Filters

10

eerlijk, sympathiek, glasheldere communicatie

Ik vind bij deze club prrecies wat ik zoek. Persoonlijk, betrokken, duidelijk. Geen poespas. Duidelijk geen log bedrijf maar sprankelend.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Super

Duidelijk en simpel

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Nul nada nul

De eerste 250KWh zijn voor U, luidde de slogan toen ik mij aanmeldde. Dus niet. Ik heb 9 panelen aangeschaft, 1 gratis en (bijna)*** euro geïnvesteerd. Of nu 365 dagen de zon schijnt of het 365 dagen donker is maakt niets uit bij VON. Je krijgt gewoon jaarlijks ** euro per paneel aftrek en daarmee is de kous af. Voor je gebruik betaal je gewoon een fors bedrag, en je weet niet eens waar die stroom vandaan komt. Mijn toegestuurde overzicht toont al 2 jaar een opbrengst van ruim beneden de 2500 KWH voor 10 panelen, maar ze leggen dat verschil bedrag gewoon bij. Hoe lang kun je als bedrijf bij iedere klant geld toeleggen om aan die ** euro per paneel te komen. Dat *** toch !! Dus heb niet de illusie dat JIJ zonnepanelen hebt. Je hebt gewoon geld gegeven, je krijgt iets meer geld terug en die directeurtjes maken mooi weer.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
5

jammerlijk

Ik had gevraagd voor een offerte voor mijn privé adres, echter vlg. uw medewerker klantenservice was mijn verbruik te hoog!

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

goede service

de verrekening van de opbrengst van de panelen was onduidelijk maar de e-mails hierover werden snel en duidelijk beantwoord; in de communicatie bij de aankoop is niet duidelijk gemaakt dat deze panelen voor de meter staan en daarom niet gesaldeerd worden, dit scheelt veel in de financiële opbrengst; wat de aangekochte panelen aan opbrengst hebben is nog steeds onduidelijk omdat het gegarandeerde vermogen, 250kwhr/jaar/paneel steeds niet gehaald lijkt te worden;

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Veel communicatie en aandacht, toch nog zaken onduidelijk

Twee punten die ik graag wil aangeven. 1. Duidelijkheid rondom het proces van de panelen die in eerste instantie bij abo horen en men later nog bij kan kopen. In alle eerlijkheid was mij dit eerder ook niet exact duidelijk. Deels mijn eigen verantwoordelijkheid deels van VON. Ik ben niet zo naïef te denken dat je voor 100 Euro een volledig paneel koopt en de volledige opbrengst ontvangt, echter wanneer ik een aanbod krijg om "nog meer energie ZELF" op te wekken is dit onder de huidige voorwaarden doch op z"n minst enigszins misleidend. Zo ook het overzicht in de maandelijkse mail onder "zelf opgewekt". Bovendien vind ik het niet fair dat de vergoeding per KWh een vast bedrag is en niet een percentage van de opbrengst. Dit betekent dat de werkelijke waarde van de 8 cent reeds aanzienlijk minder is. 2. Ik begrijp dat dit geen makkelijke tijden zijn voor jullie, dus accepteer het nieuwe voorschot, maar ben erg benieuwd naar het ingeschatte verbruik op maandbasis voor het komende jaar. Door een aantal aanpassingen hebben we het verbruik afgelopen jaar drastisch terug gebracht (gas van 1754 tot 1128 m3; Stroom normaal van 2119 tot 1071 KWh en Dal van 1192 naar 816 KWh. Over afgelopen jaar betaalde ik 300 Euro per maand en krijg aan het einde zelfs 300 Euro terug. Over de komende periode wordt een afname van de prijs verwacht. Die is reeds daar, maar ik begrijp dat jullie eerder voor een hoge prijs hebben moeten inkopen. Echter voor volgend jaar zal dit zeker een impact hebben. Ik ga er vanuit dat wanneer dit nieuwe bedrag van 404 Euro (>30% meer!) weer aangepast wordt wanneer over 4 maanden blijkt dat dit veel te veel was. Met vriendelijke groet, Ron Hogeweg Irenestraat 44 Breda

