Een grappig verhaal, met veel verschillende rollen ~en een mooie boodschap!

Ook deze musical bood ruimte om er nog wat eigen invulling aan te geven. Mijn knechten waren Italiaans en dat werd perfect door de jongens gedaan. Knechten met mooie Italiaanse outfits, dat wel! Er zijn zoveel verschillende rollen, dat er voor elk kind van mijn 31 tellende groep wel een passende rol was. Dat kreeg ik ook terug van mijn collega's. De ouders waren ook onder indruk. Dat begint natuurlijk met een goed verhaal en leuke/ mooi liedjes, maar de kinderen acteerden en zongen ook echt goed. De handleiding is duidelijk voor de decorgroep en de mensen van de kleding. Ik vond zelf het lied van ADHDaan perfect gekozen bij de het EK voetbal!

• School: Edese Schoolvereniging
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke musical, herkenbare scenes uit het dagelijkse leven met grote keuze aan typetjes!

De musical is door groep 7-8 van onze kleine buurtschool tussen de boerderijen ingestudeerd! Veel herkenbare scenes, ook voor de ouders. Heel leuk om al die diverse gasten op de camping ook te krijgen, zodat er voor iedereen wel een passende rol tussen zat!

• School: De Appelgaard
  • Functie: Leerkracht

Het ging geweldig en we hadden enthousiaste kinderen en ouders.

Voor de meivakantie hebben we de kinderen verteld welke musical het zou worden en na de meivakantie kenden veel kinderen de liedjes al. We hadden 41 kinderen, die allen zeer gemotiveerd waren. Oefenapp is ideaal.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Zo goed als nieuw
  • School: De Hoeve
  • Functie: leerkracht

Fijne oefenapp Leuke en haalbare dansjes Eenvoudig verhaal en plot Mag meer grappen in die kinderen begrijpen

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Niet te filmen!
  • School: De schapendel
  • Functie: Coördinator en leerkracht

Opnieuw een succesmusical van Rep en Roer!

Net als in de voorgaande jaren is Rep en Roer erin geslaagd een ouderwets gezellige afscheidsmusical te presenteren. Een aansprekend verhaal over een boerenfamilie, kleurrijke campinggasten en opstandige dieren, gecombineerd met een set gevarieerde liedjes. Allerlei muziekgenres komen voorbij, van volksmuziek tot rap. Het bingolied zorgt voor topvermaak, maar het hoogtepunt is toch het hartverscheurende 'Luister dan', een lied van uitzonderlijke schoonheid. Grote klasse!

• School: OBS De Zilveren Maan
  • Functie: Leerkracht groep 8

Rep en Roer maakt de eindmusical altijd een feestje!

Met alle tools die Rep en Roer biedt, is het heel gemakkelijk om de eindmusical aan te passen aan de wensen van de kinderen. Of je nu de complete tekst wil herschrijven of alles lekker laat zoals het is: voor alle wensen is er ruimte en zijn er digitale middelen om zelf alles aan te passen. De app zorgt voor een perfecte ondersteuning en de leerlingen zijn ieder jaar enorm trots als zij stralen in hun rol op het podium.

• School: OBS Archipel
  • Functie: Leerkracht / IB

Aantrekkelijke musicals, veel tips, ideeën, suggesties en begeleiding

• School: De Startbaan
  • Functie: Leerkracht groep acht

Het was een superleuke musical waar de kinderen van onze groep 8b een geweldige voorstelling van hebben gemaakt.

• School: Groen van Prinstererschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Zeer tevreden over het gebruiksgemak en de grapjes in de musical

Duidelijke beschrijving van zowel het tekstboek als de handleiding. Leuk dat er zoveel verwijzingen naar de realiteit in zitten. Namen van personages zijn bv afgeleid van bekende mensen. Het oefenlokaal en de dansinstructies zijn heel fijn.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Het laatste level
  • School: De Schakel
  • Functie: leerkracht groep 8

Voor mij was het de eerste keer dat ik samen met een groep 8 een musical uitkoos. We hebben verschillende musicals van verschillende makers bekeken. Rep en Roer sprak ons aan vanwege de gelijke rolverdeling. Camping de Hooiberg heeft een duidelijk verhaal. De personages zitten goed in elkaar en zijn laagdrempelig. De liedjes vielen goed in de smaak en de dansinstructies daarbij waren fijn. Ook de ideeën voor outfits, attributen en decor zijn prettig als leidraad. Hiermee heeft mijn groep het jaar geweldig kunnen afsluiten!

• School: O.B.S. Kees Valkenstein
  • Functie: Leerkracht

Een fantastische musical met leuke liedjes.

Het verhaal zat heel leuk in elkaar. De oefenapp heeft echt meerwaarde: de kinderen kenden veel liedjes al voordat we echt samen gingen oefenen.

• School: Kameleon

Minder humor dan gedacht/verwacht

Na het kijken van de trailer was ik zeer enthousiast. Maar na het lezen van het hele script toch wat teleurgesteld. Ik had er graag wat meer humor ingezien. Daarnaast waren het naar mijn mening te weinig liedjes.

• School: De Oranjerie

een groot feest

De kinderen vonden het fantastisch om deze musical te spelen. Wij hadden een klein groepje van 10 kinderen en het script hiervoor was echt meer dan goed. De kinderen en wij hebben er enorm van genoten. Het was een echt feest om deze musical te doen . Op de andere locaties waren er wel musicals voor 20 kinderen en ook zij waren razend enthousiast!

• School: Vogelenzang
  • Functie: leerkracht

Het aanleren van musicals van Rep en Roer is heel goed te doen.

Wij hebben altijd musicals van Rep en Roer. Dit bevalt ons prima. Met de handleiding, downloads en de app is het echt heel gemakkelijk om de leerlingen de musical aan te leren. Ook de tips en adviezen voor het decor zijn top!

• School: OBS De Bloeiende Betuwe
  • Functie: Leerkracht groep 7-8

Afwisselend, vlot, actueel

Leuk verhaal, pakkende rollen. Gemakkelijk om een decor bij te maken. Veel interactie met het publiek. Kinderen vonden het erg leuk!

• School: De Klimpaal
  • Functie: Groepsleerkracht

Fijne musical!

Top productie, zit goed in elkaar. Heel fijn spelen. Minpuntjes: in de kleinere versie zaten een aantal fouten, verkeerde namen bij teksten / teksten die in meervoud staan wat verkeerd is. Er wordt een keer in gevloekt.

• Welke musical heb je uitgevoerd? De DJ draait door
  • School: Graaf Jan

Erg leuke musical

Camping de Hooiberg was een erg leuke musical, met een sterk verhaal en leuke liedjes. Ook voldoende ruimte voor een eigen invulling.

• School: Gertrudisschool Utrecht

In één woord helemaal TOP

Het thema van de musical paste helemaal bij de groep kinderen die ik dit jaar in de klas had. Daarnaast prettig dat je de tekst bijna exact kunt (laten) aanpassen aan het aantal deelnemers, De liedje zijn leuk, en de melodieën redelijk makkelijk om in te studeren. Ook de dansinstructies leveren daaraan een waardevolle bijdrage.

• School: PCB De Meent

Leuke grappige musical

Leuke musical. Voor mij de eerste keer dat ik een musical heb ingestudeerd. Ik was erg blij met het oefenlokaal. De Facebook groep hielp voor ideeën met decor etc. Inhoud ook leuk, grapjes voor jong en oud.

• School: Paradijsvogel
  • Functie: Leerkracht 8

geweldig Was erg geslaagd

Leuk verhaal, leuke liedjes

• School: de Pannebakker
  • Functie: leerkracht gr 7/8

Top musical met heel duidelijk plot en leuke grapjes.

Ik heb heel veel positieve reacties gekregen op het verhaal. Het verhaal was duidelijk en goed te volgen. Een helder plot en leuke grappen. Ook kwamen alle rollen heel leuk uit de verf. De dansjes waren goed in te studeren maar gaven wel een heel leuk effect. Hele leuke en geslaagde musical!

• School: Geert Groteschool

Echt fantastische musical

Geweldig leuke musical, ouders hebben zo genoten van het optreden.

• School: Bavinckschool
  • Functie: Leerkracht

Een geslaagde afsluiting van een gezellig schooljaar.

Handige tips en app om de musical te oefenen. Een mooie verdeling tussen grote en kleinere rollen. Leuke liedjes. Met de app makkelijk lied en dans aan te leren. Leerlingen konden ermee in kleine groepjes de dansjes oefenen. Reacties van ouders: leuke musical met humor. De rollen pasten goed bij de kinderen. Ik heb de leerlingen laten solliciteren naar een bepaalde die bij hun paste. Mooi decor. Ik heb gebruik gemaakt van de voorbeelden in de handleiding. Kortom een geslaagde eindmusical!

• School: Koningin Beatrix Buren
  • Functie: Leerkracht groep 8

Opnieuw mooie musical. Iets minder spectaculair dan vorige jaren, maar nog steeds erg sterk en met leuke personages, liedjes en humor.

• School: KDS De Zevensprong
  • Functie: Leerkracht

Was weer een leuk verhaal met leuke liedjes

X

• School: Sabina

Valkstraat 1

3514TG Utrecht

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.