Hele leuke en grappige musicals... Ieder jaar een succes!

Rep & Roer heeft een duidelijke opbouw in hun musicals. Er zit veel humor in en ieder jaar zijn de kinderen enthousiast over de nieuwste musical. De muziek is vlot, modern en toch 'musicalachtig'.

• School: OBS Willem de Zwijger
  • Functie: Leerkracht groep 8

Goede verhaallijnen, mooie solo's en leuke decormogelijkheden

De musicals van Rep en Roer zijn eigentijds en dynamisch. Door de digitale mogelijkheden kun je de leerlingen eenvoudig op school thuis laten oefenen met de liedjes en de teksten. De verhaallijn is logisch, grappig en sluit aan bij de belevingswereld van de leerlingen. De rollen zijn erg uiteenlopend en bieden voldoende mogelijkheden om deze aan de leerlingen te koppelen. Leerlingen kunnen door de vele opties in de rollen zelf kiezen wat hun rol wordt in de musical. Ze krijgen echt een moment om te shinen voor hun (groot)ouders, schoolgenoten en leerkrachten.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Torenhoog!
  • School: PC Prinses Marijkeschool

Uitstekend voor elkaar!

Alle materialen overzichtelijk te gebruiken. De oefen-app is echt een meerwaarde. Fijn dat de musical aan te passen is naar het aantal leerlingen.

• School: De Schaapskooi
  • Functie: leerkracht

Supertoffe musical met prachtige zeer gevarieerde liedjes.

Deze supertoffe musical hebben we als koor gekozen op basis van de liederen. Zeer gevarieerd qua stijl . Met andere woorden voor elk wat wils. De liederen kunnen wij zo mooi niet verzinnen ... melodie .... tekst ... orkestratie .... Subliem !!! De 55 koorleden waren wild enthousiast. Wat wij nog moeten doen is enkel té typische Hollandse uitdrukkingen of woorden vervangen door Vlaamse en soms het verhaal wat aanpassen. De kinderen vinden het alleen jammer dat dit maar 2 keer uitgevoerd wordt. Een keer voor de kinderen van onze school als Algemene repetitie 's morgens en dan 's avonds de echte uitvoering voor een volle zaal (450 mensen) broers en zussen, ouders , grootouders , familie en buren én oud-koorleden. Puur genieten !!! De kinderen werken er een heel jaar aan en staan een uur op scène ...als dat niet leuk is voor de ouders. Ze zien hun kind acteren, zingen, en dansen . Ook de décors , rekwisieten affiches zijn door de kinderen gemaakt. Het is een totaalspectakel waar we maar niet genoeg van krijgen. TIEN OP TIEN VOOR REP EN ROER !!!

• School: Vrije basisschool Wevelgem Schoolstraat 19
  • Functie: leerkracht 11 jaar met pensioen ik ontferm mij over het schoolkoor.

Super gave musical

Heel leuke liedjes, toffe muziek en gave verhaallijn.

• School: Kbs. St. Josephschool
  • Functie: Groepsleerkracht

De musical was Gewoon Super!!

Beste Rep en Roer, “Gewoon Super” is een musical welke zijn naam waar maakt! Het was inderdaad Gewoon Super. Het verhaal is van deze tijd en ook de liedjes zijn ritmisch en tof. De dansjes zijn leuk en swingend en met de dansinstructies erbij is het goed te doen. Wij kunnen met grote trots zeggen dat wij vorig jaar een toffe musical, want “Gewoon Super” is gewoon SUPER!!!! Met vriendelijke groet, Leerkrachten groep 8a en 8b, CBS de Burcht, Valkenburg ZH

• School: CBS de BURCHT

Een geweldige musical

Leuke musical, de kinderen waren erg enthousiast

• Welke musical heb je uitgevoerd? De Lachfactor
  • School: De Handpalm
  • Functie: medewerker

Heerlijke musicals om met de kinderen in te studeren en op te voeren.

De musicals van Rep en Roer zijn helemaal van deze tijd!

• School: De Beekvliet
  • Functie: Ondersteunend personeel

Humor, eenvoudig en van deze tijd!

De musicals zijn eigentijds en zitten boordevol leuke woordgrapjes. Wij bestellen al jaren bij Rep en Roer en blijven dat zeker doen. Het decor is altijd eenvoudig om te bouwen en de teksten zijn geschreven zodat het leeft bij de kinderen.

• Welke musical heb je uitgevoerd? De DJ draait door
  • School: Martenaskoalle
  • Functie: Leerkracht

Duidelijk geschreven en erg leuke musicals

De musicals zijn leuk en duidelijk geschreven. De liedjes slaan erg goed aan bij de kinderen. Voor iedereen is er wel een rol die bij hem of haar past.

• School: de Botteloef
  • Functie: leerkracht

Super leuke musical met duidelijke grapjes en liedje geschikt voor de doelgroep!

