Drie jaar geleden heb ik via mond-op-mond reclame gekozen voor Vrijopnaam. Dat was best een risico als je niet bekend ben met deze maatschappij en ook niet met zijn diensten. Zeker omdat je eerder te maken hebt gehad met de bekendere aanbieders van gas en elektra. Ik ben nu erg tevreden met de keuze die ik gemaakt heb. Gas en elektra worden net als bij de maatschappijen waar ik eerder klant van ben geweest zonder problemen geleverd. Of ik duurder uit ben, weet ik niet, De app van Vrijopnaam is duidelijk. Ik heb tot nu toe weinig met de klantenservice contact hoeven op te nemen. In die paar keer was het contact duidelijk en vriendelijk.
Gewoon goed klant vriendelijk
Gewoon goed klant vriendelijk
Gewoon goed klant vriendelijk
Ik ben via mond-op-mond aanbeveling sinds ongeveer vier jaar klant van Vrijopnaam. Dat is altijd een risico als je de organisatie en hun werkwijze niet kent. Het feit dat zij gebaseerd is op zonne-energie was een belangrijk gegeven. ik heb in al die jaren niet veel contact hoeven te hebben met Vrijopnaam, maar de weinige contacten waren altijd effectief en zeer klantvriendelijk. Ook de app die ik regelmatig bekijk is heel duidelijk. Vrijopnaam is niet direct een pakkende naam, maar het is wel onderscheidend van andere namen. Kortom: ik was een tevreden klant en blijf dat!
Ik ben via mond-op-mond aanbeveling sinds ongeveer vier jaar klant van Vrijopnaam. Dat is altijd een risico als je de organisatie en hun werkwijze niet kent. Het feit dat zij gebaseerd is op zonne-energie was een belangrijk gegeven. ik heb in al die jaren niet veel contact hoeven te hebben met Vrijopnaam, maar de weinige contacten waren altijd effectief en zeer klantvriendelijk. Ook de app die ik regelmatig bekijk is heel duidelijk. Vrijopnaam is niet direct een pakkende naam, maar het is wel onderscheidend van andere namen. Kortom: ik was een tevreden klant en blijf dat!
ik heb alleen maar goede gesprekken met uw medewerkers,ze hebben altijd tijd genoeg.
Ik kwam bij vrijopnaam terecht vanwege de score omtrent duurzame energie. Dat er geen geld uit gaat naar reclame om zo de prijzen laag te houden vind ik een goed concept. Daarnaast is de klantenservice snel en vriendelijk en hebben ze een mooi aanbod om te investeren in zonnepanelen op een zonnepark in Nederland.
Ik kwam bij vrijopnaam terecht vanwege de score omtrent duurzame energie. Dat er geen geld uit gaat naar reclame om zo de prijzen laag te houden vind ik een goed concept. Daarnaast is de klantenservice snel en vriendelijk en hebben ze een mooi aanbod om te investeren in zonnepanelen op een zonnepark in Nederland.
Ik kwam bij vrijopnaam terecht vanwege de score omtrent duurzame energie. Dat er geen geld uit gaat naar reclame om zo de prijzen laag te houden vind ik een goed concept. Daarnaast is de klantenservice snel en vriendelijk en hebben ze een mooi aanbod om te investeren in zonnepanelen op een zonnepark in Nederland.
Ik kwam bij vrijopnaam terecht vanwege de score omtrent duurzame energie. Dat er geen geld uit gaat naar reclame om zo de prijzen laag te houden vind ik een goed concept. Daarnaast is de klantenservice snel en vriendelijk en hebben ze een mooi aanbod om te investeren in zonnepanelen op een zonnepark in Nederland.
Ik kwam bij vrijopnaam terecht vanwege de score omtrent duurzame energie. Dat er geen geld uit gaat naar reclame om zo de prijzen laag te houden vind ik een goed concept. Daarnaast is de klantenservice snel en vriendelijk en hebben ze een mooi aanbod om te investeren in zonnepanelen op een zonnepark in Nederland.