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

Prima

vrijopnaam is een prima bedrijf met een redelijke app. Het zou erg prettig zijn als vrij op naam een proactieve houding neemt in eventuele aanpassing van de solarprijs welke klanten die in zonnepanelen hebben geïnvesteerd ontvangen. Deze is gelimiteerd op 80 euro/mwh. In de huidige markt, met een veel hogere marktprijs (en dus ook hogere solarprijs) zou het een bedrijf sieren om daar een tijdelijke correctie op te maken of iig te communiceren hoe ze hiernaar kijken en wat ze ermee gaan doen (of niet).

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Prettig contact, groene stroom

Ik weet waar ik aan toe ben en dat is fijn. Tussendoor i zicht in verbruik en een inschatting van hoe je jaarnota gaat uitvallen zorg voor overzicht en rust

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Geen problemen mee tot zover

Prijs is goed. Voorwaarden zijn helder. Extra's zijn mogelijk maar niet verplicht (huren van zonnepanelen op een panelen-park). Als er al problemen zijn liggen die bij de netbeheerder (Stedin in dit geval). Verbruiksoverzicht is helder.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak
3

Opgelicht

Dat klinkt hard, jawel, maar ik heb mij 2 jaar geleden aangemeld bij Vrijopnaam vanwege 100% zonnestroom. Momenteel betaal ik het drievoudige voor "grijze" stroom, want dat is wat jullie mij doorberekenen. Dat betekent voor mij géén voordeel t.o.v. ieder andere energiemaatschappij, dat terwijl jullie mega verdienen aan deze zonnestroom!

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Duidelijke voorwaardes; goed bereikbaar

Duidelijke voorwaardes; goed bereikbaar

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Alles steeds correct en op tijd.

Alles steeds correct en op tijd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Klein bedrijf met goede service en communicatie

Door kleinschaligheid en klantvriendelijkheid kunnen wij Vrij op Naam bij iedereen aanbevelen. Een plus is ook dat je voor een redelijke prijs ook zonnepanelen kunt aanschaffen die niet op jouw eigen huis aangebracht behoeven te worden. Handig voor bewoners van beschermde stads- en dorpsgezichten. Op gestelde vragen krijg je vrijwel altijd binnen een dag ook een helder antwoord.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

het bij houden van alles

fijn om elke dag even te zien wat je verbruik is geweest, alleen mis ik het dat ik niet kan zien hoeveel geld ik per dag ,week kwijt ben.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

zeer inzichtelijke energiegegevens en makkelijk en vlot bereikbaar voor evt vragen

duidelijk en vlot

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

Jammer dat een optimale saldering niet heeft plaats gevonden in deze mooie zomer tgv capaciteit

Onverwittigd word je van het net losgekoppeld. Dubieuze zaak

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak N.v.t.
10

Top energieleveranciers

Heldere communicatie, snel te bereiken en een fijne klantenservice.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Goede service, goed contact

Toen ik via vergelijkingssites bij Vrijopnaam kwam, had ik er nog nooit van gehoord. Ook in m'n omgeving kon niemand dit bedrijf, maar desalniettemin klonk het hele zonnepaneel opnaam als een goed initiatief. Nu 1,5jaar later ben ik nog altijd zeer tevreden over de keuze. Ook als ik contact zocht werd ik goed via mail/telefoon te woord gestaan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Zeer tevreden

Ik ben steeds goed geïnformeerd met gebruik van mijn leveranties (behalve laatste maand), zodat alles onder controle is en ik eventueel kan bijsturen zodat de eindafrekening niet tegenvalt. Bij een vraag word ik goed en snel geholpen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

Plus en minpunten

- een downloadbare ‘vaste’ app zou beter zijn - klantenservice geeft soms onbevredigende antwoorden. - gas is bij jullie aanzienlijk duurder dan bij easy energy. - ondanks tariefsystemen met totalen weergegeven, toch nog veel onduidelijkheid hoe het werkt met variabele tarieven. Wordt mijn voorschot na een maand verrekend naar werkelijk tarief? + veel keuze voor aansluitingen. + snelle reactie klantenservice + er is in elk geval een webapplicatie.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Helder en duidelijk

Overzichtelijke rekening. Erg blij met het aanbod afgelopen januari om het tarief voor 1 jaar vast te zetten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Heel erg fijne energiemaatschappij met oog voor de toekomst

Indien er problemen zijn wordt je direct geholpen, de mogelijkheid om zonnepanelen aan te schaffen terwijl ik in mijn huurwoning hier zelf geen mogelijkheid voor heb spreekt mij erg aan. Geen 5 sterren, omdat het enige nadeel wat ik heb gemerkt is dat de voordelen van het hebben van een kleinere verstrekker ook samengaan met het minder goed kunnen bedingen van de beste prijzen in tijde van crisis. Maar over het algemeen heel erg tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

Fijne app

Ik vind het alleen jammer dat alle oudere data nu zijn gewist uit de app. En dan vooral de kosten in totaal. Dan kan je niet meer vergelijken met vorig jaar

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Misleidend en ******

Ik heb in 2019 panelenopnaam gekocht. Prima regeling toen: de opbrengst van de zonnepanelen is voor jou, die hoef je dus nooit te kopen. Dit was de letterlijke tekst in de uitleg en bevestiging. Nu moet ik ineens wel de stroom duur kopen en krijg slechts 8 ct per kWh terug. Dat is niet wat we overeengekomen waren. Veelvuldig contact met Casper levert niets op. De regeling van toen, zwart op wit in een e-mail, wordt nu afgedaan als een marketing uiting. Ik noem dat misleiding en ******!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
1

Voel me voor de gek gehouden…

Zojuist contact gehad met ‘Bas’ van vrijopnaam, Bas hoort zichzelf heel graag praten…. maar heeft moeite met luisteren en antwoord geven. Afgelopen Augustus hebben we ons nieuwe huis betrokken. Op ons oude adres waren we inmiddels meer dan 2 jaar (tevreden)klant en na contact te hebben gehad met vrijopnaam gekozen om de verhuisservice toe te passen. We schrokken weliswaar van het termijnbedrag, (moet gebaseerd zijn op gebruik vorige bewoner) maar na een belletje met de klantenservice werd mij beloofd dat dit na 3 maanden flink naar beneden bij zou kunnen worden gesteld. Inmiddels zijn we 3 maanden verder, hebben wij een enorm bedrag voorgefinancierd staan bij dit bedrijf en kregen we vandaag dus ‘Bas’ aan de telefoon. Bas praat veel, luisteren niet en wil vooral geen antwoord geven op de vraag waarom het bedrag niet naar beneden kan… Met pijn en moeite konden er een paar tientjes af, nog steeds niet in verhouding met wat er inmiddels is voorgefinancierd! Waar 3 maanden geleden Bas zijn collega luisterde naar onze plannen (verduurzamen huis) en beloofde na 3 maanden flink te kunnen verlagen, stond Bas niet open voor wat er inmiddels is aangepast… sterker nog: Bas vulde het wel even voor ons in. En daarna was het stil aan de telefoon… Vertrouwen in klanten heeft dit bedrijf blijkbaar niet, wellicht omdat ze zelf niet eerlijk zijn (zaken beloven en niet nakomen) en wij twijfelen ook erg aan de solvabiliteit van dit bedrijf met deze praktijken.. Dit icm de reacties van andere klanten welke we na ons gesprek met Bas lazen heeft ons doen besluiten zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een andere (betrouwbare) energieleverancier.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak

Bedrijfsgegevens

Postbus 37019

3005 LA Rotterdam

085-303 2652

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.