Heel duidelijk en fijn om mee te werken

Rep en Roer maakt het voor elke leerkracht duidelijk en fijn om mee te werken! Ook al ben je niet thuis in toneelspelen, zingen, dansen, e.d. je kan er altijd mee vooruit!

• School: basisschool de Touwladder
  • Functie: leerkracht groep 8

Alles is duidelijk en netjes uitgewerkt

Heb al meerdere musicals gedaan via Rep en Roer. Alle musicals zaten top in elkaar. Alles wat erin stond was allemaal duidelijk.

• School: IKC Raam

Geweldig!

De musical was een succes! Doordat de kinderen ook via de app de tekst konden oefenen en de dansjes konden instuderen/ liedjes inoefenen, stonden zij goed voorbereid op het podium. Een echte aanrader! De musical is van deze tijd! Het materiaal wat wordt geleverd; de teksten/ liedjes/ muziek/ ideeën voor decor zijn erg prettig om mee te werken. Voor de leerkracht erg duidelijk. Ook de service van Rep en Roer zelf!

• School: Steven Stemerding

Prima verzorgd.

De indianen scene uit Niet te filmen hebben we aangepast door demonstranten met borden Native Americans toe te voegen... is niet helemaal ok meer in deze tijd...

• School: Mkc Miomondo
  • Functie: Leerkracht bovbovenbouw

Hoi Muriël, Dankjewel voor je beoordeling. Ik begrijp je punt over de indianen. Het is altijd zoeken naar de juiste balans, aangezien we vaak typetjes opvoeren, maar geen minderheden willen stereotyperen. In dit geval gaat het over een oud filmgenre, de cowboyfilm, die we persifleren. Daarom vonden we dat we het woord indianen konden gebruiken. Maar die scheidslijn zal niet bij iedereen op hetzelfde punt zitten. Fijn te horen dat jullie het hebben kunnen aanpassen. Hopelijk tot komend jaar weer. Hartelijke groet, Meike Rep en Roer Musicals

Leuke musical!

Top: De handleiding met rolverdeling en suggesties is heel fijn. Het oefenlokaal met alles er op en er aan is helemaal top!!! en praktisch om mee te werken!! De oefen app is ook geniaal!! Snelle en vriendelijke service! Tip: Geef aan welke rol eventueel weggelaten kan worden bij uitval van een leerling. Jullie musicals zijn erg lang, maximaal een uur is mijn tip.

• School: De Kleine Vliegenier
  • Functie: Leerkracht groep 8

Het was een fantastische musical!

Wij kijken op een hele toffe, mooie musical terug. Het was zo een leuk verhaal met hele leuke typetjes. Uiteraard was het extra leuk dat we nog even met de Rep en Roer productie mochten bellen. De kinderen hebben genoten. Ook val alle andere leerkrachten kregen we terug dat het heel goed te volgen was en een erg duidelijke verhaallijn had. Kortom alleen maar lof! Veel succes met jullie nieuwe musicals!

• School: de Toermalijn
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke vrolijke musical met goede liedjes

Het verhaal is leuk en toegankelijk met leuke personages. Goede liedjes die lekker blijven hangen.

• School: PCBS de Regenboog
  • Functie: leraar groep 8

De kinderen vonden het fantastisch

De teksten zijn helder geschreven. De grapjes van deze tijd en het onderwerp spreekt de kinderen erg aan. De scenes zijn ik kleine behapbare stukjes verdeeld, waardoor we met elke dag een scene, in 10 weken de musical helemaal ingestudeerd hebben. Het decor maken is goed te doen, wij hebben de beamer gebruikt als achtergrond en met een kassa en een popcornkraam kom je al een heel eind.

• School: Ebs online

Heel erg leuk!

Vanaf het begin hebben de leerlingen genoten van het verhaal (Niet te filmen) en de leuke personages. De handleiding was handig en de rekwisieten goed te maken. Ook de 'screentime' van personages was goed. Personages met weinig woorden (vinden sommigen prettig) waren wel veel op het podium te zien. De ouders waren super enthousiast na afloop.

• School: Nutsschool Morgenstond

Super leuke musical

"Niet te filmen!" was een super leuke musical, wij hebben allemaal genoten. Zowel de kinderen als de ouders als de leerkrachten. Een aandachtspunt, hij duurde meer dan 1,5 uur, dat vonden wij wel wat lang. Desondanks zou ik hem zeker nog een keer spelen!

• School: Montessorischool Arcade
  • Functie: Leerkracht & bouwcoördinator bovenbouw

Wat een onwijs, leuke musical!

Het was een leuke musical die prima te doen was met 14 kinderen. De de dubbelrollen goed uitgelegd waardoor we dit gelijk aan de kinderen konden koppelen. Liedjes waren ook erg leuk en fijn om er ook ideeën bij te hebben voor een dansje.

• School: Meester Schabergschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

Geweldig verhaal om te spelen met leuke muziek.

De musical “niet te filmen” past heel mooi in deze tijd. Het verhaal loopt goed en is vergezeld van mooie en vrolijke liedjes.

• School: OBS de Reijer
  • Functie: Groepsleerkracht

Fantastisch verhaal, muziek en rollen.

Wat een voorrecht om een musical van jullie te mogen doen. Duidelijk verhaal, personage beschrijving, liedjes, dansjes en tips.

• School: De vlieger

Duidelijke structuur

Voor een grote klas prima te spelen. Er was een heel goed script en kinderen begrijpen dat verhaal ook. Er zitten heel leuke woordspelingen en grappen in. Er is een probleem, er komt een oplossing en uiteindelijk nemen de kinderen met een lach en een traan afscheid. Leuke 'tussenmuziekjes' tussen de liedjes door.

• School: RKBS Paus Joannes
  • Functie: Groepsleerkracht

Heel blij met de musicals van Rep en Roer

Leuke verhalen! Duidelijke opzet. Grappige typetjes. En handige instructievideo's voor de dansjes!

• School: St. Joseph
  • Functie: leerkracht groep 8

Onze musical 'niet te filmen' was niet te filmen zo goed!

Ondanks dat de musical anders verliep dan gepland door Corona hebben we er toch een geweldige avond van kunnen maken met een sprankelend optreden van onze 8e-groepers. De typecasting klopte helemaal zodat elke rol goed werd uitgespeeld. Het gebruik van jullie app was superhandig en ook de tips voor de dansjes in het oefenlokaal waren leuk. Wij hebben al veel musicals van Rep en Roer opgevoerd en het leuke is dat het elk jaar weer actueel is en vooral ook gebruikersvriendelijk! Komend jaar gaan we er weer voor bij Rep en Roer!!

• School: Fatimaschool
  • Functie: leerkracht groep 8

Niet te filmen: Veel vaart, leuke rollen, lopend verhaal.

De afgelopen twee jaar met Rep en Roer gespeeld. De musicals zitten leuk in elkaar, bieden variatie in de rollen en zijn gebruiksvriendelijk. Je kunt zelf nog naar hartenlust sleutelen als je dat wil en de kinderen zijn zeer enthousiast. Ook aankomend jaar gaan wij weer voor Rep en Roer. Toch nog een tip? Wellicht iets meer kleine woordgrapjes, dingetjes die nog de laatste touch geven. Zeker ook voor de volwassenen die kijken erg leuk denk ik.

• School: Camminghaschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Super fijne manier om mee te werken met een geweldige musical als eindresultaat

De manier waarop alles wordt aangeboden is super. De musicals zijn super leuk en herkenbaar qua situaties. Leuke personages spelen zich af in de musicals.

• School: De Windroos
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical voor kleine groep kinderen.

Niet te filmen is een ideale musical voor een kleine groep kids (10). De rollen waren goed te combineren.

• School: Bs. de Talententoren

Leuk en grappige musical

Deze musical gedaan met een groep van 15 leerlingen. Het verhaal was duidelijk en iedere leerling had een volwaardige rol. Een verhaallijn die de kinderen boeide en leuke (woord)grapjes. Zeker een aanrader!

• School: 't Oldhof
  • Functie: Leerkracht

Leuke musicals, inzetbaar voor grote en kleine groepen.

Ik heb de afgelopen 2 jaar met Rep en Roer-musicals gewerkt. Er is veel om handen om goed met de kinderen te oefenen, zoals een app voor teksten en liedjes, dansinstructies etc. De musicals zijn uit te voeren van 11 kinderen, wat wij vorig jaar dan ook gedaan hebben. We zijn blij met het resultaat en blijven Rep en Roer in de gaten houden voor komend schooljaar.

• School: Het Wilgerijs
  • Functie: Leraar

Niet te filmen! Zo leuk!

Het was een superleuke musical. We hebben hem met een grote groep (38 leerlingen) gespeeld voor de kinderen van de school. De ouders hebben via de live-stream meegekeken en hebben een opname gekregen. Kinderen (en ouders) waren enthousiast, zowel over de musical zelf als ook over het oefenen met de app. Het was gewoon fijn.

• School: Kdbs de Dolfijn
  • Functie: groepsleerkracht gr. 8

Enthousiast

Een leuke musical met veel humor (niet te filmen). Fijn dat er scenes geknipt konden worden. De dansinstructies op de website waren heel prettig. Het zou wel fijn zijn als die er voor alle (dansbare) liedjes waren. En soms zijn scenes iets te langdradig. We hebben het e.e.a. moeten knippen omdat het een beetje doodviel (bijvoorbeeld de scenes met cowboys en regisseur) Verder zouden we zo weer kiezen voor een musical van jullie.

• School: IKC De Regenboog
  • Functie: Leerkracht groep 8

Goede begeleiding en hulp in bijzondere situatie

Afgelopen jaar hadden we een extreem kleine groep 8 van 7 leerlingen. De organisatie van Rep & Roer heeft ons hier prima in ondersteund, door van te voren meer inzicht te krijgen in de musicals en mogelijke oplossingen te opperen. Ook in de coronatijd is er prima gecommuniceerd en werd er een stapje extra gedaan, waarvoor de complimenten!

• School: Obs De Overkant
  • Functie: Leerkracht

Leuke liedjes en grappig verhaal.

De musical is lastig oefenen met een grote groep en moeilijk te doen zonder ouderhulp. De verhaallijn en de humor die erin zat sprak de kinderen en ouders wel erg aan.

• School: De Archipel

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.