Genoten van een superleuke musical

Leuke musical, goedvte volgen voor publiek. Duidelijk vehaal, leuke personages voor iedereen iets. Jammer dat er geen solo in zat. Leuk decor gemaakt. Fijn dat er een oefenapp is.

• School: De ontmoeting
  • Functie: Leerkracht groep 8

Eigentijdse musical met goed verhaal en leuke muziek

We hebben de musical met twee groepen samen gespeeld waardoor we met 42 kinderen speelden. Toch was dit geen probleem omdat er meerdere versies beschikbaar zijn en dus ook voor grote groepen. De personages in de musical hebben een leuk eigen karakter. Het verhaal heeft een positieve invalshoek en natuurlijk een goed einde!

• School: Sterrebos

Prachtige musical

Musical was erg leuk, humor voor jong en oud. Mooi eindresultaat!

• School: MKC Montijn
  • Functie: Leerkracht bovenbouw

Erg leuke musical!

De musical 'Zo goed als nieuw' bestaat uit leuke liedjes, fijne handleidingen (inclusief video's met instructies voor dansjes) en de mogelijkheid tot het oefenen via een een oefenapp (betaald). Het leuke aan de musical zijn de spelingen in namen (Harry Bay i.p.v. Barry Hay, etc.). Tip: in een eerdere musical van Rep en Roer (Gewoon Super) kwamen nóg meer woordspelingen/grapjes en waren bekende liedjes vervormd. Dit konden we in deze musical minder duidelijk terugvinden.

• School: OBS Panta Rhei

Geweldige musical!

Onder begeleiding hebben de kinderen een te gekke musical neer weten te zetten. De rollen met bijbehorende tekst waren duidelijk. Het decor was duidelijk en overzichtelijk. Een top musical voor zowel de kinderen als ouders.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Betoeterd
  • School: De Smelen

Over alles is nagedacht!

De musicals van Rep en Roer zijn super fijn om mee te werken. Over alles is nagedacht. Ook als startende leerkracht in groep 8 waarbij musicals ‘zo goed als nieuw’ zijn, is het fijn dat het zo compleet is. Er is o.a. een app voor de leerlingen wat het oefenen leuk en gemakkelijker maakt, lijst met alle benodigdheden, voorbeelden van het decor. Écht onwijs fijn!

• School: SLC de Pionier
  • Functie: Leerkracht groep 8

Je krijgt een compleet aanbod met veel keuzes.

Rep en Roer heeft heel veel musicals waar je uit kunt kiezen. De trailers die je voor het bestellen van een musical kan kijken zijn erg uitgebreid en duidelijk. Wij hebben ervoor gekozen om twee musicals te selecteren en samen met de kinderen op basis van de trailers er een te kiezen. De musicals zitten vol woordgrapjes en zijn gemakkelijk uit te voeren. Erg leuke liedjes en een duidelijke opbouw.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Gewoon Super
  • School: KBS John F. Kennedy
  • Functie: Leerkracht groep 8

Het was echt een geweldige musical met groep 7/8!

De musical was zeer geschikt voor met een kleine groep uit te voeren. Mijn complimenten aan Rep en Roer Musicals.

• School: basisschool Klavertje Vier

Top musical

Net als vele andere jaren dat we musicals van Rep en Roer speelden hebben we ook dit jaar weer enorm genoten van het verhaal en de typetjes.

• School: Sint Bavo Rijsbergen
  • Functie: Leerkracht

Ik blijf fan van de liedjes. Een goede musical valt of staat met goede muziek. Dat vind ik de kracht van Rep en Roer.

• School: OBS Den Bussel

Mooi verhaal

Leuk en divers verhaal met goede verdeling in rollen. Door ook voldoende kleinere (tekst)rollen kon iedereen deelnemen.

• School: Dalton Kindcentrum Talentrijk
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke, kant en klare musical.

Het is makkelijk werken met de musical. Alles wordt aangeleverd. De musical is leuk waarbij vooral de liedjes goed in elkaar zitten.

• School: De Toermalijn
  • Functie: Leraar

Geweldige Musical

De musical zat erg leuk in elkaar met leuke liedjes. Ook het liedje Parijs vond ik erg leuk en paste er goed bij, maar was over het algemeen gezien het enige minpuntje van de musical. Er zitten leuke grappen is, een fijne rolverdeling met wat grotere rollen en wat kleinere rollen. Voor ieder wat.

• School: Hertogin Johanna V
  • Functie: Groepsleerkracht groep 8

We hadden maar 8 leerlingen, dus de versie voor de kleinste groep aangevraagd. Met wat dubbelrollen en zelf meespelen hebben de kids een geweldige musical weggezet. We hebben 3 uitvoeringen gegeven en lovende complimenten ontvangen.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Betoeterd
  • School: Merijntje
  • Functie: Leerkracht/plv. directeur

super leuk

We hebben met veel plezier aan de musical gewerkt. Ouders waren erg enthousiast.

• School: De Toermalijn
  • Functie: leerkracht, bouwcoördinator

Wauw!

We hebben genoten van de musical Over de kop. Een musical met leuke grappen en scenes die heel herkenbaar waren voor de leerlingen!

