Beste Martijn, Voorop gesteld betreuren wij het als onze communicatie-uitingen onze klanten niet goed bereiken. Wij publiceren de tariefbladen ieder kwartaal in de Vrijopnaam-app, we hebben begin dit jaar alle (prijs)wijzigingen aangekondigd in de jaarlijkse email-nieuwsbrief en via blogs op onze website trachten we klanten inzicht te geven in het hoe en waarom. Mocht je inderdaad meer stroom produceren dan afnemen van het elektriciteitsnet, kan je wellicht ergens anders een betere financiële deal vinden. Onze stroom- en gasprijzen zijn (zeer) competitief én wij vinden het niet eerlijk richting andere klanten het voordeel van opwekken op 'eigen dak' (nog) groter te maken. Iemand betaalt tenslotte deze rekening. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam
Beste Willem, Wat je schrijft, klopt niet. Wat wel klopt, is dat je wellicht ergens anders een betere financiële deal kan vinden. Onze stroom- en gasprijzen zijn (zeer) competitief én wij vinden het niet eerlijk richting andere klanten het voordeel van opwekken op 'eigen dak' (nog) groter te maken. Iemand betaalt tenslotte deze rekening. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam NB voor alle lezers van deze review, lees vooral ons blog: https://vrijopnaam.nl/blog/salderen-juist-interpreteren
Beste Natasja, Mocht je inderdaad veel meer stroom produceren dan afnemen van het elektriciteitsnet, kan je wellicht ergens anders een betere financiële deal vinden. Onze stroom- en gasprijzen zijn (zeer) competitief én wij vinden het niet eerlijk richting andere klanten het voordeel van opwekken op 'eigen dak' (nog) groter te maken. Iemand betaalt tenslotte deze rekening. Fijn dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Daar doen we het voor. Voor iedereen persoonlijke, snelle service, en een scherpe, faire prijs voor 100% zonnestroom van Nederlandse bodem. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam NB voor alle lezers van deze review, lees vooral ons blog: https://vrijopnaam.nl/blog/salderen-juist-interpreteren
Beste Bert, Je stelling is onjuist. De wet is duidelijk over het salderen van de energiebelastingen: dit moet per jaar uitgevoerd worden en dit is wat we doen. Voor de leveringskosten stelt de wet deze eis voor variabele contracten niet. Er wordt gesteld dat bij salderen hetzelfde tarief voor invoeding gegeven moet worden als voor afname (tot het maximum van afname). Er wordt niet voorgeschreven over welke periode invoeding gesaldeerd moet worden met afname. Je hebt een variabel contract met een kwartaaltarief afgesloten, zodoende geldt voor jou dat per kwartaal de leveringskosten worden gesaldeerd. Ik heb - helaas zonder succes - verschillende pogingen ondernomen persoonlijk contact te zoeken. Mocht je vragen behouden of toelichting wensen, kan je ons altijd contacten. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam
Beste Robert, Na een verhit gesprek en beknopte samenvatting. Een krachtterm als 'diefstal' past totaal niet. Je overtollige stroom heeft simpelweg niet de waarde die jij claimt. De ene kWh is de andere kWh niet. We hebben je geïnformeerd via e-mail, (web)app en de website. Je wens persoonlijk geïnformeerd te worden met een voorbeeld berekening neem ik ter harte. Je gedachte dat 'anderen' maar moeten betalen voor jouw voordeel vind ik kortzichtig en onterecht. Met vriendelijke groeten, Bas
Beste Gerda, Dank voor je toelichting. Je hebt gewoon gelijk. Wij hebben bij jou te fors verhoogd. Ik heb getracht uit te leggen welke oorzaken hieronder liggen, maar besef me goed dat dit beter moet. Met vriendelijke groet, Bas
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd