Super !

Het was een fijn kerstverhaal, de verschillende levensbeschouwingen overstijgend (mits kleine aanpassing van het script). De ouders waren razend enthousiast. De leerlingen gaven het beste van zichzelf. Het waren, zoals gewoonlijk, mooie liedjes die de leerlingen graag zongen. Het is fijn verschillende genres van muziekjes hierin te ontdekken. Kortom: we waren met z'n allen méér dan tevreden. Het werd een aangename avond! En volgend jaar doen we opnieuw mee!

• School: GO! BS Vijverbeek
  • Functie: Klastitularis 6de leerjaar

Leuke en uitgebreide musical

Als kerkelijke gemeente wilden we eens een musical die anders was dan anders. Niet het "geijkte" verhaal van Jozef, Maria en de stal. Maar een meer eigentijdse musical. En dat was deze musical waar het in het teken stond van de kerstperikelen die iedereen wel kent met daarbij de kerstbomen verkoper die met zijn laatste kerstboom blijft zitten. We hebben er van genoten. En ideaal ook dat je makkelijk kan varieren met het aantal spelers en speelsters, wat we dan ook gedaan hebben. De musical heeft een mooie lengte, maar daar wij ook wat jongere spelers mee lieten doen hebben we zelf wat liedjes achterwege gelaten om zo de voortgang er goed in te houden. Deed voor ons niets af aan de fun factor van de musical. Zit gewoon goed in elkaar.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Protestantse Gemeente Kudelstaart
  • Functie: Jeugdleider

Leuke musical met toffe liedjes

De musical heeft een leuk verhaal, die voor alle leeftijden te begrijpen is. Fijn dat je het script in een Word bestand ook kunt aanschaffen, dan kun je lekker zelf wat wijzigen en toevoegen. De liedjes zijn afwisselend en leuk.

• School: Ark
  • Functie: Groepsleerkracht

Top musical

Wat een leuke opbouw, hele leuke liedjes. Heel pakkend verhaal. We hebben super veel plezier gehad met de repetities en met de uitvoering met spelers van 5 tm 75 jaar!

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Apostolisch Genootschap
  • Functie: Jeugdverzorger

Leuk verhaal.

Wij hebben de voorleesversie gedaan en de liedjes verdeeld over de groepen. Openings- en eindlied met elkaar gezongen. Hierdoor gaf het verbinding tijdens de kerstviering.

• School: De Beekvliet
  • Functie: Schoolondersteuner

Super leuke en mooie musical

Samen met collega's een kerstmusical opvoeren is een succes.

• School: Groen van Prinstererschool
  • Functie: leerkracht groep 8

Het was een heel mooie avond !

Ik heb een schoolkoortje van 42 leden (1ste-2de-3de leerjaar). We hebben de 10 liedjes van de musical 'De laatste kerstboom' aangeleerd op maandagmiddag, telkens een halfuurtje. We zijn gestart in de tweede week van september. In een supertempo kregen we alle liedjes onder de knie. Enkele langere teksten werden door individuele kinderen gezongen, zo konden we de vele te memoriseren teksten verminderen voor de koorgroep. We kozen voor de voorleesversie en dit was goed doenbaar. De week voor het 'concert' hielden we één algemene repetitie. Met de hulp van veel bereidwillige collega's verliep de avond heel vlot. Dank je wel voor jullie aanbod !

• School: De berk
  • Functie: Leerkracht 1ste lj / dirigente schoolkoor

Topmusical de laatste kerstboom

Een erg prettige musical, met een goed verhaal en leuke liedjes. Deze duurt niet te lang en werkt fijn met de handleiding, cd en tekstboekjes. De kinderen en publiek waren erg enthousiast met de mooie kerstgedachte die er in verscholen gaat. Wel jammer dat er zo weinig kerstmusicals bijgeschreven worden die kunnen meten aan deze voor 30 leerlingen.

• School: Enschedese Schoolvereniging
  • Functie: Leerkracht

Leuke diverse rollen, Spanning, gezelligheid en humor. Een echte kerstmusical.

• Functie: OR lid
  • School/instelling: Hendrik Boogaardschool

Ik vond het heel duidelijk en overzichtelijk in elkaar zitten. Ik vond het erg prettig dat er verschillende opties qua hoeveelheid waren uitgewerkt. De teksten/rollen waren erg grappig.

• Met welk cijfer beoordeel je deze musical?
  • Hoe heb je onze service ervaren? N.v.t.
  • Functie: Groepsleerkracht
  • School/instelling: De Griftschool

Gezellige musical, Iedere klas heeft een liedje gezongen, de musical is gespeeld door leerlingen uit de groepen 5 t/m 8.

• Functie: leerkracht groep 8
  • School/instelling: obs Houtrust

zeer goed!

• Functie: leerkracht
  • School/instelling: OCR Het Roessingh

Met 300 kinderen, evenveel instrumenten en onze cultuurlokaal docenten een uitvoering voor 600 ouders gegeven. Wqs geweldig

• Functie: Dir
  • School/instelling: Ods de zeppelin

Het was een erg leuke musical met leuke liedjes. Het verdelen van de liedjes over de verschillende groepen gaf veel betrokkenheid bij de leerlingen.

• Functie: groepsleerkracht
  • School/instelling: Prins Willem Alexanderschool

Een erg leuke musical, zonder problemen uit te voeren met een kleinere groep. Wel veel liedjes, Je hebt je tijd wel nodig om alle attributen te maken.

• Functie: leerkracht
  • School/instelling: cbs De Gouden Emmer

Ik heb de musical gespeeld met groep 4, wat natuurlijk best pittig was en ze hebben het super gedaan. De reacties waren heel positief. Leuke liedjes, veel gelijkwaardige rollen.

• Functie: Leerkracht / ib
  • School/instelling: Bosschool

Wij hebben met het team het voorleesverhaal gebruikt en daarbij het verhaal uitgespeeld ivm weinig tijd om te oefenen.

• Functie: IB
  • School/instelling: Parkschool

Een erg leuke en grappige musical. De leerlingen waren een kerstboom (van karton, met een gezicht eruit ;)) Ze waren dolenthousiast.

• School/instelling: OBS de Globe

Wij hebben dit schooljaar voor het eerst een kerstmusical gedaan. De aangeleverde materialen zijn echt super, je kunt eigenlijk zonder musicalervaring zo aan de slag met deze musical.

• School/instelling: Mariaschool

Een fijne kerstmusical met voor ieder kind een leuke rol. Voor ieder wat wils en goede aanwijzigingen om het aantal rollen te veranderen. Prima liedjes die na vaak oefenen nog steeds enthousiast werden gezongen door de kinderen! Fijn dat er bij Rep en Roer nog steeds bladmuziek wordt geleverd, wij spelen live bij de uitvoering. Ook goede aanwijzingen en ideeen over decor en kleding. Al met al een prima verzorgde en complete musical!

• Functie: Vakleerkracht muziek
  • School/instelling: Hilversumse Schoolvereniging

We hebben al meerdere musicals van Rep en Roer gedaan, zoals Torenhoog, Paniek in de snoepfabriek en nu dus de laatste kerstboom. Alle musicals zijn zeer goed bevallen. Ze zijn leuk en modern. Goede teksten en mooie muziek erbij. De kinderen vinden het ook erg leuk en het publiek heeft ook alle musicals zeer enthousiast ontvangen.

• School/instelling: basisschool 't Kendelke

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.