Waar dit eerst voorafgaand aan de energiecrisis een heel fijn en benaderbaar bedrijf was met hoge klantenservice niveau kelderde deze service EN het gespreksniveau EN de klantvriendelijkheid bij het stijgen van de prijzen dramatisch naar beneden. Betuttelend dominante gesprekken zonder een oor voor redelijkheid, ondanks uitgebreide uitleg van mijn kant dat ik zelf volledig zicht heb op mijn verbruik. Zelfs na uitgebreid noemen en voorrekenen dat ik al €750 in de plus stond,, geen enkele medewerking in het kunnen verlagen van het maandtarief, sterker nog, er kwam bericht dat het tarief nog eens met een dikke€200 per maand omhoog ging.. Pas na oneindig bellen en dus steeds weer vervelende gesprekken met de gratie Gods een verlaging mogelijk. Ondanks dat in de app staat dat verlagen altijd mogelijk is wanneer het vooruitbetaald saldo ruim in de plus staat, werd deze mogelijkheid uit mijn app gehaald. De tekst bleef er wel staan. En wanneer deze ineens toch weer verscheen en ik daar gelijk gebruik van maakte, was t de volgende dag verdwenen zonder resultaat. Er werd me overigens op een bepaald moment verteld dat niet ik, maar zij het recht hadden om het maandtarief te bepalen, dat stond in het contract, had ik blijkbaar voor getekend. Heel bijzonder. Heel veel ergernis over het behandeld worden als een niet capabel kind en nu met de jaarrekening flink veel geld terugkrijgen, echt teleurstellend. Ik wil op zijn minst een excuus voor alle respectloze benadering.
Beste Corinne, Dank voor je nadere toelichting op je review. Aan ons nu te verbeteren. Met aandacht voor de menselijke maat en maatwerk. We willen graag een benaderbaar en fijn bedrijf zijn voor onze klanten! Met vriendelijke groet, Bas
VrijOpNaam is een fijne energieleverancier, met goede kostenoverzichten. Daarnaast is het een fijn idee dat alle energie groen is.
Veel is terug te vinden in de app qua info en je kunt dagelijks bijhouden wat je verbruikt. Prima
Wij hebben voor Vrijopnaam gekozen omdat zij de enige energiemaatschappij zijn die niet in (schijnduurzame en ziekmakende) mega-windturbines investeren, maar uitsluitend in zonne-energie. Wij waren erg bang dat we onze energie-rekening niet meer zouden kunnen betalen, door het rampzalige beleid van het kabinet en de daardoor gestegen energieprijzen en -belastingen. Vrijopnaam heeft er in overleg met ons alles aan gedaan om het termijnbedrag zoveel mogelijk aan onze wens aan te passen en doordat wij ons best hebben gedaan om te besparen en dus meer in de kou hebben gezeten, viel de eind-jaar-afrekening mee en zijn wij deze zware periode door gekomen.
Prettig dat je per dag kunt kijken wat je gebruikt en wat de zonpanelen opleveren.
Als er iets is heb je zo contact. Heel klantvriendelijk. Ben er blij mee. En nog duurzaam ook.
te doen, in mijn geval niet zo belangrijk
Duidelijke uitleg en altijd behulpzaam.
Vrijopnaam beloofd geen koeien met gouden hoorns!
Ook voor vrij op naam was er geen ontkomen aan om de tarieven te verhogen. Dit werd telefonisch uitgelegd waarbij de klant kon meedenken. De app, die ik dagelijks inzie, stimuleerd mij om goed en zuinig om te gaan met gas en stroom. Mijn verbruik is dan ook aanzienlijk gedaald. Fijn voor mijn portemonnee maar ook voor het klimaat.
Alles overzichtelijk in de app, vriendelijke mensen aan de telefoon, alleen jammer dat er nog geen jaar contract is en dat ik daarom toch helaas naar andere maatschappijen kijk die wel een vast contract aanbieden !! Als jullie een goed vast contract kunnen aanbieden dan zou ik blijven en jullie aanbevelen
Ik ben niet heel erg onder de indruk van de het mee denken van Von met de klant. Ik heb in een combi met zonnepanelen in een collectief een kontrakt aangegaan met Von. Echter als ik de jaarrekening bekijk en zie wat ik met mijn panelen heb opgewekt, tegenover de vergoeding, dan is mijn rendement zeer matig. In de periode dat de energieprijzen sky high waren, is mijn opgewekte stroom ook sky high verkocht. Daar zie ik niets van terug, beetje jammer. Ik heb denk ik bij het aangaan van het kontrakt, mij niet genoeg verdiept in de kleine lettertjes.
