanelen actie, ik wil namelijk graag een steentje bijdragen aan het verduurzamen vd wereld! Ik kan thuis alleen geen panelen leggen omdat ik een appartement huur, deze oplossing was dus top! Vrijopnaam is duidelijk in communicatie en over de prijzen, verbruik en opwekking, goeie switch. Zelfs met deze prijzen ben ik nog tevreden ;)

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Goede service.

Bij het stijgen van de energiekosten een aanbieding van vrijspraak om de prijs vast te zetten voor een jaar. Top !!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Gewoon goed

Gewoon goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Prima energie provider

Zit er nu zo'n 2 jaar. Nooit problemen gehad in welke vorm dan ook. Handige app om verbruik bij te houden en direct zien of je qua consumptie op koers zit qua bijbetalen of niet. Zeer blij dat ze enkel richten op groene energie en daar alle energie qua projecten in steken. Al met al een prima energie leverancier om bij aan te sluiten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak
4

Ontransparante eenzijdige verhoging maandbedrag

Toen energie prijzen stegen. Verhoogde vrijopnaam ons maan tarief naar een absurd hoog bedrag, meer dan 500.. En na twee maanden mocht het dan iets zakken van vrijopnaam. Hier had ik totaal geen invloed op. Met als gevolg dat ik nu 675 terug krijg. Nu weer een maandbedrag van 185. Mag ik alsjeblieft zelf mijn maandbedrag bepalen?

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak

Bedrijfsgegevens

Postbus 37019

3005 LA Rotterdam

085-303 2652

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.