• School: Jacob Maris
  • Functie: Bovenbouwcoördinator

Vrolijke musicals

Leerlingen zijn erg enthousiast. Nu 3 jaar op rij een musical gedaan van Rep en Roer. Publiek snapt de grapjes en de rollen sluiten goed aan bij leerlingen in de groepen 7 en 8 waardoor het verhaal echt van het podium knalt.

• School: De Bloeiende Betuwe
  • Functie: Leerkracht

Een superleuke musical met een mooie boodschap.

Wij hebben de musical buiten rond de vijver uitgevoerd. Het publiek liep langs de verschillende scenes. Erg duidelijk en met leuke liedjes. Zeker een aanrader.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? De Kerstnar (kerstmusical)
  • School: De Repelaer
  • Functie: Leerkracht groep 8

Duidelijke instructies, leuke woordgrappen en goed opgzet.

• School: De Werveling
  • Functie: Groepsleerkracht

Een geweldige musical waarbij ieder kind tot zijn recht komt!

Er wordt goed rekening gehouden met de rollen: er is altijd wel een rol geschikt voor elk type leerling. De liedjes zijn makkelijk in te studeren en de kinderen reageren er fijn op. Ze zingen de liedjes nog vaak na.

• School: obs de Vogels

topmusicals met leuke liedjes

Goede handleiding, leuke musicals, enthousiaste leerlingen, ouders en leerkrachten

• School: Van Hoogstratenschool

Een geweldige musical

De kinderen en ik hebben enorm van de musical genoten! Het oefenlokaal is fantastisch om te gebruiken.

• School: De Zandhorst
  • Functie: Groepsleerkracht

Een traditioneel verhaal in een eigentijds jasje

Het script van de kerstmusical had mogelijkheden om het traditionele kerstverhaal eigentijdser te maken. Een schoolbreed project is het geworden op Montessori IKC de Groene Ring. De kerstnar werd een reiziger (ik snapte niet zo goed waarom het een nar moest zijn, wat is dat een kerstnar?). De groepjes kinderen kwamen uit verschillende bouwen. Jozef en Maria werden bij ons Josephien en Marie: een gelukkig stel mama's. We hadden voor de liedjes een heus bovenbouwkoor en het lied van de "nar" werd solo gezongen. Een mooi optreden dat past in de tijd van het jaar, met meer dan 50 ouders op bezoek die trots glunderden bij het stuk dat voor alle leeftijden lang genoeg duurde om te boeien en niet te lang voor de kleinsten.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? De Kerstnar (kerstmusical)
  • School: Montessori IKC de Groene Ring, locatie Zuid
  • Functie: leerkracht groep 6/7/8 en cultuurcoördinator

Geweldige musical

Hele fijne, leuke vlotte musical. Goed in te studeren, voor iedereen een passende rol. Leuke liedjes die de kinderen aanspreken.

• School: OBS de Tarthorst
  • Functie: Leerkracht

Leuk en een musical die de kinderen aanspreekt!

De kinderen waren erg betrokken bij de musical, ze vonden de verhaallijn en de liedjes leuk. Het verhaal zat goed in elkaar, er waren verschillende rollen en voor ieder kind zat er iets bij.

• School: 't Speel-Kwartier

Gewoon super

Een leuke musical met veel verschillende rollen.

• School: Het Schateiland

Het was een TOP musical!

Leuk voor iedereen. Ok het publiek heeft genoten.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Niet te filmen!
  • School: De Sterrekijker
  • Functie: Administratie

Nog nooit zo'n gezellige supermarkt meegemaakt.

Mooie rollen, leuke verhaallijn. Voor ieder wat wils en genoeg ruimte om eigen creativiteit erin kwijt te kunnen. Het slotlied is er één die is blijven hangen en zorgde voor mooie emoties zo einde basisschool. Top gedaan!

• School: EKC De Olijfboom
  • Functie: groepsleekracht

Leuke verhalen, wel veel dezelfde typetjes elk jaar.

Ik zou het mooi vinden als de typetjes wat meer varieren per jaar. Wij gaan komend jaar niet voor een Rep en Roer musical, omdat de typetjes veel overeen komen met vorige jaren. De vloggers zijn inmiddels al wel bekend. Ik hoop dat er voor de musical van 2021 wat meer gevarieerd wordt.

• School: OBS De Eshoek
  • Functie: Leerkracht

Geweldige musical met veel handige begeleiding

We deden de musical "Betoeterd". Het oefenen was geweldig, de liedjes betoverend en de opvoering van de musical was in één woord: onvergetelijk!

• School: ikc Lodijke

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien. Extra leuk vinden wij het dat we met onze werkzaamheden een goed doel kunnen steunen. Daarom zijn wij Business-friend van War Child. Van elk verkocht musicalpakket doneren we 5 euro aan War Child.