• Welke musical heb je uitgevoerd? Over de kop
  • School: Kindcentrum Platijn
  • Functie: Leerkracht

Fantastische rolverdeling met veel humor

Met mijn groep van 38 kinderen was het best een uitdaging om een geschikte musical te vinden. Rep en Roer bood de mogelijkheid om alle kinderen in hun kracht en in een fijne rol te zetten. Het verhaal van 'Zo goed als nieuw' was actueel en er zat veel humor in. Voor zowel kinderen als de ouders in de zaal. We hebben veel gebruikt gemaakt van alle tips online en het oefenlokaal. Er is meer dan genoeg ruimte om eigen invulling te geven aan het script, het decor en de dansjes.

• School: Sint Nicolaasschool
  • Functie: Leerkracht

Het was een hele leuke musical

De kinderen hebben met enthousiasme aan de musical gewerkt. Er waren leuke rollen en er was voor ieder wat wils. De liedjes waren ook leuk in het verhaal verwerkt.

• School: De Springbeek

Helemaal te gek

Beste Rep & Roer, Hoe is het toch mogelijk dat jullie er nu al jaren op rij in slagen om zo'n leuke musical te maken ! Echt knap. Net zoals voorgaande jaren waren het weer erg leuke liedjes, een leuke omgeving waarin het zich afspeelt (leuk onderwerp dus...de tweede hands winkel), veel humor, enz. Ik hoef nooit na te denken bij welke uitgever ik het volgend jaar weer een musical ga bestellen. Ga zo door !

• School: de Startbaan
  • Functie: lkr gr 8

een topmusical voor kinderen, ouders, en leerkrachten!

De voorbereidingen, het productieproces de uitvoeringen, iedereen was enthousiast. Het verhaal kwam wat langzaam op gang maar eenmaal op drift pakte de musical de hele zin in.

• School: jps de Kring
  • Functie: groepsleerkracht

Toffe musical!

De kinderen hebben bewust voor deze musical gekozen. Met 51 kinderen, was het fijn dat voor alle leerlingen een rol was en dat ook vrijwel alle kinderen tekst hadden. De 'grote' rollen waren allemaal ongeveer even groot. De handleiding is erg duidelijk en gestructureerd. Er staan een hoop ideeën in die je zou kunnen doen. Door de vele kleine geluidsfragmenten werd het al snel een 'levendige' musical, ookal stonden er nog kinderen met een boekje te oefenen. Dat maakt het voor kinderen meteen al echter. Zeer tevreden! Kinderen vonden het super!

• School: De Leilinde

Een solide basis

Als schoolmusical is deze opzet ongetwijfeld geslaagd. Zeker gezien het uitgebreide draaiboek en de ruime aanwijzingen wat betreft het eventueel aanpassen van het aantal rollen etc. Daar zat voor mij direct ook de allereerste les. Kinderen die zich opgegeven voor een jaar drama & theater maken worden niet al te enthousiast van het fenomeen musical. Die komen om drama en theater maken te verkennen. Kortom dat heb ik direct laten varen dat plan. Van meet af aan was duidelijk dat de bijgeleverde liedjes als soundtrack zouden dienen. Wel hebben we zelf uiteindelijk een avatar dans gemaakt op het laatste level game liet waarmee ze aan het publiek het spel uitlegden. Dat gezegd hebbende leverde de musical Het laatste level voor ons het afgelopen jaar een interessant vertrekpunt. Omdat de kinderen mochten ervaren dat iets dat geschreven en gemaakt is niet noodzakelijkerwijs passend is voor wat jij wilt. Dat je daar commentaar op mag leveren en bovenal dat je vanuit dat commentaar samen op weg gaat naar het maken van het verschil. Uiteindelijk was het voor ons een basis voor een bewegingsvoorstelling met minimale tekst. De tekst die er gesproken werd vulden de kinderen in vanuit hun eigen inmiddels ontwikkelde rol besef. Het was een pittige groep die zich moeilijk liet vormen. waardoor we pas in februari van een echt gezelschap konden spreken. Dat was het moment dat ik heel blij was met de musical. want dan ligt er wel een duidelijk werkkader. Dan is het puur nog een kwestie van schrappen en aanpassen. Het aanpassen zat hem in de stevigheid van het verhaal. Eigenlijk is het in zijn oorspronkelijke vorm een reeks gebeurtenissen. Die veel tekstuele uitleg behoeven. Met een kakafonie aan karakters. Ik ben zo vrij geweest het verhaal te vereenvoudigen door het diepte te geven door te starten met het sterven van grootmoeder. Waardoor de houding van Mitch gevoelsmatig een zichtbare aanleiding kreeg. Dat werkte. Immers het is een herkenbaar scenario voor het hele gezin!

• School: Jeugdtheater Valkenburg
  • Functie: Regisseur

Fantastisch, ouders kinderen en leerkrachten hebben enorm genoten

Mijn eerste keer een musical opzetten en het was een geweldige ervaring. Kinderen hebben ontzettend genoten.

• School: B’s Besoyen
  • Functie: Leerkracht

Humoristisch, eigentijds verhaal met ruimte voor elk kind!

Zowel wij als de ouders hebben genoten van een swingend, humoristisch en vrolijke musical op de planken van het theater. Mooi om te zien dat er voor elk (type) kind een eigen rol beschikbaar was, waardoor iedereen op zijn eigen moment en eigen manier kon 'shinen'.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Verboden te voeren
  • School: KBS Laurentius

fantastisch!

Leuke dialogen, goede hippe muziek. Super fijn in het oefenlokaal. De kinderen waren heel enthousiast. Decortips hielpen ook goed. We hebben de musical opgevoerd in het Chassé in Breda en het was een belevenis!

• School: Kbs St. Joseph

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.