Beste Hans, Erg vervelend te lezen dat niet alles 100% duidelijk was bij aanschaf van een Paneelopneem. Je (jaarlijkse) rendement op je aanschaf van Panelenopnaam is, op dit moment, > 20%. Ik begrijp wellicht je teleurstelling omdat de energietarieven vorig jaar echt door het dak vlogen. Wellicht goed elkaar hierover te spreken voor nadere duiding. Met vriendelijke groeten, Bas
Denkt mee en heel toegankelijk. De organisatie is goed in orde. De service is goed, en biedt diverse mogelijkheden aan om toegankelijk te zijn. Bij het bellen heb wordt ik snel geholpen. Voor informatie en voorzieningen ben ik tevreden over de volgende punten. Punt 1: de app waar ik dagelijks gebruik, Punt 2: de AI Tovar in de app en website. Punt 3: keurige maand overzicht en maandtarief. Punt 4: Goede informatie inrichting Helaas bood vrij op naam in november aan om een hoger maandelijks bedrag te betalen. Een eigen prognoses was hierbij niet welkom. Dit staat mij zwaar. Mij partner heeft dit goed kunnen praten. Ik ben voorstander om met de klant te kijken naar eventuele komende kosten, maar wanneer de klant dit goed kan inschatten mag ik verwachtten dat dit mogelijk is. Persoonlijk vermoed ik dat dit aan de persoonlijke instelling komt van de medewerker. Zoals het schoolse voorbeeld. Doet keurig zijn werk, maar cijfers zijn niet altijd toepasbaar op de praktijk. Gelukkig wordt netjes het bedrag terug gestort. Dit was wel een vervelende situatie Al met al zeer tevrede!
Contact met Vrijopnaam is snel. Ook bieden ze de optie om zonnepanelen aan te schaffen die ergens anders zon opwekken. Dus als je vanwege appartement geen zonnepanelen kan aanschaffen is dit een goede optie.
Hoop drama gehad met de overgang van kwartaal naar maand termijn en zelfs een klacht ingediend. Sindsdien heb ik het idee dat ze verkeerd inkopen of te veel winst in eigen zak stoppen. Gezien de andere maatschappijen goedkoper zijn. De meeste bedrijven hebben ook al vast aanbod en deze leverancier niet.
Beste Pauline, Je termijnbedrag is indertijd aangepast omdat de tarieven (enorm) gestegen waren. Vervelend dat wij dit onvoldoende duidelijk hebben uitgelegd, fijn om te vernemen dat na contact met de Klantenservice een passende oplossing is gevonden. Gelukkig zijn onze tarieven (zeker) dit jaar competatief (en dalen ze enigszins). Met vriendelijke groet, klantteam Vrijopnaam
Heldere communicatie en goed werkende app/website die je goed op de hoogte houd van verbruik etc.
Als jarenlange klant prima ervaring
Teleurgesteld in de financiële opbrengst van de panelen op naam.
Beste Tom, Op je inleg voor een Paneelopnaam maak je op dit moment een rendement van ruim 20%. Wellicht was je in de veronderstelling dat je kon salderen. Dat kan inderdaad niet. De constructie is echter altijd zo geweest en nooit gewijzigd. Vind je dit niet meer aantrekkelijk? Je kan je deelname altijd stoppen, we storten het restant van je inleg terug. Liever willen we (wellicht met deze toelichting)| dat je mee blijft doen en tevreden bent! Met vriendelijke groet klantteam Vrijopnaam
Voor mij een fijne energie leverancier. Groen! Makkelijk telefonisch te bereiken met ook goede service en meedenkend.
Ik had altijd hele fijne ervaringen met vrijopnaam. Als een van de groenste energie/gas leveranciers van Nederland naar voren gekomen in het rapport van de consumentenbond. Niet geheel onbelangrijk, ook lekker goedkoop. Goed bereikbaar met vriendelijke medewerkers. Toen kwam de energiecrisis. Vrijopnaam ging over op variabele tarieven per maand. Ik heb in mijn huurhuis nog een ouderwetse meter en voor vrijopnaam betekende dit dat ik geen grip had op de oplopende kosten. Tussentijds zelf je meterstanden doorgeven kon niet en het dashboard over gebruik is dan ook leeg. Bij stabiele prijzen nam ik dit voor lief toe, maar tijdens de energiecrisis was dit vervelend. Vrijopnaam gaf een inschatting dat mijn energiekosten zouden verviervoudigen. Dit leek mij erg veel, en ik begon ook te kijken naar andere leveranciers. Echter zij stuntte met lagere termijnbedragen, maar per kwh en m3 was het 1,5x tot 2x zo duur! Ik ben lekker blijven zitten, en nu aan het eind van het jaar heb ik 1000 euro teruggekregen. Ook mijn termijnbedrag is nu weer terug naar "oude" niveau's. De aanpak van vrijopnaam was een slag om de arm en voorzichtig, maar wel een die uiteindelijk goed heeft uitgepakt.
Prima. Informatie is duidelijk.
Paar jaar geleden overgestapt van een niet nader te noemen afzetter. Consumentenbond dacht dat Vrijopnaam wel iets voor mij was en verdomd: prima. Ze zeuren niet met aanbiedingen of met 'tips die iedereen al weet'. Heb twee zonnepanelen bij ze gekocht. Die staan ergens in een andere provincie, maar de opbrengst wordt in de jaarrekening verrekend. Dat is leuk en ook een erg leuke gedachte qua milieu. Ik heb de panelen er in vier jaar uit en eerder weggaan ben ik niet van plan. Doen dus.
Eigenlijk zegt de titel genoeg. Ze denken met je mee. Het enige is dat je zonnestroom niet kunt wegstrepen van je eigen energieverbruik. Let daar even op.
Prima ervaring, hoewel ik wel schrok van de maandelijkse aanpassing van het energietarief ten tijde van de gascrisis. Waarschijnlijk is het niet hebben van een slimme meter daar debet aan. Het gevolg is dat ik bij de afrekening (jaarnota) een aanzienlijk bedrag terug krijg. Dat is weer een voordeel.
Elke dag kan je zien hoe je er precies voor staat en dat is bij mij fantastisch.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.