Wat ik waardeer is: - Als ik bel krijg ik ALTIJD binnen max. twee minuten een mens aan de lijn die mij goed en deskundig te woord staat; - de mogelijkheid om deel te nemen in een zonnepark - duidelijke jaarafrekening
Wat ik waardeer is: - Als ik bel krijg ik ALTIJD binnen max. twee minuten een mens aan de lijn die mij goed en deskundig te woord staat; - de mogelijkheid om deel te nemen in een zonnepark - duidelijke jaarafrekening
Wat ik waardeer is: - Als ik bel krijg ik ALTIJD binnen max. twee minuten een mens aan de lijn die mij goed en deskundig te woord staat; - de mogelijkheid om deel te nemen in een zonnepark - duidelijke jaarafrekening
Nooit problemen, goede klantenservice en duidelijke communicatie
Ik vind bij deze club prrecies wat ik zoek. Persoonlijk, betrokken, duidelijk. Geen poespas. Duidelijk geen log bedrijf maar sprankelend.
Duidelijk en simpel
De eerste 250KWh zijn voor U, luidde de slogan toen ik mij aanmeldde. Dus niet. Ik heb 9 panelen aangeschaft, 1 gratis en (bijna)*** euro geïnvesteerd. Of nu 365 dagen de zon schijnt of het 365 dagen donker is maakt niets uit bij VON. Je krijgt gewoon jaarlijks ** euro per paneel aftrek en daarmee is de kous af. Voor je gebruik betaal je gewoon een fors bedrag, en je weet niet eens waar die stroom vandaan komt. Mijn toegestuurde overzicht toont al 2 jaar een opbrengst van ruim beneden de 2500 KWH voor 10 panelen, maar ze leggen dat verschil bedrag gewoon bij. Hoe lang kun je als bedrijf bij iedere klant geld toeleggen om aan die ** euro per paneel te komen. Dat *** toch !! Dus heb niet de illusie dat JIJ zonnepanelen hebt. Je hebt gewoon geld gegeven, je krijgt iets meer geld terug en die directeurtjes maken mooi weer.
Ik had gevraagd voor een offerte voor mijn privé adres, echter vlg. uw medewerker klantenservice was mijn verbruik te hoog!
Beste Jan, Dat is inderdaad vervelend. Vrijopnaam richt zich op consumenten met een maximaal jaarlijks energieverbruik van 20.000 kWh (stroom) en/of 8.000 m3 (gas). Kom je hier boven, kunnen wij geen goede prijs en dienstverlening voor je bieden. Met vriendelijke groet, klantteam Vrijopnaam
de verrekening van de opbrengst van de panelen was onduidelijk maar de e-mails hierover werden snel en duidelijk beantwoord; in de communicatie bij de aankoop is niet duidelijk gemaakt dat deze panelen voor de meter staan en daarom niet gesaldeerd worden, dit scheelt veel in de financiële opbrengst; wat de aangekochte panelen aan opbrengst hebben is nog steeds onduidelijk omdat het gegarandeerde vermogen, 250kwhr/jaar/paneel steeds niet gehaald lijkt te worden;
Beste Bert, Mocht een Paneelopnaam niet 250 kWh produceren in een jaar, past Vrijopnaam dit verschil bij. Je krijgt een opbrengstgarantie van ons. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam
Twee punten die ik graag wil aangeven. 1. Duidelijkheid rondom het proces van de panelen die in eerste instantie bij abo horen en men later nog bij kan kopen. In alle eerlijkheid was mij dit eerder ook niet exact duidelijk. Deels mijn eigen verantwoordelijkheid deels van VON. Ik ben niet zo naïef te denken dat je voor 100 Euro een volledig paneel koopt en de volledige opbrengst ontvangt, echter wanneer ik een aanbod krijg om "nog meer energie ZELF" op te wekken is dit onder de huidige voorwaarden doch op z"n minst enigszins misleidend. Zo ook het overzicht in de maandelijkse mail onder "zelf opgewekt". Bovendien vind ik het niet fair dat de vergoeding per KWh een vast bedrag is en niet een percentage van de opbrengst. Dit betekent dat de werkelijke waarde van de 8 cent reeds aanzienlijk minder is. 2. Ik begrijp dat dit geen makkelijke tijden zijn voor jullie, dus accepteer het nieuwe voorschot, maar ben erg benieuwd naar het ingeschatte verbruik op maandbasis voor het komende jaar. Door een aantal aanpassingen hebben we het verbruik afgelopen jaar drastisch terug gebracht (gas van 1754 tot 1128 m3; Stroom normaal van 2119 tot 1071 KWh en Dal van 1192 naar 816 KWh. Over afgelopen jaar betaalde ik 300 Euro per maand en krijg aan het einde zelfs 300 Euro terug. Over de komende periode wordt een afname van de prijs verwacht. Die is reeds daar, maar ik begrijp dat jullie eerder voor een hoge prijs hebben moeten inkopen. Echter voor volgend jaar zal dit zeker een impact hebben. Ik ga er vanuit dat wanneer dit nieuwe bedrag van 404 Euro (>30% meer!) weer aangepast wordt wanneer over 4 maanden blijkt dat dit veel te veel was. Met vriendelijke groet, Ron Hogeweg Irenestraat 44 Breda
Beste Ron, Dank voor je review en suggesties. Gaan we mee aan de slag. Beknopte eerste reactie: (1) Met een Paneelopnaam ben je mede-eigenaar van de stroomopbrengst geproduceerd in een zonnepark. De waarde van de stroom (per kWh) is bepaald op het 'kale' leveringstarief inclusief btw tot een maximum van 8 cent. Dit biedt jou als met-eigenaar een rendement van 14%. Wij kunnen (en moeten) de exploitatie van een zonnepark en het geboden voordeel aan mede-eigenaren beter uitleggen/communiceren. Zeker in deze tijd met vreselijke hoge stroomprijzen is hier behoefte aan. (2) Je kan je termijnbedrag iedere maand in de Vrijopnaam-app aanpassen op basis van de actuele tarieven en je werkelijk energieverbruik. Vanaf januari wordt ook rekening gehouden met het prijsplafond. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam
vrijopnaam is een prima bedrijf met een redelijke app. Het zou erg prettig zijn als vrij op naam een proactieve houding neemt in eventuele aanpassing van de solarprijs welke klanten die in zonnepanelen hebben geïnvesteerd ontvangen. Deze is gelimiteerd op 80 euro/mwh. In de huidige markt, met een veel hogere marktprijs (en dus ook hogere solarprijs) zou het een bedrijf sieren om daar een tijdelijke correctie op te maken of iig te communiceren hoe ze hiernaar kijken en wat ze ermee gaan doen (of niet).
Beste Ivan, We hebben elkaar gesproken. Zoals gezegd ben ik zeer ontstemd over je tekst: "oorlog uitbuiten om solar winst te maximaliseren". Ik vind het ongepast en onbegrijpelijk dat je van deze uitspraak geen afstand neemt. Met vriendelijke groet, Namens klantteam Vrijopnaam, Bas
Originele beoordeling
Erg jammer dat prijs van stroom welke ik terug lever gefixeerd is op 80 euro/mwh in een situatie als deze waar door oorlog stroomprijs bijna 700 euro/mwh is. Dit is dan ook een reden om van energieleverancier te switchen.
Beste Ivan, We hebben elkaar gesproken. Zoals gezegd ben ik zeer ontstemd over je tekst: "oorlog uitbuiten om solar winst te maximaliseren". Ik vind het ongepast en onbegrijpelijk dat je van deze uitspraak geen afstand neemt. Met vriendelijke groet, Namens klantteam Vrijopnaam, Bas
Ik weet waar ik aan toe ben en dat is fijn. Tussendoor i zicht in verbruik en een inschatting van hoe je jaarnota gaat uitvallen zorg voor overzicht en rust
Prijs is goed. Voorwaarden zijn helder. Extra's zijn mogelijk maar niet verplicht (huren van zonnepanelen op een panelen-park). Als er al problemen zijn liggen die bij de netbeheerder (Stedin in dit geval). Verbruiksoverzicht is helder.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.