Super leuke musical met humor.

Duidelijke handleiding en musicalboekje.

• School: basisschool de Sprongh
  • Functie: Groepsleerkracht 7-8

Musical voor alle leeftijden

De kleuters vonden het helemaal leuk maar ook de ouders vonden het een tof verhaal

• School: Bs de 4 Heemskinderen
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een leuke, niet al te moeilijke musical (het verhaal)

Omdat de musical vorig jaar niet door was gegaan, heb ik jullie gemaild. Dit omdat ik dit jaar meer kinderen in groep 8 had en dus de rollen en personages niet meer klopten. Jullie deden nergens moeilijk over en ik mocht met een nieuw aantal kinderen nieuwe boekjes printen. Heel fijn. Je kunt de musical zo precies maken als je zelf wil. Laat ik nou een echte perfectionist zijn en per se willen dat de oelewapper er precies hetzelfde uitzag als het oelewapper pak. Maar alles was gelukt. We hebben de musical op het schoolplein opgevoerd, zodat alle ouders op afstand konden kijken en luisteren. Was wel een extra oefening om goed met microfoon te kunnen acteren en deze ook door te moeten geven. Niet alle ouders begrepen de hele musical, omdat zij anderstalig zijn. Toch hebben zij ook echt genoten!

• School: Basisschool De Appel

Fantastisch

Alle kinderen hebben een actieve rol!!

• School: De schakel
  • Functie: Leerkracht gr.8

Ontroerend, meeslepend en humoristisch

Het is een hele klus, zo'n musical instuderen, voorbereiden, decors ontwerpen en maken, kostuums regelen en ga zo maar door. Dan is het fijn om te werken met een musical van Rep en Roer! Een verhaal met inhoud en heel veel (vaak voor volwassenen) grapjes. Hierdoor is de musical als afscheid van de basisschool een groot succes. Ouders en collega's waren onder de indruk van de acteerprestaties van de kinderen - maar dit komt mede door de duidelijk beschreven rollen. De oefen-app werkt geweldig. De musical: Verboden te voeren is (net als vorig jaar Gewoon Super) een tekstueel en musicaal geweldige afsluiting van een bewogen schooljaar! Een aanrader dus!

• School: Willem van Oranjeschool, Haarlem

Succes verzekerd!

Hele leuke verhaallijn, vrolijke liedjes, goede personages en voor iedereen een leuke rol! Met 31 kinderen de standaardversie opgevoerd en alle kinderen konden hun moment pakken en shinen. Echt top!!

• School: CBS de Ark
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuk verhaal en het onderwerp "dierentuin" sprak de kinderen aan!

Het was een onwijs leuke musical. Leuk decor, gave rollen, voor ieder wat wils. Fijn dat de rollen op maat worden aangeleverd. Absoluut een aanrader!

• School: RKBS Emmaus
  • Functie: Leerkracht gr. 8

Leuk en grappig verhaal, heel goed in te oefenen door het oefenlokaal en de oefenapp.

We hebben de musical uitgevoerd met een twee kleine groepen. Dit was goed te doen, doordat heel duidelijk was hoe dit in de vullen vanuit de handleiding. Het oefenlokaal en oefenapp zijn een waardevolle toevoeging. Kinderen hebben goed kunnen oefenen.

• School: Het Schateiland
  • Functie: Bouwcoördinator/leerkracht groep 8

Top script, elk kind kon stralen.

Heerlijk dat de musical op maat is. De personages zijn goed. Elk kind krijgt zo een passende rol. De muziek is uitstekend. Het hele concept is perfect.

• School: Kleuurrijk
  • Functie: Leerkracht groep 8

Geweldige musical, goed uit te voeren.

Heel fijn dat alles digitaal is. Kinderen hebben gebruik gemaakt van de oefenapp. Ook voor ons was het oefenlokaal heel handig. Superleuke personages. Grappig de link naar de "beroemde Nederlanders" (Franka Vonk i.p.v. Freek Vonk etc.)

• School: CBS De Regenboog

Geweldig gelukt!

I.v.m. de coronamaatrdegelen hebben we al heel snel besloten de musical als film op te nemen. Dit was ook een voordeel voor de leerlingen die niet echt op een podium durfden . Ook konden we zo delen van de tekst op het digibord laten zien, zodat ze konden spieken. We hebben het decor achterin de klas op de muur gemaakt, kastjes beplakt met steentjesbehang en een bankje ervoor. Op de avond zelf dus ook geen stress meer bij de kinderen, maar heerlijk met alle ouders op 1,5 meter afstand de film bekeken op een groot led-scherm, dat door de oudercommissie was gehuurd. Het was super!

• School: IKC De Horizon
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke musical met wat overbodige dingen erin

Het is een leuk verhaal dat de kinderen erg aansprak. Ik had de kinderen laten kiezen tussen deze musical en iets van een concurrent en de stemming was bijna unaniem. Wel zijn er een paar verhaallijnen die overbodig zijn en/of plotseling doodbloeden: - vlooienmars met Aap van Zweden - waar is dat goed voor? - Roel Vink die opeens showmaster is - geen enkele verbinding met het verhaal en/of het plot. - Bakfietsboys - ook geen enkele verbinding met het verhaal en/of het plot. Verder vind ik een lied over poep gewoon onnodig, kinderachtig en dit heb ik dan ook direct geschrapt. Ook een aantal "naam-grappen" slaan niet aan bij deze generatie: - Aap van Zweden (niemand weet wie Jaap van Zweden is), - Roel Vink (niemand weet wie Dries Roelvink is), - Rechercheur de Sock (kinderen weten echt niet wie de Cock is). Dit is in mijn ogen te veel gericht op de volwassenen, terwijl het een verhaal is door kinderen gemaakt.

• School: Chr. basisschool de Elout

Leuke grappige musical

Leuk verhaal, leuke personages en veel grappige scenes. Woordgrapjes komen er vaak in voor en de leuke liedjes blijven in je hoofd zitten. Ook fijn 2 rollen zonder tekst, maar wel vaak op het podium.

• School: OBS de Vliegerdt
  • Functie: Leerkracht

Heerlijke humorvolle en pret uit te voeren musical

De musical heeft veel verschillende rollen waardoor ieder kind een mooie rol heeft die bij hem of haar past. De voiceover, de liedjes en de andere audio ondersteuning geven veel duidelijkheid en extra sjeu aan de musical. De musical past bij deze tijd, heeft ontzettend veel humor en ook de suggesties voor o.a. decor, kaartjes, posters waren zeer fijn!

• School: JazzSingel

Super leuke musical.

De musical zit erg goed in elkaar. Duidelijke beschrijvingen, leuke (woord)grappen en mooi vehaal met een boodschap verpakt.

• School: CBS De Kern
  • Functie: Groepsleerkracht 8

Hilarisch

Alles klopt aan de musical, de grappen zijn leuk voor ouders en kinderen, het plot spreekt aan. Het decor is simpel, maar met enig fantasie erg leuk te maken.

• School: Het Wilgerijs

Fantastisch

Wat een leuke musical was 'Verboden te voeren'. Het verhaal sprak de kinderen en het publiek aan en de liedjes war en echte meezingers. De kinderen hebben zelf nog wat stukjes tekst toegevoegd om iedereen een passende rol te geven.

• School: RKBS De Vogelweid'
  • Functie: leerkracht

Fantastisch musical met humor en een verhaallijn die heel goed te volgen is

Wel vond ik de dansjes erg ingewikkeld, mag wel wat simpeler

• School: cbs de winde
  • Functie: leerkracht groep 8

Supervet, megacool, ontzettend genoten!!

Het was een erg leuke musical die goed paste bij de klas. Leuke humor!!

• School: CBS De Pölle
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Dankzij de musical van Rep en Roer is je musical van af dag één al een succes!

De pret begint voor de kinderen al bij het lezen van de rollen. Wat een wisselende karakters en leuke beschrijvingen. De tekst is voor alle leerlingen goed te lezen. De taalgrapjes en gebruik van figuurlijk taalgebruik maken de teksten ook nog leerzaam. De musicals van Rep en Roer vervelen de kinderen niet en ze zingen vanaf het eerste moment de liedjes met veel enthousiasme mee. Een aanrader!

• School: De Meerkoet
  • Functie: Leerkracht

Wat een gezellige musical met vrolijke liedjes

Wij hebben twee avonden deze fantastische musical mogen opvoeren voor ouders en broers en zussen van groep 8. Iedereen vond het een geweldige musical. -Leuke liedjes -goede dansjes -grappige teksten.

• School: De Schapendel
  • Functie: leerkracht groep 8

Zelfs in Corona-tijd een musical die goed te doen is.

Veel actualiteit en humor

• School: Daltonschool Reggewinde
  • Functie: leerkracht groep 7/8

Erg compleet en handig voor de kinderen

We gebruiken nu een aantal jaren de Rep en Roer-musicals. Het is een totaal pakket van muziek, tekst, handleiding wat het voorbereiden van zo'n groot gebeuren handig maakt. En met de app erbij voor de kinderen is het helemaal handig. Ze hebben alles tot hun beschikking, en zijn daarmee niet alleen maar afhankelijk van de tijd die er onder school in gestoken kan worden.

• Hoe beoordeel je onze service?
  • Hoe beoordeel je deze musical? N.v.t.
  • School: OBS Hartevelden
  • Functie: leerkracht

Musical vol humor

Een van de leukste musicals van Rep en Roer, met hele leuke, komische rollen en fantastische liedjes. Niet twijfelen, deze musical is echt op en top super. Ook snelle reacties van Rep en Roer bij vragen of verzoeken.

• School: De Achtbaan
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical, goed hanteerbaar, duidelijk script, praktisch inzetbaar

Opvoeren van deze musical was een groot succes. Ondanks de lockdown, hebben we met veel plezier deze musical opgevoerd. De instructievideo's waren duidelijk. De musical zat vol met aanstekelijke liedjes. De kinderen hebben met heel veel plezier gespeeld.

• School: OBS Bello

Bedrijfsgegevens

Valkstraat 1

3514TG Utrecht

06-26174976

[email protected]

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.