Filters

10

Zeer tevreden!

Duidelijke overzichten en, indien nodig, fijn persoonlijk contact. Prettige website en communicatie dik in orde!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

We zijn tevreden

xxxxx

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Altijd warm

Weinig contact nodig, maar wanneer nodig dan altijd prettig en dichtbij. Top.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
7

goede service

Goede ervaringen met Vrijopnaam wat betreft de service en de app. Het leasen van zonnepanelen werkt erg goed en is voor ons een goed alternatief, want we mogen geen panelen op ons dak plaatsen in verband met de monumentale status. Wel aftrek omdat de laagste tarieven alleen voor nieuwe klanten bleken te zijn en dat vind ik eigenlijk een gebrek aan waardering voor de trouwe klanten. Trek dat gelijk, dan krijgen jullie 5 sterren!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Zeer goed

Als belt krijgt je mee iemand aan de lijn geen computer Duidelijk en begrijpelijk nota

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Goedkoop en goede service

Als klant krijg je het gevoel dat ze er voor jou zijn, bij andere maatschappijen merk je dat ze er alleen voor zichzelf zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Een prettig bedrijf om klant bij te zijn

Bijzonder blij met de overzichtelijke en duidelijke afrekening

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Al jaren trouwe klant

Makkelijke App. Snelle reactie bij eventuele vragen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
6

Milieubewuste keuze

Ik blijf nog steeds trouw aan Vrijopnaam, omdat ik het concept van puur groene Nederlandse energie, geleasede "eigen" zonnepanelen vlak bij huis destijds geweldig vond. Ik moet wel toegeven dat het vanwege de hogere en vooral onzekere kosten steeds moeilijker wordt om trouw te blijven aan Vrijopnaam. Zo leveren de "geleasede" panelen nog steeds niet veel op (aan geld!) en zijn (voor zover ik weet) alleen maar dure en uitermate onzekere variabele tarieven mogelijk! Misschien drijven de hogere kosten veel Vrijopnaam-klanten toch in de armen van de concurrenten!?! Jammer...

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Makkelijk online portal, duurzaam en goed contact

Vrijopnaam scoort een 10 op de ranglijst van Greenpeace, dat was mijn eerste reden om over te stappen. Daarnaast ben ik ook fan van het kopen (leasen) van de zonnepanelen, werkt makkelijk met een paar kliks en je betaalt vrijwel niks meer voor elektriciteit. De web portal is makkelijk en duidelijk. Je kan zien hoeveel stroom/gas je verbruikt hebt per dag/maand/jaar, hoeveel je panelen opbrengen, en hoe je ervoor staat qua bijbetalen/terugkrijgen aan het eind van het jaar. Maandbedrag aanpassen gaat simpelweg via de email, supermakkelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Uitstekende klantenservice en de app maakt alles overzichtelijk!

Uitstekende klantenservice en de app maakt alles overzichtelijk!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Fijne app nooit problemen. Duurzaam

Top

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Duurzamer dan duurzaam

100% duurzame energie zonder gedoe, precies wat ik zocht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak
10

Goed en duidelijk

Kan alles volgen op de smart phone. Leuk en duidelijk en ook al is het berekend, krijg je op het einde van t jaar nog iets terug. De 12e maand, december is bij ons n dure maand.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Alleen maar positief, erg klantvriendelijk

Super klantvriendelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Goede communicatie

Goede communicatie en dat lekker groen en duurzaam

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
8

Helder

Snel inzicht in verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

transparante communicatie en levering met respectvolle klantenservice

Zowel de app als de website en vooral ook het persoonlijk contact is altijd duidelijk transparant en servicegericht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Duidelijk

Snelle response op vragen een aanpassingen, overzicht verbruikscijfers duidelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Transparante en goede communicatie en bereikbaarheid.

Al jaren erg tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
9

Geen poespas: geweldig!

Ik ben al enkele jaren klant. Tot nu toe nooit problemen gehad met levering van gas en elektriciteit. Eventuele vragen werden vlot beantwoord. Elk jaar kreeg ik een teruggave van de termijnbedragen. Ik hoop dat deze trend volgende jaren blijft. Jammer dat vaste contracten hooguit één jaar mogelijk is.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Goede ervaringen

Al 3 jaar klant bij VrijOpNaam. De app geeft goed inzicht, het contact met VrijOpNaam is prettig en geen onnodige mails of contact. Bij vragen snel antwoord met oplossingen. Plus, standaard groene stroom.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
2

Teruglever heffing breekt vertrouwen

Vrijopnaam gaat nu vanaf 1 januari ook dezelfde terugleverheffing vragen als van de Bron. Nivelleren heet dat. Nou ben ik een voorstander van nivellering, maar niet ten koste van de energietransitie. Zo gaan we die klimaat doelen niet halen. Grote (buurt) batterijen en grote bedrijven inschakelen bij de geregelde vraag naar energie is een betere oplossing. Dit is een verkapte manier om onder de salderingsregeling uit te komen. De eerste Nederlandse zonnepanelen fabriek is al failliet door de teruglopende vraag naar zonnepanelen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak

Reactie van het bedrijf

Beste Froukje, Goed te lezen dat je het belang van de energietransitie deelt met ons en ook zoekt naar de beste wijze om deze (urgente en noodzakelijke) transitie vorm te geven. Wij zijn vóór meer duurzame kWh zon in Nederland. Dat mag duidelijk zijn. Vrijopnaam is de enige energieleverancier die 100% Nederlandse zonnestroom levert aan haar klanten. Je schrijft dat de vaste terugleveringskosten ‘ten koste van de energietransitie’ gaan. Wij zijn van mening dat het tegenovergestelde waar is. Een investering in zonnepanelen op eigen dak is een (zeer) rendabele investering. Dit is en blijft zo. O.a. de salderingsregeling, (actuele) hoge stroomprijzen, btw vrijstelling en dalende prijzen van zonnepanelen zorgen voor een aantrekkelijke ‘business case’. In onze optiek is het niet eerlijk én niet goed voor het draagvlak van de energietransitie als de kosten die toe te schrijven zijn aan klanten met zonnepanelen (op eigen dak) niet aan hem/haar worden doorgerekend. De business case kan deze kosten prima dragen. Een verschuiving van kosten veroorzaakt door klanten mét zonnepanelen naar klanten zónder zonnepanelen is niet fair, niet nodig en ondermijnt ons inziens het vertrouwen in een rechtvaardige transitie. We werken samen, Vrijopnaam en jij, aan een duurzame en circulaire samenleving binnen de grenzen van de planeet. Met vriendelijke groet, namens klantteam Vrijopnaam Bas

10

Gewoon goed

Kan het iedereen aanraden gewoon super

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak
10

Eerlijk, duidelijk, prettige communicatie

Precies zoals ik het wil

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Gemak

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.